![]() |
HGT 2001 - מד חום קבוע מעל החצי
שלום לכולם :)
יש לי פונטו hgt שנה: 2001 ק"מ: 89000 פחות או יותר. קניתי את הרכב לפני כמעט חודש מד חום המנוע עומד קבוע על פס אחד מעל החצי (קצת מתחתיו). אחרי נסיעה בעיר כשאני עומד ברמזור הוא עולה עד לפס ומילימטר שתיים מעליו ואז נדלק המאוורר והוא יורד חזרה. או אם אני מתחיל לסוע אז הוא גם כן יורד חזרה למצב הקבוע שלו (קצת מתחת לפס אחד מעל החצי). בכל מקרה המצב הרגיל שלו הוא כמעט פס אחד מעל החצי. בדקתי שיש מים במיכל והם עומדים על הפס העליון (מלא). על הדרך שמתי לב שיש מאין טינופת בצבע חלודה בתוך המיכל בדפנות.. חשוב לציין שקיבלתי את הרכב עם מים רגילים במיכל.. לא עם נוזל קירור נורמלי (באסה). אחרי שקניתי את הרכב לקחתי אותו למוסך מורשה של פיאט בחיפה (שמומלץ בחיפה) והחלפתי בולמים קדמיים, תושבת מנוע קדמית וקלאץ'. בקשר לחום- המכונאי הראה לי את מה שכבר ראיתי שהמיכל מבפנים מטונף במאין צבע חלודה כזה.. בדקו לי אויר בצנרת ולא היה אויר. חיברו אותו למחשב כדי לבדוק את הטמפרטורה והיא נעה בין 97 ל 99 מעלות. בדקו את המאווררים והם עובדים בשתי מהירויות ובכיוון הנכון.. בסופו של דבר אמר לי מנהל המוסך שצריך לנקות את הרדיאטור וסביר להניח שזה יפתור את התקלה. ובנוסף שלא כדאי לי להחליף את המים לנוזל פראפלו לפני הניקוי כי גם ככה הם יוציאו את כל המים וחבל לקנות פעמיים את הנוזל.. אם אפשר לשאול שאלות :) מה החום מנוע הסביר (במעלות) שמנוע מהסוג הזה צריך לעבוד בו? האם המחוג של החום אמור בכלל באיזושהי עונה בשנה לא משנה כמה קר או חם בחוץ או כמה מהר אני מאיץ לזוז מהאמצע? והאם אתם חושבים שהפיתרון שהוא הציע לי באמת יכול לפתור את התקלה או שהבעיה יכולה להיות גם חיישן מזייף? מחוג שעון מזייף? תרמוסטט? משאבת מים? יש משהו שלא ציינתי? :) תודה רבה לעוזרים.. |
ביחס לק"מ שכתבת, אני מבין שאתה צריך לעשות טיימינג או שנעשתה כבר, אם עדיין לא, אז תוסיף לטיימינג, משאבת מים ומחזירי שמן ומותחן כמובן היות ואם כבר פותחים את האזור אז מסיים איתו לחלוטין. וכבר משאבת מים חדשה תועיל ובטח לא תגרע.
לגבי ניקוי רדיאטורים, אני אישית לעניות דעתי לא אוהב את העניין הזה, אני בעד רכישת רדיאטור חדש נקודה, ריכבי פיאט רגישים לחום, וזה לא משהו שמשחקים איתו. אם החלפת רדיאטור אז תחליף גם טרמוסטט (אם אתה עושה זאת במוסך הגון ההוצאה אינה גבוהה טרמוסטט 150 ש"ח). ואז כמובן שטיפת מערכת קירור המנוע כמו שצריך (שכוללת כמובן להוציא את המים החומים מהרדיאטור הפנימי) ולאחר מכן בסוף הוספת נוזל קירור ייעודי וניקוז אוויר כהלכה. ואז בטוחני כי המחוג לא יזוז מהאמצע. |
צטט:
לפני שאתה מציע דבר כזה כדאי שתברר. עלות רדיאטור מקורי היא בסביבות 4500 שקל השקעה לא קטנה דבר שני אין בארץ צריך להזמין מחו"ל. ניקוי רדיאטור אכן יפתור את הבעיה. |
יכול להיות שמה שגורם לזה זה המזגן אם הבנתי נכון את התיאור שלך, כי ברגע שאתה עומד המזגן מתאמץ יותר.
|
אין קשר למזגן ללא ספק הבעיה רדיאטור סתום.
|
תודה רבה לכם אני יעשה זאת בהקדם.. (ניקוי)
אם מישהו יודע את התשובות לשאלות שלי אני אשמח :) מה החום מנוע הסביר (במעלות) שמנוע מהסוג הזה צריך לעבוד בו? האם המחוג של החום אמור בכלל באיזושהי עונה בשנה לא משנה כמה קר או חם בחוץ או כמה מהר אני מאיץ לזוז מהאמצע? |
מד החום צריך לעמוד על החצי ולא לזוז ממנו. לא משנה באילו תנאים אתה נוהג.
אם הכל תקין, כולל טרמוסטט, ככה המצב צריך להיות. |
צטט:
אורן, בגלל שאני יודע שאתה אולי הבן אדם שהכי מבין ברכבים האלו פה וברוב ישראל נראה לי, ואתה עובד במקצוע לפי מה שהבנתי, אני לא ישלול את המחיר שרשמת. אני החלפתי את הרדיאטור שאצלי למקורי לפני שבוע ושילמתי עליו כולל עבודה 1760 כוללל מע''מ. אצלי המחוג עבר בטיפה את החצי וגם זה קרה אחרי שלחצתי חזק עם האוטו וזה היה בימים עם החום הקיצוני, יכול להיות שמזג האוויר גורם פה? |
תמה אני מדוע קוראים לי בשם שהוא לא שלי (סהר), שכן שמי האמיתי כתוב לי כל פעם ופעם בחתימה (סער).
לגבי עניין הרדיאטור, באיזה מקום בדיוק קראת שכתבתי להחליף לרדיאטור מקורי? תבדוק כמה עולה רדיאטור חליפי חדש מהקרטון עם אחריות לשנה (שזה גם זמן האחריות על מקורי), שניהם ממלאים את אותו התפקיד בדיוק. |
צטט:
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©