![]() |
הסבר מונחים
שלום,
ברשותי פיאט פנדה 2007 שהייתה בעברה בהשכרה (קל-אוטו), ולא מזמן הוצאתי את פירוט הטיפולים שנעשו ברכב הזה מאז עלייתו לכביש (דרך שירות הלקוחות של פיאט). דבר ראשון, ח"ח לקל-אוטו שטיפלו ברכב במוסכים המורשים של פיאט ויש תיעוד מסודר. דבר שני, מס' שאלות: 1. בסביבות ה-9K ק"מ - הוחלף בסיס מצערת - מה זה? 2. וב-65K הוחלפה מצערת - למה הכוונה? 3. ב-70K הוחלף חיישן נמע - מה זה החיישן הזה? אודה על תשובותיכם. |
חיישן נמ"ע
חיישן נמ"ע הנו חיישן נקודה מתה עליונה (הנקודה הגבוהה ביותר של הבוכנה שנעה בצילינדר המנוע).
חיישן זה גם נקרא חיישן גל ארכובה והנו הראשון כאן: http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1003 בברכה - רפי לין |
רפי תודה,
האם תוכל לפרט גם לגבי נושא המצערת - מה הכוונה בבסיס מצערת והחלפת מצערת? תודה. |
בית מצערת
|
רפי שוב תודה,
מצטער שאני מנדנד - אבל רציתי לדעת את התפקיד של אותם חלקים. תודה. |
פעולת בית המצערת
בלחיצה על דוושת התאוצה (גז) נפתחת, יותר או פחות דלתית, המאפשרת כניסת אויר למנוע המכונית.
ביחד עם תזוזת הדלתית נע גם זחלן בחיישן המצערת שמשדר את נתוני פתיחת המצערת למחשב ניהול המנוע שכך יכול לקבוע את כמות הדלק שתוזרק במזרקי הדלק בתיאום מירבי עם כמות האויר שנכנסה למנוע ובכך להשיג יחס תערבת אופטימלי של דלק/אויר וגם מינימום זיהום אויר. כמובן שיש למחשב עוד נתוני עזר לקבלת דיוק רב יותר כגון חום המנוע, חום האויר שנכנס למנוע, לחץ אויר סביבתי וואקום המנוע ועוד. בברכה - רפי לין |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©