![]() |
טעם מר מאוד בעקבות ביקור במוסך שנחשב טוב
1 צירוף קובץ(ים)
שלום,
ברצוני לשתף מקרה שקרה לי בפונטו שלי בחודש האחרון, ולשמוע את דעתכם עליו. לא ארשום את שם המוסך, שכן ייתכן ואני שוגה, והמוסך פעל כשורה, וחבריי ומשפחתי אינם אובייקטיביים, והמוסך אינו אשם. הכל התחיל ביום שלישי לפני חודש, אז החלטתי להחליף את נוזל הקירור (שהיו בעצם מים ברז עכורים וחלודים) בנוזל קירור פרפלו, ולעשות זאת במוסך. המוסכניק ניקז את המים מצינור שנמצא בערך באיזור הספרה 2 בתמונה מצורפת. המים היו כל כך מלוכלכים שהוחלט על "שתיפת מערכת הקירור וניקוז אוויר(לשון החשבונית, שאגב מציינת שיש אחריות של כמה חודשים על העבודה)". הפעולה כללה ניקוז המים (מצינור מספר 2), הוספת מי ברז חדשים, חימום המנוע והמתנה של כמה דקות וניקוז המים שוב. הסיפור חזר על עצמו 3 פעמים עד שהמים יצאו פחות או יותר נקיים, או אז התווספו 2 פחיות נוזל פראפלו ומי ברז עד לקבלת התוצאה הרצוייה. 200 שקלים החליפו ידיים, ואני נסעתי לביתי. למחרת בבוקר, פחות מ24 שעות וכ-15 ק"מ של נסיעה, חשכו עיניי - מד החום טיפס ונשק לקווים האדומים במדיד. דוממתי מנוע, הסתכלתי לכיוון מכסה המנוע והסיבה נגלתה לפניי - כל נוזל הקירור נשפך... הצינור שנמצא בסביבות הספרה 1 בתמונה למטה היה מנותק לגמרי ממיכל נוזל הקירור (הבנד השתחרר). מיד התקשרתי לגרר, ונגררתי חזרה למוסך. הפעם הטיפול לא היה כל כך מהיר. המוסכניק טיפל ברכב כ30 דקות ואני כבר ראיתי איך הוא חוזר עם "ראש מנוע". להפתעתי הוא בסך הכל אמר "היה שם הרבה ג'יפה, עכשיו הכל נקי"... וואלה הייתי מבסוט. "כמה זה יעלה לי", שאלתי בתמימות. "עלינו. אמנם התקלה לא באשמתנו [הוא אכן לא נגע בצינור מספר 1], אבל בכל זאת, קבל 2 פחיות מתנה". חייכתי ונסעתי לדרכי... 6 ימים מאוחר יותר, שוב החום עלה. כבר התייאשתי לגמרי. (הרכב נקנה לפני חודש וחצי...) שוב גרר, שוב המוסך. אבל הפעם כבר לא חייכתי. "ראש מנוע" חיכה לי בטל פון. הקנס - 4000 שקלים חדשים + קיבלתי רכב שרוטט ברמזורים (היום חזרתי אליהם, אמרו לי זה לא יכול להיות קשור לראש מנוע. ואני בוודאותאומר שהרטט הזה לא היה לפני ההתחממות). כמובן שהחברים והמשפחה מיהרו להאשים את המוסך, "זה באשמתו, איפה האחריות שהוא נותן?!". המוסך התנער מאחריות, וטען שסמיכות הארועים היא צירוף מקרים ותו לא. "אין צורך לבדוק תקינות החיבורים אחרי ניקוי מערכת הקירור?", שאלתי. "לא...", נענתי. ואני שואל אתכם, האם ראוי? בתודה, |
שטויות במיץ מיילה חפר עושה עבודה אז נגיד כשמוסך מטפל בבעיה חובה עליו לבדוק את כל המערכת
אקשה ואומר שבכדי לנקות היטב פותחים את שני הצינורות ז"א המוסך פתח גם את צינור מס' 1 ככה מוציאים את כל הנוזל מהמערכת. זה שהוא שכח לסגור פה הבעיה. חוץ מזה הקנס גם גדול מאוד יחסית לראש מנוע הייתי מסתפק בחצי מסכום ההוצאה דוד איפה אתה בקטע יש לך ראש מנוע כזה יפה ואנשים פה משלמים 4000 ש"ח לטיפול כושל גנבים תרדו מהעצים מי אמר את זה |
טוב עשית שלא פירסמת את שם המוסך, וברשותך אסביר. לדעתי הוא אינו אשם.
לפי הסיפור שלך נראה שהייתה לך בעיית ראש לפני שנכנסת למוסך. לבד כתבת שהמכונאי לא נגע בצינור מס' 1. יש מצב שאם החיבור לא היה נפתח, בגלל שהוא חלש, היה מתפוצץ הצינור. נכון שחייבים לבדוק את שאר החיבורים כאשר מטפלים במערכת הקירור, אבל במקרה הזה לא זאת הפואנטה. דבר טכני נוסף שיש לקחת בחשבון, כאשר עושים שטיפה רצינית למערכת הקירור (במערכת מלאה חלודה כמו במקרה שלך), יש מצב שהחלודה סתמה סדק באטם ראש. לאחר הניקוי ניפתח הסדק ועברה קומפרסייה למערכת. הדבר קורה גם כאשר מנקים בלחץ את רדיאטור החימום שקודם לכן לא נזל, ולאחריו פתאום יש נזילה בתוך האוטו. אותה תופעה יש גם כאשר מתקנים דוד שמש. לאחר התיקון יש טפטוף מהצנרת מס' שעות עד שהחלודה סותמת אותו. לא מובן באיזה רכב מדובר. בכל מקרה אין לי להלין, אלא על המחיר ששילמת עבור שיפוץ הראש. דוד. |
לפי התמונות נראה דגם מתקדם של ספייס
כך שסמפטומים שדוד מתאר לפונטו דור 1 מודל 95 |
הסמפטומים שדוד תיאר, מתאימים לכל סוג רכב בעולם.
יאיר אם תמשיך כך, לא תקבל סיבוב על ה- JT. :) דוד. |
אתה תתקן אני אביא לאלכס(הכלב) איזה נקניקיה בלילה והפונטו אצלי
דוד בדוק לי ברחובות ראש מנוע להזרקה רב נקודתית בשבילי |
כל הכבוד. איך זכרת את שם הכלב ?. :)
על איזה ראש אתה מדבר, משופץ ?. דוד. |
אם בשבילי אז אתה יודע
דור 1 מודל 2000 רב נקודתי |
קודקוד 1, כאן קורקוד 2. האם שומע ?.
שאלתי האם ראש משופץ. דוד. |
בבדאיי
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©