מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פורום הגראז' (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   צריך עזרה בתקלה שחוזרת על עצמה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=952)

01-10-06 14:21

צריך עזרה בתקלה שחוזרת על עצמה
 
שלום לכולם למי שמכיר אותי ולמי שלא :D
טוב אז ככה מי שיודע ומזיק הרבה זמן אונו s60 {במצב שלי במשפחה כבר 15 שנה}

אז יודע שאין הרבה תקלות ,אבל אחד התקלות שיש זה שהמודול שנימצא אל הדיסטריבוטור נישרף, כתוצאה מזה הרכב נכבה ,אז המודול הזה נישרף כל איזה 6 שנים עלותו נע בין 100-200 ש"ח תחליפי או מיקורי עכשיו התופעה שישנה לי ברכב היא שבשנתיים האחרונות נישרף לי 3 פעמים .
מי יכול לעזור לי ולהגיד מה הסיבות שיכולות להיות לזה שהוא נישרף בתדירות כל כך גבוה

כמובן מחקה לתשובה מהמומחה שהוא האחד והיחיד רפי לין.
תודה מראש.

02-10-06 00:29

מודול הצתה
 
הפתרון הנו רק להתקין מודול הצתה מקורי שהנו מתוצרת "מגנטי מרלי".
בברכה - רפי לין :)

02-10-06 02:53

.......
 
תמיד שמתי מקורי ועדיין הבעיה התופעה חוזרת אל עצמה , יכול להיות שיש לי איזה בעיה שגורמת להישרפות המודול?

02-10-06 07:37

תקלת מודול הצתה
 
אם כך צריך להחליף את סליל ההצתה (קןיל) אך לוודא היטב שהחדש יהיה בדיוק המתאים למכונית
וגם מקורי . אולי סליל ההצתה הנוכחי אינו של פיאט אונו ולכן הספקו שונה והוא מעמיס את המודול וגורם לקלקולו.
בברכה - רפי לין :)

02-10-06 11:59

....
 
הקויל שישנו עכשיו הוא אורגינלי שהיה עומד ברכב משנת 92 ואף פעם לא הוחלף, אבל בכל מיקרה אני יבדוק את זה ,אולי הקויל באמת הוא זה שעושה לי את הצרות.

תודה

03-10-06 11:35

אפ אני מבין נכון, זהו חיישן מצב גל זיזים? KNOCK SENSOR?
אם כן, תבדוק שאין נזילת שמן לתוך מפלג

03-10-06 19:21

לאונו 60 אין חיישן נקישות...

03-10-06 21:06

...
 
לגבי הנזילה אין נזילת שמן למפלג,

04-10-06 08:40

צטט:

במקור פורסם על ידי spiderman
לאונו 60 אין חיישן נקישות...

1. KNOCK SENSOR - חיישן מצב גל זיזים. חייב להיות על מנת שמחשב ידע מתי לקדם ומתי לאחר הצתה.
2. אולי התבלבלת עם חיישן דטונציה, שאותו באמת אין בפונטו.

3. לפותח השרשור - אחזור הביתה אבדוק לך כמה אוהם צריך למדוד בין מגעים של אותו חיישן (אצלי 850 אוהם)

04-10-06 16:58

חיישנים
 
1. חיישן גל ארכובה - לפיו מחשב נהול המנוע יודע שהמנוע מסתובב, מס' סל"ד וכך הוא מבצע הצתה והזרקה.
2. חיישן גל זיזים - לא קיים בכל מכונית אך באלו שהוא קיים, תפקידו לסנכרן הזרקה ו/או הצתה לכל צילינדר בנפרד במע' של הזרקה ו/או הצתה לכל צילינדר בנפרד. במע' רכב חדישות זה בכל זאת מתבצע ללא חיישן כזה כי, רגעית, מחשב נהול המנוע "מרגיש" בזיוף בגלל נתון מוטעה של חיישן גל ארכובה ומשנה אותו למצב מסונכרן המתאים למנוע.
3. חיישן נקישות - מותקן על בלוק המנוע ו"שומע" נקישות המועברות אל מחשב נהול המנוע כדי לשנות את ההצתה למניעת הנקישות. חיישן זה לא קיים בכל המכוניות.
חד משמעית, בפיאט אונו 45 או 60 או 70 אין חיישן נקישות ואין חיישן גל זיזים.
אני אבקש מאיל נוימן שירחיב קצת על החיישנים במפגש אצלו ב 20.10.06.
בברכה - רפי לין :)

04-10-06 17:06

רפי, שלום.
1. הסברים שכתבת ידועים.
מה שלא היתי בטוח זה תרגום של KNOCK SENSOR.
האם זה חיישן נקישות או חיישן גל זיזים?
2. איזו הזרקה יש ברכב הנ"ל: רב נקודתית או חד נקודתית?
3. איך ברכב הנ"ל המחשב "יודע" מתי להצית את התערובת? רק לפי סל"ד (שהוא מקבל מחיישן גל ארכובה)?

04-10-06 18:01

הצתה והזרקת דלק בפיאט אונו
 
בפיאט אונו 45, 60 ו70 יש מע' הצתה נפרדת ומע' הזרקת דלק חד נקודתית ("בוש") נפרדת.
במנועי ה FIRE בדגמי 45 ו 60 מע' ההצתה הנה עם מפלג ולקטן (PICK UP) ומודול הצתה ואות ההצתה מועבר בחוט אל מחשב ההזרקה לצורך בצוע הפעלת המזרק החד נקודתי.
בדגם ה 70 יש מע' הצתה ממוחשבת עצמאית עם מחשב הצתה המקבל נתון מחיישן גל ארכובה והמחשב מוציא אות הפעלה לסליל הצתה המוציא מתח גבוה אל מפלג המחלק המעביר המתח הגבוה ע"י סביבון (רוטור) אל המצת (פלאג) המתאים. ממחשב ההצתה (דיג'יפלקס) יש חוט מחבר אל מחשב הזרקת הדלק ("בוש") לצורכי קבלת נתון הצתה להפעלת המזרק החד נקודתי.
כלל ברזל - אם אין אות הצתה לא תהיה גם הזרקת דלק, כי מחשב ההזרקה אינו מקבל אות הצתה.
במכוניות פיאט אונו טורבו יש מע' הצתה והזרקה משולבת, רב נקודתית, עם מחשב נהול מנוע אחד להצתה ולהזרקה, כמקובל במכוניות המודרניות.
בברכה - רפי לין :)

04-10-06 18:04

רפי, תודה.
אני התבלבלתי - הכוונה היתה ל-PICK UP SENSOR...
סליחה על הטייה.
עדיין לא הבנתי אם מע' הצתה בנויה ללא חיישן גל זיזים (PICKUP) אז איך המחשב יודע מתי לתת אות להצתה?
האות מגיע מחיישן גל ארכובה?

08-10-06 21:48

לפותח השרשור
 
שלום!
אני מסכים אם מה שנאמר לגבי הקויול יתכן כי הוא צורך יותר זרם ממה שהוא אמור דבר היעמיס על המודול המדובר. יתכן כי קיימת זליגה של זרם מהמודול לקויול . תוודא כי כל החיבורים אכן מבודדים כראוי ואין סימני אבן או מים בקרבת מקום.
תעדכן לתוצאות .
עמית


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:05.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©