מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   התייעצות לגביי נזילת שמן קטנה. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14766)

forum770 05-05-12 11:58

התייעצות לגביי נזילת שמן קטנה.
 
שבת שלום!
יש לי ספייס 2002 ידנית elx.
שמתי לב שיש לי נזילת שמן מזערית מהחלק האחורי של המנוע ( שקרוב לקיר האש)
הנחתי שזה כנראה מאטם מכסה שסתומים. נסעתי למוסך הקבוע שלי שיבדוק.
לאחר שבחן את מקור הנזילה אמר שהוא לא מאתר, ניקה את האיזור עם מסיר שומנים וספריי קרבורטורים ואמר לי לחזור אליו אחרי כמה ימים.
יום רביעי האחרון חזרתי אליו גם לטובת טיפול טיימינג אז על הדרך הוא בדק את הנזילה ואמר לי שהנזילה היא בין הראש לבלוק, והראש עבר שיפוץ מכיוון שהוא ראה חריטה על הראש.

השאלה היא כזאת: יכול להיות שבשיפוץ לא עשו יישור לראש? יכול להיות שהראש קצת מעוות ולכן יש בריחה של שמן?
אני לא מכונאי כל כך אבל בעצם מדובר באטם ראש? יש סיכון למשוך את הבעיה?
מדובר בנזילה מזערית ביותר של שמן לא משהו רציני בכלל.
האמת חוץ מהריח של שמן שרוף לפעמים זה לא מפריע לי כל כך.

מה אתם אומרים?
תודה לעונים!

yair791 05-05-12 12:25

תנקה את הנשם של המנוע אולי הוא סתום ובורח משם שמן זה יכול לעזור נזילה מזערית זה לא דבר שצריך להתרגש ממנו
יכול להיות שפשוט גם לא ניקו טוב את האזור אז אין אטימה טובה ספציפית שם בשיפוץ ראש מישרים רק אם הוא היתעות או שעשו מילוי

davidmzr 05-05-12 13:04

צטט:

במקור פורסם על ידי forum770 (הודעה 108454)
שבת שלום!

והראש עבר שיפוץ מכיוון שהוא ראה חריטה על הראש.


מה אתם אומרים?
תודה לעונים!

אשמח ללמוד איך בדיוק אפשר לראות , שהראש עבר חריטה, כאשר לא פירקו.
דוד.

yair068 05-05-12 14:03

עוד פעם דוד תגיד מה נעשה למוסכניקים האלה אוליי תסדר להם הכשרה נוספת
בריחה של שמן בין החיבור היא גם בריחה של קומפרסיה והרכב לא היה נוסע טוב
לדעתי הבריחה היא מאטם קאמשפט ממחזירי השמן או מאטם מכסה שסתומים
חוץ מזה גם ללא ניקיון אפשר לראות מהיכן הנזילה לכן הייתי מפרק את פילטר אויר מכסה שסתומים ורואה מהיכן הנזילה
מכיר את הבעיה ואצלי שבוע שעבר פתחתי את מכסה שסתומים את הקמשאפט שמתי סיליקון מסביב למחזירי השמן מסביב לאטם מכסה שסתומים על הדרך כיוון שסתומים וסגרתי
דא"ג השמן הגיע עד לקרטר בחלק האחורי

forum770 05-05-12 14:11

תודה לעונים
 
דוד: המוסכניק שהוא חבר ממש קרוב שלי השבוע החליף לי טיימינג ואמר לי שהוא ראה שעשו ראש; יכול להיות שאמר לי שחרוט שם תאריך או משו כזה על הראש. אני לא זוכר כל כך

לא רואים ממש את מקור הנזילה כי אחרי הניקוי אטם מכסה שסתומים יבש ועדיין יש נזילה , אחרי פירוק פילטר אויר והרמה על הליפט מקור הנזילה נראה מאיזור החיבור של הסעפת יניקה למנוע אז הוא אמר דהוא מעריך שהנזילה בין הראש לבלוק.
הנזילה מגיעה על הקרטר והיא לא קריטית ( חוסר של חצי ליטר שמן בחודשיים)
האוטו נוסע מצויין אני חייב להגיד ואני לא מאמין שזו בעיה של קומפרסיה ( למיטב ידיעתי הדלה)


אשמח לדעת איך לנקות את הנשם אם מישהו יוכל להסביר לי אני אודה לו מאוד.

davidmzr 05-05-12 16:23

צטט:

במקור פורסם על ידי forum770 (הודעה 108462)
הוא אמר שהוא מעריך שהנזילה בין הראש לבלוק.


.

עכשיו זה יותר ברור. :)
דוד.

forum770 05-05-12 19:45

אני כותב מהאייפון אז קשה לי לראות מה יצא!
 
אז מה אתם אומרים ? דוד? יאיר? מה כדאי לעשות?

davidmzr 05-05-12 20:57

קשה לי להאמין שהנזילה היא בין הראש למנוע. משום שהראש מקבל את לחץ השמן מהבלוק מצד הרדיאטור. בחלק הראש שבצד קיר האש, השמן נוזל בלי לחץ לקרטר.
נראה לי יותר שהבעיה במה שיאיר כתב, "לדעתי הבריחה היא מאטם קאמשפט ממחזירי השמן או מאטם מכסה שסתומים".
יש ראי מיוחד שמכניסים בין קיר האש, לבין המנוע. ואז קל יותר לאתר את הנזילה.
הריח נוצר בגלל טיפטוף השמן על האגזוז.
אני מתפלא שהריח לא מפריע לך. :)
דוד.

yair791 05-05-12 21:01

הנשם מיתחבר לבית פילטר האוויר פרק את הבית פילטר ותיראה צינור רחב שמיתחבר לבית תעקוב אחריו ותשלוף את הנשם ותנקה אותו עם ספרי קרבורטור או הזרקות ותרכיב
זה בערך מה שצריך לעשות אני לא ממש מכיר איך זה הולך בפונטו
דוד ,יאיר תרגישו חופשי לתקן ולהוסיף

forum770 05-05-12 23:53

הריח מאוד מציק!
 
אבל אם זה כרוך בהשקעה אז נסבול.
זה בוודאות לא מאטם מכס שסתומים זה יותר למטה.
אגב הבנתי מהמוסכניק שלי שהראש של ה16 שסתומים מחולק ל2 חלקים , זה נכון?


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:27.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©