מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   שטיפת רדיאטור עצמית וניקוז אוויר פונטו 97 ,sx75 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=10826)

אמיר2010 08-11-10 23:38

שטיפת רדיאטור עצמית וניקוז אוויר פונטו 97 ,sx75
 
שלום לכולכם,וסחטין על הפורום היעיל!,
היום עשיתי ניקוי עצמי של הרדיאטור ע"י קניית נוזל של פרסטון לניקוי רדיאטורים.
זאת לאחר שנואשתי מניקוי רדיאטור במוסכים. הבעיה היא כזאת:
כאשר אני מנקז אוויר ע"י מילוי הנוזל ולאחר מכן משאיר את הפקק פתוח וגם מפעיל חימום בתא נוסעים, הכל בסדר והמאוורר מתחיל לפעול בחצי שעון.
לאחר זמן מה המצב מדרדר ונקודת הפתיחה של המאוורר כל פעם יותר גבוהה בשעון הטמפ'.

אז אני שוב נותן למנוע לעבוד ,פותח את הפקק, בפרוש רואים שהמים עולים קצת ומיד יורדים
(כאילו יש בועת אוויר)עם פתיחת הפקק ואז יורדת נקודת פתיחת המאוורר,אבל כל הזמן צריכים לחזור על הפעולה.
האם מדובר בפעולת ניקוז אוויר לא מושלמת? ,אם כן מהי הדרך המושלמת לניקוז אוויר מבלי שהדבר מדרדר עם הזמן?

האם בכלל ניתן ליסוע עם פונטו כזאת בשיא החום (אוגוסט) עם מזגן לים המלח,לחזור בעליות,ולהיות שקט ולא מתוח כל הזמן מהתחממות מנוע,או שהאוטו הזה פשוט עדין מדי,
ולא מיועד לטמפרטורות כל כך גבוהות כמו שיש כאן?

תודה לכוכלם,
אמיר

davidka 09-11-10 00:06

לאחר שביצעתי את זה בעצמי עם בעל מקצוע
 
אני יכול להעביר לך את התהליך:

מצרכים:
מנוע כבוי, פקק מילוי של מיכל העיבוי פתוח, שני הניקוזים פתוחים (אחד בפינת הרדיאטור העליונה מצד שמאל (ימין של האוטו) והשני ליד קיר האש על אחד הצינורות של החימום הפנימי.

אופן ההכנה:
מלא נוזל קירור במיכל העיבוי עד שמהניקוז של הרדיאטור ייצא נוזל חלק ללא בועות.
סגור את הניקוז הזה בלבד.
תניע את הרכב ותפעיל חימום (למרות שזה מיותר כי במכוניות האלה יש צירקולציה קבועה בכל המערכת, זה לא כמו בוולבו ששם יש ברז שמבצע מעקף על מערכת החימום הפנימי)

תמשיך למלא את מיכל העיבוי עד שמהניקוז השני ייצא נוזל חלק ללא בועות.
סגור גם אותו.

מלא את מיכל העיבוי לכמות הדרושה וסגור את הפקק.

וודא חום מנוע תקין ומאוורר נכנס ויוצא בחצי שעון. תן לאוטו לעבוד כמה דקות כשאתה כל הזמן עם העיניים על השעון חום. אחרי 15 דקות של עבודה ומספר הפעלות של המאוורר - כבה את האוטו. תם ונשלם.

ולשאלתך: כן, אירופאיות לא אוהבות את החום הישראלי. הן מפונקות ועדינות ואוהבות שכל היום יטפלו בהן ויעשו להן קוצי מוצי, להבדיל מהיפניות שלא מזיז להן כלום. פשוט כלום.

yulian1986 09-11-10 00:13

אבל במידה ומערכת קירור תקינה,מנועי פיאט מתקשים בעליות? מחינת חום אני מתכוון?

davidka 09-11-10 00:34

יוליאן
 
תראה, בגדול זה נכון לומר שאם מערכת הקירור תקינה אז לא צריכה להיות בעיה אבל יש לזכור שמבנה המנועים ומערכות הקירור האירופאים שונה ממערכות יפניות לדוגמה וזה נובע מהמיקום הגיאוגרפי שבהם אמורות המערכות הללו לפעול.
מעברי מים צרים יותר, פחות שורות ברדיאטור, משאבות מים עם הספק נמוך יותר, כל אלה אמורים לתת מענה למז"א האירופאי ואולי לשם זה בהחלט מספיק אבל אצלנו זה ממש לא.

לא יודע אם אתה מכיר את הסיפור אבל בשנת 90 היה מו"מ עם מזדה על התחלת היבוא שלה לארץ. מה אתה חושב שהיה? נציג בכיר מאד של מזדה נשלח לכאן עם מכונית אחת שלהם (323 סדאן) על מנת לבחון את החום הישראלי ועל איך הוא משפיע על הרכב. הנציג אמר ליבואן משהו בסגנון: "אם אני רואה שהרכב מתחמם אצלכם, בדגש על ים המלח, לא יהיה יבוא של מכוניות מזדה לישראל". הבדיקה נערכה במשך כמה ימים ביולי אוגוסט בכל מקום אפשרי, והמזדה לא איכזבה. היפניות מתוכננות הרבה הרבה יותר טוב מהאירופאיות. הטולרנס שלהן גבוה יותר והן יותר שורדות. לא פלא שיפנית מחזיקה שוק טוב גם אחרי 15 שנה על הכביש.

אז לשאלתך: אם אתה נוסע ביולי אוגוסט לרמת הגולן, כדאי שתשים עין על שעון החום כדבר שבשגרה כי יש הפתעות לא נעימות גם אם הכול לכאורה בסדר.

yulian1986 09-11-10 00:45

מקווה שדובלו לא יאכזב.:)

מודל סי אי 09-11-10 01:00

הבנתי שגם כשרכב היה חדש היו רואים בעליות של ירושלים פונטים בשולים .
תכלס אם לרכב לא היה תבעיה של סביב "התחממות" הרכב היה מבוקש יותר
יש לפונטו מראה מצוין צריכת דלק מצוינית + שהמחיר של הדלק כל כך גבוה זה חשוב
ביצועים טובים ,

davidka 09-11-10 01:10

מסכים איתך
 
זה פשוט מותק של אוטו. אני כל כך נהנה ממנו, ממש כפפה על היד.

אמרתי לחבר'ה שלי בעבודה שהיא נוחה לי אפילו יותר מהפיז'ו והרנו שהיו לי, שלא לדבר על הזריזות וצריכת הדלק האפסית שלה. אחלה אוטו.
אותי היא משמשת רק לעבודה וחזרה. לא מתכוון לקחת אותה לשום מקום אחר.

מודל סי אי 09-11-10 01:19

גם אני אישית מאד אוהב תרכב ,
שגנבו לי תרכב הקודם (יונדאי אקסנט ) אמרתי נקנה איזה רכב זמני שיאפשר התקציב
ראיתי פונטו שחורה וקבלתי על עצמי שכזה אני רוצה , ותאמת שאני לא חושב להחליף
אחלה אוטו חוץ מזה שאין לי הגה כוח ובחניות אני קצת מקלל את פיאט אבל זה הכל , אם לך יש הגה כוח אתה מסודר ,

אמיר2010 09-11-10 01:20

מאד מודה על ההתיחסות..אם אפשר
 
לגבי הניקוזים שהוזכרו כאן,
האם ניתן לעשות את התהליך שנוזל הקרור כבר מלא ברדיאטור? כלומר שלא אצטרך שוב לרוקן את המים?
תודה על ההתיחסות המקצועית..
וכן גם על הכנות שפיאט..לפי מה שאמרתם לא ממש מתאימה לחום האימים שהיה כאן באוגוסט האחרון..

ואולי יש מקום שהיבואן ואולי פיאט איטליה יודו שהמכוניות המשווקות כאן לא מתאימות לחום 50 מעלות ים המלח ,בדיוק כמו שאתם אמרתם כאן,או אפיו סתם תלא אביב-י-ם עם סתם 36 מעלות וכמה זה מבאס לשבת בפונטו בפקק בעליה עם מד חום שעולה ועולה ,ויש לך אורחים באוטו ואתה נאלץ להודיע להם שהאוטו מתחמם...וישרדו להתאוורר עד שיתקרר המנוע..

אמיר2010 09-11-10 01:26

אם אפשר עוד הבהרה
 
איך אני מזהה את הניקוזים שהוזכרו כאן.הכוונה מימין לאוטו..
האם זה נראה כמו ברז? אני אמור לפתוח/לסובב אותו? ימינה/שמאלה?
וקיר האש, זה אומר בלוק המנוע?

אם יש איזשהו איור כלשהו זה יהיה אחלה..
הרבה תודה,
אמיר


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:42.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©