![]() |
שאלה כללית בקשר להעברת הילוכים בידני
אהלן חברים,
יש לי שתי שאלות שמעניינות אותי ולא מצאתי פה תשובה בחיפושים: 1. איזה נזק נגרם מהאצה על הילוך גבוה מדי? על איזה חלק ברכב זה משפיע לרעה? האם זה יכול לגרום ליותר התחממות? (למשל במקרה תיאורטי שבו אני מאט על הילוך שלישי והגעתי לסביבות ה25 קמ"ש, ואז אני צריך להאיץ חזרה אבל אני לא מוריד להילוך שני כי הגיר שלי גם ככה עוד שניה מנגב אותי עם פיתה כמו חומוס גרגירים) 2. באותו מקרה תיאורטי (שאני נתקל בו כל יום בעצם), כאשר לרכב אין מספיק כוח, האם אני אמור לתת כמה שיותר גז בלי קלאץ (כלומר בלי הפרדה, האוטו טיפה נוהם), או ללחוץ קלאץ' ולשחרר בהדרגה עם הגז (כמו בהתחלת נסיעה מ 0 קמ"ש עם הילוך ראשון, אז בעצם "התחלת" נסיעה מתנופה של 20 קמ"ש בהילוך שלישי) ? תודה ! |
צריך מורה נהיגה שיענה ח ח ח
שאתה נמצא בהילוך גבוה ומגביר מהירות זה מגביר צריכת דלק ואתה בעצם מנצל את המומנט של המנוע שבקושי יש לו מומנט סביר מנועי פיאט הם מנועים בעלי נפח קטן ומומנט קטן גם אז על מנת להפיק כוח אידאלי מהם דרוש לתאם את המהירות להילוך זה שעשו הילוכים קצרים זה רק לטובת לנצל כוח ומומנט מהמנוע ואתה לא רוצה את זה !!!! 2. שאין לרכב מספיק כוח תשלב את ההילוך המתאים בשבל זה עשו חמישה הילוכים תשלב קלץ' את רק שוחק אותו מהר פשוט מקרים שאתה מתאר מקרים של נהיגה לא נכונה וקיצונית מקרים כאלה בכללי רק מעייפות את המנוע ושוחקים אותו מהר מדי תנהג כמו שנהגת פעם שעשית טסט אז את תהנה מהרכב אחרי שכתבתי את התגובה קראתי שוב ויצא כמו מישהו שעדיין לומד באולפן אין התאמה בין זכר לנקבה יחיד ורבים השעה אחת בבוקר ואין לי כוח לתקן שוב :-) |
1. דלק, ושחיקה מוגברת למנוע.
2. תוריד הילוך. השאיפה היא להימצא כל הזמן בהילוך משולב, מלבד עצירות למשל. |
אוקיי סבבה
בעצם התשובות שלכם הסבירו לי עוד כמה דברים תודה :) וברא - כמו שאומרים - "חזרה אליך לאולפן" |
צטט:
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©