מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   חיישן חמצן ב HGT (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=13297)

גל שאמיס 22-09-11 18:38

חיישן חמצן ב HGT
 
מישהו פעם החליף אותו ? ואם כן כמה אמור לעלות הסיפור..ואם מישהו יכול להביא לי קצת רקע על החיישן הזה מה תפקידו וכ"ו אז בכלל טוב

תודה לעונים

davidmzr 22-09-11 20:37

לפני שתקבל קצת רקע על החיישן הזה ומה תפקידו, כתוב בבקשה איך הגעת למסקנה שהוא תקול.
מה בדיוק הבעיה שיש לך ברכב ?.
דוד.

גיא .ב 22-09-11 22:08

איך האנגלית שלך?
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor

גל שאמיס 23-09-11 10:28

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 98501)
לפני שתקבל קצת רקע על החיישן הזה ומה תפקידו, כתוב בבקשה איך הגעת למסקנה שהוא תקול.
מה בדיוק הבעיה שיש לך ברכב ?.
דוד.

מנורת מנוע נדלקת..הגעתי למסקנה אחרי שהפכו לי את האוטו לבדוק מה הבעיה..מי שמצא את הבעיה זה מוסך מרכזי של פיאט בנתניה ש.ח.ר..האוטו עבר פעם תאונה קלה ובתאונה כל הקורה הקידמת הסתובבה קצת כלפי פנים ובגלל זה כל הרדיאטור והחשמל שם ממש נוגעים במגן מנוע והאזור שם חם עכב זה ושם גם נמצאים חלק מהחיישנים ועקב החום הכבד נשרף אחד מהם

davidmzr 23-09-11 11:10

אם הקורה הקידמית נמעכה כלפי פנים, מה הבעיה למתוח אותה למקום.
נראה שיש לך בעיה גם עם מכסה המנוע, נכון ?.
הסבר קצר על חיישן החמצן ותפקידו.
תפקידו של החיישן "להורות" למחשב לתקן את יחס האוויר דלק בתערובת.
כאשר המנוע קר,המחשב מספק זמן הזרקה ארוך לפי נתונים הנמצאים בזיכרון המחשב, ומנתוני החיישנים. עד שחיישן החמצן מגיע לטמפרטורת העבודה של 250 מעלות צלזיוס.
כאשר החיישן מגיע לטמפרטורת העבודה, הוא מספק מתח חשמלי למחשב. כאשר התערובת עשירה חיישן מספק מתח מעל 0.6 וולט. המחשב מפרש זאת כתערובת עשירה, מבצע וויסות ומקטין את זמן ההזרקה וכמות הדלק בתערובת קטנה. כתוצאה מכך כמות החמצן בתערובת גדלה והחיישן מייצר מתח של 0.2-0.4 וולט והמחזור חוזר חלילה.
על מנת למנוע זיהום אוויר, היצרנים הוסיפו סליל חימום שתפקידו לזרז את חימומו של החיישן לטמפרטורת עבודה.
דוד.

רפי לין 23-09-11 13:34

חיישן חמצן
 
כאן יש על קצת מידע על חיישנים ברכב ומס' 5 זה על חיישן חמצן:
www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1003
בברכה - רפי לין

גל שאמיס 23-09-11 14:03

אין בעיה לעשות לה מתיחה..צריך לפרק את הטמבון פנסים רדיאטור וכנראה גם מזגן.. ואז לתת לה ישור ואז להחזיר הכל..זה בלי קשר להחלפת החיישן השרוף...יש למישהו מושג על איזה סדר גודל של שקלים החיישן עומד?

bendrey34 25-09-11 20:40

אני החלפתי בפונטו שלי חישן חמצן לפני חודשיים בערך...החיישן עלה לי 600 שח+עבודה 150..זה במוסך שלי...החיישן אמור לעלות בסדר גודל של 500-800 שח...

נ.ב:
תשתדל ללכת ולהחילף את זה מהר כי אני הגעתי למצב שכל המחשב של האוטו השתבש לי וגרם לי לכמה בעיות עד כדי כך שהאוטו לא הניע...זה בגלל שהחיישן משתבש את העבודה של המחשב

davidmzr 25-09-11 20:58

לא מדוייק.
חיישן החמצן תקול לא גורם למנוע לא להניע.
דוד.

גל שאמיס 26-09-11 20:46

מוסך התילתן הציע לי אותו ב300 חליפי/משומש בפיאט "השחר" נתניה הציעו לי אותו ב 800 חדש ...השאלה פה האם זה קריטי ועל מה ללכת על החליפי או חדש
תודה לעונים


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:56.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©