מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   התחממות -איבוד מים.. ספייס (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14271)

lior169 17-02-12 01:36

התחממות -איבוד מים.. ספייס
 
לצערי אני חוזר לכאן...
האוטו מאבד לי מים בכמות דיי גדולה.. היום ראיתי אותו שהוא מתחת למינימום לאחר שלפני שבועיים הוספו לו מים ..
הנה תמונה שאולי תסביר לכם משהו:
http://up353.siz.co.il/up1/nnomvd2wky34.jpg
שמתי לב לתופעה הבאה:
בפקק או ברמזור.. בשנייה שהמאוורר מתחיל לעבוד.. כשהחום טיפונת ממש מעל החצי.. החום מנוע עולה ל3/4..(דווקא כשהמאורר מתחיל לעבוד!!)
וכשאני נותן גז בניוטרל החום מנוע מתאזן חזרה לאמצע ואחרי כמה שניות המאוורר מפסיק לעבוד ...
יש לציין שבירידות או נסיעה רצופה בין עירונית חום המנוע יכול להגיע גם לרבע ואפילו טיפה פחות..
כשאלך למוסך.. מה עליי להגיד להם לבדוק או להחליף ?
תודה ומצטער על החפירה..

mgoldst 17-02-12 02:53

יכול להיות שהמשאבה שלך אכולה ולא דוחפת מספיק.
אם תחליף אותה תראה אם צריך גם טיימינג שמפרקים בכל מקרה על הדרך
בהצלחה

Lexxxa 17-02-12 03:49

לפני זה תבצע בדיקה הבאה:

בבוקר (צריך שהמנוע יהיה קר) תפתח את הפקק של מיכל המים, תניע את הרכב, תן לו להתחמם (בעמידה), תראה האם באיזושהו שלב המים מתחילים לגלוש החוצה (כמובן שתעקוב במקביל אחרי החום).

תחזור עם תשובה.

בנוסף, כנראה שהטרמוסטט שלך תקוע במצ שהוא קצת פתוח, לכן הרכב מתקרר יותר מידי בנסיעה ומתחמם בעמידה. תחליף אותו וכמה שיותר מהר, יותר טוב.

lior169 17-02-12 13:05

צטט:

במקור פורסם על ידי Lexxxa (הודעה 104187)
לפני זה תבצע בדיקה הבאה:

בבוקר (צריך שהמנוע יהיה קר) תפתח את הפקק של מיכל המים, תניע את הרכב, תן לו להתחמם (בעמידה), תראה האם באיזושהו שלב המים מתחילים לגלוש החוצה (כמובן שתעקוב במקביל אחרי החום).

תחזור עם תשובה.

בנוסף, כנראה שהטרמוסטט שלך תקוע במצ שהוא קצת פתוח, לכן הרכב מתקרר יותר מידי בנסיעה ומתחמם בעמידה. תחליף אותו וכמה שיותר מהר, יותר טוב.


דבר ראשון יש לציין שמצאתי עכשיו נזילה חדשה (?)

http://up353.siz.co.il/up2/hvvg3zozhumn.jpg
עשיתי את הבדיקה שאמרת...
המים לא יצאו אולי משתי סיבות..
האחת היא ששוב היה חסר המון נוזל קירור במיכל....
והשנייה שהרכב לא הצליח להתחמם גם אחרי עמידה של עשר דקות בניוטרל ואפילו עם קצת גז תוך כדי.. הוא עמד על רבע ופה ושם שיחק קצת למעלה ולמטה..
ולפי התמונה אפשר לראות את המים שנשפכו על הרצפה...
יש לכם השערות ?

chesh 17-02-12 13:56

בתמונה האחרונה זה נראה יותר כמו נזילת שמן ואפשר לראות שהבלוק שלך וכל האזור שם מזיע משמן.
צריך לנקות את כל האזור ולבדוק מהיכן, בדרך כלל מאטם מכסה שסתומים.
יש מצב גדול שמשאבת המים שלך כבר עשתה את שלה וזה מפני שהרכב מתחמם, אתה מעלה טורים והוא מתקרר.

יכול להיות שהמשאבה נוזלת או הצינור מתכת המתחבר אליה אבל צריך להסתכל מאחורי הסעפת פליטה כדי לראות את זה (צריך לפרק את המגן חום הכסוף רק כשהרכב קר).

ממליץ לך לגשת למוסך אם אין לך רקע כי תוכל לדפוק את ראש המנוע תוך זמן קצר.

lior169 17-02-12 21:24

מישהו יודע על מה מעידות הנזילות בשתי התמונות?

mgoldst 18-02-12 01:34

צטט:

במקור פורסם על ידי lior169 (הודעה 104213)
מישהו יודע על מה מעידות הנזילות בשתי התמונות?

הנזילה למעלה היא מהמכסה של המיכל - זה המקום התקין לשחרור לחץ אלא אם המכסה מקולקל וכל הזמן יוצא מים
תבדוק אם המכסה תקין או תחליף אותו

lior169 20-02-12 04:48

חברים.. התייעצות אחרונה לפני שאני ניגש למוסך..
על מה הנזילה הבאה יכולה להעיד בהנחה שלא חסר שמן ..
http://up353.siz.co.il/up2/4tjkcjx2mhon.jpg

mechtech 20-02-12 08:29

בעניין השלולית בכביש, בתמונה זה נראה שחור כמו שמן, אבל השוליים שקופים, כך שזה יכול להיות שלולית מים ועם צל זה נראה שחור כמו שמן. האם זה שמן או מים?

אם זה מים, בדוק את צינורות הגומי של מערכת הקירור, מהרדיאטור לתרמוסטט, מהרדיאטור לצינור המתכת הארוך המוביל למשאבת המים, בדוק את הצינורות הדקים יותר, אלו שמובילים מים ליחידת החימום הפנימית ברכב.

בדוק שלא מטפטף מברז ניקוז האוויר הנמצא מאחורי בית המצערת, עבור על כל הבנדים שמחזיקים את הצינורות תראה שאין רטיבות בחצי התחתון של הצינור/הבנד.
בנוסף תן הצצה באיזור משאבת המים (צד שמאל של המנוע). פשוט תסתכל על רכיבי המנוע מתחת לרכב ותראה היכן יש הצטברות רצינית של מים (אפשר לנגב ואז לבדוק שוב), יכול להיות שאחד הפקקים בבלוק דולף.


אם זאת שלולית שמן, מלבד נזילה ממכסה השסתומים, אורינג ביחידת סלילי ההצתה ומחז"ש קאמשפט הגורמים לנזילה מאזור ראש המנוע ולכך שהבלוק נראה כמו בתמונה, שלולית כזאת ספק אם תהיה.
יכולה להיות נזילה מבורג אגן שמן פתוח או חרוש, אגן שמן פגום (חור, אטם), או מחז"ש בגל הארכובה.

בכל מקרה צריך לנקות ולייבש היטב את המנוע מלמטה ולבדוק, גם לאחר עבודת המנוע.

אם עדיין לא התעסקת עם הרכב, תן קפיצה למוסך שיאבחנו את הבעיה, (ללא עלות ברוב המקרים).

lior169 21-02-12 02:23

מודה לך ולכל שאר חברי הפורום מכל הלב!
אומנם לפתור את זה אני לא אצליח לבד.. אבל בלי ספק אתם מצליחים לתת ידע כללי ולהיכנס למוסך עם ביטחון כלשהו .. באמת עבודת צדק אתם עושים! ותודה רבה.!
מחר אכנס למוסך וכמובן אעדכן!


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 04:34.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©