מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מספר בעיות ברכב (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=10723)

ליאור23 25-10-10 22:32

מספר בעיות ברכב
 
ערב טוב!
היום נתתי גיחה לירושלים בסביבות השעה 5 בערב ולפני כן תדלקתי ב150 ש''ח שזה נתן לי קצת יותר מחצי מיכל או משהו באזור, איפסתי את המונה קילומטרים ואחרי החזרה הבית נגמר לי כמעט כל מה שתדלקתי ועברתי סך הכל 167 קילומטר שרובן המכריע היה דרך מהירה בכביש 1, וגם יש לי תחושה כאילו יש ירידה בביצועי המנוע, אולי זה פסיכולוגי מה אני מרגיש משהו כזה.
יש לציין שאמנם לחצתי קצת אבל רוב הנסיעה הייתה על 100 עד 120, אמנם עם הדוד המרעיש הזה שמורכב לי קשה להאזין למנוע אבל הצלחתי לשמוע מן רעש מוזר מהגיר או מהמנוע, יותר נראה לי מהגיר כי כשאני מוציא לסרק הרעש נעלם וגם שאני לוחץ על הגז הרעש נעלם, רק בזמן שאני בהילוך כלשהו יש את הרעש הזה כאילו משהו משתפשף במשהו, יש לציין שהחלפתי לפני חודשיים שמן גיר לסינטטי מלא ואטמו לי מחדש את מכסה ההילוך החמישי כי הייתה נזילת שמן משם.
הקלאץ' עבר בקושי 25 אלף קילומטר, יש למישהו כיוון מה יכול להיות הרעש המדאיג הזה?
אבל מה שהכי הלחיץ אותי זה שדרך חזרה מירושלים בירידות חום המנוע ירד לרבע ורק בסוף הירידות אחרי רבע שעה החום התייצב חזרה על חצי, יש סיבה לדאגה או שצריך להתחיל לחשוד בטרמוסטט?
יש לציין שהיה אוויר מאוד קר ואולי זה גורם משפיע על יציבות החום.
ובקשר לדלק אני חשבתי לעשות ניקוי לאינג'קטורים ולמזרקים?
זרקו כיוונים וסליחה על החפירה:evil:

davidka 25-10-10 23:22

אתה רציני ?? 167 ק"מ על חצי מיכל?
 
ליאור, זה מטורף... זה כפול ממה ששלי אוכלת ואני נוסע גם 110 120 קצוב בבין עירוני. שלי עושה 330 ק"מ על חצי מיכל. משהו כזה. נראה תמוה. הדבר הראשון שעולה לי לראש לאכילת דלק מטורפת כזאת זה הממיר הקטליטי / חיישן למבדה. משהו שם נותן למחשב ההזרקה נתונים שגויים והוא מפצה במתן דלק הרבה מעבר לדרוש אבל היית אמור להרגיש שהאוטו לא נוסע, נחנק, מריח כולו מעשן שחור וכו'... מוזר... :confused:

בדקת חור במיכל...? :)

yakuza 26-10-10 01:45

לגבי הגיר: במידה והרעשים באמת מהגיר בדר"כ זה אמור לקרות בהילוכים גבוהים 4-5 והסיבה היא דווקא השמן הסינטטי המלא. אני אסביר למה - השמן הסינטטי דליל מהרגיל, בזמן נסיעה ממושכת השמן מתחם (העברת הילוכים וכו') והופך לעוד יותר דליל ולכן ישנם רעשים מגלגלי השיניים. מה עוד שבתיבות הילוכים ידיניות (לעניות דעתי) קירור השמן הוא ע"י אוויר, לא כמו באוטומט.
תנסה לשים לב אם הרעש קיים כבר בתחילת נסיעה. אם הוא מופיע רק לאחר נסיעה של כמה דקות אז זו הסיבה.
זה קורה לעתים די נדירות אבל עובדה שזה מנסיון אישי ואני לא רושם סתם.
מה צמיגות השמן גיר שלך?

ronesbones 26-10-10 16:45

ירידת חום - נשמע כמו בעיית טרמוסטט תפוס במצב פתוח. הדבר גם יכול להוביל לצריכת דלק מוגברת כי המנוע לא בטמפ' העבודה שלו והמחשב מגביר הספקת דלק כדי לחמם אותו.
במקומך הייתי עושה ביקורת למערכת הקירור לפני כל דבר אחר.

ohad_bravo 26-10-10 19:37

כל מה שקשור להזרקה יש רק מקום אחד באשדוד שאני סומך עליו בעניים עצומות.
יאיר קרבורטורים ברחוב העבודה באיזור תעשיה הקלה באשדוד
בחור מקצועי אמין מחירים הוגנים עם נסיון רב!
הכרתי אותו כשהייתה לי פיאט אונו (קרבורטור)
ועד היום כשיש לי בראבו (הזרקה).

ליאור23 26-10-10 20:47

דויד קח בחשבון שאתה עם מנוע 1250 8 שסתומים צנוע וביישן, אצלי זה 1800 שוקק חיים וצמא:p
גם בצריכת דלק מושלמת אצלי אני עדיין יצרוך הרבה יותר ממך.
לגבי החום מנוע הוסבר על ידי מביני עניין שזה תקין:)
אוהד אני ייכנס אליו תחילת שבוע הבא.

Lexxxa 26-10-10 21:19

לגבי טרמוסטט לא יודע לגבי מביני עניין אבל גם אצלי בגולף שמתי לב לתופעה שבערב אחרי יציאה לכביש מהיר (דקה אחרי הנעה) לוקח הרבה מאוד זמן להגיע לטמפ' עבודה שלו.
בנוסף בזמן שאני מפעיל חימום ברכב, החום יורד טיפה מתחת לחצי במד חום.

אני לא סומך על טרמוסטט כזה, בחודש הבא מביאים לי טרמוסטט מקורי מאוסטריה (+ עוד כמה חלקים, המחירם הרבה יותר זול שם).

quadx 26-10-10 21:23

אכן חום המנוע שנתקלת בו תקין, במכוניות חדשות המד חום מנוע אינו מראה את המצב האמיתי, שים לב שאם תניע רכב חדש בדרך כלל מד החום מזנק ישר לחצי כיאלו המנוע ישר חם למרות שהמצב אינו ככה.
בניגוד לפונטו HGT שם המד חום מנוע מראה את המצב האמיתי, וכאשר אתה נוסע בסביבה קרה בעיקר בלילה ובנסיעות בין עירוניות או דרכים מהירות, מן הסתם שהטמפרטורת עבודה של המנוע תרד בעקבות האוויר הקר מאוד שנשאב.

ליאור23 26-10-10 21:24

אני גם עשיתי את הבדיקה הזאת למשך שבוע, בבוקר שאני יוצא בסביבות 6 בבוקר ועד להגעה לעבודה המנוע מגיע לרבע, בחזרה הביתה בסביבות שעה 2 או 4 המנוע כבר בחצי הדרך הבית בטמפ' עבודה.
כמה בעלי hgt אמרו לי שגם אצלם זה ככה ואין סיבה לדאגה.
לגבי צריכת דלק, עשיתי היום בדיקת 4 גזים ויש לי סטייה של 0.1 אחוז בגלל חור בצנרת, חיישן למדה תקין וגם ממיק תקין, מה שכן יש לי בק פיירים, אני מעריך שזה בגלל תערובת לא תקינה והדלק לא נשרף ומגיע לדוד ומתפוצץ שם

Caveman 27-10-10 11:19

גם אני חשבתי שזה אמור להיות ככה, שחום המנוע יורד מתחת לחצי. ואז החלפתי טרמוסטט, והוא נשאר תמיד על החצי. לא משנה אם קר או חם בחוץ.
כך זה אמור להיות.
אם הוא יורד מתחת לחצי, יש בעיה כלשהי (סביר להניח שזה תרמוסטט תפוס)

אגב, זה שלוקח לרכב קצת יותר זמן להתחמם בבקרים קרים זה בסדר, כל עוד הוא באמת מתחמם.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:01.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©