![]() |
בעיה במזגן פונטו מודל 98.
אתמול ביקר אצלי חבר פורום עם פונטו מודל 98.
אמר שהמזגן הפסיק לקרר. לאחר שבדקנו יחד מצאנו שחסר גז, אבל לא בכמות רצינית שתגרום להפסקת הקירור. מילאנו מעט גז למידה, הרכבנו טרמומטר לפתח האוורור בתוך האוטו, בטורים 2000. השעון לא ירד מ-20 מעלות, הוונטה והמדחס עבדו. לאחר שהתזתי מים עם צינור מהגריל לקרר את המעבה , הטרמומטר ירד ל-7 מעלות, והקירור היה מצויין. לאחר 10 דקות ללא התזה , עלה שוב ל-20 מעלות והקירור חלש. בדקנו את הקירור בנסיעה של 80 קמ"ש, לא היה שינוי נשאר חלש. אמרתי לו את דעתי למקור התקלה. סיכמנו שאני אעלה את זה לפורום, לשמוע עוד דעות. תודה לעונים. דוד. |
אני חושב שדרכי המעבר בין הצלעות סתומים מלכלוך או הצלעות עקומות ולא עובר מספיק אויר דרכן.
או שהרדיאטור יושב יותר מדי קרוב למעבה או אפילו נוגע בו ומקרין את החום ממנו למעבה. או שהוונטה מסתובבת הפוך והחום מהרדיאטור מחמם את המעבה. |
תקלת המזגן
איזה מזגן?, מקורי או ישראלי ואיזה, רסקור או אלכס אורגינל?.
בברכה - רפי לין |
רפי, אני לא חושב שיש חשיבות במקרה הזה לאיזה סוג מזגן. בכל אופן 4 מהירויות.
התגובה של trademark היא הגיונית. מלבד שהוונטה מסתובבת הפוך, בדקנו. אבל יש עוד גורם שיש לבדוק. שכחתי קודם לציין, שהחתולה שלי ברחה מהכסא, היא רגישה מאוד לצילצולים. :) גם אני שמעתי צילצולים מהמנוע כאשר בדקנו בנסיעה. שעון החום עמד מעט מעל החצי. דוד. |
מהירות 2 מאוורר לא עובדת
|
כן עובדת נבדק.
דוד. |
אולי כי פשוט חם "רצח" בחוץ, אז המזגן לא מצליח להתמודד?
|
בזמן הבדיקה לא היה חם "רצח" בחוץ, הטמפ' היתה 28-30 מעלות.
הבטחתי לו שהרכב לא יצא בלי קירור. לי נראה וגם אמרתי לו את זה, שהמנוע עובד בטמפ' גבוהה בגלל הצילצולים בהאצה בכל מהלך. וכמו שכתבת, "או אפילו נוגע בו (במעבה) ומקרין את החום ממנו למעבה". היום נמשיך לבדוק, ואעדכן. דוד. |
עדכון.
נפתרה הבעיה. פירקנו את הטרמוסטט של מערכת קירור המנוע, והכנסנו אותו לקופסה מים רותחים. היה תקוע חלוד ולא נפתח מספיק. החלפנו אותו לחדש הצלצולים במנוע פסקו.
ביצענו שטיפה חיצונית למעבה ולרדיאטור עם חומר מיוחד ע"י התזת החומר מפיסטולט עם אוויר, יצא המון ג'יפה. בדקנו, המזגן הוציא אוויר קר 10 מעלות. בדקנו שוב את לחץ היניקה, היה חסר כ- 3-4 PSI. הוספנו מעט גז, טמפ' האוויר ירדה ל- 7 מעלות. ידוע שכאשר טמפ' הגז עולה במערכת, עולה גם לחץ הגז וההיפך. לכן כאשר המנוע והמעבה הפסיקו להתחמם, לחץ הגז ירד והיה צורך להוסיף מעט גז ולקבל את הלחץ הנכון. דוד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©