מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מאווררים במהירות גבוהה בHGT (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12109)

turbo guy 18-04-11 10:04

מאווררים במהירות גבוהה בHGT
 
אתמול בכמה הזדמנויות במשך היום נכנסו לפעולה המאווררים במהירות הגבוהה.
לא חסר לי מיים ,הרדיאטור נקי ,והגז במזגן בכמות הנכונה .
היתה במשך היום קפיצה קלה של שעון הטמפרטורה אל מעל המרכז בכמה מילימטרים ,
למספר שניות .ומיד המחט חזרה למרכז.
יכול להיות שבגלל היום המאד חם או שזה מצריך בדיקה עמוקה יותר ?
ועוד תופעה מוזרה,
לפעמים שאני מכבה את הרכב כשהוא חם {ולא משנה אם היום חם או קר}ומניע לאחר מספר דקות ,
המחט עוברת את מרכז שעון החום והמאווררים עובדים במהירות הגבוהה :o
אני מכבה מיד. מניע שוב והכל תקין .מישהו נתקל בתופעה הזאת ?

ליאור23 18-04-11 10:17

גם לי זה קרה בקיץ שעבר וגם אתמול, לדעתי תקין.
כיבוי הרכב לאחר נסיעה בטמפ' עבודה ואז הנעה מחדש גורמת למאווררים לעבוד במהירות גבוהה לשתי דקות והמחט עולה מעט מעל החצי ולאחר מכן הכל חוזר להיות רגיל

davidmzr 18-04-11 11:06

ליאור נחש, למה התופעה קוראת ?.:)
דוד.

חג אביב שמח ומהנה לחברי הפורום ולמנהלים.

ליאור23 18-04-11 11:34

דוד, תפסת אותי במערומיי:)

אולי משהו שקשור לטרמוסטט?
אולי בגלל שאחרי כיבוי הרכב, הוא מתחמם יותר עקב כך שהוא לא מקבל קירור ובהנעה הוא מפצה על כך? סתם השערות של הדיוט

חג שמח:)

davidmzr 18-04-11 11:37

אלה אינם השערות, יש משהוא במה שאמרת.
הסיבה לתופעה:
כאשר אתה מכבה את המנוע, נוצרת פעולה הפוכה של מעבר חום מהבלוק למים.
במצב שהמנוע פועל, המים בבלוק קרים יותר מחום הבלוק, משום שהמשאבה מזרימה מים קרים יותר מהחלק התחתון של הרדיאטור. בעת כיבוי המנוע, הבלוק מוסר את חומו למים שמפעילים את החיישנים, עד שמשאבת המים שוב מזרימה ומקררת אותם, או עד שהמים מתקררים מעצמם בעת דימום מנוע יותר ממושך. שעון החום ויונית החום מקבלים יותר חום, עד שמגיעים מים קרים יותר מהמשאבה. אותה תופעה קוראת גם על הרדיאטור כאשר מכבים מנוע ואין זרימה של אוויר וזרימת מים.
לא צריך לכבות את המנוע ולהדליק שוב.
דוד.

ליאור23 18-04-11 11:48

תודה על ההסבר דוד, ששאלתי במוסך לפשר התופעה הזאת כל שאמרו לי הוא שזה תקין ושאני לא ידאג מזה. אבל הסבר לא נתנו לי:mad:

turbo guy 18-04-11 12:03

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 90574)
אלה אינם השערות, יש משהוא במה שאמרת.
הסיבה לתופעה:
כאשר אתה מכבה את המנוע, נוצרת פעולה הפוכה של מעבר חום מהבלוק למים.
במצב שהמנוע פועל, המים בבלוק קרים יותר מחום הבלוק, משום שהמשאבה מזרימה מים קרים יותר מהחלק התחתון של הרדיאטור. בעת כיבוי המנוע, הבלוק מוסר את חומו למים שמפעילים את החיישנים, עד שמשאבת המים שוב מזרימה ומקררת אותם, או עד שהמים מתקררים מעצמם בעת דימום מנוע יותר ממושך. שעון החום ויונית החום מקבלים יותר חום, עד שמגיעים מים קרים יותר מהמשאבה. אותה תופעה קוראת גם על הרדיאטור כאשר מכבים מנוע ואין זרימה של אוויר וזרימת מים.
לא צריך לכבות את המנוע ולהדליק שוב.
דוד.

איזה קטע יא אללה ,
עכשיו דיברתי עם המכונאי שלי וקיבלתי כמעט את אותו הסבר .
פשששש,דוד ,אהבתי את הבקיאות אח שלי ..

orenhazan 18-04-11 15:41

אכן דוד צדקת לחלוטין.
התופעה תקינה לחלוטין.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:49.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©