מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פישלתי ב"חצי אוברול"?? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=11358)

ben_david7 10-01-11 18:48

פישלתי ב"חצי אוברול"??
 
לפני חודש החלטתי לקחת פרוייקט ולהחליף רינגים בפונטו מדגם S55 לבד.
החלפתי טרמוסטט ,קניתי סט אטמים חדש,החלפתי רצועת טיימינג ,פילטר שמן ועוד...
נעזרתי בחבר שלי שיש לו ידע בתחום,אתמול אחרי נסיעה רגילה חניתי את האוטו כשיצאתי שמתי לב שהפונטו לא חונה ישר (אני אוהב לחנות הכי ישר שיש) אז נכנסתי לאוטו ורציתי לתקן את החניה,באתי להניע את הרכב,יש כאילו מכה כזאת מהסטרטר והוא לא מניע.(מדובר בדקה שהרכב לא היה מונע).
ישר דחפתי את הפונטו למוסך שאני לא כלכך מכיר,שייאשר לי שזה סטרטר,המכונאי אמר לי שמדובר ב"מנוע תפוס" הכוונה שהרינגים נתפסו בדפנות הבלוק מנוע ולא נותנות לאחת הבוכנות לזוז,ככה הוא הסביר,הוא אמר שהוא מכיר מישהו שמביא מנועים מיבוא...ישר חשדתי וגררתי את האוטו למוסך סטרטרים. החשמלאי במוסך של הסטרטרים אמר שהוא ייחבר לי "סטרטר חיצוני" כדי לבדוק שבאמת מדובר בסטרטר (אחרי שסיפרתי לו את הסיפור) הוא חיבר ,ניסה להניע ואותה בעיה,הוא טען שיש שתי אפשרויות או שהרצועה נקרעה (וקשה לו להאמין) או שהמנוע תפוס כמו שאמר המוסכניק.
בדקנו את המצב הרצועה וממבט עין היא נמצאה טובה.
מדובר באמת במנוע תפוס? עבודה חובבנית שלי? הצעות....
תודה מראש!

yair068 10-01-11 20:08

כמה שזה מעצבן ויכול לקרות גם לטובים.
קודם כל תכניס להילוך ראשון ותן דחיפה ידנית גם סטרטר יכול להיתפס
דחיפה גם יכולה לשחרר את המנוע אבל לא בכל מחיר.
במצבך אני אומר יש לי ניסיון בוא ניפתח מוסך קח את זה בקלות הוצא את ראש המנוע ואת הקרטר
ובדוק מהיא הסיבה או שטלטל נשבר או בוכנה נשברה או רינג נשבר .
לא נראה לי שרניגים תופסים מנוע.
האם הרכב התחמם לפני כן?
אל תבדוק ממבט עין פרק את מכסה הטיימינג ובדוק היטב אם ברחו כמה נקודות אז המנוע גם יתפס

Amit 10-01-11 21:45

האם עשית הונינג לפני הרכבת הרינגים ?
כמו שחברי יאיר אמר יכול לקרות גם לטובים . עם הגעת עד לפה אל תתן למוסך לשים יד על הרכב .

1) בצע מה שיאיר אמר לנסות לשחרר מנוע

אני חושב שהמנוע נתקע מיתר קומפרסיה באחד מהצילנדר . קורה גם לי כאשר המנוע חם ואני מנסה להניע לפעמים קשה .

2)ראשית הייתי שם WD40 (מפרק פלאגים ) ומנסה לסובב את הרכב ידנית הפוך לכיוון הסיבוב .

3) אם השתחרר בדוק לראות אם יש תנועה חופשית ללא נזק לבוכנות ( בדיקת קומפרסיה ) .

4) לפי התוצאה הייתי מחליט מה לעשות .

שלב הבא פירוק מנוע (ראש וקרטר ) לבחון מה הנזק .



עדכן אותי אפילו בטלפון 0548111143
עמית

ben_david7 10-01-11 21:49

כן האוטו היה מגיע ל-90 מעלות בול ולא זז ,בימים האחרונים הגיע ל-110 לא משמעותי.
אין סיכון לשבור את הגיר?
בכל מקרה מחר אני מזמין גרר מכניס את האוטו לגינה ומתחיל לפרק,עכשיו יש לי סיבה קצת לשפר אותו...כמה שאפשר (בסך הכל מדובר בפונטו S55) ,לפני הפירוק אני יינסה לפרק את הפלאגים ולהכניס WD40 נראה לי רעיון חכם אין על משמן טוב יותר מזה.
אני ייעדכן תודה רבה לשתיכם!

Amit 10-01-11 22:23

לא נראה לי שיש קשר לגיר רק תוודא שאתה בניוטרל .
תזכור סיבוב ידני הפוך לסיבוב המנוע .כך שאם הבוכנה עלתה ונתפסה תנסה להוריד אותה .

עמית

ben_david7 10-01-11 22:39

הכוונה שלי שאם המנוע "תפוס" כיביכול, ואני מכניס הילוך ראשון קושר את האוטו לגיפ ודוחף,האם אין סיכוי שהגיר יישבר? (במצב שהמנוע תפוס ממש חזק)
אולי ההגיון שלי פועל בצורה מטומטמת אני לא כלכך מנוסה...

davidmzr 13-01-11 10:06

פישלתי ב"חצי אוברול".
 
בדוק את הבעיה בצורה מקצועית.
א. אל תפרק ראש וקרטר, נתק את רצועת הטיימינג מהראש.
ב. סובב(ביד לא בדחיפה ולא בגרירה) את המנוע כך שכול הבוכנות יעמדו בחצי הצילינדרים.
אם המנוע זז ימינה שמאלה הבעיה בראש (על זה נרחיב בהמשך).
ג, סובב את גלגל השיניים על הראש ימינה שמאלה, אם לא זז הבעיה בראש.
כמה זמן עבד המנוע מאז השיפוץ עד לתקלה ?.

בהצלחה.

yair068 13-01-11 10:58

מזר צודק בהחלט
כשאני אמרתי להכניס להילוך ולתת דחיפה קלה הרכב לא יזוז רק ישתחרר.
עושים את זה לפעמים כשנתפס סטרטר ולפעמים גם נותנים לו מכה על הסטרטר.
ידידנו גלש למשיכה ע"י גיפ וזה בהחלט אסור ויגרום נזק גם לגיר וגם למנוע

ben_david7 13-01-11 19:11

קודם כל תודה רבה על העזרה!
ניסיתי את ההמלצות שלכם.
סובבתי את גל הזיזים עם מפתח פתוח, (פתחתי וסגרתי) כל השסתומים זזו (קדימה ואחורה,וזאת נעשה שהטיימינג מחובר) ונשמע רעש של שמן זורם.
ניסיתי להניע ולהפתעתי נשמע רעש של סטרטר לשניה ואז "בום" חוזרת המכה כאילו שוב נתפסה הבוכנה.
אשמח לעצות ועזרה....

yair068 13-01-11 20:23

יש מצב שהמצבר ריק ואז אין לך סטרטר רק מכה קטנה בדוק עם פוטנציומטר מתח של המצבר
האם נבדק כיוון הטיימינג במדוייק
אם הוא יצא מהכיוון בכלל אז המנוע יתפס חד משמעי
שלב הבא אם תקין אז לפתוח ראש מנוע לפרק סעפת פליטה ולהוציא את סעפת יניקה קומפלט עם הראש לראות מה קורה בבוכנות
ומשם לקרטר להחליף חלקים
סה"כ אתה מחליף אטם ראש
אם תצטרך אתן לך בוכנה יש לי מיותר


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:10.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©