![]() |
כנראה ראש מנוע
במהלך נסיעה לבאר שבע עצרתי באמצע הדרך לאסוף את החברה- לא כיביתי את הרכב והמתנתי כדקה עד הגעתה. כהתחלתי בנסיעה הרגשתי חוסר סחיבה וכמו תקטוקים בזמן שהגיר משולב וכשאני לוחץ גז(בניוטרל אין תקטוקים). פשוט הרגשתי שיש בעיה בגיר או משהו כזה. עצרתי אחרי 200 מ' כשיכלתי לעצור בצד וראיתי שיש לי נזילת מים ועשן לבן יוצא לי מהאגזוז. האוטו לא התחמם בכלל(והיה הבדלי חום בין צינורות הראדיאטור)(התרמוסטט מקורי בן שנה) לדעתי לפי כמות המים שירדו (פחות מליטר) הם כנראה ירדו מהפקק של מילוי המים כתוצאה מלחץ.
במצב עמידה הרכב מגמגם וישנו ריח שרוף. המתנתי לגרר וגררתי לבאר שבע. אני לא מכיר שם מוסכים אז גגרתי ליד מוסך כלשהו שהגרריסט המליץ.בבוקר המוסכניק קבע" ראש מנוע!!(בנחרצות)). צריך לפרק ראש ורק אז נדע מה הבעיה בדיוק". הרכב פונטו ספייס 2001 182K SX, בפועל הרכב מתוחזק ומטופל עצמאית בשותף והכל מקורי. בנוסף אני סטודנט חסר כסף שהרכב משרת אותו נאמנה כבר כמעט 3 שנים ואני רוצה לתת לו את המירב.(עד כמה שזה מתנגש אחד בשני). אני כרגע באמת בצומת דרכים לגבי איך לטפל ברכב. מצד אחד אני רוצה ללמוד ולנסות לטפל ברכב בעצמי ולדעת שאני נותן לרכב את הכי טוב וגם יוצא הכי זול . אך לצערי אני חסר ידע וחסר כלי עבודה וגם חסר זמן (אני במרכז רק בשישי שבת ) ככה שאני די חושש. אשמח אם תוכלו קודם כל לנסות לאבחן את הבעיה ברכב ואולי לתת לי כיוון לדרך פעולה כדאית - אכשהו הפורם נותן הרגשה שזה מאוד קל לבד ואני באמת רוצה ללמוד ואוהב תתחום.. תודה. |
עשה חיפוש יש לך פה כמה פרוייקטים של שיפוץ ראש מנוע
המנוע דומה מאוד לדור 1-2 כך שאין בעיה וגם לא קשה לבד עלויות מינימום בסביבות 1000 ש"ח במוסך במינימום 2500 ש"ח אם יש לך ידיים טובות קצת מפתחות אפשר לעשות לבד תרצה הדרכה תקבל |
אני יכול לעזור לך לתקן את הרכב דבראיתי זה לא סיפור לעשות את זה ממש קל *
|
צריך מעט יותר מידע לגבי מצבו הנוכחי של הרכב כדי לעלות על הבעיה.
לגבי "חוסר סחיבה, בעיה בגיר" - כשהלך לי ראש מנוע ברכב, בזמן הנסיעה הרגשתי כאילו הקלאץ' מחליק לשניה, או משהו כמו ניסיון ללחוץ במכה על דוושת המצערת בהתחלת נסיעה בחורף קר, המנוע נחנק בעיקר במצב הזה ופחות בשיוט עם רבע דוושה. לגבי העשן הלבן, האם העשן שיוצא מתפוגג מייד או שמצטבר באוויר ונעלם רק עם הרוח? האם הריח השרוף שתיארת נובע מהעשן שיוצא מקצה האגזוז או מאיזור המנוע, נזילת שמן מאיזור המנוע הנשרף כשמטפטף על צינור האגזוז החם מביא לריח שרוף. האם בדקת את מדיד השמן לוודא שלא חדרו מים לאגן השמן, או שחסר שמן? האם יש סימני שמן במיכל העיבוי? האם ניסית למלא מים ולבדוק האם התופעה חוזרת על עצמה? גם אם אין את סימנים של מים בשמן או ההיפך עדיין יש מצב שאטם הראש נפרץ רק ממעבר המים אל תא השריפה. נסה לקבל חוות דעת נוספת מבעל מקצוע אחר, אם מתאפשר. תראה.. אתה יכול לטפל ברכב בעצמך וזה ע"מ להוזיל עלויות כמובן, עם זאת כתבת שאין לך כלי עבודה כלל (הוצאה לא מבוטלת לעלות החלפים לתיקון), אך הכי חשוב זה שאין לך את הזמן הנדרש. תצטרך הרבה זמן לביקור בחנויות כלי עבודה (לא תמיד מוצאים את כל הכלים במחיר זול באותה החנות או שאין במלאי). כמו-כן חנויות חלפים. נסיעה למכון ראשים וכו'.. ואולי גם נסיעות נוספות לדברים ששכחת או שלא תכננת אותם מראש. בנוסף רצוי שיהיה לך רכב משני מהעבודה, מהאישה וכו.. לריצות הנ"ל. פשוט עשה שיקול דעת מה כדאי ועדיף ומתאים לך (כל אחד וסדרי העדיפויות שלו). מהי העלות הכוללת של החלפים, כלי העבודה, אולי דלק לריצות וכו'.. מול העלות במוסך. אם החלטת שעדיף לך לטפל לבד ואתה יודע בדיוק את המהלכים שאתה עומד לבצע, לך על זה עד הסוף וכל עזרה שתצטרך חברי הפורום ואני ביניהם נעזור בכיף (עד כמה שניתן). אם העלות ו"כאב הראש" ממש מורידים אותך מהעניין, אז אולי כדאי לך פשוט להכניס את הרכב למוסך אמין בעלות של 2.5K ש"ח ולסגור את הסיפור. שוב, כל אחד והעדפות שלו. בהצלחה.. הכל יסתדר לטובה ;-). |
אכן גם אני הרגשתי כאילו הקלאץ מחליק .התקטוקים היו רק בהילוך משולב.
בדקתי את השמן ואין סימנים למים וכנ"ל למים אין סימנים של שמן. יש לציין שהרכב לא היה מאבד אפילו טיפה אחת של שמן/מים. כרגע אני משתדל לא להניע את הרכב כדי לא לגרום ליותר נזק ממה שכבר יש. איך בכלל הלך הראש??? האוטו לא התחמם!! ואין מעבר של שמן ומים !! |
תיפתח את פקק מילוי השמן במנוע אם יש לבן (טחינה) על הפקק מבפנים אז הלך ראש מנוע
עוד בדיקה תיבדוק אם יש לך גושים במים או סימני שמן במי הקירור של המנוע עוד סימן שהלך ראש מנוע תנסה לראות מה הצבע של המצתים אם הם מאוד "נקיים" עקב מים שחדרו לבוכנה או אחרי זמן מה שהמנוע לא הותנה תיראה אפילו סימני חלודה תצלם ותעלה לפורום בשביל חוות דעת נוספת |
פפק מילוי השמן נקי ואין טחינה.
אין סימנים לשמן במים כמו שאמרתי. לגבי הפלאגים הרכב כרגע חונה ליד אחד המוסכים בב"ש ואין לי כלים ואפשרות לעבוד עליו פה ולהוציא את הפלגים. אני מאוד רוצה ללמוד ולהתנסות וכמובן לדעת שנתתי את הכי טוב לרכב אבל לפי מה שאני קורא עקב חוסר הציוד שיש לי (עלות כלי העבודה תיהיה חצי מעלות הראש) אולי באמת כדי שמוסך יעשה את העבודה. האם עלי לדרוש/ לשאול לגבי איכות החלקים שהמוסך משתמש בהם??? חברות מסויימות?? . |
אלי, לשאלתך: "איך בכלל הלך הראש??? האוטו לא התחמם!! ואין מעבר של שמן ומים !!" - אטם ראש לא הולך רק אם טמפ' המנוע מגיעה לתחום המסוכן, קיים בלאי נורמלי לאטם ראש המנוע המביא בסופו של דבר לכשל באטם בחייו של המנוע.
במיוחד ברכבים בעלי ראש מנוע העשוי יציקת אלומיניום כמו בפיאט, האטם כושל בפרק זמן קצר יותר מראש מנוע העשוי יציקת ברזל (באותם התנאים). משקעים של אבנית וחלודה במער' הקירור רק יאיצו את התהליך, אך גם ברכב מטופל אטם הראש עלול להכשל. כמו שכתבתי קודם, גם אם אין את סימנים של מים בשמן או סימנים של שמן במים, עדיין יש מצב שאטם הראש נפרץ רק ממעבר המים אל תא השריפה מה שגורם לעשן של אדי מים מהאגזוז עקב כניסת מים לצילינדר מאחד המעברים שבין האטם, ובנוסף עלול לגרום ללחץ אוויר במער' הקירור ולפליטת נוזל קירור מהפקק עקב האוויר הדחוס שחודר אל מערכת הקירור מתא השריפה. זה מאד קשה ובכלל אולי לא ניתן לביצוע לעבוד על הרכב כשהוא נמצא רחוק מהבית כשכל כלי או חלק שתצטרך יתזז אותך בריצות הלוך ושוב, חבל שלא גררת הביתה מלכתחילה וגרירה נוספת כרוכה בתשלום, אבל לא מסתכלים לאחור, זה לא משנה. לגבי עלויות מינימליות באמת, אם אתה מבצע אז זה כך פחות או יותר: - ידית מומנט - 260ש"ח (חובה!) - ידית כח - 45ש"ח - בוקסה 13מ"מ איכותית עשוייה כרום ואנאדיום - 20ש"ח - סט מפתחות רינג 10,12,13מ"מ - 60ש"ח, ורצוי סט בוקסות 1/4 עם מאריך לפירוק נוח של סעפת היניקה- 140ש"ח (לא חובה). - מפתח פלגים עם מאריך - 40ש"ח (לא חובה, אתה יכול למסור את הפלגים למכון המשפץ ולבקש שיחליפו). - מפתח פילטר שמן - 40ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן). - מפתח הלן 12מ"מ לריקון השמן - 45ש"ח (אין צורך מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן). - סט מברשות פלסטיק, פלדה, פליז - 25ש"ח - ספריי ניקוי קרבורטורים - 20ש"ח - להב סכין יפני - 5ש"ח - סט אטמים - 150-180ש"ח (איכותי), אפשר להשיג זול יותר. - סט מצתים - 65ש"ח (אין צורך להחליף במיידי, אפשר לבדוק את מצב האלקטרודות ולנקות עם מברשת פלדה וספריי). - תרמוסטט - 95ש"ח (אין צורך להחליף מאחר והוא יחסית חדש, אמרת שהוחלף לפני שנה, ואפשר גם לבדוק תקינותו). - שמן מנוע - 80ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן). - פילטר שמן - 50ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן). - 2 פחיות נוזל קירור פאראפלו - 75ש"ח - גלון מים מזוקקים - 20ש"ח *אחרי שתתקן את הרכב בהוצאה התחלתית נמוכה יחסית ותחזיר אותו הביתה, תוכל לבצע טיפול שמנים, פילטרים ופלגים בלי לחץ כספי גדול. - תפרק וקח את ראש המנוע לשיפוץ במכון כ-450ש"ח שם יבדקו אם הוא ניתן לתיקון, אם הראש אינו בר תיקון עקב סדקים או מעברים אכולים שלא ניתן למלאם בריתוך, חפש מכון שמוכן למכור לך ראש מנוע משופץ (תתמקח על מחיר- רוצים 900ש"ח, אבל תתמקח, אפשר להגיע ל-600ש"ח. אם לא מצאת מכון שיש לו, אז חפש בפירוקיות ראש שלא עבר יישור ונראה טוב (תתמקח 500ש"ח) וקח אותו לבדיקה ושיפוץ לפי הצורך במכון. לגבי "האם עלי לדרוש/ לשאול לגבי איכות החלקים שהמוסך משתמש בהם??? חברות מסויימות?? ." עלות ממוצעת של שיפוץ ראש מנוע במוסכים כ-2500ש"ח שאל מהי העבודה שתבוצע ברכב בפירוט ומהם החלפים שהמוסך יחליף- האם הראש נמסר לשיפוץ כללי במכון ראשים או שרק נמסר ליישור במכון והם מבצעים את שאר השיפוץ מוסך. האם הם מחליפים אטם, תרמוסטט, פילטר, פלגים מקוריים של פיאט או תחליפיים. האם הם בודקים את מער' הקירור כולל תרמוסטט, משאבת מים, רדיאטור וכו'. האם הם ממלאים נוזל קירור ייעודי (פאראפלו) לפיאט או נוזל ירוק רגיל. צריך לבקש הצעת מחיר רצוי בכתב, לבדוק ולהשוות מחיר פלוס מע"מ ולבדוק מהי תקופת האחריות ומה היא כוללת. במוסך בו אין גישה לראות את הרכב או שאין לכל הפחות חלון מהקבלה שניתן להשגיח ולראות איך הרכב מטופל, לבקש לראות את פני ראש המנוע לפני ההרכבה. במוסך מפרקים את רכיבי ראש המנוע, בודקים שאין דליפה, סדקים או נזקים שאינם ברי תיקון ושולחים למכון לשיפוץ ראשים. שם עושים מילוי למעברים אכולים וכו' ואח"כ יישור פני הראש בכרסומת (מכונה לעיבוד שבבי) וחזרה למוסך. במוסך בודקים ומשחיזים שסתומים עם משחת קרבורנדום, מחליפים את גומיות השסתומים ומכוונים שסתומים (החלפת שימסים), מחליפים מחזיר שמן בקאמשפט וביחידת סלילי ההצתה. אם יש חופשים במובילים או הפרשים במידות השסתומים או השימסים, מחליפים בהתאם. בנוסף לשיפוץ ראש המנוע, מבצעים בדיקה מקיפה למנוע עצמו- לבלוק ולצילינדרים ודגש מיוחד ניתן לרכיבי מערכת הקירור (הסיבה לכשל)- בדיקת משאבת המים, תרמוסטט, הרדיאטור והצינורות. המער' עוברת שטיפה וניקוי והחלפת רכיבים לפי צורך (לרוב תרמוסטט מחליפים בכל מקרה). מרכיבים את ראש המנוע כולל סט אטמים חדש, מחליפים פלגים, שמן ופילטר ונוזל קירור מתאים. מבצעים בדיקה לפני מסירת הרכב. כל הנכתב לעיל עלול להיות שונה מן הסתם ותלוי במוסך המטפל, אך זה בגדול. |
שמע אין לך מושג כמה מוטיבציה אתה מוסיף לי לגבי לנסות לבד . תודה
|
מה שאתה צריך זאת בוקסה מס' 13 טובה
בה אתה פותח ברגי ראש ואת הסעפות השאר מאמין שתסתדר לא צריך להיות בעיה הייתי מחליף אחרי טיפול כזה שמן ,פילטר ,וגם טרמוסטט אפילו שהוחלף |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©