![]() |
נזילת מים ממקום לא ידוע
אהלן,
בדקתי שמן מים כמו כל שבוע היום וראיתי שהמים במינימום. פעם אחרונה שמלאתי הייתה גם בערך חודשיים-שלוש ומילאתי קצת במיכל העודפים (מיכל רוחבי אם זה משנה ולא זה שיושב בצד של הרדיאטור). למיטב הבנתי לא אמור להיות לי חסר מים בכלל? כמובן שיש לי בקבוק פרפלו מהול בבגאז' אז השלמתי את החסר. בדקתי את כל הצינורות ברכב והם נראים יבשים. אין שום טיפות על הרצפה, גם באזור משאבת המים הכל נראה יבש וגם בצינורות שעוברים בקיר האש. חפרתי עוד קצת ושמתי לב לצינור המים שעובר למצערת, הוא מתפצל כזה לתוך צינור מתכת ולאזור שם מתחבר המזרק. באיזור הטרמוסטט. אני לא רואה רטיבות באזור של הטרמוסטט. כאן רואים את הצינור מתחבר למאין מפצל כזה: http://img140.imageshack.us/img140/1018/148ss.jpg אני חושד באזור הזה שהקפתי יש שם כמה טיפות: אבל אני לא יודע אם זה מים, האזור שם ספוג בשמן מעל איפה שהקפתי והגישה קצת קשה שם. האם עוברים שם מים בכלל? האם יש פקקי מים באזור האחורי? http://img140.imageshack.us/img140/9973/151yd.jpg |
תופעה ידועה שהרי חום מנוע גבוהה מיבש את הטיפות הנוזלות וקשה לעקוב אחריהם
כשמגיע רף המים למינימום אין לחץ במערכת ואז הרטיבות נפסקת. האיזור המתואר מתחת לטרמוסטט ואם זה משם אז פתח את הטרמוסטט ושים סיליקון וסגור. המתן קצת שהסיליקון יתייבש. הכיוון שלי רצויי למלא פרפלו לנסוע ברכב ואחרי נסיעה ארוכה ואז לפתוח מכסה מנוע ואפילו בטורים גבוהים השפן יצא ממקומו קח בחשבון שרדיאטור בין חיבורי הפלסטיק מועד לפורענות במיוחד אם לא החלפתה אותו. כל החיבורים למיניהם לא להסתכל אלא העבר אצבע מתחת לצינורות לבדיקת נזילות במיוחד שהמנוע חם |
עשיתי בדיוק את מה שאמרת אחרי נסיעה, התמונות הם לאחר נסיעה.
כשהמנוע חם פתחתי את המכסה, נגעתי בקצוות של הצינורות והכל יבש. גם נראה שזה לא בא מהאזור שמתחבר אליו הטרמוסטט. גם מסביב כל הסיליקון יבש. נתתי עוד קצת גז מהמצערת ולא ראיתי שפריצים של מים או משהו בסגנון אני חושד בפקק מים, קראתי עכשיו כמה הודעות בפורום האנגלי לגבי פקקי מים באיזור הזה: http://img130.imageshack.us/img130/516/74805692.jpg או בכלל בפקק הנס קפה שיושב מתחת אך אני מאמין שאם הוא היה נוזל הייתי רואה טפטופים על הרצפה נכון? http://img593.imageshack.us/img593/2816/endengine.jpg כדי לפרק פקק נס קפה כזה צריך לפרק גיר נכון? אם כן אין לי את הידע הדרוש או את הכלים/זמן וכו'. איך לבדוק את פקק המים? האזור נראה שם מאוד קשה לגישה. |
אופס, רק עכשיו ראיתי שהפקקי מים הם מקדימה
האם יש גם מאחורה? בכלל מקרה האם יש תופעות כאלה ואחרות אם פקק כזה נפרץ? כמו התחממות או משהו? כי הרכב לא מתחמם |
מפקקים אתה תראה את זה בסופו של דבר.
בדוק את הרדיאטור בין חיבורי הפלסטיק אם יש שינוי בצבע . מה שאפשר עוד לעשות אחרי נסיעה למלות מים מעבר לכמות ללחוץ על הדוושה לכמה דקות ולבדוק. לבקשתך הסופי שבוע יורד גשם נמצא איזה שבוע יותר חם לטפל בטמבון. |
בדקתי, כל פיפס ברדיאטור יבש
מזאת אומרת למלא מים לאחר נסיעה? הרי אם אני יפתח את הפקק כל המים יגלשו החוצה לא? |
הסברתי בהודעה 2 מרוב שחם הטיפות מתייבשות לכן לא תוכל לראותם.
לחץ על המערכת אוליי תוכל לראות. לאחר נסיעה המתן כמה דקות ופותחים פקק בצורה מבוקרת ולא במכה אחת כך שלא יגלוש הוסף מעל הכמות ותן למנוע לעבוד על טורים גבוהים אוליי תמצא משהוא. בדוק גם מהאזוז אם יוצא מים לאחר פעולה זאת כי אם לא החלפתה אטם ראש יש מצב |
כפי שטוען יאיר חברי קשה לאתר נזילות מים . תתכן נזילה ולא תבחין בה . המקומות הנפוצים הם בפקקי הקפה (ליד משאבת המים וליד הגיר , אכן צריך להסירו בכדי להחליף פקק זה . אני מנצל את המועד של החלפת הקלאטץ להחליף גם פקק קפה .
לענייננו , אני ממליץ לך להרים את הרכב או לחנות בשיפוע על המדרכה ולהסתכל באזור הראדיאטור . (ראדיאטור ישן נוטה לנזול ) ולהביט בכל חיבורי המים גם בראדיאטור וגם בטרמטסטט לשאריות אבנית . השלב הבא הוא משאבת המים . ורק לבסוף פקקי המים . מכיוון שרוב הנזילות משם הם קטנות מאוד או התפרצות של ממש . אגב יש גם מלפנים וגם מאחור וכמובן גם בצדדים . כמובן לא העלתי נושא של שריפת המים בתא בעירה .. נחשוב כרגע בצורה אופטימית :) עמית |
אני מניח שהפיתרון בשלב זה הוא לגשת לחיים לבדיקת לחץ הפוך קוראים לזה?
או שעדיף שלא.. כי הבנתי שזה גם יכול לפרוץ מעברי מים, לפרוץ סתימות וכדומה |
אני רואה שאתה רשלצי אז פשוט יותר שנפגש בראשון לקראת סוף השבוע אני אעיף מבט .
תן לי איזה הודעה ביום חמישי ככה בבוקר או אחר הצהרים מה שנוח לך ונחפש יחדיו . אפשר לבצע בדיקת לחץ היא מזיקה רק אם משהו לא תקין או על סף אי תקינות . הם מעלים לחץ למידת הלחץ המקסימלי האפשרי במערכת לא מעבר . עמית |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©