![]() |
פונטו ספייס ELX 2001 רציף - עשן לבן עם ריח מוזר, מנוע מגמגם וחוסר סחיבה
טיפה ארוך אבל אנא נסו להקדיש זמן ולקרוא עד הסוף.
היום בבוקר נסעתי עם האוטו ונסע רגיל, וגם שחזרתי בסביבות איתו ב- 14:00 לא היה שום דבר. הנעתי את הרכב שוב ב16:00 בצהריים, ואיך שהנעתי כבר הרגשתי שמשהו מוזר קורה .. ריח חריף מאוד בלתי מובן(זה לא מריח כמו דלק ולא כמו שמן שרוף) , והרבה עשן לבן, הסל"ד נפל לאיזור ה600 ועלה בחזרה ל900, והמנוע כמעט רצה להתכבות בעצירות. נסעתי איתו 2 ק"מ ואז עצרתי וכיבתי, פתחתי מכסה מנוע לבדוק שמן ומיים - הכל מלא. ניסתי להניע, והיה רעש של סטרטר לחצי שניה וכאילו כל החשמל באוטו נפל ולא רצה להניע בערך רבע שעה(למה?) אחרי שהצלחתי להניע שוב -שמעתי רעש מוזר מאגזוז יצאתי וראיתי את אותו עשן לבן סמיך שיוצא גם בסרק, -וגם שככל שהסל"ד גבוהה ככה יוצא יותר עשן לבן. כמו כן האגזוז רועד די בפראות, משתעל(גם בסרק). האוטו שנת 2001 עם 90,000 ק"מ , מטופל במורשה עם ספר טיפולים כל השנים, פלאגים וסט חוטי הצתה פעם אחרונה ב81,000 ק"מ כמו כן כמובן טיפול גדול ב80 נעשה שמנים, פילטרים, תרמוסטט, פארפלו לארדיטור, משאבת מים, ניקוי בית מצערת, ועוד ( טיימינג ב74 אלף ק"מ לפני שנתיים) יכול להיות שמדובר בדלק מהול ?(אתמול מילאתי פולטנק כהרגלי בתחנת דלק שאני רגיל למלא כבר מעל שנתיים-סד"ש) לא נדלקה מנורה של מנוע . טמפ' מנוע הייתה תקינה, בחצי. ממה שקראתי יכול להיות חיישן חמצן תקול - זה יכול להיות? אלה התופעות שהוא עושה? ממיר קטילטי סתום? מחר בכל מקרה אני הולך למוסך מורשה, אבל אני פתחתי את הנושא לקבל פחות או יותר דיאגנוזה וגם לשאול האם כדאי לנסוע עם זה ככה מחר או להזמין גרר? זה מסוכן ועלול לגרום נזק למנוע? מחיר לחיישן חמצן במורשה וחנות חלקי חילוף? תודה לעוזרים. |
נשמע כמו ממיר.
|
טוב מסתבר שהיייתי קצת אופטימי, אבל לצערי היה מדובר בראש מנוע, אחרי שגררתי את האוטו למוסך ובדקו, ראו שיש פריצה - האוטו היה יומיים במוסך והוחלף ראש מנוע, ההייתי לאורך כל התהליך.
לטובת הפורום: מה שעשו בשביל לוודא שאכן הראש פרוץ והוא לפרק את ה4 פלאגים ולהכניס צינור עם לחץ אוויר ולראות אם המיים של הראדיטור קופצים - והם אכן גלשו וקפצו. מה שקרה זה שבצלינדר מספר 1(הכי שמאלי) אחרי הפירוק היה כולו מלא מי פארפלו, וזה היה הריח המוזר שדיברתי עליו. (המנוע למעשה עבד על 3 צילנדים ובגלל זה לא סחב וגמגמם) בראש עצמו נוצרה אכילה וחור ליד המעברים של המים והשמן המנוע לא התחמם לקו האדום או משהו בסגנון, אבל למעשה זהו בלאי טבעי של 11 שנים לפי הסבר המוסך. כשהוציאו את פלאג בצילנדר מספר 1 בצד הכי שמאלי יצא ממנו אדים של עשן (הפלאג היה מן הסתם רותח - והראה בוודאות עם האדים שהוא נגע במים) מזל שהייתה לי הרגשה לא לנסוע עם האוטו, אחרת היו נתפסים הבכונות והיה הולך לי כל המנוע תודה למוסך שמשון :wink: |
מה העלות של תיקון ראש וכל המסביב?
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©