מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פנדה - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=25)
-   -   חום מנוע - פנדה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=13779)

baba 08-12-11 12:16

חום מנוע - פנדה
 
שלום לכולם,

ברשותי כאמור, פנדה שנת 2007 ידנית, הרכב כל יום עולה ממודיעין לי-ם וחזרה.

השאלה הנשאלת היא - כאשר אני יורד מי-ם למודיעין (דרך 443) בירידות הגדולות אני נוסע כמעט ללא גז וללא בלימה על כ-100 קמ"ש.
בזמן הירידות יורד חום המנוע מחצי הסקלה (מצב נורמלי) לכמעט רבע מהסקלה (בתקופה האחרונה של תחילת החורף, בקיץ זה היה יורד שנתה אחד בלבד).

כשאמרתי זאת למוסכניק (אוטודי בי-ם, מרכזי יבואן) הוא טען שזה לא תקין - אבל בדיקת התרמוסטט העלתה שהוא תקין ולא היו תקלות רשומות במחשב.

השאלה היא האם התנהגות זו תקינה או שמא יש פה בעיה אחרת?

תודה.

baba 12-12-11 10:48

הקפצה +תמונה
 
1 צירוף קובץ(ים)
מצ"ב תמונה - בסוף הירידות של 443 לכיוון מודיעין, לאחר נסיעה של כ-15 דקות.

האם מישהו נתקל במצב דומה - ולא רק בפנדה?

bil 12-12-11 11:09

צטט:

במקור פורסם על ידי baba (הודעה 101225)
מצ"ב תמונה - בסוף הירידות של 443 לכיוון מודיעין, לאחר נסיעה של כ-15 דקות.

האם מישהו נתקל במצב דומה - ולא רק בפנדה?

אני נתקלתי בתופעה בדודג' קרוואן בארה"ב כשהיו -4 מעלות בחוץ והמד חום מנוע ירד לי ל- 0
ונסעתי 5 שעות בלי חימום מלוס אנג'לס לסאן פרנסיסקו :D

Lexxxa 12-12-11 14:36

טרמוסטט תקוע במצב פתוח. תחליף אותו.

baba 12-12-11 15:32

למרות שזה קורה רק בירידה? בעיקרון הטרמוסטט נבדק במוסך ולא נמצאה בעיה בו.

Lexxxa 12-12-11 18:55

תפקידו של טרמוסטט להחזיק את החום של המנוע בטמפ' עבודה שלו (90 מעלות) במזג אויר קר.
אם הוא לא עושה את זה, כנראה שהוא תקוע.
זה יקרה לך גם בנסיעה רגילה בכביש בין עירוני (90 קמ"ש ומעלה).

איך בדיוק המוסך בדק את הטרמוסטט? כנראה שלא הבינו אותך.

אתה גם יכול להמשיך לנסוע כך, אך צריכת הדלק תהיה טיפה גדולה יותר.

אצלי בגולף היה אותו דבר, העדפתי להחליף, לאחר החלפה הכל תקין.

שמעון 13-12-11 04:19

האם הפעלת חימום?
משום שיתכן שפעולת החימום מקררת את נוזל הקירור.
ומנגד, המנוע לא מתאמץ מספיק ע"מ לחמם אותו לטמפרטורה הרצויה.

baba 13-12-11 11:55

לא הפעלתי את החימום באותו זמן - אם כי הכפתור יושב על חימום.

מבחינת צריכת דלק - לא הבחנתי בשינוי משמעותי בזמן האחרון.

שאלה נוספת - במידה והטרמוסטט אכן תקוע - האם לא הייתי שומע את המאוורר עובד כל הזמן אחרי נסיעה קצרה בה הטמפ' כן מגיעה לאמצע?
האם גם בירידה בה איני נוגע בגז והסל"ד עומד על 3K (עקב בלימת המנוע) - מחשב המנוע עדיין יידע להעלות סל"ד כדי לחמם את המנוע?


תודה על התשובות.

Lexxxa 13-12-11 13:44

לא, המאוורר יעבוד רגיל.
למחשב אין יכולת לחמם את המנוע. מנוע מתחמם לבד (עקב שריפת דלק בצלינדרים)

שמעון, בזמן שטרמוסטט תקין, הפעלת חימום לא אמור להשפיע על חום מנוע, גם בכביש מהיר.

panda05 17-12-11 07:54

אין סיבה לדאגה
 
גם אצלנו בפנדה באותו תוואי ותנאי נסיעה הבחנתי במצב זהה, גם שהפנדה היתה חדשה לגמרי.

זו תופעה טבעית ואין מה לדאוג. ההסבר הטכני ברור :

בנסיעה ממושכת ומהירה במדרון עם בלימת מנוע בסל"ד יחסית גבוה וטמפ' חיצונית נמוכה נוצר מצב בו
המנוע במינימום צריכת דלק , שריפה אפסית של דלק בבוכנות וייצור חום מנוע מועט. במקביל וכנגד נוצר שילוב של תנאי מקסימליים של יעילות למערכת הקירור - משאבת המים סובבת מהר ומגבירה סירקולציית
מע' הקירור , המאוורר מסובב באופן מירבי ע"י הרוח המהירה הנגדית , האויר הנתקל כנגד רכיבי מע'
הקירור (רדיאטור ,צנרת וכו') והמנוע מגיע במהירות רבה והוא קר מאוד ומוריד את טמפ' הרכיבים והנוזל . כל אלו בשילוב מורידים - פיסיקה פשוטה - את טמפ' נוזל
הקירור , באין עומס נגדי שישמור עליו בחום הסטנדרטי.
כתוצאה מכך מד החום מחווה באופן מוצדק ירידה מהטווח הסטנדרטי הקודם . יש לזכור כי מד חום משכך תנודות חום כלפי מעלה ולא כלפי מטה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:18.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©