מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   חום (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14352)

Guter 27-02-12 01:28

חום
 
שלום לכולם,

לאחר נסיעה בעיר לאחר המון זמן, ראיתי שמד החום עלה עד ממש כמעט החצי ומשם לא ירד.
הבעיה היא שהנסיעה שלי באופן קבוע מחוץ לעיר והמד חום בנסיעה ככה מגיע לקצת מעל הרבע או ממש בין הרבע לחצי.

היום לאחר העבודה הגעתי הביתה וחיכיתי עד שהחום יעלה והמאוורר יפעל אך והוא לא נכנס לפעולה ומד החום ממש לא עלה מעלה החצי.

אשמח לקבל עזרה כיצד למצוא את הבעיה על מנת לפתור.

דוד - הודה לך עם תוכל לכתוב בבקשה כיצד לבדוק שלב אחרי שלב

המון תודה

trademark 27-02-12 01:36

קודם כל התרמוסטט שלך תפוס על פתוח או שמבוטל, בגלל זה החום לא עובר את הרבע.
מהירות הרוח שעוברת בנסיעה מהירה מקררת את הרדיאטור יותר ביעילות וחום המנוע צונח כי התרמוסטט לא נסגר חלקית ומאפשר למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה תקינה.
לגבי המאורר, כנראה חום המנוע לא הגיע לטמפרטורה מספיקה כדי להפעיל את הוונטה או שיש לך בעיה ביונית חום.

Guter 27-02-12 02:06

צטט:

במקור פורסם על ידי trademark (הודעה 104639)
קודם כל התרמוסטט שלך תפוס על פתוח או שמבוטל, בגלל זה החום לא עובר את הרבע.
מהירות הרוח שעוברת בנסיעה מהירה מקררת את הרדיאטור יותר ביעילות וחום המנוע צונח כי התרמוסטט לא נסגר חלקית ומאפשר למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה תקינה.
לגבי המאורר, כנראה חום המנוע לא הגיע לטמפרטורה מספיקה כדי להפעיל את הוונטה או שיש לך בעיה ביונית חום.

בעזרת התגובה שלך הזכרת לי על תקלה שהיית לי בלנצ'יה, החום היה כמעט קבוע חצי ואחרי החלפת רדיאטור החום היה כמעט על אפס.

כמה שאלות ברשותך: מהוא מחיר הטרמוסטט ואשמח לקבל הסבר כיצד להחליפו.
אשמח לקבל הסבר קטן על היונית.

המון תודה

trademark 27-02-12 02:46

מחיר תרמוסטט תחליפי צרפתי הוא 75 ש"ח.
הוא יושב בצידו הימני של הבלוק, תראה צינור מים עבה שמתחבר אליו. הוא מוחזק ע"י שני ברגים עם ראש 10 מ"מ.
יונית החום הוא בעצם נגד משתנה שאומר למחשב שלך מה הטמפרטורה של הנוזל קירור.
לפי זה המחשב יודע מתי להפעיל את הונטה וגם אחראי על תצוגת החום בלוח השעונים.

forum770 27-02-12 02:47

אני לא מבין את הבעיה.
 
אתה אומר שהחום עלה עד החצי = מצב תקין לחלוטין!
זה שלפעמים הוא לא מגיע לחצי בהנחה שמדובר בנסיעות ארוכות זה אומר שיש בעיה בתרמוסטט.
רוב הנסיעות שלך בתוך העיר? מחוץ לעיר? כמה זמן נסיעה ממוצעת שלך?
בדקת מצב מים?

תחזור לעדכן!

davidmzr 27-02-12 11:11

צטט:

במקור פורסם על ידי Guter (הודעה 104638)
אשמח לקבל עזרה כיצד למצוא את הבעיה על מנת לפתור.

דוד - הודה לך עם תוכל לכתוב בבקשה כיצד לבדוק שלב אחרי שלב

המון תודה

התגובה של trademark מדוייקת.
בדוק טרמוסטט ויונית חום.
דוד.

Guter 27-02-12 12:50

צטט:

במקור פורסם על ידי forum770 (הודעה 104642)
אתה אומר שהחום עלה עד החצי = מצב תקין לחלוטין!
זה שלפעמים הוא לא מגיע לחצי בהנחה שמדובר בנסיעות ארוכות זה אומר שיש בעיה בתרמוסטט.
רוב הנסיעות שלך בתוך העיר? מחוץ לעיר? כמה זמן נסיעה ממוצעת שלך?
בדקת מצב מים?

תחזור לעדכן!

הוא עולה עד החצי, אבל לא מגיע לחצי בדיוק (ממש על מילימטר).
הנסיעה שלי 90% כרגע היא מחוץ לעיר נסיעה של בערך 50 ק"מ (סה"כ), זמן נסיעה בערך כ20 דקות לכיוון.

מצב המים, הוספה של בערך 1/5 כוס בחודש. שמן תקין. (בדיקה נעשת כל שבוע בדיוק)

Guter 27-02-12 12:53

צטט:

במקור פורסם על ידי trademark (הודעה 104641)
מחיר תרמוסטט תחליפי צרפתי הוא 75 ש"ח.
הוא יושב בצידו הימני של הבלוק, תראה צינור מים עבה שמתחבר אליו. הוא מוחזק ע"י שני ברגים עם ראש 10 מ"מ.
יונית החום הוא בעצם נגד משתנה שאומר למחשב שלך מה הטמפרטורה של הנוזל קירור.
לפי זה המחשב יודע מתי להפעיל את הונטה וגם אחראי על תצוגת החום בלוח השעונים.

שוב המון תודה על ההסבר המדויק!

האם יש לך במקרה את השרטוט?
האם אתה יכול להזכיר לי בבקשה כיצד אני מוציא אוויר ממערכת הקירור (אני לא זוכר ולא רוצה להתחיל להתעסק ולהיתקע בגלל זה).

היונית הוא בעצם רכיב כמו הלמדה? או כיצד הוא נראה כדי לדעת מה להחליף?

תודה רבה

forum770 27-02-12 17:31

אין לך מה לבדוק כרגע את היוניט
 
תחליף קודם תרמוסטט כי נראה לי הוא לא תקין ותקוע על מצב פתוח.
בכללי אין לך ממה להתרגש כי המאוורר לא אמור לעבוד מתחת לחצי חום. אז ככה שלא תוכל לאבחן תקלה במאוורר כרגע.

Guter 28-02-12 12:53

צטט:

במקור פורסם על ידי forum770 (הודעה 104678)
תחליף קודם תרמוסטט כי נראה לי הוא לא תקין ותקוע על מצב פתוח.
בכללי אין לך ממה להתרגש כי המאוורר לא אמור לעבוד מתחת לחצי חום. אז ככה שלא תוכל לאבחן תקלה במאוורר כרגע.


קודם כל עדכון קטן, נסעתי אתמול בצהריים והרכב הגיע יפה לכמעט חצי החום ולא ירד ממנו נשאר קבוע בנסיעה. אולי באמת הסטרטר לא פועל טוב ואכן החליף אותו.

שנית שאלה: עם אני זוכר נכון מתי שקניתי את הרכב, אני זוכר שהמאוורר פעל כמה שניות לאחר ההנעה וגם בכיבוי. מה שלא קורה עכשיו.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:06.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©