![]() |
פיאט פונטו גמגם
הרכב שלי מסוג פיאט פונטו שנת 96 דגם S55 5 דלתות,
עם הזמן אני מרגיש שהאוטו מגמגם יותר ויותר ומקרטע,לפעמים נשמעים בק פיירים,והמנוע מזייף. שיפצתי מנוע טורים עם ספריי קרבורטור לא עזר החלפתי חוטי הצתה לא עזר שמתי תוסף דלק לא עזר ואז עלה לי רעיון שאולי זה קשור בפלגים החלפתי פלג התנעתי ושוב ושוב,עד שהתגלה שיש פלאג בעייתי וכאשר החלפתי אותו ישר הרגשתי שהכל הסתדר לפי הרעש של המנוע והעלייה הנקייה שלו בטורים כאשר לוחצים על גז. אחרי 150 ק"מ התחילו לחזור שוב הגמגומים החלפתי שוב את כל הפלגים כי חשבתי שאולי קיבלתי פלגים לא תקינים,נסעתי 25 ק"מ והבעיה של חוסר הסחיבה חזרה,למישהו יש רעיון מה יכולה להיות הבעיה,אני חושב שאחד הרינגים דפוקים (רינג אטימה,לפי דברים שקראתי וניסיתי לשער),והוא משפריץ שמן על הפלגים והבעיה חוזרת שוב ושוב כאשר הפלג מתלכלך. למרות שהרכב שלי אחרי שיפוץ ראש מנוע שעשיתי לבד והוא כלל לא מתחמם,למרות שזה לא קשור פשוט הגעתי עם הרכב למאמצים של 6000 טורים,ואין שום קשר לראש. מה שנראה לי מוזר זה שבפעם הראשונה שמצאתי את הפלג הבעייתי דווקא הוא היה במצב חדש ולא מלוכלך כלל. למישהו יש רעיון לפתרון זמני אולי כדי לי להשתמש בשמן דבש או אפילו פתרון וייעוץ איך להחליף רינגים,האם כדי לנסות פרויקט שיפוץ כפרויקט? |
מנוע "מגמגם"
אתה פועל לא נכון ולא מקצועי וזורק סתם כסף כי אתה מחליף סתם חלקים ללא בדיקות מוקדמות.
ראשית, צריך לבדוק דחיסה (קומפרסיה) במנוע. אני מקווה שחוטי ההצתה שהתקנת אינם מתוצרת BS. בברכה - רפי לין |
קודם כל,כבוד הוא לי לקבל ממך תשובה,אני לומד מהתשובות שלך המון וכל הזמן מחפש פרסומים שענית עליהם.
פעם קראתי שלא כדי לבצע בדיקת קומפרסיה כי זה מעמיד את הרכב בלחצים גבוהים ודווקא הבדיקה יכולה לגרום לקומפרסיה,איכשהו החלטתי להאמין לזה... אני לא יודע איך נעשית בדיקת קומפרסיה ואיפה ניתן לעשות את זה, מוסך או בית?,ואני מעדיף לרכוש ידע לפני שאני מטפל בו. שמתי חוטי הצתה שרשום עליהם PSI 7mm. |
בדיקת קומפרסיה עושים עם שעון קומפרסיה שמחברים במקום הפלאגים.
אם יש לך אחד כזה - סבבה. אם אין לך כזה, אז או שתקנה או שתלך למוסך |
משהו שאני לא מבין בו אני מעדיף לגשת למוסך ולראות איך עושים כדי ללמוד,בכל מוסך ניתן לעשות כזה דבר?
|
החלפת רינגים...
לא עושים רק את זה. יש להחליף גם את מיסבי ההחלקה שנמצאים בחיבורי הטלטלים לגל הארכובה, יש לטפל בראש אם הוא עייף ולא עבר שיפוץ לאחרונה.. יש אולי לבצע חריטה לבלוק אם יש מדרגה...
לא מחליפים רינגים בלבד. השאלה היא למה אתה כל כך בטוח שזה מהרינגים? הרכב מעשן לבן בכל שלבי הנסיעה? האם יש לך דחיסה לאגן? פתח את פתח המילוי של השמן כשהמנוע פועל ושים יד מעל הפתח. אם יש דחיסה לאגן אתה תרגיש פמפומים וגם תראה אדי שמן עולים מהפתח. סימפטומים נוספים לדחיסה באגן הם: נזילות שמן מהקרטר עקב הלחץ שגורמת הדחיסה בתוך האגן. שמן שחור מאד ובעל ריח שרוף משהו. אם התשובה היא כן, אז באמת יש לך רינגים חלשים. אם לא, אני מציע לך ללכת לכיוון גומיות שסתומים. |
קודם כל תודה על התשובה המפורטת,
האוטו מוציא עשן לבן וממש מעט חום (בכמות לא גדולה)בטורים של 4500 סל"ד בניוטרל. הרכב אוכל מעט מאוד שמן (חצי ליטר לחודש) ואני נוסע 1000-1500 קמ בחודש. אדי שמן לא יוצאים ממכסה השמן אבל משפריץ מעט שמן. קניתי את השעון והיום אני יבדוק את זה עם חבר שיודע איך להשתמש בזה ואני יעדכן אם יש נפילת לחץ-קומפרסיה. |
בנוסף הראש מנוע עבר שיפוץ לפני 15 אלף ק"מ
|
תודה רבה על העזרה הבעיה נפתרה
האוטו נוסע חלק,עם הזמן אני יידע אם האוטו אוכל לי שמן |
ומה הפיטרון ?
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 03:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©