![]() |
ויברציות מהגה כוח החשמלי בפונטו ספייס
שלום
במהלך עמידה במקום (כשהמנוע מונע כמובן) יש ויברציות מההגה כוח בעיקר כשהגלגלים ישרים, אם מסובבים את ההגה קצת, הויברציות נעלמות וחוזרות. הויברציות והרעש מרגישים כהתנגדות או עבודה לא טובה של מנוע מכני. במהלך נסיעה איטית זה עוד קיים, כשהמהירות עולה זה לא מורגש. כמובן שאבדוק את הדבר במוסך, אבל האם מישהו נתקל בתופעה ? ויודע להכין אותי (ואת הארנק :roll: ) תודה :( |
זה כבר משהו חדש, עוד לא שמעתי על זה 8O
אני אשמח אם תעדכן אותנו כאן לגבי הסוגיה המוזרה. |
מניסיון יתכן וזה לא נובע מההגה עצמו.
מדובר בויברציות שמגיעות מהמנוע בגלל טורים לא יציבים או נמוכים מדי או אולי אחת מתושבות המנוע. הטורים אמורים להיות יציבים על 900+-50 סל"ד ועם מזגן זה צריך להיות יותר קרוב ל- 900+. איך זה אצלך? איזה מנוע יש לך? יש לבדוק מתי לאחרונה הוחלפו מצתים ופילטר אוויר של המנוע. האם כאשר אתה בולם נניח בפתאומיות, הטורים נופלים ל- 700 או פחות ורק אחר כך מתייצבים? האם לחיצה עד הסוף על הברקס בזמן עמידה מגבירה את הרעידות? אם הבעיה לא נפתרת יש לשקול ניקוי בית מצערת וסעפת יניקה |
רגע, אז זה אומר שקנית את אחת מהפונטו שכתבת עליהן ? איזו ?
|
בסוף
לא הצלחתי למצוא ELX/CLUB ידנית סבירה ממודל 02-03, ואחרי חודש חיפוש התייאשתי.
קניתי FUN 2003 עם 75,000 ק"מ, שהיא קצת מוזנחת כרגע. מהנסיעות שהספקתי לעשות עד עכשיו לא שמתי לצניחה של הטורים כשאני בולם, והם יציבים על 900 בערך במקום. הויברציות מגיעות מאיזשהו מנוע שקשור להגה, זה קורה במקומות קבועים במהלך הסיבוב שלו, והעלאה של הטורים בסרק או שילוב הילוך לא משפיעים על התופעה. מבחינת תחזוקה פינקתי אותה ב-4 דנלופים חדשים, Made in japan. קבעתי למחר בבוקר עם חיים ממוסך שמשון לבצע יישור קו לאוטו, מבחינת התיעוד בפיאט הוא עבר טיפול אחרון אצלהם ב-40,000. אני מתכוון לעשות טיפול משולב 60,000+80,000 (טיימינג וכו'), יש לכם המלצות מיוחדות לטיפול מונע שלא מופיעות בטיפול המתוכנן שכדאי לבצע ? המון תודה |
להחליף את כל הנוזלים ברכב (קירור, שמן מנוע, בלמים)
אם אתה כבר במוסך אז תבדוק את עניין ההגה. המלצתי היא לבדוק את הנושא רק לאחר הטיפולים שבהם מחליפים מצתים ופילטר אוויר של המנוע (לשים רק מקוריים) (מומלץ גם להחליף פילטר מזגן). מומלץ גם לבדוק צורך בהחלפת רצועת המנוע (אמורים לבדוק זאת בטיפול 60). אגב, כמה עלו הצמיגים ? נ.ב.: ממליץ לך לעשות כיוון פרונט כדי שהצמיגים הקדמיים לא ינזקו במהלך הזמן במקרה שהפרונט לא מכוון. טיפים שיכולים לעזור לשמירה על ההגה: - להקפיד על לחץ אוויר תקין בצמיגים - לא לסובב ובמיוחד לא להחזיק את ההגה במצב מסובב עד הסוף - להשתדל (וזה תמיד טוב) לא לפגוע במדרכות ולא לעלות עליהן (במיוחד עם הגלגלים הקדמיים) |
תודה
רשמתי לי את הדברים, יחד עם נק' נוספות מהדפי טיפולים ששלחת לי במייל. הצמיגים עולים 1100 ש"ח, וחבר ארגן לי אותם ב-900 למזומן. אגב, בנושא בית מצערת וסעפת יניקה, האם כדאי לשים במיכל הדלק תוסף 44K ? |
כן כידי להישתמש ב44k
כאשר יש רעדה בהגה מנורת מצבר או כל מנורה אחרת נידלקות |
אני לא בטוח ששימוש ב- K44 דרך הדלק יוכל מאוד להועיל. הבנתי שלשם ניקוי ראשוני צריך לשים אותו באינפוזיה ואחר כך כל איזה 10K ק"מ למיכל הדלק.
זה מצד אחד. מצד שני אתה טוען שהטורים יציבים ולכן נראה שלא צריך ניקוי באינפוזיה. בכל מקרה, מומלץ מאוד לאחר אינפוזיה להחליף שמן מנוע+פילטר. לכן אם כבר אז כדאי שתעשה את זה במוסך לפני החלפת הדברים הללו. מאוד יתכן שהחלפת מצתים+פילטר אוויר יפתרו את הבעיה. מומלץ לבדוק גם את תקינות חוטי ההצתה. |
אם מ 40,000 לא הוחלפה רצועת התיזמון, אני חושב שמאוד כדאי להחליף אותה.
ההמלצה של היצרן היא לבדוק ב60,000 (שזה אומר להחליף). תאמין לי שעדיף לך להוציא את הכסף עכשיו, לא משהו רציני בכלל, מאשר לבכות על המנוע אם חס וחלילה הרצועה תיקרע. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©