![]() |
טחינה בפקק ומרדיאטור
שלום חברים ,היום בנסיעה קצרה שבה אספתי את הילדים הביתה מהגן שמתי לב שהאוטו מתחמם והמחוג לא יורד נסעיתי כמאה מטר , עצרתי וראיתי שמהמכסה רדיאטור נשפך נוזל סמיך בצבע חום בהיר (שמן + מים) כיביתי את האוטו ולקחתי אותו עם גרר למוסך.
מוסכניק אמר לי שהאטם נפרץ וצריך לעשות ראש מנוע. כשהאוטו היה קר הוא הניעה אותו ואמר שנשמע בסדר שיש ממצב שהמנוע עצמו לא נפגע . אוטו נמצא אצלי שבועים עשיתי לו טיפול (פלגים החלפת שמן מסנן מקורי חוטי הצתה + שמנו מים ירוקים שישתפו את הכל מהחלודה אחרי המים שהיו שם קניתי פרפלו לשים אחרי זה) בפורום לא ראיתי שלמישהו קרה דבר כזה שהשמן יצא דרך רדיאטור?! מה אתם חושבים מה הנזק ? מה מומלץ לעשות על הדרך? ולמה זה קרה? |
תן עוד פרטים ק"מ איזה יד מתי נקנה
אחד הבעיות בפיאט זה חום המנוע שעולה עקב טרמוסטט נעול(לא מאמין לטרמוסטט פתוח) טמפ' עבודה של חום המנוע בד"כ בסביבות ה-90 מעלות כך שכל בעייה של טרמוסטט או וונטה שלא פועלת גורמת לחום מעל 100 מעלות שזוהיא רתיחה ולכן האטם ראש מנוע נפרץ . חוצמזה אטם ראש מנוע מחזיק בסביבות 120K . על הדרך החלף טרמוסטט חובה ואיכותי רצוי אורגינלי אל תתפשר. אטם ראש מנוע גם איכותי עדיךף של ויקטור ריינס גרמני. דאג לישור ראש ,החלפת גומיות לשסתומים,אטם מכסה שסטומים בדוק את משאבת המים,רצועת טיימינג,ומותחן |
102,000 ק"מ נקנה לפני כשבועיים, אני יד רבעית.
נראה לי משאבת מים צריך להחליף בכל מקרה הרי שמן נכנס לכל מערכת הקרור , דרך אגב זה ניתן לניקוי? ולמה צריך ליישר ראש ? יש מצב שהוא עבר דיפורמציה? |
אם אין חופש או רעש אז אין צורך הבעייה שעושים על הדרך לא יקר 120 ש"ח משאבת מים.
מהחום ראש המנוע מטעוות לכן צריך ליישר שאת זה עושה מכון שמחליף גם את הגומיות. בהפעלה ראשונית אפשר לעשות ניקוי לכל מערכת המים כדי שכל הליכלוך כולל השמן יצאו סה"כ עלות של 2000 ש"ח לכל הטיפול במורשה יותר |
צטט:
|
יש אפשרות שהבעלים הקודמים ידעו על בעיה מסויימת או שאין אפשרות לדעת ?
עד כמה שאני יודע טיפול בראש פוגע בביצועים וצריכת דלק האם נכון? (המרווח מתקצר) היה לי אונו 95 במשך 6 שנים כמעט הכל עשיתי שם לבד החלפתי אטם ראש שם זה מה זה פשוט החלפת רדיאטור , כנף מה לא . לפי מה שהבנתי בספייס ראש סנדוויץ בנוי מכמה חלקים. |
טחינה עושים באהבה או לא עושים בכלל משפט מתאים בדיוק
בוודאי שידע זהוא תהליך עד שהטחינה עולה את זה אתה תראה כשתהפוך את ראש המנוע ,ותראה גם את אטם ראש פרווץ כמה שסתומים יש לרכב אם 16 לך למווסך אם 8 חובה עליך לעשות לבד לפי קישורך ולפי הנחחיות שתקבל |
16 זהו דגם ELX .
כשעשיתי טיפול לפני שבועיים לא נראה שום דבר בפקק של השמן. אולי זה קרה בגלל שהוחלפו מים רגילים בירוקים וזה שטף את כל פרצות ? דגם 16 יותר בעייתי? |
אין קשר בין החלפת הנוזל קירור.
בד"כ מנקים ומחליפים מים בכדי להטעות תמיד יהיה קשה להוכיח. היכן נמצא כרגע הרכב והאם קיבלתה הצעות תיקון בס"הכ גם פה צריך להוציא ראש מנוע ולשלוח לשיפוץ ומילוי והחלפת אטמים המוסך רק מרכיב והבעייה אצלך היא בכיוון טיימינג שהיא יותר עדינה וכל טעות גורמת להריסת השסתומים חוץ מזה אתה כותב בהתחלה שהרכב התחמם שזאת חלק מהבעייה |
1500-2000 הערכה ראשונית. הרכב כרגע במוסך.
שמתי לב שהאוטו מתחמם מאוד ואז עצרתי, שזה קרה כתוצאה של פריצת אטם הלא כך? למה אתה מתכוון חלק מהבעיה? הצלחתה להלחיץ אותי עם הבעיתיות של טיימינג , לא כל מוסך יודע להתעסק עם 16של פיאט? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©