מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פונטו דיינמיק 2005 חוסר כח בנסיעה רוורס (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=10878)

avhyh 16-11-10 16:12

פונטו דיינמיק 2005 חוסר כח בנסיעה רוורס
 
שלום לכולם

בנסיעה ברוורס מעמידה יש צורך בלחיצה משמעותית על דוושת הגז (אוטומט). ההילוך נכנס בלי בעיה ואין בעיות. גם לא בהתחלת נסיעה קדימה. השאלה שלי אם זה רגיל או שיש בעיה כלשהי. פשוט אני רגיל מרכב אחר שכשאני מעביר לרוורס הרכה נוסע לאיטו בלי לחיצה על הגז (אוטומט).
(הכוונה במישור)

davidka 16-11-10 16:45

הדבר הראשון שקופץ לראש זה סנדלים אחוריים תפוסים / לא מכוונים. (זה משפיע חזק יותר על סיבוב הגלגל אחורנית)
תבדוק אם הרכב מתדרדר אחורה כשאתה מוריד בלם יד וכשהאוטו טיפונת בשיפוע.
אם יש ספק, תרים את האוטו מאחורה ותבדוק: הגלגלים האחוריים צריכים להסתובב עם חיכוך מסויים אבל לא עם יותר מידי חיכוך. אם אתה רואה שהגלגלים בקושי מסתובבים כשבלם היד למטה, צריך לפתוח את התופים ולבדוק מדוע הסנדלים לא משתחררים. ברוב המקרים מספיק לבצע ריגולאז' ברקס.

avhyh 16-11-10 17:20

לפני שבועיים האוטו עבר טיפול גדול (80000) ונבדקו בלמים.
ואני חושב שאוטו כן מדרדר בשיפוע. אבל לאט מהמצופה.

davidka 16-11-10 17:40

אם התופעה התחילה אחרי הטיפול - סביר להניח שזו הבעיה. האוטו תפוס.
תרים את האוטו מאחורה, תוריד בלם יד ותנסה לסובב את הגלגלים אחורנית.
אני כמעט משוכנע שהסיבוב יהיה קשה. אם כן, תחזור למוסך, תגיד להם שהאוטו תפוס ותבקש שיעשו ריגולאז'.

avhyh 16-11-10 17:42

הייתה גם לפני הטיפול
זה יכול להיות בעיה בגיר או במנוע?

davidka 16-11-10 20:33

מנוע בטוח שלא. גיר - אני בספק. תלוי איזה תיבת הילוכים יש לך שם. אוטומטית סטנדרטית?

yair068 16-11-10 20:37

שני מצבים או שמחשב הגיר צריך כיול וזה יהיה טוב או שהגיר מחליק בדיסקית הרוורס.
השאלה איזה גיר יש אצלך רציף או רובוטי
אם הוא היה הגלגלים היו נתפסים לאחור הם היו נתפסים קדימה כך שאין מצב

davidka 16-11-10 21:16

צטט:

במקור פורסם על ידי yair068 (הודעה 81498)
אם הוא היה הגלגלים היו נתפסים לאחור הם היו נתפסים קדימה כך שאין מצב

יאיר אהלן,

לא מדוייק: התנועה הטבעית וכיוון הבלימה הטבעי של האוטו הוא בסיבוב גלגלים קדימה ולכן הסנדלים מתאימים את עצמם עם הזמן לסיבוב גלגלים קדימה. (החומר של הסנדלים הוא תרכובת של סיבי זכוכית עם עוד כמה חומרים.)
אם סגרת קצת יותר מידי את ריגולאז' הברקס למצב של סיבוב גלגל מעט קשה, הסנדלים ממש יינעלו את הגלגל בעת סיבובו אחורנית בגלל שאתה מנסה לסובב את הגלגל נגד כיוון סיבי הסנדלים שמותאמים לסיבוב קדימה ופתאום הדבר יוצר חיכוך גדול בהרבה.

זה דומה למצב שבו אתה מחליק קרש עם נייר זכוכית, אבל רק לצד אחד כל הזמן. הקרש נראה חלק אבל מה שעשית זה בעצם רק "להשכיב" את הסיבים של העץ. אם תשייף לצד השני, פתאום תראה שהקרש לא כזה חלק כמו שחשבת. כל הסיבים מתרוממים ויוצרים חיכוך גדול.

avhyh 16-11-10 21:41

בדגם הזה (דינאמיק) זה רק גיר רציף. זה משנה משהו?

ומה שאמרתם היה ברור לי כמו פיזיקת קוונטים. אפשר להסביר מה צריך לעשות...


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:03.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©