![]() |
חיווט מערכת פונטו ספייס.
שלום לכולם.
התחדשי לאחרונה בספייס 01 ELX שבעליה הקודמים לקח איתו את המערכת. קניתי כבר מערכת פיוניר פשוטה מהדיוטי (DEH1150MP) ואני הולך לקנות גם רמקולים קדמיים Morel Pulse (לפי ההמלצות כאן) רמקולים אחוריים חבר שלי מביא לי את שלו,שהוא לא צריך,לא יודע בדיוק איזה. 6X9 שהחורים כבר מוכנים בעזרתו של הבעלים הקודמים. ובא לי להתקין הכל לבד ופה אני צריך את עזרתכם. כרגע יש לי חור בדש עם 14 חוטים בולטים ממנו. אני מחפש איזשהו שרטוט או פירוט של הכבלים ולאן הם מחוברים ברכב כדי שאוכל לחבר את הרתמה של הרדיו. 8 מהם אני יכול לגלות בקלות ע"י ציפצוף לנקודות רמקולים אבל השאר קצת יותר בעייתים. אודה על עזרתכם ואם יש המלצות אחרות לרמקולים קדמיים + טוויטרים במחיר של עד 500 שקלים אני גם מוכן לשמוע. בתודה מראש. |
אני מניח שאת המינוס אתה תראה בלי בעיה, הוא שחור ועבה.
נשאר לך למצוא פלוס ופלוס אחרי סויץ תשתמש בנורת ביקורת כדי לגלות אותם. |
יש לי 2 כבלים שחורים שאחד מהם דק יותר.
אז 8 כבלים לרמקולים, ועוד 3 כבלים של מתח אז אני נשאר עם 3 כבלים עודפים, מה הם יכולים להיות? |
אין לי מושג מה הולך אצלך שם,מה שאמור להיות
קבלי חשמל,כבלי רמקולים(אם אתה אומר שהיו ברכב 4 רמקולים אז צריך להיות 4 חוטים של +-) אמור להיות שידור רדיו . אם אתה לא מבין בזה עדיף לך לא להתעסק עם זה או ללכת לאיש שמבין או לבעל מקצוע,אתה יכול לגרום נזק קטן\גדול ע"י חיבור לא נכון של הכבלים(חוץ מהרמקולים כן?) |
אין לי שום בעיה לבצע חיווטים, יש לי מספיק נסיון מחיווטי אלקטרוניקה/חשמל/חיווט תעופתי.
אבל אני בדרך כלל עובד עם תיעוד. שחסר לי מאוד בקטע הזה שיש לי יותר מידי כבלים, אולי מישהו השחיל אותם על מנת להוציא עוד איזה קו למגבר או משהו. בכל מקרה, אם אלו הדברים היחידים שאמורים להתחבר אז אני אמור להסתדר. רק עוד משהו קטן, אני לא מבין גדול בחשמל רכב, אבל לא אמור להיות כבל הארקה לגוף הרכב? באיזה צבע הכבל הארקה בחשמל רכב בדרך כלל? |
1. מינוס\הארקה = חוט שחור.
2. חוט צהוב = פלוס קבוע 3. חוט אדום = פלוס אחרי סוויץ' (ייתכן ואני מתבלבל בין 2 ו-3 ולכן ממליץ לבדוק עם מנורת ביקורת) בנוסף, ישנם עוד 8 חוטים שכל זוג מהם מהווה +\- לרמקולים השונים. תוכל לגשת למיקומי הרמקולים ולזהות את החוטים ע"פ הצבע שמגיע לכל נקודה. בנוסף, בכדי לאשש שכל חוט הוא אכן "החוט" שיוצא מהמערכת, תוכל לבדוק רציפות ע"י מד מתח. חשוב: שמור על כיווני ה+ וה- בכל חיבורי הרמקולים. אחרת אתה עלול לייצר מצב בו יש פאזה הפוכה באחד הצדדים וזה יחרבש לך בעיקר את התחום הנמוך של התדרים. בהצלחה. |
תצלם את החיווט, תעלה לפה, נראה מה הולך שם.
|
|
השחור העבה הכי עליון זה המינוס.
ממה שזכור לי אחד מהכחולים הוא הסויץ, תפתת את הסויץ ותנסה לבדוק מתח בין השחור לאחד מכחולים. אם תוכל לצלם את הקצוות של החוטים זה יהיה יותר טוב, שחתכתי אותם השארתי בקצוות את צבע החוט. |
חוטי רדיו
יש לי שרטוט של חיווט רדיו מקורי של פיאט שמתחבר גם אל המחשב המרכזי ברכב
(BODY COMPUTERׂ) כשמחוברים אליו 2 רמקולים קד', 2 רמקולים אח' ו 2 טויטרים. אם תכתוב כתובת דוא"ל, אסרוק השרטוט ואשלח לך. בינתיים כמה צבעי חוטים (המקוריים של הרכב) ותפקודם: שחור: הארקת מינוס קבועה. כחול/ירוק: + בהפעלת מתג הצתה למצב ON. אדום/שחור ו/או אדום/לבן: + קבוע מהמצבר (דרך נתיכים, כמובן). סגול/שחור ו ורוד/שחור: רמקול קד' שמאל בדלת וגם טויטר קד' שמאל ואותם צבעים גם לרמקול קד' ימין וטויטר ימין. כתום/שחור ו כתום/ירוק: רמקול אח' שמאל. תכלת/אדום ותכלת/צהוב: רמקול אח' ימין. בהצלחה ובברכת שנה טובה - רפי לין |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©