![]() |
שרשור החלפתי/תיקנתי..שילמתי
צריך להודות בזה, פיאט היא מכונית מרובת חלקים מענינים, מקצתם אפילו די אקזוטים. אבל רובנו פחות או יותר מתקנים או מחליפים חלק כזה או אחר בתכיפות שכיחה למדי.
השרשור נועד למעשה לספק תשובות [בעיקר פיננסיות] , לכל מי שבפניו ניצבת תקלה והוא מעוניין בתשובה מפורטת באשר לעלוית הכרוכות בהחלפה/תיקון וכו. כל אחד מכם, יתרום את חלקו, מה הוא החליף? איפה? כמה? למה? ומה עוד ניתן לעשות? בקיצור.. זה בשביל כל חבר. מגוון רכבי הפיאט המתהווה פה , יספק יריעה נרחבת למדי לכלל החלפים המסתובבים בשוק. אז מכוון שאני פתחתי את השרשור הזה, ועברתי היום עוד מכת עושק , להלן התיקון אשר בוצע: לפני כמה ימים מערכת המיזוג שבקה חיים, ומכוון שאף חשמלאי לא מוכן להתעסק עם הרכב , פניתי בחוסר שקט למרכזי. [יש לי עוד טראומה מהם עם ה HGT מה לעשות]. הגעתי , הפנו אותי לעמנואל מאלפא רומיאו. למה אלפא רומיאו? הם מתעסקים עם רכבי הספורט. מה שמעלה תמיהה למה לא הפנו אותי דאז עם ה HGT לאלפא והאכילו אותי מרור בצד השני. אמרתי ניחא נו.. מה קרה? מערכת בקרת האקלים [בכללותה] הלכה לעולמה. המחיר - 1900 שקל בלי מע"מ ובלי עבודה. או בקיצור 2400 בקו הסיום. באופן כללי, אני לא חושב שעשקו אותי מי יודע מה , נתקלתי בדברים גרועים יותר. אבל באופן חריג אני חייב לשבח את עמנואל שמכיר את הרכב מקצה לקצה. עשה עבודה טובה מאוד , הרכב נשטף והכול בסדר. אלו מעללות הפיאט שלי לחודש זה. עכשיו תורכם.. :wink: |
בעיית ההגה החשמלי המוכרת כבר לכולם : לפני כחצי שנה ההגה החשמלי שבק חיים , פניתי לפיאטון בתל אביב , ביצעתי בדיקה ממוחשבת ויצא שהמנוע החשמלי גמור .
על מנוע חדש דרשו 2000 ש"ח לא כולל עבודה ועל מנוע משומש 1000 ש"ח. הגעתי הבייתה מיואש קצת (בכל זאת 2000 שקל זה לא כסף קטן ועוד בשביל תלמיד). נכנסתי לאינטרנט ופתחתי את איביי עשיתי כמה חיפושים ותוך דקה מצאתי את המבוקש , הגעתי להסכמה עם המוכר שימכור לי את החלק עכשיו ואני אוסיף לו עוד כמה דולרים והגענו להסכם 77$ כולל משלוח, החלק התעכב קצת אבל בסופו של דבר זה היה שווה , ההתקנה בוצעה במוסך שמשון ביהוד שביצעו עבודה נקייה ומקצועית ועלות ההחלפה הייתה 180 שקלים . זה הסיפור שלי להיום... עידן. |
NirBentovim אתה יכול לספר מה היה עם ה HGT ולמה אכלת מרורים פשוט אני די חדש פה ולא שמעתי את הסיפור.
|
תגובה
צטט:
לפני 4 שנים בערך , כשרק קיבלתי את הרכב, לקחתי אותו ליישור קו במרכזי. היו לו כמה בעיות בהיגוי , בבלימה , הספויילר הקדמי גם היה שבור קצת.. בקיצור היו המון דברים. אבל דבר אחד מאוד משמעותי הרגיז אותי ללא פרופורציות. מתוך היכרות קודמת עם הרכב [נרכש מחבר] הרגשתי שהתאוצה אינה לינארית והרכב מתעצל לעלות בסל"ד. אז אמרתי יאללה, נזרוק אותו במרכזי , יחד עם כל הריג'קטים ושיסדרו. אז עם הקוסמטיקה לא הייתה בעיה , למרות שלספויילר חדש חיכיתי שבועים [כי אין בארץ כמובן] , אבל בכל מה שקשור לדינמיקה - קטסטרופה. הם החליפו פלאגים - התקשרו אלי ואמרו שהתאוצה בסדר. החליפו רפידות ואמר שהבלימה בסדר, החליפו זרועות ואמרו שההיגוי בסדר. כמובן שבאתי, שום דבר לא היה בסדר. הפלאגים לא שינו כלום וכך גם השאר. דיברתי עם המנהל, לא זוכר את השם שלו וגם לא רוצה לזכור, ואמרתי לו "שמע, הרכב לא בסדר. הישבן משתולל תחת בלימה, ההיגוי עדיין לא בסדר וכו". טוב, השארתי את הרכב , הוא אמר לי שיבדקו ושאני אחזור מחר. חזרתי, מצאו את הבעיה של התאוצה [כויל שרוף] ושלחו אותי הבייתה ואמרו שבוחן ראשי בדק את הרכב וקבע חד משמעית שהוא בסדר. יופי. נסעתי הבייתה . יום אחר כך אני שומע רחש מהחלק האחורי , אמרתי ניחא יעבור , רפידות חדשות וכו. יום אחרי זה מצאתי עצמי בכיוון הנגדי של התנועה בתוך כיכר ענקית. מה מסתבר ? איכשהו במרכזי פיספסו את העובדה שהכבל בלם יד היה תפוס בחלקו על הגלגלים האחוריים. נחמד הא? :evil: ולא רק , עדיין הרגשתי השתוללות בבלימה והיגוי לא חד. חזרתי לשם , אמרתי למנהל שאין לי מושג מה הוא מנהל שם בידיוק אבל זה לא מוסך. אז אחרי שהם התייאשו ממני [ותיכף גם אתם] הוא שלח אותי לאהרון רוט [שטיפל בפרארי של מיכאל לוי בזמנו] . אמרתי לאהרון אתה חייב לעשות סיבוב ברכב אתה תבין על מה אני מדבר , כי במרכזי הם חושבים שאני מדבר פורטוגזית. עשה סיבוב, חזר אחרי 5 דקות ואמר לי שמע ניר, חייבים לבדוק מה הולך פה עם ההיגוי , ויכול להיות שיש בעיה בציר האחורי. מכאן לשם, אהרון סידר הכול [אפילו החליף ציר אחורי!] , הוכיח שצדקתי והוציא את המרכזי עם האצבע אתה יודע איפה. מאותו יום לא חזרתי לשם אחרי חוסר המקצועיות המופגן הזה. יצאתי מנוחם מזה שלפחות שלחו אותי למישהו שמבין ולא לאיזה חאפר. היום וביום חמישי כבר הייתי שם כי קופה זה כבר סיפור אחר , וגם עמנואל הסתבר כאדם שמבין בידיוק מה עומד מולו. קיצר אורן, כמו שאתה מבין, עברתי לא מעט עם מוסכים, ולא מעט רכבים, הקטע עם ה HGT היה חריג בצורה מוקצנת מבחינתם, לא מבחינתי. אני פשוט הרגשתי חסר אונים זה הכול. עמנואל קצת החזיר לי את האמון במקום הזה - למרות שהוא בכלל מאלפא רומיאו... |
בקרת אקלים בבראבו שלך !? (אני קד קידה)
ומזה צריך להיות שאלפא מטפלים ברכבי הספורט? מה איתי? אני לא נחשב רכב ספורטיבי? לא מגיע לי יחס אלפאי משהו? דברים עיקריים שטופלו בטיפול האחרון. עשויי לעניין אתכם. טיימינג: חלקים - 295, עבודה - 460 בלמים קדמיים: חלקים - 565, עבודה - 187 (מקוריים, שווים לתחת האמת) בלמים אחוריים: חלקים - 340, עבודה - 170 (תחליפיים, של ברמבו) הדבר שהכי מעניין: מחזיק מפתחות של פיאט, גדול מגושם + פנס: 0.01 ש"ח !!! שערוריה ממש ! :D |
תגובה
לא בבראבו גדעון. בקרת האקלים כשלה בקופה..
תיקון קל - "בקרת אקלים" - גם מופעלת ידנית , נקראת כך. לא רק הדיגטליות. ובכל מקרה מדובר על כל היחידה. עם הבראבו בד"כ ההרפתקאות מתמשכות יותר. .. כמו שראית בטח. |
אצלי בהחלפת בלמים האחרונה (אחוריים), מתחו את הכבל בלם יד יותר מידי.
היית צריך לראות מה עשיתי שם כדי שישחררו לי אותו. עזוב שאני יודע לעשות זאת לבד, כפי שראינו בפרוייקט האחרון שלי. אבל לא רציתי לגעת, הם החליפו בלמים, שיסדרו את הכבל. בסוף סידרו, וגם לא לטעמי השלמה. אז שיחררתי עוד טיפה בבית. ועדיין יש לי משהו פסיכולוגי שאומר לי כל הזמן, "הבלמים שלך כל הזמן בולמים". בפועל זה לא ככה, אבל זה פסיכולוגי. הם יודעים לעבוד מסתבר, שבי ושמעון שם באמת מכירים את הרכב, אבל המכונאים והמוסך בכללי קצת קטנוניים לפעמים. הם צריכים להבין אותנו, מחפשי השלמות :) המכון שבו עשיתי כיוון פרונט הוא דוגמא מצויינת לזה. חזרתי אליו 4 פעמים אחרי סיבוב ברכב עד שגלגל ההגה היה ממורכז לרצוני. ובכל אחת מהפעמים האלה קיבלתי יחס לא פחות מטוב מן המנהל. |
NirBentovim לפי מה שאתה מספר זה היה לפני 4 שנים זאת אומרת ה HGT היתה משווקת בארץ משהו כמו שנה אחת לפי דעתי לא היה אז הרבה ניסיון עם הרכב הזה באותה תקופה היו עוד הרבה סיפורים עם רכבים מאותו סוג באותה תקופה במוסך המרכזי לכן אני ממש לא מתפלא. הסיפור הכי מפורסם שהיה עם ה HGT זה היה עם המזגן איך שהרכבים הראשונים עלו על הכביש היתה תופעה. בכולם צריך לציין שכשאתה עוצר ברמזור או סתם עוצר את הרכב אז המדחס של המזגן היה מתנתק והיית מקבל איורור במקום מיזוג וכשהיית מתחיל לנסוע שוב המזגן היה מתחיל לעבוד שוב במוסך המרכזי שברו את הראש ולא מצאו את הבעיה וזה היה בכל המכוניות ללא יוצא מן הכלל שעלו לכביש באותה תקופה זאת הייתה פדיחה רצינית. טוב מה עושים פונים לאיטלקים שלקחו את העניין בצורה רצינית מאוד ושיגרו מייד לישראל את מיטב המהנדסים שלהם בהתחלה גם הם גיששו באפלה הפיתרון בסופו של דבר הגיע מחברת היטצי שמיצרת את מחשב ההזרקה בדגם הזה. הבעיה היתה בסך הכל בתוכנת המחשב שעבדה הפוך ואני יסביר בHGT תוכנת המחשב לגבי המזגן מתוכננת בצורה כזאת שכאשר אתה מאיץ בתחילת נסיעה המחשב אמור לזהות שאתה דורש כוח מהמנוע ואז הוא אמור לנתק את המדחס לכמה שניות כדי לתת לך יותר כוח בהאצה דבר שקורה במצב רגיל והרבה בעלי HGT מכירים את זה מה שקרה זה שחברת היטצי בטעות כמובן ודרך אגב רק לרכבים שהגיעו לארץ בגלל שאצלנו זו גירסה לארץ חמה התוכנה עבדה הפוך במקום שבהאצה המדחס יתנתק אז הוא מתנתק במצב רגיעה זאת אומרת בסל"ד סרק כשהרכב עומד. טוב אז מה עשו חברת היטצי הוציאה עידכון תוכנה למחשב ואז הזמינו את כל בעלי ה HGT בארץ לעידכון תוכנה שבוצע דרך אגב על ידי מחלקת המהנדסים של פיאט מאיטליה ששהו בארץ באותה תקופה וכך נפתרה הבעיה. למה אני מספר לך את הסיפור הזה רק כדי להמחיש לך את הבילבול ואת חוסר הידע ששרר אז שה HGT הראשונות הגיעו לארץ.
לגבי העניין של כניסת הפיאט קופה למחלקת אלפא תמיד זה היה כך יש הוראה מפורשת שכל הפיאט קופה מטופלים במחלקת אלפא כי זו מחלקה מקצועית יותר ומי כמוך יודע כמה הפיאט קופה זה רכב מסובך ושצריך ידע רב לגשת אילו. לגבי ה HGT הוא עדיין ימשיך להיות מטופל במחלקת פיאט לצערי ולצער מי שיש לו את הרכב הזה אבל דבר אחד אני יכול להגיד שהיום רמת המקצועיות השתפרה לגבי ה HGT מה שלא יכולתי להגיד בעבר. |
בראבו HGT אורן :)
זה הרכב של ניר. לא פונטו HGT. ולמרות שלא היה לי נסיון עם טיפולים של הרכב שלי במרכזי, אפשר לראות שהם מבינים מה הם עושים שם. |
הבנתי ברבו HGT טוב זה סיפור אחר ועכשו זה יותר מסתדר לי היתה שם בעיה סידרתית כמו שאני זוכר בברקסים האחוריים הבעיה שציינת הופיעה במספר דגמים אני זוכר את זה טוב כנראה שאתה היית בין הראשונים הרכב הזה בכלל לא ידעו איך לאכול אותו ובוא אני יספר לך קוריוז קטן גם היום לא יודעים זה רכב מסובך עם המון בעיות קטנות ומעצבנות כמו שאני זוכר.
|
אמנם אני עם פיאטים רגילות, ובכ"ז:
בפיאט מוכרים כרגע מסרק הגה הידראולי (כולל תפוחים) חדש מהקרטון ב-1380 ש"ח לפונטו דור ראשון. מכיוון שמשופץ עולה בערך אלפיה, אין ספק שזה שווה את ההשקעה. עבודה עוד 200 ש"ח. |
צטט:
שמע אורן, לומר על רכב שיבואן מביא ביבוא סדיר [לא משנה כרגע שהגיעו בערך 8 כאלו] שלא יודעים איך לאכול אותו; עם כל הכבוד שיש לי לסמל"ת , זו לא בעיה שלי. אם הם לא יודעים לטפל ברכבים שהם מביאים הנה , אל תנפחו בלונים, וגם אל תביאו לי "מומחים" בתוך המוסך עצמו שמתיימרים להבין על מה הם מסתכלים בכלל. אני לא צריך לספר לך בטח מה היה פה פעם עם אלפא-רומיאו , או סיטרואן וכו. עד שהביאו מהנדסים ועד שערכו השתלמויות עברנו פה 20 פעם את ליל הסדר. הוציאו לאנשים את הקישקע. אני לא רוצה להיטפל דווקא לסמל"ת באמת שלא, כבר עברתי תחלואות עם קרסו גם ועוד כל מיני. זה נכון שהבראבו HGT היא מכונה מסובכת, אפילו בבריטניה מודים בזה , אבל אי אפשר לנגן על אותו מיתר כל הזמן ולטעון "זה רכב נדיר, אנחנו לא נוגעים". זה לא מקצועי ולא לעניין. חבל , אח"כ אנשים רוכשים מוצר ואין להם עם מי לדבר. אז אני אכלתי חול, גם קצת קש, אבל אני חייב להודות שזה שווה את זה. בחיי שכן. קשה לי לומר את זה על הרבה רכבים אחרים, אבל הבראבו היא עוף חריג פה גם לטובה , וגם מידי פעם לרעה. |
NirBentovim אתה צודק במאה אחוז כל מילה בסלע מה שנשאר לי זה רק להשתתף עם דעתך ואתה צודק זה עצוב.
|
ביום רביעי הגיע הזמן והאוטו הוכנס למוסך שמשון ביהוד למטרת טיפול 60,000 . דבר ראשון אין מה להגיד היחס שאתה מקבל מהמוסך הזה הוא יחס מדהים, תקבל תשובה על כל שאלה, תקבל הסבר על כל פעולה, תקבל הסבר על כל פגם בצורה ברורה ובסבלנות נדירה אצל מוסכניקים בארצנו הקטנטנה.
דרך אגב, הגעתי למוסך הזה גם כי הוא די קרוב לבית וגם כי חיים שותף די פעיל במועדון ותורם לו רבות וגם עקב המלצות שקיבלתי מהחבר'ה בפורום. אז ככה הפעולות שבוצעו על האוטו מסוג פונטו ספייס ELX 80 ספידגיר הינן: ניקוי מע' הזרקת דלק+ ניקוי בית מצערת ממונעת וכיול מערכת. הוחלף מסנן שמן+ שמן פיאט 10 / 40 החלפת רפידות בלם+ נוזל בלמים DOT 40 מש' גלגל אחורי (אין לי מושג מה זה). סט נעליים+ דרמים חריטה. החלפת רצועת טיימינג (דבר חשוב מאוד לבדוק בדגם זה כי רצועה כזאת הולכת המנוע עלול להפגע בצורה קשה מאוד לפי ההסבר של חיים). מותח חגורת תזמון. מותח אלטרנטור נייד. החלפת חגורת מזגן / אלטרנטור . סה"כ יצאנו בנזק של 2,650 ש"ח. אין לי מושג אם זה זול , יקר או בסדר גמור אבל הייתי מאוד מרוצה מהשירות. בנוסף, הוחלפו שני צמיגים קדמיים של קונטיננטל לצמיגים מאותו הסוג (כרגע אני לא זוכר את שם הסוג אבל תשאלו את גדעון בטח הוא יודע) שעלו 590 ש"ח. נ.ב. שעות העבודה על האוטו היו כ- 7 שעות מ7:30 עד 14:00. אשמח לקבל מכם תגובות על העלויות ועל כל מה שאתם רוצים. בברכה, ליאור :) . |
תיקונים, טיפולים ותקלות בפיאט
לאורן, אני זוכר היטב מעבודתי (במוסך קובלנץ) את צרת נתוק המדחס ב HGT.
יש תקלות שללא תמיכת יצרן ומהנדסיו אף מוסך לא יצליח לגלות את סיבתן ולכן חשוב שמוסך יקבל וגם יקרא, יבין ויפנים ידיעונים טכניים (בולטין טכני). לגבי השרות ב"מוסך שמשון יהוד", אז גם אני מטפל ומתקן את מכוניות הפיאט של משפחתי (5) וכל מה שהם עושים ואומרים קדוש בעיני כי מגמתם היא מה שטוב למכונית ומה שטוב ללקוח. שמשון וחיים בנו, הפקידה תמר וכל העובדים ממוקדים בדרך זאת. חבל שלפעמים יש לקוחות שלא מבינים זאת ומסתכלים רק על המחיר ולא על איכות, אמינות, הגינות, יושר ודייקנות. בברכה - רפי לין :) |
טוב שטיפלת בטיימינג עכשיו ליאור. ב ELX הקודמת שלי, לא עשו טיימינג ב 60K, ולמזלי הרכב היה בסדר. (אני טיפלתי בזה ב 80K)
המחיר נשמע בסדר גמור, טיפול תקופתי הוא דבר חשוב (לא משנה לפי אילו הוראות, יצרן או מצפון). צמיגים? :) או EP, או CP, על שלי היו CP, אני חושב שהם עברו לEP בדגמי ה E3 כמו שלך, אבל שוב, אני לא בטוח. זה צמיג סבבה, פשרה לא רעה בכלל בין אחיזה, ואמידות. למרות שהוא צמיג "ירוק". כולם מדברים רבות וטובות על המוסך הזה. אני אולי אבקר שם פעם, מעניין אם הם ידעו לטפל בפונטו שלי. זה נשמע מצחיק, אבל היו מוסכים ששאלתי על ה HGT (לפני שקניתי), ובקושי ידעו על מה אני מדבר... (נא לתלות אותי בכיכר העיר) |
רפי, חס וחלילה אני לא מסתכל רק על המחיר. פשוט פעם ראשונה שאני עושה טיפול לאוטו ורציתי להבין פחות או יותר את הפרופורציות של המחירים. ללא ספק ואמרתי את זה כמה פעמים שאני מאוד נהנתי מהיחס ומהטיפול באוטו ואם לא הבינו את זה מדבריי אני אומר את זה שוב, היחס והטיפול באוטו היו יותר ממעולים באמת אין לי מילים.
דרך אגב שכחתי לציין בתגובה הקודמת שלי שחיים, מנסיעה באוטו זיהה שהסל"ד של האוטו, בסרק, יותר מידי נמוך ואפילו פעם אחת נכבה לו המנוע אך האוטו חובר למחשב והבעיה תוקנה ועכשיו האוטו בסרק הרבה יותר שקט והמנוע הרבה יותר חלק. דרך אגב, גדעון נראה לי שיותר מדי זמן לא נפגשנו והרבה זמן לא דיברנו אז כנראה ששכחת שקוראים לי ליאור :wink: או שאולי זה מאז שאין לנו את אותו האוטו שכחת איך קוראים לי אבל לא נורא נסלח לך הפעם. בברכה, ליאור. :) |
טיפול ותיקון פונטו HGT - לגדעון
צר לי לעכזבך אך "מוסך שמשון" אינו מטפל ב HGT וחיים הסביר לי כי זה בגלל מיעוט מכוניות כאלו שהגיעו אליו ולכן יש חוסר אפשרות להתמקצעות שלהם במכונית זאת וזה עדיף על פני אלו שמתיימרים לדעת הכל ומקלקלים במה שהם נוגעים.
בברכה - רפי לין :) |
מצטרף לדעה של רפי שיש מוסכים שמתיימרים להיות מקצועיים וסתם נוגעים במכוניות שאין להם ידע. אני יכול לתת דוגמה על המוסך המורשה של פיאט בבאר שבע שתמיד אחרי שהם היו עושים רצועת טיימינג לפונטו HGT אז הרכב היה מגיע למוסך המרכזי בתל אביב לתיקון חוזר ולפעמים היה גם נגרם נזק וזאת בגלל חוסר ידע.
|
ליאור, אני מתנצל. לא יודע למה רשמתי עידן, באמת שאין לי מושג. אז שוב עמך הסליחה.
רפי, אם זה מה שאמרו לך במוסך, שהם לא מטפלים ברכב בגלל שהם לא מכירים אותו, כי הכמות רכבים שמגיעה אליהם נמוכה, אז זה כבר מראה על רמת המוסך לדעתי. מוסכים אחרים יגידו "תביא את הרכב ונראה", או "אין כזה דגם", או כל מידי גברים כאלה ואחרים. |
תגובה
רפי, תסכים איתי שתירוצים כגון "מוסך זה אינו מתמחה ברכב X ,Y", לא צריכים להופיע בשום מקום. לא מתיייחס כרגע למוסכים כללים [את זה אפשר להבין, חלמאות יש בשפע]
אבל מוסך מורשה צריך לדעת לטפל בכל סוגי הרכב שהיבואן זורק פה. זה לא לעניין שיטת הניסוי והטעיה במדינה מרובת תקלות מכניות כמו פה , שנגרמות בעיקר מרשלנות אישית ובשאר מכוח עליון או אמא אדמה. לא ייתכן ש כאשר יש לי תקלה לא אופיינית, אני צריך לנבור ברשימת המוסכים ולאתר לי גואל מציון. מוסך מורשה חובתו לדעת לטפל בכל סוגי הרכב. נקודה. זה לא מקצועי, ואין לזה מקום בשום מדינה מערבית . [למרות שבחלקים שונים פה אנחנו עדיין 100 שנה אחורה].. |
נכון ניר, אבל תסכים איתי שעבורי לפחות, עדיף לגשת למרכזי לטפל ברכב. אני יודע על לפחות 5 רכבים שמטופלים שם בקביעות חוץ ממני. יש להם ניסיון עם הרכב, יותר מאשר מוסך שרואה בשנה רכב אחד כזה. ולכן יהיה להם קל יותר לאתר בעיות, אם יש (טפו טפו טפו).
:? |
גדעון, אני חושב שאפילו פיאט איטליה עצמם לא מעקלים עדיין את ה-HGT :lol:
אני מניח שככל שיש לך מכונית יותר ספורטיבית ונדירה, תמיד יהיה יותר קשה למצוא מוסכים שיטפלו בה כמו שצריך... בקטע הזה אני לא מקנא בך ניר... אתה בטח מתחלחל רק לשמע המילה "טיפול" :D |
תגובה
א. גדעון עם מה שמצוי כבר אין מה לעשות , צריך לקוות אל הרצוי וכמו שזה נראה היום, העובדה שאתה נאלץ ללכת למקום אחד בלבד שמוכן להתעסק עם הרכב שלך - לא צריכה להיות מקובלת עליך או עליי. זו מציאות עקומה לגמריי.
ב. גל, תתפלא אבל הטיפול השוטף בכל אחת מהפיאטים הוא די פשוט. הצרה היא הדברים המסובכים יותר שדורשים התמקצעות ספציפית בדגם. כפי שקרה לי לאחרונה בקופה . :? היבואנים פה צריכים להפנים את זה שאי אפשר להתייחס דווקא למכוניות הנדירות כמו אל חולה בצרעת. אבל הם מתעקשים להוכיח ולהנציח את חדל האישים שהם מנהלים פה. חבל לכולנו. |
צטט:
|
אני מאד מצטער לומר מנסיוני -אין אף מוסך שאני מכיר בטח לא המרכזי שאפשר לסמוך עליו במאה אחוז, ולא רק מוסך גפ פאנצריות מזגניסטים וכו
אתה מגיע עם הקופה ואז יש שתי תשובות --אני לא מטפל באוטו הזה זה דגם מיוחד והשנייה-מה העניין כולה פיאט מה אתה דואג ?טיפלתי בהרבה.......בכל מקרה אני מיד הולך.. חוסר ידע ,חוסר מקצועיות ולפעמים פשוט הבן אדם לא ממש אוהב מכוניות אלא רק מתפרנס. אני עושה הכל אצל מומי וגם הוא על תנאי ובפיקוח צמוד ,ניר עשיתי טיפול במורשה לברבו שלך----שמו 6 קילו שמן {בספר כתוב 5} ושכחו מברג ענק בתא המנוע, במוסך אחר הרכיבו לי בולמים חדשים הורידו תאוטו{לא הקופה} ואמרו סע..... מטר אחר כך התברר ששכחו לחבר את הבולם האחורי ואחרי זה את הגלגל, במרכזי לפני שנים על הקופה הראשונה שלי עשו מתיחת טיימינג ב-30 אלף קמ סתם ככה אחרי זה עיקמו את החצאיות בהרמה. לעניין השירשור החלפתי לאחרונה משאבת דלק לחזקה יותר בארץ רצו 1200 שח באי-בי 80$ אחרי הובלה ומכס יצא 600 שח פלוס 200 שח הרכבה אצל מומי נתראה מחר |
בשביל זה אנחנו מנסים ללמוד על הרכבים שלנו כמה שיותר.
אני דיי בטוח, ויצא לי לראות את הבעת הפנים של החבר'ה במרכזי, שאני מגיע לשם, שהם לא מחבבים אותי כבנאדם יותר מידי. :lol: אני מציק להם כ"כ הרבה, רק כדי לוודא שלא מעגלים לי פינות, או עושים דברים שלא כרצוני. אני מבקש להחליף נוזל קירור. "לא הוא בסדר". אבל הוא מעולם לא הוחלף. "מה זה משנה?". מה יש לכם, תחליפו. אתם רק מרוויחים ! :? |
.
מהניסון שלי אם הפונטו GT שלי שום מוסך מרכזי לא יודע לטפל בפיאט שהיא טיפ טיפה יותר מורכבת ממנוע 1250. בפיאט שלי הלך מנוע (בזמן שהייתי באטליה ולא סיפרו לי ששרפו לי תמנוע)ושחזרתי הלכתי לפיאטון ולדוקטור אלפא ואיטלינו ואף אחד לא הבין מזה האוטו הזה בכלל ואחרי שהאוטו עמד חודש בלי מנוע אמא שלי לקחה תאוטו למוסך המוביל . בינינו גם סובארו לגסי לא הייתי מכניס לטיפול שם בקיצור אחרי הבטחות מהמנהל של המוסך לאמא שלי שהוא יביא לי מנוע ביבוא אישי ובלה בלה שמו לי מנוע ואחרי שבועיים שהאוטו בהרצה עפה לה השרשרת טימינג ואחרי שתוקנה לה השרשרת טימינג אני שם לב שהשסותים מתקתקים בקיצור צריך שיפוץ שסתומים אבל זה יעשה בסדנא בלבד.
בקיצור לא להכניס שום פיאט טיפה מורכבת כמו GT קופה טיפו ספורטיבה אונו טורבו וכל השאר למוסכים "מרכזים" |
הרכב שלי מטופל במרכזי, ומצטער לאכזב אותך, הם יודעים מה הם עושים שם.
עם קצת התייעצויות איתי, כי אני לומד כל הזמן דברים על הרכב, הכל מסתדר. |
אתה חייב להסכים איתי שהתהליך התקין הוא שאתה תתיעץ איתם ותלמד מהם, ולא הם ממך.
|
כמובן כמובן.
אבל לי יש מקורות מקצועיים גם כן. ואני לא מאלה שמחכים שמשהו יתקלקל כדי ללמוד עליו :) |
חיישן
אז היום אחרי שדחיתי את העניין כמה חודשים, החלפתי חיישן למדה בקופה..
חיישן למדה/חמצן , בעצם חולש על מספר דברים הקשורים לניטור תערובות דלק-אוויר ועוד כל מיני דברים שקשורים לפליטה וכו. החיישן אצלי מסתבר היה מקורי , ז"א בערך בן 10 שנים. ועם 115 אלף ק"מ על השעון, הגיע זמנו, ועדות לכך היא צריכת הדלק המוגזמת [כן אפילו בקופה יש דבר כזה] שדי הציקה לי. אז ניגשתי למכונאי הוותיק שלי [אותו אחד שכמעט ערפתי לו את הראש אז, ומאז עשינו סולחה] והוא ביצע את המלאכה ללא כל קושי. כל הסיפור עלה 550 שקל עם עבודה. זהו, צריכת הדלק נורמלית שוב , באיזור ה 1 ליטר ל 8 ק"מ בנסיעה רגועה . שבוע טוב... |
קניתי את הרכב ב- 30/07/2001 ומאז חוץ מטיפולים שוטפים הוחלפו החלקים הבאים: (בלאי קצת מואץ, לא?)
חגורת תזמון (פעמיים), מחזיר שמן (פעמיים), צינורות מים למערכת קירור, תושבת קרבורטור, שיפוץ קרבורטור, מצבר (פעמיים), גומיות להגה, גומיות לצריות (כמה פעמים), גומיות לאגזוז (כמה פעמים), מכסה מפלג וחוטי הצתה (פעמיים), החלפת אטם מכסה שתסומים, בלמים אחוריים [תופים], בולמ"ז קדמיים+ אחוריים, החלפת הגה+ תפוחים, מילוי גז למזגן (פעמיים), ניקוי רדיאטור חימום פנימי (פעמיים), פעמון צרייה ימנית, יוניט לחץ שמן, אזעקה, דוד אחורי כפול, קלאץ', רדיאטור, כיוון פרונט (עוד מעט שוב פעם), מיסב אחורי, משולשים קדמיים. |
הגיע הזמן שאני אטפל ברכבי מבחינת אסטטיקה.
מה אומר הטמבון האחורי שלי הולך לעבור הלחמה + צביעה. כדי לתקן את השבר שהגברת הנחמדה שקניתי ממנה את הרכב עשתה :| כל הסיפור יעלה באיזור ה 1000 ש"ח. יחסית הגיוני, וזו הצעה שקיבלתי מפחח מאוד טוב. אני לא ממהר. ואני אבדוק עוד פחחים. דבר נוסף. הספוילר שלי, החליט שנמאס לו ! :D צד שמאל איבד אחיזה לחלוטין. התיקון יעלה 60 ש"ח. דבק מיוחד סופר חזק כדי לקבע אותו כמו שצריך במקום. מסתבר שבמפעל הדביקו אותו לא נכון, איך לא. במקום למלא את כל התושבת בדבק, שמו דבק רק על הקצוות. נו מילא :) זהו לבינתיים. |
אם כולם מתבכיינים פה, אז גם אני רוצה להתבכיין קצת :wink: .
ביום רביעי אני מתכנן להכניס את האוטו למוסך עקב נזילת שמן שניתגלתה לאחרונה ממקום לא ידוע (אבא שלי טוען שזה בא מאיזור הפילטר שמן). זה דבר די מוזר מכיון שהאוטו עבר לפני פחות מחודש טיפול 60,000, אם אתם זוכרים, וחבל לי שדווקא אחרי טיפול כזה מתגלה נזילה כזאת. |
אולי לא סגרו טוב את פילטר השמן, אולי נשפך שם שמן. אולי אטם מכסה שסתומים. תכל"ס זה יכול להיות משהו קטן. קורה!.רק תבדוק שהאוטו, דבר ראשון לא מאבד שמן ולא מתחמם ושנית שלא מילאו עודף שמן - תבדוק על מנוע קר בבוקר.
אתה בטוח בוודאות שזה שמן ולא נוזל קירור שאסף לכלוכים בנזילה לאורך הבלוק - כי מעל נמצאת משאבת המים? |
דבר ראשון, אני עוקב אחר כמות השמן ולא נרשם שום חוסר.
דבר שני, איך בודקים שאין יותר מידי שמן? דבר שלישי, אני די בטוח בכך שזה שמן בגלל הצבע וגם בגלל שאבא שלי נגע באיזור ממנו נוזל השמן ועל היד שלו היה שמן. לפי דעתי, האופציה הראשונה שאמרת היא האופציה הנכונה שלא סגרו את הפילטר טוב ולכן האוטו יוכנס למוסך כדי לתקן את הבעיה. תודה רבה לך על העזרה. |
"איך בודקים עודף שמן" - ההיפך מאיך שאתה בודק אם יש חוסר שמן.
על מדיד השמן יש שתי מגרעות - תחתונה =מינימום ועליונה=מקסימום. השמן אסור שיעבור את המקסימום שהמנוע קר, על משטח ישר ולאחר שעמד כמה שעות טובות (הקטע של "שעות" הוא מניסיון). יש בפורומים הרבה דיונים על מה זה "עודף שמן". למיטב ידיעתי בין המינימום למקסימום בפונטו ספייס במנוע ה- 80 זה חצי ק"ג שמן. אני מבין שאם יש ממש קצת מעל המקסימום זה לא נורא. אבל אם יש עודף משמעותי מעל המקסימום זה רע מאוד - פריצת אטמים, נזק לממיר קטליטי ועוד. בעיקרון אם הפילטר לא סגור טוב ומכיוון שהוא ממש בתחתית המנוע ובצד אז השמן ייזל לרצפה. אם זה המצב אז זו ממש רשלנות של המוסך - האם זה פילטר שמן מקורי ? |
אכן מדובר בפילטר מקורי. פשוט נראה לי שלא סגרו אותו טוב.
|
נראה או שבדקו במוסך ? :D
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©