מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   קרטר שמן נפגם (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12198)

YOSI-BR 29-04-11 00:19

קרטר שמן נפגם
 
לילה טוב חברים,
במהלך נסיעה שגרתית היום קיבלתי מכה בתחתית הרכב והחל לנזול שמן גיר מהקרטר שמן. האוטו נגרר מיידית לחבר שהוא מכונאי.
האם יש למישהו מושג מה העלות של הקרטר? הוא מגיע בצירוף אטם?
כמו כן האם יש להחליף עוד משהו מלבד הקרטר?
אשמח לתגובות מהירות.

שמעון 29-04-11 00:32

אולי העצה שאתן לך אינה מקצועית, אבל אצלי היא עבדה מעולה.
כמוך, קיבלתי מכה בקרטר והשמן נזל.
אצלי היה סדק/חור של מס' סנטימטרים. הורדתי את הקרטר וניקיתי אותו היטב.
ואז לקחתי "דבק נקניק" איכותי וסתמתי איתו את החור.
את האטם לא היה צורך להחליף, רק מרחתי עליו שכבה דקיקה של סיליקון איכותי.
והרכב נסע ללא נזילות מס' שנים עד שנמכר.

trademark 29-04-11 00:41

לא מאמין שהמחיר של קרטר שמן יהיה גבוה (מפירוק).
עדיף להחליף ולהיות בראש שקט מאשר להדביק עם "דבק נקניק" (אפוקסי).
תאר לך שההדבקה נופלת באמצע נסיעה וכל השמן בורח פתאום ונתפס המנוע עקב חוסר שימון.
ואז אתה יוצא עם נזק של כמה אלפים ולא כמה מאות בודדות.
שמעון, מקווה שאתה לא תופר רצועת טיימינג שנקרעת עם חוט ומחט ומדביק פנצ'ר עם מסטיק.

YOSI-BR 29-04-11 00:51

החלפת קרטר
 
מסכים איתך אני מעדיף להחליף שיעלה כמה שיעלה. כבר למדתי בחיים שאין מחיר לקט תעשייתי :)
השאלה מה העלות?

Amit-IL 29-04-11 01:17

מפירוק יהיה לך קשה מאד למצוא קרטר שמן שכן הם מוכרים את המנועים קומפלט,
אלא אם כן יש להם מנוע דפוק או שהוחזר להם מאיזושהי סיבה אז הם יסכימו לפרק מהמנוע חלקים.
שמתי לב שכתבת כי נזל שמן גיר ומהקרטר אין מצב שיצא שמן גיר, אז או שנפגע הגיר או הקרטר התבלבלת?

לאחר שתפרק את הקרטר תבחן אותו ואם אפשרי גש לרתך שיבצע ריתוך תדאג לצבוע את איזור הריתוך
למניעת חלודה וסגור עניין.
אם אין ברירה וצריך להחליף קרטר גש למוסך פיאט (רק בגלל הסבירות למצוא מנוע דפוק כמו שלך או חלקים זרוקים בצד) ותברר על קרטר שאפשר לפרק מאיזה מנוע שזרוק בצד ומחכה שיתאספו עוד כמה מנועים לפני שאספני הברזל מגיעים לקחת אותם.

אין צורך באטם, רק לרכוש סילקון איכותי עמיד בחום לתת שכבה יפה על הקרטר ושכבה עדינה בתחתית המנוע וזהו.

תעדכן בכל מקרה נראה איך זה יגמר

YOSI-BR 29-04-11 09:25

לעמית
 
יקירי ממש לא התבלבלתי.
כשאני מציין קרטר שמן גיר ומדגיש אותו אז אני מתכוון לקרטר שמן גיר.לא הבנתי מהיכן המסקנות שלך שהגיר הלך ועוד... הקרטר קיבל מכה ונשפך השמן פשוט מאוד. בכל מקרה תודה.

yair068 29-04-11 13:05

העצה של עמית מצוינת וחבל שאתה מתנגח
בד"כ שכותבים קרטר הכוונה לקרטר מנוע אבל זאת לא הבעייה.
עמית שולח פתגם בסוף תגובה שלו כדאי שתקרא.
כל מילה בסלע פעם רציתי להחליף רק קרטר אומנם של מנוע רצו בחברה 1600 ש"ח
כמו כן בחלקי חילוף ישנים הסיכוי למצוא אפסי אך בדוק אולי יש סיכוי למיליון
תוציא את הקרטר ותלחים אותו אצל בעל מקצוע מומחה זה הפתרון הטוב ביותר לדעתי.

YOSI-BR 29-04-11 15:03

לשני החכמים
 
2 צירוף קובץ(ים)
חבל ששניכם מתנגחים. כל מילה באוויר ולא בסלע!
הלחמת קרטר יכולה לגרום ללחץ בתוך המיכל ולהרוס באמת את הגיר.
מכל מקום העבודה כבר בוצעה החלק נרכש ב- 300 ש"ח והוחלף.
אז איך אמרתה "ניסיון ניתן לרכוש חוכמה לא". מסכים איתך!
אותי לימדו שאם לא יודעים לא מקשקשים!


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:06.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©