![]() |
חום מנוע תרמוסטט וחימום (מזגן)
אהלן חבר'ה
אז ככה, בלילות קרים החום מנוע יורד אל מתחת לחצי, תלוי כמה קר ועולה חזרה לחצי בעמידות. אם אני מתחיל את הנסיעה בקור, הוא אפילו לא מצליח לטפס לרבע במקרים מסויימים, שוב רק בעמידות ברמזורים. מכאן אני מניח שהתרמוסטט שלי תפוס, נכון? השאלה שלי, כמה דחוף לתקן את זה מבחינת נזק לרכב? בנוסף, המזגן שלי לא מחמם כל כך. אין לי מעקף על הרדיאטור חימום - הוא פשוט לא מחמם. יש לו קטע מוזר, אם אני סוגר את המזגן, (שהבורר של החום על הכי חם) ומדליק אותו אחרי כמה דקות האוויר הראשוני שיוצא חם, אבל אח"כ הוא כבר קריר ולא מחמם. האם זה קשור לעובדה שהתרמוסטט תפוס ולא נותן לאוטו להגיע לחום עבודה רצוי? או שאין קשר בין 2 הבעיות והם דורשות טיפול נפרד? תודה |
תרמוסטט: אותה בעיה כמו שהייתה לי: סבירות של 95 אחוזים שאין לך בכלל תרמוסטט. תרמוסטט שנתפס במצב פתוח זה דבר נדיר מאד. בדרך כלל התפיסה היא במצב סגור, כאשר האוטו נח בלילה והזמן הזה מאפשר לחלודה לתפוס אותו (בנוזל קירור לא טוב כמובן).
חימום: המזגן בכלי רכב אינו מחמם. החימום מתבצע ע"י רדיאטור פנימי שדרכו עוברים מי הקירור בצירקולציה משנית ביחד עם חימום סעפת היניקה. אם הרדיאטור מעט סתום (מצב דומה למה שקורה אצלי), אתה תקבל בהתחלה אויר חם ואחרי כמה שניות החום יירד. אבל שים לב לזה: קלטתי שכמה ימים אחרי שהתקנתי תרמוסטט, החימום ברכב הולך ומשתפר, משמע, המים שמבצעים צירקולציה משנית חמים יותר בעקבות התרמוסטט וכפי הנראה החום המוגבר (והתקין) מפורר קצת את הלכלוך שסתם את הרדיאטור הפנימי. עובדתית החימום היום הרבה יותר טוב ממה שהיה מיד אחרי התקנת תרמוסטט. שורה תחתונה - תתקין תרמוסטט ותראה את ההבדל. |
Niro שלום, דבר ראשון תבצע חיפוש בפורום (היה דיון בנושא לפני יום או יומיים)
דוד מה מצב? טרמוסטט תקוע במצב פתוח זה בכלל לא נדיר, הרבה יותר נדיר לפגוש טרמוסטט תקוע במצב סגור. (טרמוסטט נפתח בנסיעה בעיר ונשאר פתוח כל הנסיעה. אם הזמן הקפיץ שלו נחלש ולא מצליך לסגור אותו עד הסוף) בברכה. |
אהלן LEXXXA, מה המצב? :)
תראה, אם התרמוסטט אכן היה נפתח ונשאר פתוח כל הנסיעה, אז מה בדיוק הוא עוזר לנו? בוא נוציא אותו לגמרי.. התרמוסטט הרי נמצא כל העת בתנועה, נפתח ונסגר לחילופין על מנת להשאיר בבלוק את המים החדשים שנכנסו, עד שיגיעו לטמפרטורה שבה הם צריכים להיפרד מהבלוק ולפנות מקום למים החדשים שממתינים לתורם ברדיאטור. הוא לא נפתח לגמרי ונשאר ככה כל הנסיעה... הוא כל הזמן משחק. משום התנועה התמידית של פתיחה וסגירה, נראה לי קצת מוזר שהוא ייתפס במצב פתוח כי הרי הקפיץ תמיד שואף להחזירו למצב סגור. זאת בדיוק הסיבה שאנשים מפרקים את התרמוסטט לגמרי, בדיוק בגלל שהוא נוטה להיתפס במצב סגור... אם הרוב המכריע של התרמוסטטים היה נתפס במצב פתוח, הרבה מקרים של ראש מנוע לא היו מתרחשים.. אבל יכול להיות שיש גם מקרים הפוכים שבהם הקפיץ נחלש ולא סוגר עד הסוף.. לי עוד לא יצא להיתקל בזה.. :) |
אך איפה המזל לקקסה לפחות פעם אחת היה נפתס לי במצב פתוח
כמעט ואין מצב קפיץ אוהב להשתחרר בד"כ. לכן רצוי לקדוח שני חורים 5 מ"מ מקדם ביטחון |
איפה יש לקדוח שני חורים בגודל 5 מ"מ ובאיזה סיטואציה יש לעשות את זה?
|
קודחים אותם בטרמוסטט. זה למעשה מבטיח שגם כשהוא סגור תהיה סירקולציה של מים
|
דוד, יאיר שלום חברים.
לי כרגע יש מצב כזה (בגולף), למי שפתח את השרשור הזה יש מצב כזה, ליוליאן עם פיאט דובלו (שפתח שרשור דומה לפני מס' ימים ) יש מצב כזה, לידיד שלי (אודי A4 שנת 2000) היה את זה לפני מס' חודשים. אני יכול להמשיך ולהמשיך :). תבינו, אני לא בא להגיד שאתם טועים, הטרמוסטט בהחלט יכול להיתפס במצב סגור, ויש סבירות גבוה לכך. דוד, רשמתי במיוחד "בעיר", בעיר, או כל מקום אחר עם מהירות שיוט לא גדולה ועצירות קבועות (רמזורים) חום מנוע תמיד צריך להיות בחצי = טרמוסטט פתוח (כמובן יש משחק קטן של מס' מעלות בודדות למעלה ולמטה בגלל הפעלת מאוורר, אבל זה לא מה שיגרום לטרמוסטט להיפתח ולהיסגר) בנסיעה בכביש מהיר אכן תהיה פתיחה וסגירה חלקית של טרמוסטט. מקווה שהבנתם את אותי. לפותח השרשור, יש פה 2 אופציות; או שחסר טרמוסטט או שטרמוסטט תפוס במצב פתוח. |
חבר׳ה תודה רבה על התגובות!
אני אחליף תרמוסטט ונקווה שהחימום ישתפר בעקבות זה. האם אפשר להחליף תרמוסטט לבד? אני בעל חוש טכני טוב, אבל אני אצטרך הסברים כי אני לא יודע לבד. או שכדאי ללכת למוסך כבר? החלפת תרמוסטט דורשת גם החלפת נוזל קירור נכון? כמה יעלה לי טיפול כזה? והאם יש חשיבות לתרמוסטט מקורי או שאפשר גם חליפי? תודה רבה על התגובות |
הכל אפשר לעשות לבד, אבל אם אף פעם לא עשית את זה עדיף שתיגש למוסך.
עבודה בסביבות 250 ש"ח כולל נוזלל קירור. תוסיף לזה את מחיר הטרמוסטט. הכי חשוב, תעדכן פה אחרי התיקון מה החלק שהיה תקול :) |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©