![]() |
קצת קשה אז נשברים? חום מנוע...
אהלן,
הרכב, מסוג ספייס elx 02, אחרי ראש מנוע אצל שמשון, 4 חודשים טפו טפו טפו הכל טוב. היום חזרתי מהכנרת, היו קצת עליות אז העברתי למצב "טיפ טרוניק" - נשאר בהילוך נמוך, טורים על 3500 - 4000 סל"ד. המנוע צועק, אבל חשבתי שזה הגיוני. אחרי 3 דקות נסיעה בעליות די קשות, חום המנוע התחיל לטפס עד לכדי 3\4 גובה. מיד עצרתי בשוליים ונתתי לו להתקרר כחצי שעה. אחר-כך המשכתי על מצב D והכל היה בסדר. האם עשיתי משהו שלא כשורה? לא הייתי אמור להיות על הילוך נמוך בעלייה? מה הוא מתחמם לי, מה ? איזה כוסית... החזרה לת"א עברה בשלום. |
גם לי זה קרה בעליות לירושלים,נתתי לרכב להתקרר וכל המשכתי לנסוע כרגיל.
אחרי התייעצות עם אנשים ניקיתי את הרדיאטור והחלפתי נוזל קירור (הסתבר שלא היה לי פראפלו) מאז אין בעיות |
אם מערכת הקירור תקינה, הרכב לא אמור להתחמם.
אין קשר לזה שלא היה לך פראפלו. דוד. |
הימור שלי - רדיאטור סתום, שלא מספק את העבודה במאמץ.
|
או רידאטור שטיפה סתום או משאבת מים לקראת סוף ימייה.
לפי דעתי צריך לבדוק טוב שלא חסר מים ולבצע ניקוז טוב של אויר עם פתיחת הפקקים .
אגב המאווררים עבדו שהאוטו התחמם? |
כפי שציינתי, הרכב עבר ראש מנוע אצל שמשון, וכמובן שהוחלפו נוזלי קירור ע"י המקצוענים שלו.
הרכב גם עבר שטיפת מערכת קירור באותה הזדמנות... כשפתחתי מכסה מנוע, יצאו קצת אדים מהפתח מילוי מים, וגם מים שזלגו החוצה דרך הפקק. לא היו חסרים נוזלים במערכת... הוונטה עבדה במלוא העוצמה עד לקירור המנוע... |
אוקיי אבל אם זלגו מים אז מן הסתם חסר
אז תמלא טוב עם ניקוז אויר ותוודא שהמהירות הראשונה האיטית גם עובדת בטמפ' עבודה (חצי סקלה חום).
|
המשך...
1) אז אחרי ביקור אצל שמשון, הפעלת המנוע על 3000 סל"ד במשך כ-5 דקות, חום המנוע התחיל לטפס מעלה. לדבריו יש לנקות את הרדיאטור (~700 שח) או להחליף (~1300 שח). מכיוון שהגישה של חיים, בעל המוסך, לא לטעמי ("בשביל 600 שקל לא כדאי לא להחליף", כאילו כולנו מלייאנים, מטורפים שנוסעים בפיאט פונטו 2002) , וכיוון שלדעתי הבחור, למרות אמינותו ומקצועיותו הרבה, בטווח הגבוה (מאוד) של מחירים, ומיועד לבעלי ממון רב, אחרוג ממנהגי ולא אבצע את העבודה אצלו. מחפש המלצה למישהו מקצועי ואמין, עם מחירים שאפשר לחיות איתם, שיטפל בבעיה. 2) שמתי לב לתופעה נוספת שמטרידה אותי: לאחר כמה דקות שהרכב מונע, חום המנוע מגיע למחצית הדרך, ואז הוא יורד 2 קווים למטה, חוזר לאמצע, ונשאר שם קבוע. 2)א) האם זה קשור לבועות אוויר במערכת הקירור? 2)ב) ביצעתי הבוקר ניקוז אוויר - הרכב מונע. מכסה רדיאטור פתוח. הוספתי מעט מים. פתחתי את הפקק שרחוק מקיר האש (לא הצלחתי לפתוח את זה הקרוב לקיר האש), חיכיתי כמה שניות עד שכמות המים ירדה להיכן שהייתה, סגרתי הפקק ואז את מכסה הרדיאטור. האם עשיתי נכון? ראיתי באתר מסויים משהו שאומר " זהירות!. תתחיל מזה שקרוב לקיר האש ואחר כך זה שעל הרדיאטור". האם חייבים בשניהם? זכור לי שפעם אצל שמשון עשו רק באחד מהפקקים... |
יש אופציה שיוניט חום עובדת רק על מהירות 2
איך תדע אם תשמע את המאוורר כשאתה בתוך הרכב שלב שני אהבתי את החשיבה של המלייאנים צודק מאה אחוז אם הבעיה היא ברדיאטור אז יש לך חלופי והוא טוב (אצלי גם)גש לאבי פרטס יחליף לך רדיאטור בסביבות 400 ש"ח +הרכבה כך שאם אתה בטוח מחליף רדיאטור יש לך אופציה נוספת לגשת לדוד חבר הפורום גם יפרק גם ירכיב ולא ישדוד אותך |
גש ל"רדיאטור רחובות" לקובי.
הוא לוקח עבור ניקוי 150 ש"ח. במידה ואתה מביא את הרדיאטור. פירוק והרכבה הוא לוקח עוד 200 ש"ח. סה"כ 350 ש"ח כולל. מוסך משלם על ניקוי אצל משפץ רדיאטור 100 ש"ח. דוד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©