מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   בנסיעה מתקרר המנוע (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=8059)

דידו 06-12-09 21:10

בנסיעה מתקרר המנוע
 
אז כך בעמידה המחוג מגיע לחצי ובנסיעה הוא מתקרר הרבה .
בעית טרמוסטט?

upetar 06-12-09 21:25

כן
 
נכון,בינגו.

דידו 06-12-09 21:28

מיקום הטרמוסטט
 
איפה הוא ממקום אני רוצה לחליף?.
תודה מראש

upetar 06-12-09 21:33

חכה יש כאן מומחים לפונטו
 
אני מכיר רק פינטו שהיה המפקד שלי במילואים.

yair068 06-12-09 21:39

הצינור העליון שיוצא מהרדיאטור מחובר לראש המנוע
החיבור לראש המנוע נמצא הטרמוסטט 2 ברגים יוצא הטרמוסטט

upetar 06-12-09 21:46

אצלי זה דומה
 
רק שאי אפשר להחליף רק את הטרמוסטט,הוא מובנה יחד עים הבית.

דידו 06-12-09 21:47

תודה יאיר
 
כמה עולה הטרמוסטט בערך?..((שכחתי לגיד שמדובר בפונטו שנת 2000 s60).

ארילו 06-12-09 22:59

פונטו דור ראשון?
אם הטמפ' יורדת עד לרבע ולא מתחת לזה - אז הכל תקין.

דידו 07-12-09 19:08

טרמוסטט
 
אז מה לקנות טרמוסטט וזהו? או שיש גם אטם לטרמוסטט?.
אם משהוא יכול לפרט לי תהליך ההחלפה .
תודה מראש.

ארילו 07-12-09 19:56

לפני שאתה קונה - האם הטמפ' יורדת אל מתחת לרבע?

בעקרון יש טרמוסטט ואטם קרטון נחמד.

דידו 07-12-09 20:35

כן מתחת לרבע
 
הטמפ יורדת למתחת הרבע. ולפעמים עד הרבע.
(בעמידה שתי הצינורות חמים אבל נראה לי שהעליון פחות מהתחתון כי אני תפסתי אתו 6 שניות ואז הרגשתי שהוא חם אני חושב שצריך לחוש את החום בנגיעה הראשונה לא)?.

upetar 07-12-09 23:35

המים החמים יוצאים דרך הטרמוסטט אל הצינור העבה העליון
 
שמיתחבר לרדיאטור אל חלקו העליון ,שם הם מיתקררים ,וחוזרים קרים יותר אל המנוע דרך הצינור גומי התחתון שמיתחבר לצינור מתכת שמיתחבר לבלוק באזור של המשאבת מיים.(כך זה אצלי) ושכשהמנוע בט"מ עבודה הצינור העליון יותר חם מהתחתון .אים בפונטו זה דומה, כניראה שהמנוע שלך עוד לא הגיע לט"מ עבודה שביצעתה את הבדיקה.ונישמע לי מוזר שט"מ עבודה זה רבע (כמה זה במיספרים?)ותודה לעונים.

Kfirz 07-12-09 23:45

אצלי ישנה אותה התופעה!!!!
 
כמו אצל דידו בפונטו שנת 2000 ידנית S60 אותה התופעה חלה אצלי.
האם יש מצב שפירקו את הטרמוסטט אצלי?ובגלל זה הרכב לא מתחמם לטמ"פ עבודה האידיאלית?(אמצע הסקאלה).נאמר לי שאין מצב שפירקו את הטרמוסטט וחיברו את הצינור בלעדיו...מכיוון שזה בלתי אפשרי לחבר את הצינור בלי טרמוסטט ...האם יתכן?וגם אם אין טרמוסטט האם הדבר פוגם במנוע?האם גורם לצריכת דלק מוגברת?הרכב אוכל לי 1 ל 12...
תודה לעונים!!!

ארילו 08-12-09 15:12

פרה פרה:

בפונטו דור ראשון חום המנוע בעמידה צריך להיות לא יותר מהחצי, ובנסיעה לא פחות מהרבע.

נשמע לי שהטרמוסטט אצלך תפוס במצב פתוח. החלק עולה פחות מ-100 ש"ח כולל אטם.

דידו 08-12-09 18:07

טרמוסטט
 
טוב אז הלכתי וקניתי טורמוסטט ואטם .מחר אני מרכיב אתו ואעדכן אם נפטרה הבעיה.
אבל לפני הכל צריך לשים סיליקון לאטם או מתקיני את זה בלי?.

moty003 08-12-09 18:13

Kfirz הפירוק של הטרמוסטט שעשו אצלך כניראה, זה שהוציאו את התרמוסטט עצמו, החלק הפנימי (החלק שנפתח בחום - וחוזר לעצמו בקור) ולא את הבית שלו כי זה באמת בלתי אפשרי!

upetar 08-12-09 20:01

אולי מישהו יכול להגיד לי
 
כמה זה חצי,רבע, במעלות צלזיוס?ואים למישהו מהפונטואים יש ספר טכני ויפרסם את הנתונים המדויקים על ט"מ פתיחה וסגירה של הטרמוסטט ועל ט"מ עבודה של המנוע.וארילו ממש לא ניראה לי הבדל כזה משמעותי בין מצב עמידה לנסיעה.ותודה.(אצלי אגב בעמידה 95-90מ" ובנסיעה 80-85).

ארילו 09-12-09 09:16

אין צורך בסיליקון רק תוודא ששני המשטחים יהיו נקיים.

יופטר, ככה זה בפונטו דור ראשון ובאונו. אני לא מכיר את ההתנהגות של הטמפרה.
בערב אני אהיה בבית ושם יש לי היינס עם נתונים מדוייקים לגבי טמפ' פתיחה וסגירה של הטרמוסטט.
(אם אני זוכר נכון אז האמצע הוא 95 מעלות והרבע הוא בערך 80)

Lexxxa 09-12-09 16:56

ביום א' החלפתי טרמוסטת בבראבה שלי. אחרי החלפה בנסיעה בכביש מהיר החום עומד בין חצי לרבע (יותר לכיוון החצי). גם לי לא נראה שהחום צריך לרדת עד רבע. חצי = 90 מעלות.
אצלי הטרמוסטט נתקע במצב סגור (טיפה פתוח). האוטו התחיל להתחמם ונהיה לחץ במערכת הקירור (בחום של 90 מעלות המים נוזלים מהמיכל עיבוי בזמן שהמכסה פתוח)

אצלי הטרמוסטת הולך עם בית + הברגות ל 2 חיישני חום + יציאה ל 4 צינורות, מחירו 250 ש"ח.

אחרי החלפה הכל תקין.

נ.ב השתמשתי הפעם בנוזל קירור של פרסטון. קראתי פה תגובות חיוביות לגביו.

ארילו 09-12-09 19:03

לך יש בראבה - בראבה זאת לא פונטו דור ראשון.

Lexxxa 09-12-09 19:56

ארילו, זה ברור :).

עקב כך אמרתי "גם לי לא נראה שהחום צריך לרדת עד רבע"

דידו 09-12-09 20:58

ואאאי חברים יש משהוא לא ברור לי . הקפיץ של הטרמוסטט שקניתי תקוע יש שני אוזניים שמחזיקות אותו שלו ישתחרר.
שאלתי האם צריך לשחרר אותו מהאוזניים ואז להרכיב אותו.
כי חיממתי מיים בקומקום ושמתי בהם את הטרמוסטט אבל לא נפתח.
איך זה יכול להיות?
תודה מראש.

Lexxxa 09-12-09 21:27

דידו, לא יותר פשוט לקנות טרמוסטת ביחד עם הבית?

upetar 09-12-09 21:29

בטרמוסטט אין קפיץ
 
הטרמוסטט ניפתח כתוצאה של חום ולא כנגד לחץ קפיץ.(הקפיץ) שאתה רואה זהו "בימיטל"(דו מתכת בעיברית) שמשנה את אורכו כשהטמפרטורה עולה. תרתיח מיים(לא רק לחמם)ואז טבול את הטרמוסטט,ותיראה איך הוא ניפתח.

דידו 09-12-09 21:41

תמונת הטרמוסטט שקניתי
 
זה הטרמוסטט שקניתי ואלה שני האוזניים מחזיקות את הקפיץ שאני מדבר עליהם.
השאלה שלי היא :- שארכיב את הטרמוסטט איך שהוא נראה בתמונה ונגמר הסיפור או לשחרר את הקפיץ וזא להכניסו לראש המונע?.
תודה.

דידו 09-12-09 22:01

ואאי חברים יש בעיה בהעלאת התמונות סליחה ממכם.
אני עובד על זה.

נתי5050 09-12-09 22:06

צטט:

במקור פורסם על ידי ארילו (הודעה 59794)
לך יש בראבה - בראבה זאת לא פונטו דור ראשון.

חברים לצערי כנראה מדובר בגומייה של האטם ראש שמתחילה להאכל

בעקבות בדבר הזה יכול להיות שהמים של הרדיאטור מתערבבים על השמן מנוע והדבר גורם

לראש מנוע ללכת ואחר כך מנוע עצמו

אני ממליץ לגשת למוסך ולראות מה הבעיה לפני שממשיכים לנסוע ולהחמיר את הבעיה

דידו 09-12-09 22:14

הנה התמונות
 
סליחה על האיחור.

http://eliad.org/viewer.php?id=1260403532.jpg
http://eliad.org/viewer.php?id=1260408780.jpg
--------------------------------------------------------------------------------

זה הטרמוסטט שקניתי ואלה שני האוזניים מחזיקות את הקפיץ שאני מדבר עליהם.
השאלה שלי היא :- שארכיב את הטרמוסטט איך שהוא נראה בתמונה ונגמר הסיפור או לשחרר את הקפיץ וזא להכניסו לראש המונע?.
תודה.

דידו 09-12-09 22:17

תמונות לטרמוסטט
 
רק תעדכנו אותי אם ראיתם את התמונות ..

ארילו 09-12-09 22:32

צטט:

במקור פורסם על ידי ארילו (הודעה 59763)
אין צורך בסיליקון רק תוודא ששני המשטחים יהיו נקיים.

יופטר, ככה זה בפונטו דור ראשון ובאונו. אני לא מכיר את ההתנהגות של הטמפרה.
בערב אני אהיה בבית ושם יש לי היינס עם נתונים מדוייקים לגבי טמפ' פתיחה וסגירה של הטרמוסטט.
(אם אני זוכר נכון אז האמצע הוא 95 מעלות והרבע הוא בערך 80)

לגבי הטרמוסטט בפונטו דור ראשון 1242 סמ"ק בנזין 8 שסתומים:
מתחיל להיפתח: 85-89 מעלות
פתוח באופן מלא: 100 מעלות

לא צריך לשחרר את הקפיץ או משהו כזה. הוא בסדר גמור כמו שהוא.

upetar 09-12-09 23:19

נו ,אז הטמפרטורת עבודה של הפונטו
 
85-89 וזה רבע סקלה?.איפו סטיו שיעלה לנו תמונה של סקלה.

Lexxxa 09-12-09 23:32

צטט:

במקור פורסם על ידי נתי5050 (הודעה 59815)
חברים לצערי כנראה מדובר בגומייה של האטם ראש שמתחילה להאכל

בעקבות בדבר הזה יכול להיות שהמים של הרדיאטור מתערבבים על השמן מנוע והדבר גורם

לראש מנוע ללכת ואחר כך מנוע עצמו

אני ממליץ לגשת למוסך ולראות מה הבעיה לפני שממשיכים לנסוע ולהחמיר את הבעיה

נתי, אני אישית דברתי על לחץ במערכת. ברגע שהמים מתערבבים עם שמן אתה תראה את זה ישירות בבדיקה הראשונה על מד שמן. גם בפקק של השמן אתה תראה "טחינה".
כמובן שבדקתי הכל. בסופו של דבר המחשבה שלי נפלה על טרמוסטת. (שמן תקין, יוניט מאוורר הוחלף קודם, משאבה הוחלפה קודם ביחד עם טיימינג, חיישן חום של לוח שעונים הוחלף קודם, הרכב נוסע טוב ולא נחנק) למרות ש 2 הצינורות שמגיעים לרדיאטור היו חמים (הטרמוסטת נתקע קצת פתוח).
קניתי טרמוסטת חדש, אחרי החלפתו הכל תקין (החום לא עולה יותר מחצי, לא יורד מתחת לרבע, הלחץ של המים תקין, ניתן לפתוח פקק של מיכל עיבוי ברגע שהחום עומד על חצי. לפני החלפתו המים נזלו אחרי שחום עבר את רבע) הדיאגנוזה שלי הייתה נכונה :)

דידו 10-12-09 08:47

נווו חברים אני העלאתי את התמונות של הטרמוסטט.
אייך מרכיביייים?.

upetar 10-12-09 09:38

נקה ויבש טוב טוב משאריות סיליקון
 
ובהרכבה שים לב "שהקפיץ"לכיון יציאת המיים מהמנוע.אני מישתמש בנוסף לאטם ניר גם בסיליקון אדום שעומד בחום גבוה.בהצלחה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:41.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©