![]() |
פונטו ELX גיר רציף, האטה מוזרה בזמן עזיבת הגז
לבעלי פונטו ELX גיר רציף:
שמתי לב ב-40-50 קמ''ש מתי שאני עוזב את הגז, כעבור בערך 2 שניות, האוטו מאיט בצורה די חדה, כאילו זה בא מכיוון הגיר או משהו ( אין דפיקות, אבל יש הרגשה כאילו לוחצים רבע ברקס והרפידות ננעלות) זה משהו נורמלי עם גיר רציף? הוא מזהה שעזבת את הגז במהירות די נמוכה, ומחליט לעבור לתזמון שונה בשביל לעזור לך בהאטה? זה מוזר.. האמת אפילו לפעמים זה יכול קרות ב100 קמ''ש, אבל פחות מורגש... בטיפול האחרון הרכב נבדק ע"י מחשב במוסך מורשה ולא נמצאו שום תקלות. עוד דבר: בגלל צריכת דלק של 1:10 בתוך העיר(בד''כ עם מזגן, בלי הרבה לחיצות), ההייתי מעוניין להשתמש בתוסףBGK 44 ולאמץ את המנוע ל5 K קבוע לנקות את כל הפיח שהצטבר(אוטו שנסע 10 שנים בעיר, בטיפול במוסך נעשה ניקוי מצערת, אינפוזיה ), ז''א על חצי מיכל דלק לשים את התוסף, לנסוע, ועד שיהיה פחות מרבע מיכל או שליש מיכל. עכשיו לשאלה, רציתי לדעת אם אני "אתקע" את הגיר במצב טיפרוניק על הילוך 2 ואסע ככה על 5K סל"ד(בערך 60 קמ"ש) רצוף בלי הפסקה במשך חצי שעה + (או יותר, שהמיכל דלק יפול מחצי לרבע) לא יקרה נזק לגיר? הבנתי שהוא יכול להתחמם וזה עלול להיות מסוכן. אני רוצה לעשות ניקוי ממש אגרסיבי, הציעו לי לעלות למשל את העליות של הקסטל על הילוך 2 ב60-70 קמ"ש. |
עשו אינפוזיה למנוע... למה לשים תוסף?
יש לי 2006 גיר רציף, לא עושה את הבעיות שאתה מתאר. אתה בטוח שהרכב מאיץ? אולי אתה רגיל לעזוב את הגז ולצפות לבלימת מנוע אך בפועל אתה מקבל בלימת מנוע עד שהגיר מעלה הילוך.. ואז אין כמעט בלימה...? 1:10 זו צריכת דלק דיי גבוהה. אצלי 1:14 מקסימום בתוך העיר... מקסימום! בעיקרון הגיר הרציף מתנהג ומרגיש כמו אוטומט, אך הוא יותר יעיל ועקב כך יותר חסכוני. |
עשו אינפוזיה דרך המצערת לפני חודש , זה לא עשה יותר מדי לדעתי(עובדה תסתכל על הצריכת דלק). אם כבר יש לי בבאגז' BGK 44, למה לא להשתמש בו ולעשות ניקוי אגרסיבי 1?
בכל אופן, תקרא שוב: הרכב לא מאיץ שעוזבים את הגז, הוא מאיט. צטט:
תספר קצת על הנהיגה שלך, משתשמש במצב E או לא משתמש, וכו' ציפיתי באמת לאוטו חסכוני כמו שרבים אחרים כתובים בפורום, אך עדיין לא הצלחתי לצריכה נורמלית בעיר לצערי. הכי טוב שהשגתי בנסיעה משולבת נסעתי 430 ק"מ, מתוכם להערכתי כ100 ק"מ בינעורי, והשאר עירוני. - לא מדוד מדויק אבל ז''א 330 בתוך העיר + 100 בינעירוני היה 1 ל10.75 ק"מ, כמעט קרוב 1 ל11. (אני יודע איך למדוד צריכת דלק ולא מסתמך על מחשב דרך) |
צטט:
קראתי שוב וראיתי שערכת את המודעה! בשעה 16:46 בעוד שאני עניתי לך בשעה 15:14! בכל אופן, עם מה עשו אינפוזיה? אני משער שעם חומר חזק. אם אתה רוצה לעשות אינפוזיה עם K44 אתה מוזמן, אבל להוסיף אותו לתא הדלק זה לא יעזור (שוב, רק מכיוון שאתה טוען כי ביצעו אינפוזיה!). אני לא משתמש בתוך העיר במצב E שכן ע"י מספר אנשים, הגיעו למסקנה כי מצב זה בתוך העיר לא יוצא יותר חסכוני אלא להיפך. רק מחוץ לעיר זה יכול להיות חסכוני בשיוט בלבד. בנסיעה משולבת אני משיג כיום מעל 800 קילומטר. יש לי מיכל של 47 ליטר! ובימים אלו אני מתחיל שימוש במתנול כך שהצריכה אמורה עוד לרדת. לגבי המלצות נוספות שיש לי: אתה יכול לנקות חיישן חמצן בתור התחלה. |
אין צורך לצ'טט הודעה מעלייך.
לא אני ערכתי את ההודעה ב16:46 , אלה Caveman (בגלל שביקשתי מאחד מהמנהלים לשנות את הכותרת) בכל אופן, הטקסט נשאר אותו טקסט, לא שינתי כלום בהודעה אני לא יודע עם מה עשו אינפוזיה, אבל כן, סביר להניח שהיה חומר חזק, כי היה היה ריח מאוד חריף ומוזר גם לי יש מיכל של 47 ליטר, זה עדיין לא אומר לי כלום. לא אמרת לי כמה אתה נוסע בבינעירוני, כמה אתה משתדל לא לעבור(110? 120?), איפה בטורים אתה שם את הגבול(2500-3000?), אתה נוסע עם מזגן/בלי מזגן? וכו' יכול להיות שאתה גם מקבל צריכה כזאת כי גם המנוע שלך מחצית מהזמן שלי(בן 5), המנוע שלי בן 10, והוא קצת יותר "עייף"(למרות קילומטראז' נמוך).. הבנתי שניקוי חיישן חמצן לא מומלץ כל עוד לא דולקת איזה נורה בלוח מחוונים, אחרי זה זה יכול לגרום לצרות. מה לגבי פירוק מנוע צעדים וניקוי ייסודי? פילטר אוויר נראה בסדר גמור והוחלף לפני שנה. משתמש במתנול? אתה יכול קצת לפרט? |
פירוק בית מצערת עם מנוע צעדים זה רעיון טוב. (אצלי לא ניתן לעשות דבר למנוע צעדים כי יש לי דגם דינאמיק 2006).
לגבי חיישן MAP אני חושב שאין בעיה לפרקו, לנקותו ולהרכיבו בחזרה. פילטר אוויר הוחלף לפני שנה והוא נקי? מוזר... שימוש במתנול? עשה חיפוש כאן בפורום. דובר עליו רבות. בהצלחה! ;) |
כשתופיע אצלי נורת check ENGIE אני אפרק ואנקה את החיישן חמצן, כבר קראתי כמה מקרים שהיה נזק לאנשים שהתחשק להם "סתם" לנקות אותו
פילטר אוויר פורק ונראה נקי יחסית למצבו, לידעתך, מחליפים פילטר אוויר למנוע ברכב הזה כל שנתיים. אנקה בקרוב את המנוע צעדים. אתה שוב מתעקש לא לכתוב מה סגנון נהיגה שלך(ראה הודעה קודמת), איזה מהירות אתה לא עובר ואיפה אתה משתדל להיות מבחינת סל"ד קראתי כבר קצת על המתנול, הבנתי שזה בעיקר למנועים מודגשים.. שזה יותר יעיל שם. התכוונתי שתספר על המערכת עצמה אם קנית אחת כזאת, והרכבת בכלל. אשמח גם לתגובות ממשתמשים אחרים שיש להם את הדגם ELX ואולי שמו לב לעניין האטה ברגע שעוזבים את הגז, ואם זה מסוכן לתקוע את הגיר בהילוך נמוך ולעלות סל"ד ל5K בשביל להשתמש בתוסף בצורה אגרסיבית. תודה |
אני נוסע מתון. בין 90 ל 120 קמש.
סלד? אני משתדל לא להגיע ל 3000 אבל בכל מקרה אין מצב שאני מגיע אליו. אולי בעליה קשה עם 3 אנשים ברכב ועם מזגן וב120 קמש אני מגיע לזה. אין צורך וזה לא בריא לרכב להגיע ל5000. מתנול אפשר בקיט בהזרקה ישירה או במהילה של 3% עד 5% במיכל הדלק. לי ספציפית אין אפשרות להחליף פילטר דלק אז אני מוהל ב 3% לבינתים. אם יהיו תוצאות צריכת דלק שונות מבדרך כלל, אניי אפרסם בשרשור נוסף. |
צטט:
|
chenrp,
כשאתה לרוב נוסע על 90 עם מזגן בבינעירוני עם עוד נוסע מקסימום? זה דווקא יכול להיות בריא למנוע להגיע לסל"ד כזה גבוהה, אבל לפעמים בתדירות נמוכה ולא לאורך זמן בכל אופן אני אשמח לשמוע עידכונים לגבי המתנול, קשה לי להאמין שזה ישפר בהרבה את הצריכה. Guter, אתה יכול גם יותר לספר? איך שמת לב לזה? באיזה מהירויות שמת לב שזה קורה לך? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©