מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   יעוץ ברכישת רכב (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   ספייס אקטיב/דיינמיק או פנדה? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12940)

dodihob 05-08-11 20:38

ספייס אקטיב/דיינמיק או פנדה?
 
טוב, באמת שעכשיו זה סופי :)
האישה קונה רכב, לאחר אינספור חיפושים ביד2 וחיפוש אופציות אחרות הגעתי למסקנה שבתקציב עד 25k, פשוט אין רכב שמתחרה בפונטו. גם הידע שצברתי לגבי הרכב הוא פלוס גדול.
עכשיו השאלה היא על איזה דגם ללכת?
אופציה אחת זה פונטו ספייס אקטיב / פנדה ואופציה שנייה זאת דיינאמיק / ELX (כמובן רק אוטומטי)
אופציה 1:
+ מנוע 8v עלויות חלקים יותר זולים יחסית וכן חלקים בהזמנה מחול זמינים יותר, פחות לחץ על הטיימינג, וחסכוני קלות יותר בדלק, אפשרות לשנתון יותר גבוה יחסית.
- גיר רובוטי, שמעתי פה ושם על בעיות אמינות, אשמח לשמוע ממבינים חוות דעת על הגיר.
אופציה 2:
+ מנוע 16v חזק יותר (לא קריטי לאישה), גיר רציף שהחוות דעת עליו מעולות, אין בעיות אמינות מיוחדות, היכרות יותר טובה עם המנוע, יותר מאובזר.
- חלקים יותר יקרים יחסית הן טיפולים רגילים בארץ והן חלקים בהזמנה מחול ויותר נדירים.
אני אישית דווקא זורם יותר לקראת הפנדה / אקטיב עקב חלקים יותר זולים, השאלה העיקרית זה הגיר, שזהו ההבדל הרציני בין השתיים, כמו כן האם הזינוק בעלייה בעייתי או שמתרגלים (בשביל האישה)?
תודה רבה לעוזרים
ערן

ארילו 06-08-11 13:26

בגלל שהייתי באותו מצב כמוך והתלבטתי קשות - אני אתן לך את שני השקל שלי:

אין ספק שהפונטו דיינמיק הרציפה עדיפה בכל מובן על הפנדה והפונטו אקטיב, חוץ מעניין אחד - אשתי התאהבה בתנוחה הגבוהה של הפנדה.

אחרי שהתייאשתי מלמצוא פונטו דיינמיק במצב טוב הסכמתי לחפש את הפנדה הרובוטית. למה פנדה רובוטית ולא פונטו רובוטית (מתחת למכסה המנוע זה אותו הרכב בדיוק)? בגלל התנוחה הגבוהה שאשתי אוהבת כל כך.

בסופו של דבר קניתי פנדה רובוטית בלי מערכת hill holder (שנכנסה בשנתון מאוחר יותר), בדקתי אותה אצל חיים משמשון (כולל סריקה מלאה של מערכות המחשוב) ובמכון בדיקה (כדי לאשר שלא היו תאונות) וקניתי אותה. לאחר חודשיים הגיר הרובוטי התחיל לעשות בעיות.
בדקו אותו מפה, בדקו אותו משם, איפסו את הקלאצ' דגדגו אותו וכלום לא עזר. פניתי למוסכים שונים וכולם משכו ידיים ממנו. בסופו של דבר במוסך המרכזי הציעו לי לשפץ את הגיר (פירוק מלא שלו, החלפה של כל האטמים והשסתומים החשמליים), להחליף את משאבת השמן, ולהחליף את היחידה שמפקחת על הרובוט. (הם בערך הודו שאין להם מושג מה הסיבה המדוייקת שהוא עשה בעיות). כל הסיפור עלה 6000 ש"ח ולקח שבוע ומאז הגיר מעביר הילוכים כמו חמאה (כמובן שקיבלתי מהם רכב חלופי). אז קח את זה בחשבון - המוסכים לא באמת יודעים מה קורה בתוך הגיר הרובוטי.
מצד שני, אני מכיר לא מעט רכבים אוטומאטיים "רגילים" שעברו שיפוץ גיר בסכום דומה.

לגבי זינוק בעליה - ברוב העליות אין בעיה. בעליות קשות במיוחד, צריך להחזיק את הברקס עם רגל שמאל בזמן שהאוטו משחרר את הקלאצ', או להשתמש בבלם היד.

אז אני אסכם לך את שני השקלים שלי:

אם אתה מוצא פונטו דיינמיק רציפה - היא עדיפה בכל פרמטר (בטיחות, כח, וכו') לדעתי.
אם לא דיינמיק - אז הפנדה היא אחלה אופציה - היא נוחה מאוד, ומרווחת באופן מפתיע. המנוע שלה אמין יותר ופשוט יותר.

לגבי חוסר בכח:
אנחנו משתמשים בפנדה בתור רכב עקרי, בתור שכזה הוא גם נוסע לירושלים מדי פעם, ואפילו לרמה"ג. מעולם לא עיכבתי את התנועה איתו.

-אודי- 19-08-11 15:26

ערן אם אתה מעוניין אני יכול לנדב את הרכב שלי לנסיעת מבחן בשבילכם

dodihob 19-08-11 16:22

תודה רבה אודי!
אני אשמח לעשות סיבוב, נראה לי יהיה הכי טוב במפגש על האש הקרוב

-אודי- 19-08-11 17:18

בשמחה :)


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:16.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©