מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   חיזוק ראש מנוע (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=11766)

קליין 26-02-11 22:40

חיזוק ראש מנוע
 
שלום
ביצעתי לפני חודש וחצי ראש מנוע האם חשוב לחזור לבצע חיזוק לראש מנוע
מדובר בפונטו 1.2 8 V
עבר כמעט 4500 ק"מ
תודה

asaf123 26-02-11 22:49

עכשיו אחרי שעברו 4500 ק"מ כבר אין טעם בחיזוק
אם היינו אחרי 500 או 1000 ק"מ היה עוד טעם כי אז האטם ראש עובר את השלב המשמעותי ביותר שאחרי הראש מנוע .
אין לי מצב רוח וכח להרחיב על הסיבות לחיזוק ראש ....
אבל אני יגיד לך דבר אחד יש מכוניות שלא צריך לעשות בהן חיזוק ראש .
אולי אחת מהן היא שלך.(לפי המלצות יצרן כמובן)

davidmzr 28-02-11 13:07

ביצעת, או ביצעו לך ?.
אם הראש נסגר לפי הוראות יצרן, אין צורך לחזק שוב.
כשלא מחליפים את הברגים לחדשים ברכב ישן, לפעמים המכונאי (גם אני) סוגר מעט פחות מעלות, מחשש לשבור בורג, לאחר 500 ק"מ מחזק שוב.
בכל אופן אם יש לך חשש, לא יזיק לחזק שוב.
דוד.

קליין 28-02-11 20:34

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 88154)
ביצעת, או ביצעו לך ?.
אם הראש נסגר לפי הוראות יצרן, אין צורך לחזק שוב.
כשלא מחליפים את הברגים לחדשים ברכב ישן, לפעמים המכונאי (גם אני) סוגר מעט פחות מעלות, מחשש לשבור בורג, לאחר 500 ק"מ מחזק שוב.
בכל אופן אם יש לך חשש, לא יזיק לחזק שוב.
דוד.

ביצעתי אצל מכונאי בבית {לא במוסך}
הקפדתי לקנות חלקים טובים אך פיספתי את מועד הק"מ עבר 45000 האם זה קריטי
או להישאר עם זה
תודה

davidmzr 28-02-11 20:41

מה אמר לך המכונאי לאחר השיפוץ, בקשר לחיזוק ?.
דוד

ben_david7 28-02-11 21:25

אני לא יודע אם אין טעם בחיזוק....אני לא חושב שיכול להיות גרוע אם הוא תפתח מכסה שסתומים ותחזק כל בורג ב-90 מעלות....אבל לפי דעתי אם המוסכניק לא קרא לך לבוא אליו אחרי 500 ק"מ כנראה שהוא "חאפר" והוא סגר סתם את הברגים עם לפי הרגשה בלי שום מפתח מומנט ומפתח מעלות.
מקווה שיחזיק מספיק זמן הראש...
בכל זאת הייתי ממליץ לפתוח ולראות שזה מספיק סגור,לא יכול להזיק.
כמובן אם יש לך את הכלים לזה.

davidmzr 28-02-11 22:39

1 צירוף קובץ(ים)
"תפתח מכסה שסתומים ותחזק כל בורג ב-90 מעלות"
זה בדיוק המתכון לשבור בורג בבלוק.
בראש מורכב אסור לסגור עוד 90 מעלות, משום שאינך יודע כמה הוא סגור.
לאחר סגירה של השלב האחרון ז.א 90 מעלות, יש להסתכל על הטורק לאיזה מידה הוא מצביע.
ואז כאילו הפכת את הפעמיים 90 מעלות ל-NM ויש לך את המידה במספרים.
האמת שקל לכוון ל-90 מעלות בלי מכשיר, אבל יש מכוניות שזה לא פעמיים 90, ויש צורך במד זווית כמו בתמונה.
דוד

ben_david7 01-03-11 00:14

צודק :o..... יצאתי מנקודת הנחה שהמוסכניק סגר לו 20NM 30NM 90מעלות, ואחרי 500 ק"מ צריך עוד 90 מעלות....לפי דעתי עדיף פשוט ללכת ולשאול אותו,המוסכניק יודע מה הוא עשה,וזה בדיוק כמה דקות,מאשר להפוך את העולם עם מד זווית בשביל שימוש חד פעמי

davidmzr 01-03-11 17:40

עוד דבר חשוב שלא הספקתי לציין.
כדי למנוע גזירת בורג בסגירת הראש וקילקול ההברגה, יש לחכות כ- 10 דקות בין צעד לצעד,כדי לאפשר לאוויר לצאת. אני תמיד מנצל את הזמן לשתות קפה. :eek:
הבורג כאשר הוא מוברג פנימה, הוא למעשה לוחץ את האוויר שנימצא בקדח בבלוק.
מצב זה יוצר התנגדות ומעמיס על ההברגה. יש הטוענים שההפסקה בין צעד לצעד מאפשר גם לאטם לשבת טוב.
דוד.

yair068 01-03-11 18:08

אני עשיתי את זה עם רגש
אחרת 90 מעלות עלול לשבור בורג כמו שאמר דוד
ורצוי לעשות כשהמנוע קר


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:17.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©