מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   ביצוע שיפוץ ראש מנוע לבד, פונטו ELX ידנית 2002 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14845)

m.l 20-05-12 16:46

ביצוע שיפוץ ראש מנוע לבד, פונטו ELX ידנית 2002
 
שלום חברים יקרים.
אחרי מקרה מצער מאוד שבו התפוצץ הצינור מים עליון של הרדיאטור ללא שום התראה מוקדמת, ובמצב שבו השעון חום היקר היה על האמצע ולא זז מילימטר למרות שהצינור היה קרוע לגמרי (כן כן, תאמינו או לא)

בקיצור נמרץ ולעניין, "הלך" מנוע/ראש מנוע, ואין מה לבכות יותר כי זה אבוד.
הרכב היה במוסך, המנוע מניע ומגיב לגז אבל רועד חזק ולא עובד עגול.

כרגע הרכב "מושבת", כלומר לא מתקן אותו כרגע משיקולי עלות מול השווי של הרכב.
לאחר מחשבה החלטתי שאני מבצע את העסק לבד, לפחות אנסה מכיוון שגם ככה הרכב מושבת ולא תקין אין פה מה להרוס יותר ממה שהרוס כרגע.
מה שמת לא יכול למות עוד פעם.

אבהיר ואומר שידע יש לי - ביצעתי בעבר ראש מנוע על פג'ו 205 שנת 99, הרכב עבר מאז השיפוץ ראש (שעשיתי לבד בחצר) עוד 45 אלף קילומטר, נוסע כמו שד, מכיר את מי שקנה ממני את הרכב ואין לו טענות :)
וגם עזרתי לחבר בפג'ו 106.

בקיצור האם יש דברים מיוחדים שדרושים? מכיוון שזו פעם ראשונה שאני אבצע תיקון של ראש מנוע 16 שסתומים אני רוצה רק הבהרה שאולי יש דברים שאני לא סגור עליהם.

אשמח לעזרה.
תודה רבה.

davidmzr 20-05-12 18:11

מתן בהמשך לשיחתנו מהיום, אם כמו שאמרת, שחבר של אבא שלך בעל מוסך, בדק ואמר שהמנוע הלך וצריך להחליף מנוע, אין טעם לעשות ראש. מאחר שאני מכיר את המנוע שלך, לא נראה לי שהלך המנוע וצריך להחליף אותו.
כמה ק"מ הרכב עשה ?.
בכול אופן אם תחליט לעשות לבד, אתה יודע למי לפנות בעזרה ובכלים. :)
זוכר מה אמרתי לך לפני כחצי שנה כשהחלפנו את הרדיאטור ?.
דוד.

yair068 20-05-12 22:12

לא מסובך אם עשיתה לפיגו
רק קח בחשבון שיש 16 שסתומים שחייבים לעשות כיוון טיימינג מדויק
חוץ מזה דוד החזיר סוף סוף את ההליקופטר בחזרה

davidmzr 20-05-12 23:21

יאיר רק היום גמרתי לייצר מכשיר "לוחץ כוסיות" (לא לוחץ קפיצים) להוצאת השימסים ולכיוון שסתומים.
אין יותר צורך לפתוח ולסגור טיימינג וקאמשאפט מס' פעמים. התעקשתי על זה יומיים.
הבעיה היתה בככוסיות 1-4-5-8, משום שהם צמודות לקירות. עם מברג לא ניתן לחלץ מהם את השימסים.
אל תשאל כמה עבודה היתה, נחוץ היה דיוק של 0.5 מ"מ.
החנות "חגי" אמר לי שלא ניתן למצוא את זה.
מחר אעלה תמונה של המכשיר בפעולה.
דוד.

m.l 20-05-12 23:27

דוד היקר :)
אז ככה, המנוע עשה 164 אלף קילומטר, הרכב מניע ואפילו נוסע, אבל מקרטע.

לדעתי האישית זה הראש מנוע ולא המנוע לחלוטין מכיוון שאני גם מזהה את הנזילות שמן בחיבור של הראש. (מוכר לי מהפג'ו 205)

בהנחה שאני באמת אחליט לעשות את זה אני בטוח אדע למי לפנות לעזרה :D

יש לכם הערכה כללית של עלות החלקים?

davidmzr 20-05-12 23:38

קח בחשבון שצריך לטפל גם בשעון החום. בגללו הלך הראש.
יאיר, מתן בחור מוכשר, גם אם לא עשה לפיגו' הוא יצליח.
דוד.

yair068 21-05-12 00:18

אז יאללה לעבודה
אם החלפתה פעם ראש מנוע אז אין בעיה
אני הייתי לוקח יותר עמוק יותר עבודה ומוריד את המנוע ללא גיר
שולח לשיפוץ את ראש המנוע יותר מילוי מאשר השחזה
בודק את הצילינדרים במיקרומטר יעודי
אם חריטה אז החלפת בוכנות רינגים בטוח
עלויות קומפלט בסביבות 2500 ש"ח לכל המנוע יהיה שווה

yair068 21-05-12 00:18

דוד מחכה לתצלום

davidmzr 21-05-12 15:41

3 צירוף קובץ(ים)
הכעסת אותי כשאמרתי לך שאת השימס מעיפים החוצה עם לחץ אוויר, אמרת לא. :)
שים לב בתמונה, איך שלפתי אותו בקלות מהכוסית ע"י לחץ אוויר.
דוד.

yair068 21-05-12 15:50

המכשיר יושב על ברגי הראש לא ברור לי צלם כשהמכשיר בחוץ
הקיצר סחטיין עליך


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 05:40.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©