![]() |
בעיה מנוע נחנק כשהוא קר
שלום לכולם יש ברשותי פיאט אונו שנת 94 1400 ס"ק הזרקה .
לפני שלושה ימים כשהנעתי את ה אוטו בערב אחרי כמה שעות שהוא עמד (נסע כבר באותו יום) האוטו הניע והכל היה רגיל אבל בתחילת הנסיעה האוטו פתאום היתקשה להרים טורים ממש נחנק. עצרתי נתתי קצת גז בניוטרל והמשכתי בנסיעה הכל היה בסדר. אבל מאותו היום האוטו עושה את אותה התופעה של ממש נחנק כמעט נכבה בתחילה הנסיעה וכשמד החום עובר מעט את הרבע האוטו נוסע מצויין כאילו כלום לא קרה. אני כבר לא יודע במה לחשוד ומהם הכוונים שלי ואני רוצה את עזרתכם בכוון לפתרון ה בעיה. ניסיתי לנתק את מנוע הצעדים ואת חיישן ה צ'וק האוטומטי אבל אף אחד מהם לא עוזר. החלפתי חוטי הצתה לפני 3 שבועות . והפלאגים נראים בסדר גמור (בדקתי היום) האם יש כוון חבר'ה? וחשוב לציין שכאשר מד בחום עובר את הרבע במעט האוטו פועל מצויין ונוסע טוב מאוד. תודה רבה לעונים.אסף. |
שלום אסף,
איני יודע אך בנויה המערכת איסוף נתונים למחשב באונו. האם יש יוניט חום שמשדר למחשב את נתוני הממפ' של המנוע ? בזמן שהרכב נחנק, אתה שומע "בקפיירים" מהאגזוז ? צריך לבדוק לחץ דלק מהמשאבה בזמן שהרכב קר. לבצע ניקוי מלא של בית מצערת ומנוע צעדים, כולל פירוק, ניקוי יסודי והרכבה. בכללי יש פה 3 כיוונים. חוסר לחץ דלק, חוסר אויר, תזמון הצתה לא טוב. תענה אל השאלות ששאלתי, תבצע בדיקת לחץ דלק, ניקוי מצערת. |
תבדוק חיישן חמצן .
בדיקה בחוטים 1-2 מעל 1 וולט החיישן תקול. עוד אופציה בית מצערת ומנוע צעדים עשה ניקוי |
יאיר, לדעתי החיישן לא קשור, כי כדי שישדר נתונים נכונים למחשב הוא צריך להיות חם, פה מדובר בבעיה בזמן שהמנוע קר.
|
החלפתי משאבת דלק.
ונישארה אותה הבעיה . אין מנוע צעדים באוטו כרגע. ניתקתי חיישן צ'וק ועדיין אותו הדבר ו ניתקתי מנוע צעדים וגם אותו דבר ניקיתי גם בית מיצערת וגם אותו דבר זה כבר מייאש.וממש השניה שהאוטו עובד את הרבע בקצת הכל כאילו לא היה אחרי זה אם הוא יעמוד שעה תחזור הבעיה לדקה שניים ושוב תיעלם כאילו לא הייתה. לקסה יש מצב לקבל מספר טלפון שלך בהודעה פרטית? ואם אפשר איפה נימצא החיישן חמצן? וללקסה אין בקפיירים כשהמנוע נחנק. |
אסף, עדיף שתפנה בה"פ לצורך יעוץ.
חיישן חמצן נמצא בצנרת פליטה (מוברג). תבדוק מה שרשמתי לך לגבי יוניט חום. |
לקקסה אצלי הייתה בעייה דומה שבבוקר הרכב הייה נחנק עד שהייה מתחמם .
ז"א שיש מצב ואפשר לבדק את החיישן ע"י בדיקת מתח . לגבי היוניט חום הכוונה לחיישן טמפ' אני מקווה. גם סליל הצתה צריך לבדוק. |
תבדוק חיישן טמפ' על סעפת היניקה, ותנסה לתת מתח ישירות למנוע צעדים לראות שהוא תקין.
יהיה קשה מאוד לאבחן את זה בלי ציוד אבחון מתאים. עוד אפשרות היא שיש סדר זעיר באטם ראש מנוע, שנסתם כשהאוטו מתחמם. |
יאיר, אכן הכוונה לחיישן טמפ' שמשדר נתוני טמפ' למחשב.
|
שבת שלום.
היום נתקתי את חיישן הלמדא ובהנעה קרה (הראשונה של היום) האוטו נסע מצויין ללא הישתנקויות או חניקות ואפילו ללא קירטוע קטן. לאחר מכן פרקתי את חיישן הלמדא וניקיתי את המגעים שלו וגם פירקתי את החיישן מהאוטו והעלתי אותו לבית ניקיתי כמו שהוסבר לי . אבל כשהחזרתי אותו חזרה לאוטו האוטו שוב הישתנק אבל בקטן ביחס למה שה יה לפני הניקוי. הניקוי היה יסודי מאד וניקוי נוסף כנראה כבר לא יועיל. עכשיו ה שאלות שלי הן כאלה זו ה דרך לקבוע חד משמעית שהחיישן נהרס ? האוטו אצלי 3 וחצי שנים ולא החלפתי את החיישן הזה מעולם. אם החיישן נהרס מה העלות שלו? זה 3 חוטים. ולמה כשהחיישן מנותק האוטו נוסע הרבה יותר טוב? |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©