מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פיאט כללי (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   למה אין הארץ Fiat Sedici (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7913)

גיא127 21-11-09 09:12

למה אין הארץ Fiat Sedici
 
חבל שהיבואן בארץ לא מביא את Fiat Sedici. ניראת לי הצלחה יפה שהיתה יכולה להיות בארץ.

צביקוש23 21-11-09 10:17

חבל שהיבואן לא מביא 50% מדגמי פיאט שנמכרים באירופה.
כמו שכבר ציינתי היבואן סמל"ת בדרך לשומקום.

stio 21-11-09 10:20

לא בדרך, סמל"ת כבר הגיעה לשום מקום. הגיעה למצב שהיא מייבאת את הכרומה וה- 500 ואף אחד לא מסתכל לכיוון שלה (חוץ כמובן מכמה חברות ליסינג וכמה אנשים שננעלו על המותג - לא שזה רע, אבל למען הפרוטוקול).

צביקוש23 21-11-09 12:20

ה 500 לא נמכרה ולא נמכרת בכמות גדולה במיוחד, ואין לה ביקוש כל כך גדול כמו שצפו למעט כמה עשרות שקונים בגלל סימפטיה למותג . כל השאר נמכרות לחברות ליסינג (במגרש רכב של אחת מחברות הליסינג בצריפין עומדות כמה כאלה).
הכרומה לדעתי גם לא תמכר בכמות גדולה (לא שעכשיו נמכרת כמות גדולה) .

סמל"ת דרדרה את מותג פיאט לשומקום, ייבשה אותו ופשוט היא יכולה לסגור את הבאסטה.
לא ייתכן שרוב דגמי פיאט שיוצרו בשנים האחרונות פשוט כלל לא הגיעו לארץ מעולם לעומת זאת מוכרים כאן כמות זעומה והזויה של דגמים וגם את אלה שכן מוכרים כאן מביאים אם רמת איבזור מבישה במיוחד .

VivaItalia 21-11-09 23:19

למען הפרוטוקול נאמר שיש סיידיצ'י ("16" באיטלקית) אחת עם רישוי, היא היתה באירוע שוק החלפים של מועדון אלפא ביום שישי האחרון (הרכב בבעלות סמל"ת וננהגת ע"י אחד מעובדיה), זו בדיוק אותה מכונית שהתה בתערוכת אוטומוטור באפריל 2008 וכמו ה-500, הלינאה והבראבו שהיו בתערוכה, גם הסיידיצ'י עלתה על הכביש.
למה לא מייבאים אותה ? התשובה פשוטה: כדאיות ! המחיר שהיצרן דורש מהיבואן עבורה גבוה בכדי להיות תחרותי מול המתחרה הטבעית בעלת הגנים הזהים: סוזוקי SX4 האצ'בק. שתיהן מיוצרות באותו מפעל באירופה, שתיהן נראות אותו הדבר, למעט הסמל והג'אנטים, ולשתיהן אותו מנוע 1.6 וגיר אוטומטי של סוזוקי. לא מדובר ב"פיאט אמיתית" אלא ביפנית מחופשת ...
אלא בפיאט מוכרת אותה ליבואןביורו בעוד סוזוקי מוכרת ליבואן שלה בישראל בין יפני, הפרשי שערי המטבע והמרתם לשקלים הינה משמעותית ביותר.
חבל לזרוק דברים סתם מבלי להבין את הליכי היבוא והמשתנים הרבים הכרוכים בו.

ניר.

stio 21-11-09 23:48

מה שאתה אומר על הפיאט סדיצ'י ברור, היבואן הזה הוא עסק שפועל למטרת רווח, ברור לכולנו. ברור לנו גם שיש אנשים שמתלוננים סתם, וגם אם יסכימו לייבא הם לא יקנו (לאו דווקא מכאן, אני מדבר בכללי). בגלל שאתה "מקורב לצלחת" אני מפנה אליך ברשותך שאלה אחת פשוטה ואתה יכול לענות עליה ב- "כן" או "לא", זה הכל.

אם אני במהלך שנת המודל 2010 אהיה מעוניין לרכוש עבורי רכב מתוצרת "פיאט" שאינו נמכר כרגע בייבוא סדיר לישראל, ואסע במיוחד לסוכנות המרכזית בת"א (לסוכנות בחיפה אני לא אתקרב בחיים), האם יסכימו לעשות לי הזמנה מיוחדת כן או לא?

ברור לכולנו שהדבר אפשרי מכל הבחינות (על סמך כל המכוניות המיוחדות שהיבואן ארגן לעצמו), מה גם שאני הייתי שבאוגוסט 2008 בסוכנות בחיפה ונאמר לי שסמל"ת לא מאפשרת הזמנות מיוחדות כלל, אלא מכירת רכבים שנמצאים במלאי בלבד.

תודה.

stas203 22-11-09 02:04

הם מסכימים להזמין רכב מיוחד ,רק זה עולה יותר.
לפני איזה חצי שנה ביררתי אם אפשר להזמין פיאט 500 אבארט, הם אמרו כן אבל תמורת 178 אלף:o

stio 22-11-09 13:38

אז לפי מה שאני מבין הם בתכל'ס לא רוצים לעשות הזמנות מיוחדות, אך לא אומרים ללקוח "לא" בפרצוף, אלא דופקים מחיר מהסרטים כדי שהלקוח יגיד "לא" בעצמו.

האלפא מיטו עולה 155K ש"ח (מנוע 1.4 טורבו עם 155 כ"ס), אז איך הם רוצים על ה- 500 אבארט 178K? באמת חבל שזו הגישה, לשלם יותר זה מובן - אבל יש גבול.

VivaItalia 23-11-09 08:31

אני גם יכול להמשיך ולהתעלם ממך ... כמות השטויות שיוצאת לך מהמקלדת היא פשוט בלתי נסבלת, אתה מביא טענות שאין לך שום בסיס לגביהן, במועדון אלפא הצלחנו להוציא כל מיני "הזמנות מיוחדות" לרכבים, תוספות שאינן מגיעות לארץ בסטנדרט (עור של פראו-לדר למשל), הבעיה שלך היא הגישה הזאת שלך וקבל ממני טיפ חינם לחיים: תלמד לשתוק כשאין לך משהו חכם להגיד או שאתה באמת מבין בדברים שאתה כותב, אל תפמפם גיבובים של שטויות לגבי דברים שאין לך צל של מושג מה באמת קורה. זה שאתה דוחף פה הודעות כאילו אין מחר לא מוסיף לך כלום, תלמד "לקחת אוויר" מדי פעם. זהו.

ניר.

stio 23-11-09 13:31

אתה יכול להתעלם כמה שתרצה, אתה לא עושה עליי שום רושם. הטענות שאני מביא נבדקו מול הסוכנות (כמה פעמים ולא רק בפעם ההיא).

במועדון אלפא הצלחתם להוציא הזמנות כי זה מותג שמוגדר יוקרתי וספורטיבי, לכן היבואן משקיע הרבה יותר במותג "אלפא" שפונה לקהל היעד של האנשים מהמעמד הגבוה (והמבוססים), מאשר "פיאט" שפונה לאנשים מהמעמד הבינוני (והרבה פחות מבוססים).

קבל ממני גם טיפ: העובדה שיש מלפניך 104 מקשים במקלדת, לא אומרת שאתה צריך להקיש על כולם. אם החלטת להתעלם, אז תתעלם. מהרגע הראשון שהגעת לאתר הזה התחלת לתקוף את כל מי שהעיז (ברוב חוצפתו) לצאת נגד היבואן הזה (אם היית יכול להתחתן עם היבואן היית עושה זאת), ואם יש צורך אצרף ציטוטים.
כמו שכבר רשמתי אתה "מקורב לצלחת" ולכן נפגע עד עמקי נשמתך כשרושמים דברים נגד החברים שלך שעובדים בסמל"ת. תתחיל ללמוד לקבל ביקורת ולהפנים אותה.

לסיום, אם כבר אמרת את דעתך (בצורה לא ממש מכובדת) אני אומר את דעתי עליך (וזה עוד בצורה יפה ומכובדת): לדעתי בגלל שאתה מכיר את הנפשות הפועלות ויש בבעלותך מידע פנימי, אתה מתנשא מעלינו בצורה ברורה וכותב בזילזול. אומנם במציאות אתה נראה בן אדם טוב שאוהב לעזור, אבל כל פעם שאני קורא את ההודעות שלך אני מקבל רושם אחר. חבל.

VivaItalia 23-11-09 14:21

אני לא "מקורב לצלחת" - אני ה-צלחת, אני לקוח שקונה אצלם ! מטפל אצלם ! מייצג מועדון המונה מעל ל-100 חברים מן המניין מול היבואן אותו אתה נהנה להשמיץ. תפקידי בוועד מועדון אלפא הוא הקשר מול היבואן לכן מה שאתה טוען לא מחזיק מים ...
תצטט כמה שאתה רוצה, אני עומד מאחורי כל מילה כתובה ומדוברת.
אתה בסך הכל ילד כאפות שעוד לא טעם את החיים, קורא כל שטות שכותבים ברשת ובונה על זה תילי תילים של קונספירציות שאין להן כל אחיזה במציאות. תקנה משהו מסמל"ת ורק אז תוכל להביע את הביקורת שלך כלגיטימית. מעולם לא רכשתי רכב מצ'מפיון ולכן לא שמעת אותי טוען כנגדם דבר (חברה עם הרבה מעוף וחזון לדעתי דרך אגב), זה לא המצב לגבייך.
כל המידע שאני נותן כאן בא לפזר ערפל שנובע מחוסר ידיעה או מפרשנות שגוייה של מהלכים, בדיוק כפי שאתה עושה, אין בזה כל התנשאות ואני בטוח שהנהלת מועדון פיאט תסכים איתי ... המידע ניתן כשירות לחברי מועדון פיאט ולהרחבת ידיעתם. כחבר ועד מועדון אלפא, מאז הקמת מועדון פיאט אני פועל יחד עם חבריי לקרב בין הנהלת מועדון פיאט ובין הנהלת סמל"ת, אנחנו בקשר ישיר ורציף איתם כל הזמן, עשינו ונעשה יחד דברים משותפים, אז אל תטיף לי ותמשיך לספור את מקשי המקלדת ...:D

ניר.

moty003 23-11-09 14:27

ניר, אני לא שום צד בוויכוח ביניכם אבל ביטויים כמו "אתה בסך הכל ילד כאפות שעוד לא טעם את החיים",
לא מקובלים ואף לא רצויים במועדון פיאט, שהייחודיות שבו שכאן מדברים בשפה נאותה ומכובדת,
לתשומת ליבך!

stio 23-11-09 14:32

לי (ולנו - במשפחה) יש ניסיון של מעל 20 שנה עם רכבי פיאט ועם השירות של סמל"ת במוסכים המורשים, מאמצע שנות ה- 80 ועד סוף שנת 2008, אז אתה האחרון שיכול להטיף לי מוסר. היית יכול להימנע מהשטויות שרשמת אילו היית מביט בחתימה למטה, אך גם את זה לא עשית. האמת הפשוטה היא שרצינו לרכוש מסמל"ת עוד רכב בסוף 2008, אך הם לא מעונינים למכור ואין להם מה למכור.

פה זה לא מועדון אלפא אלא מועדון פיאט, מועדון שאפילו את דמי החבר הבסיסיים לא שילמת, ורק נהנה לתקוף ולתקוף (שוב - ללא ביסוס). במידה ואתה אכן עוזר לקירוב בין מועדון פיאט להנהלת פיאט - זהו דבר מבורך, אך בלי שום קשר תלמד לשלוט בעצמך.

מה שכן, אני במקומך הייתי מתבייש אם הייתי רושם למישהו "ילד כאפות" או משהו בסגנון הזה. בושה.

ארילו 23-11-09 14:59

גיא - ההנהלה של סמל"ת התחלפה. בוא ניתן להם צ'אנס להוכיח את עצמם. למה אתה ישר אנטי?

גיא וניר שניכם - תפסיקו את ההתנצחות המטופשת הזאת מעל האינטרנט. תיפגשו ותסגרו את זה בזירה.

גיא לא מתכוון להרע אלא רק נכווה מהשירות בסמל"ת וניר מנסה לתת עובדות שידועות לו מנסיונו העשיר מול היבואן.

דיי לעסוק בספקולציות והשמצות אישיות זה לא מוסיף כבוד לאף אחד מכם.

spiderman 24-11-09 19:31

אין לי כוונה להיכנס לויכוח בין החברים.

אבל דווקא במת הפורום היא מקום נכון להביע דעות,אם מישהו סבור שהדעות שגויות הוא רשאי לנסות ולתקנן אבל מה שאני באמת מקווה זה שמישהו במחלקת יחסי הציבור של פיאט (וגם אצל יבואנים אחרים) משוטט בפורומים הנכונים שעוסקים ברכב,קורא את הטוקבקים בעקבות כתבות רכב ומנסה ללמוד מה הציבור חושב על המותג ומוצריו והיבואן ושירותיו.

הפורומים (ובעיקר הגדולים בהם חברים אלפי אנשים) מיצגים במידה מסויימת את דעת הציבור ולמי מוכרים מכוניות? לציבור כמובן, לכן חשוב יותר להיות קשוב לציבור מאשר לקבוצת סטייליסטים/קופרייטרים/בוגרי בצלאל שבוודאי מוכשרים אך לא תמיד מחוברים.. את השוק צריך ללמוד מלמטה,מהשטח ורק אח"כ ללטש הכול עם מומחי המכירות.

אם הדברים נעשים בפועל אז אני מתפרץ לדלת פתוחה אבל אז יש עוד עניין אחד "קטן" והוא מבחן התוצאה וכאן אני חוזר לפיאט שהיא המותג האהוד על כולנו (אחרת לא היינו כאן). סה"כ מכוניותיה טובות,חלק אפילו טובות מאד.יש שיפור ניכר באיכות ובאמינות, באירופה היא זוכה לפלח מכירות נאה יחסית, אז למה היא לא מצליחה להתרומם בישראל? למה הציבור עדיין חושש לקנות פיאט? למה נפילת המחיר המטורפת כשמדובר בפיאט?
למה לא קונים פיאט? למה חברות הליסינג מוכנות לגעת ברנו או סיטרואן ולא בפיאט?

למה פיאט לא מצליחה לעשות את שעשתה סקודה או קאיה שהחלו מנקודת מוצא הרבה יותר נמוכה (להזכיר לכם מהיכן החלה סקודה והיום היא מציעה מוצרים משובחים שנמכרים יפה מאד למרות מחיר גבוה בישראל)?

היבואנים צריכים לקחת בחשבון שהישראלי עדיין רואה ברכב "השקעה" או "נכס" ולדעתי בצדק שכן מחיר הרכבים כאן גבוה מאד ביחס לשאר העולם המתוקן ואילו המשכורות נמוכות יותר. אז למה לקנות רכב שתדמיתו (ולא משנה אם בצדק או לא) פוגעת בסחירותו ובערכו?

כמובן שלכמות הדגמים והיכולת לענות על דרישות של קהל רחב יש משמעות אבל יש והיו חברות מצליחות מאד עם מעט דגמים שגם הם חוזרים על עצמם (דייהטסו,סוזוקי וכמובן פיאט ששנים נסמכה על דגם בודד כמו 127/אונו/פונטו) ולכן גם זו לא הסיבה העיקרית לדשדוש המביש במכירות פיאט (שגם אם גדלו במאות אחוזים עדיין מדובר במספר נמוך של מכוניות.

אין לי עצות ליבואן,הייתי מוכן כרגע להתחייב לקנות כרומה ב-70000 ש"ח ו-500 ב50,000 ש"ח כנגד אחריות מקיפה ל-5 שנים והתחייבות לקניה חוזרת אבל ברור לי שהדבר אינו ריאלי (ואם כן אז נא לקרוא לצורך ביצוע הזמנה בה"פ..;))

ושהשלום ישרה בפורומנו...

stio 24-11-09 20:52

אתה צודק בכך שאתה אומר שהפורום נועד כדי להביע דיעות, אבל ממה שאני קורא בזמן האחרון הפורום הוא גם מקום להביע עלבונות, קללות, השפלות...
אביעד, ההנהלה התחלפה כבר לפני כשנה, רואים שהמנכ"ל משתדל, אבל גם יש בעיה ביצרן - אם הוא לא מוכר את הרכב במחיר נורמלי ליבואן אז היבואן לא יוכל לייבא את אותו הרכב, וזה קורה גם בגלל שהיבואן המקומי לא יכול להתחייב על כמויות גדולות של מכירה אז היצרן לא מוכן לתת הנחה.

בכל אופן אם נתייחס לנושא, אני רוצה להגיד לך שכולם במוסכים המורשים מכירים את המועדון הזה, כל פעם כשיצא לי לדבר עם מנהל המוסך/ עובדים/ מחסנאים הם ידעו על קיום המועדון. חלק רשומים כאן, חלק נכנסים מידי פעם בתור "אורח" ונכנסים לדיונים שמענינים אותם. הסיבה שהם לא מגיבים זה מחוסר זמן בעיקר.

יצא לי גם לעבור על הטוקבקים לכתבות, אני רוצה להגיד שכל הטוקבקים פשוט לא ראויים לפרסום, וספק אם נכתבו ע"י אנשים בוגרים. גם צורת הניסוח לקוייה וההודעות מכילות מלא שגיאות כתיב. לטוקבקים כמו "סמל"ת הרסה את פיאט ולנצ'יה" כבר התרגלתי, אבל כשאנשים רושמים תגובות כמו "לא מתקרב לפיאט עם מקל כי המוסכניק שלי אמר להתרחק" וכ' זה תת רמה.

בזמנו כשעבדתי בחברה כלשהי בעלת צי רכב גדול, לא הופתעתי לראות שאין פיאט בכלל. משיחה עם קצין הרכב מתברר שסמל"ת מציעה את הרכבים למכירה במחיר גבוה יותר מהמתחרים, ולכן חברות הליסינג בורחות ללובינסקי, צ'מפיון, דלק מוטורס ועוד.

גם אם מנכ"ל סמל"ת מלא מוטיבציה והיו"ר נותן גיבוי, אני בספק אם סמל"ת תוכל למכור בכמויות בהם היא מכרה באמצע שנות ה- 90. השם "פיאט" נהרס עד היסוד, כשאנשים שומעים את השם "פיאט" עולה להם בראש חלודה ורכבים מתפרקים. אכן זה ממש לא כך, אבל לך תנסה לשנות דיעה של עם שלם.

spiderman 24-11-09 23:11

אני לא מכיר את העובדות אבל אם נכון שהמחסום מול שוק הליסינג הוא תמחור ואם היבואן יש באפשרותו להוריד מחיר אין ספק שיש בכך לקדם את המותג. עם ישראל הוא עם העדר (ושוב,די בצדק) ואם יראה הרבה פיאט על הכביש התדמית תשתנה כי "אוטו שיש ממנו הרבה זה אוטו טוב..".

אני פחות מסכים איתך לגבי סיכויי השיקום של המותג,היום אני בעלים גאה ומאד (מאד) מרוצה של סקודה אוקטביה. אם היית שואל אותי לפני 13 שנים אם אקנה סקודה הייתי עונה לך שבוודאות לא אגע בזבל שכזה...והיום זהו רכב העבודה מס' 1 (מוניות,משטרה,מדינת ישראל,מוסדות שצריכים רכב שעושה מאות אלפי ק"מ),לך לקארספורום ולכל פורום ותשמע רק טובות על המותג על איכותו ועל דגמיו שכולם מוערכים מהפביה והרומסטר דרך האוקטביה ועד הסופרב. אתה בעצם יודע כי גם לך יש סקודה.

אז הנה דוגמה איך מותג מזרח אירופאי שהיה רדום עשרות שנים הפך למותג מוערך ונמכר.

קח את הדור החדש של מכוניות קאיה,תמחור נכון,חדשנות ואיכות וקשת דגמים גדולה מאד העלו את קאיה על המפה (לפני שקניתי את הסקודה יד שניה שקלתי לקנות קאיה סיד סטיישן ולא קניתי בסוף בעיקר בגלל שכל מלאי הסטיישנים נחטף!).

באירופה המותג דצ'יה (דלתא הרומנית) שהיה ידוע לשמצה הפך להיות רב מכר אמיתי,מחכים חודשים לרכב והתדמית השתנתה מקצה לקצה,שוב בעקבות תמחור נכון,מבצעים שונים והקפדה על איכות.

עוד ממרומי גילי אני זוכר שכשהביאו את הסובארו לישראל כולם צחקו על המטומטמים שקנו אותן ותדמיתה היתה הנמוכה שבנמוכות,כמה זמן לקח עד שהפכה לחלומו של כל ישראלי?

אפשר לשנות תדמית,לפעמים זה קל (מוצר טוב,תקופה טובה,שירות ואחריות ותמחור,תמחור,תמחור),לפעמים זה קשה יותר (פיאט,פיאט,פיאט, למה? אין לי מושג אמיתי).

לפיאט יש עבר הרבה יותר מפואר,מכוניות טובות בהווה,לפחות רוב האנשים בגילי זוכרים שפיאט היה רכב טוב גם אם החליד ואנו יודעים שהיום כבר אין חלודה,פעם נסענו רק בפיאט,לזה היתה 124,לזה 127 להוא אונו ולהיא פונטו לא מדובר במותג אנונימי או עם "עבר קשה",אז למה סקודה,קאיה,יונדאי,דצ'יה ואחרים מצליחים עם עבר שחור ליצור הווה ועתיד מבטיחים ופיאט המפוארת שהייתה לפני כעשור וחצי יצרנית הרכב הגדולה ביותר באירופה מוכרת בישראל כמות מכוניות שבקושי תמלא את החניה של איקאה (ואם קצת הפרזתי לכאן או לכאן,סליחה)?

stio 25-11-09 00:36

לגבי סקודה אי אפשר להשוות, פתח את רישיון הרכב שלך ותביט על סעיף "תוצר מנוע". מה רשום? "פולקסווגן גרמניה".
מה שאני מנסה להגיד זה שאם פולקסווגן לא היו קונים את סקודה, המותג הזה לא היה מצליח ועדיין היה ממשיך לייצר מכוניות נחותות כמו הפבורייט. כל החלקים כולל כולם מיוצרים ע"י VW ומורכבים בפאביות, באוקטביות ברומסטרים וכ' (וידוע לכולנו שאיכות החלקים והאמינות של החלקים האלו היא מצויינת בד"כ למעט "פאקים" נקודתיים). הסיבה שהמכוניות מהמותג הזה נמכרות לשוק המוניות, למשטרה ולכל גוף שמעוניין ברכב שהוא בעצם סוס עבודה, זה יבואן חכם בשם "צ'מפיון מוטורס" שהשכיל ופתח מרכזי שירות במיוחד למוניות, העניק אחריות מורחבת (המכוניות האלו נוסעות הרבה), ויחס אישי.
מוסך סקודה בצ'ק פוסט (של מיכאל) נבנה/ שופץ לא לפני שמשלחת היצרן בצ'כיה הגיעה לישראל ונתנה הוראות באופן ברור. האם משלחת מאיטליה הגיעה לארץ וראתה איך נראים חלק מהמוסכים המורשים שלה ואיך השירות שם?

מניסיון עם השירות של צ'מפיון מדובר בשירות טוב בסה"כ, חוץ מיועץ שירות איזורי עם אגו נפוח, נפיחות שיורדת אחרי מס' צעקות בלבד. סמל"ת עדיין מפעילה מוסכים מורשים בצפון שפשוט לא סובלים אותה. טענות קשות שמעתי מפי מנהל מוסך מסויים על המנכ"ל, אחרי שזה דרש שישפצו את המוסך. מנהל המוסך לא הסכים בטענה שאין לו עבודה. קצת מוזר להיכנס למוסך מורשה של פיאט ולראות על הליפטים פיג'ו 306 בטיפול תקופתי, מאזדה לאנטיס 323 במחלקת הפחחות וצבע וסיטרואן C4 שהרגע ירדה מהליפט. השלמת הכנסה?

ההנהלה אכן התחלפה בסמל"ת ואני מאחל להם שיצליחו. הם צריכים להתאמץ פעמיים: הם צריכים לשכנע את מר ישראלי שהמותג לא מה שהיה פעם, והם צריכים לנהל משא ומתן מול היצרן ולייבא את כל הדגמים עם כל רמות האבזור. אם לא ניתן מבחינה כלכלית, לפחות שיסכימו לעשות הזמנות מיוחדות גם בפיאט ולא רק אצל אלפא.

בנושא קיה המותג החל לפרוח רק אחרי שהקוריאנים זרקו את סמל"ת מכל המדרגות, אני חושב שזה אומר הכל.

ארילו 25-11-09 00:43

לא הפרזת. אני אגלה סוד שגם ההנהלה של סמל"ת מודעת לקיומו של הפורום ואפילו נכנסת לכאן מדי פעם.

כשאני מדבר עם חברים לגבי קניית רכב חדש (ומשום מה יש נטיה לאנשים לדבר על הנושא הזה בנוכחותי, כאילו אני מכיר את כל היצע הדגמים שיש בארץ על שלל היתרונות והחסרונות) אז הם כולם חוששים מפיאט. פיאט זה לא אמין אני שומע מרבים מהם וגם הפחד מירידת ערך גדולה בזמן קצר. ובאמת אפשר לראות שיש גרנדה פונטו שנת 2008 ב-50,000 ש"ח. (אבל בעוד שנה כשאצטרך לקנות רכב המחירון הנמוך יהיה לטובתי).
לגבי האמינות אני עוד מסוגל לשנות את דעתם (אפילו שאני חושב שיש מוסכים שצריכים עוד להשתפר ברמת השירותיות שלהם והמקצועיות שלהם) אבל לגבי ירידת הערך זאת בעיה אחרת שמנכ"ל סמל"ת אמר שהוא מתכוון לטפל בה.

גיא - נכון שעברה כבר שנה, ובהחלט מורגש שינוי קל באוויר. גם רואים יותר אלפות בכבישים וגם יותר פיאטים חדשות.

אני לא איש שיווק אבל אין ספק שהייתי רוצה לראות יותר רכבים של פיאט על הכביש (גם כי הם מעוצבים יפה) וכמובן מבחר יותר גדול ובמחיר שפוי. לדעתי להביא את הבראבו במחיר גבוה יותר ממובילת העדר (מזדה 3) לא יעשה לה טוב. ועדיין אני מודע להפרשים בשערי המטבע.

VivaItalia 25-11-09 09:45

ארילו, צריך להבין ששוק הרכב בארץ הוא ייחודי המשלב מאפיינים של השוק האירופי והאמריקאי גם יחד ונוצר משהו "פרווה" - מצד אחד אנחנו מעדיפים מכוניות עם מנועי בנזין ומצד שני גיר אוטומטי הפך להיות MUST (לצערי ... בשבילי אין תחליף לדוושה השמאלית, תמיד קונה גיר רגיל), כתוצאה ישירה מכך, ועכשיו נחזור לעניין שמירת ערך, כל רכב שאיננו יפני 1.6 אוטומטי לא ישמור על ערכו ויציג ירידת ערך של יותר מ-10 עד 12 אחוז בשנה כפי שיורדות המכוניות העונות ל"נוסחה" השלטת. כל החסרת פרמטר מתוך ה-3 (פעם היו 4 כאשר הרביעי היה מרכב סדאן אבל זה קצת השתנה בשלוש שנים האחרונות) יגרור ירידת ערך גדולה יותר ותדמית של "אין לה שוק". האירופאים כבר לא משקיעים ממון רב בטכנולוגיית בנזין (למעט 3 הגרמניות וזאת משום שעיקר מכירותיהן בצפון אמריקה החובבת בנזין) ומעדיפה דיזל באופן ברור כמו-גם גיר ידני ולכן ההיצע האירופי הטוב לא מגיע אלינו כי אין לו ביקוש כאן, לכן אנחנו מקבלים גרסאות בינוניות ומטה מכל המותגים האירופים (שוב, למעט הגרמניות) אני באופן אישי אוהב מכוניות מיוחדות, כאלה שאין כמו זבל על הכביש, כאלה שהיצרן שם דגש על הפרטים הקטנים ומציע ערך מוסף (עיצוב, איבזור וכיו"ב) ולכן הסיכוי שאקנה איזו מזדה\סובארו\מיצובישי\הונדה הוא אפסי. לקסוס ואינפיניטי אולי כן ...

ניר.

ארילו 25-11-09 11:29

ניר אני מסכים איתך לחלוטין ועדיין בעבר סמל"ת מכרה כאן מכוניות ובכמות מכובדת (127, אונו, פונטו, טמפרה, בראבו, בראבה וכו').

בנוסף אפילו המנכ"ל מודע לבעית השירות והיחס בחלק מהמוסכים והסוכנויות ואני מקווה שבקרוב כבר נראה תוצאות של הטיפול שלו.

בקיצור - אני עוד אופטימי אבל רבים לא.

stio 25-11-09 12:35

הוא אמר משהו לגבי בעיית שירות במוסכים ובסוכנות ספציפית בחיפה או שזה היה רק במקומות אחרים? מעניין, כי אני לא התלוננתי אף פעם (אני לא אחד שהורס לאנשים מקומות עבודה), אם הוא מודע לבעיות במקומות הנ"ל סימן שעוד אנשים יצאו לא מרוצים.

ולסיום: כאחד שגדל על פיאט מגיל אפס, נהג על פיאט מאז הוצאת הרישיון ב- 2004 ועד לסוף 2008 ותמיד חלם שאחרי מכירת האונו תהיה פיאט נוספת (וחדשה - מה שלא יצא לפועל), אני רק יכול לאחל להם בהצלחה, למרות שכמו שכבר ראיתם אני לא ממש אופטימי.

VivaItalia 25-11-09 14:46

ארילו, מדובר בדור אחר של מכוניות ודור אחר של לקוחות, אתה מדבר על ימים בהם חשיבות התיבה האוטומטית היתה קשיחה רק בסגמנט המשפחתיות, כיום יש דרישה לאוטומט בכל סגמנט - כולל ספורטיביות ! (למשל פורשה 911 טורבו אוטומטית, מרצדס AMG אוטומטיות, יגואר XK אוטומטיות וכו'), כיום תנסה למכור מכונית ידנית ותראה שלא תצליח, רכישת מכוניות ידניות בישראל היא בשוליים.

ניר.

spiderman 25-11-09 19:41

ראוי רק לציין למען ההגינות שלא רק סמל"ת מתקשה בשיפור תדמית מוצריה והגדלת המכירות.

המותג אופל למשל,שלט בישראל שנים רבות ונחשב לשופרא דשופרא והיום נעלם לגמרי (כי מה שמוכרים בטל בשישים).

כך גם קרסו עם ניסאן שמעולם לא המריאה למקום הראוי לה למרות שהסאני ואח"כ האלמרה היו טובות יותר מהמאזדה 323/לנטיס או הקורולה הצפופה הספרטנית,האלמרה היא המכונית האמינה ביותר שיוצרה ב-20 השנים האחרונות וסביבת הנהג ותא הנוסעים שלה עלו בכמה רמות על אלו שבקורולה וה-323/לנטיס מהדורות הקודמים,גם את המיקרה הביאו מאוחר מדי ואת המקסימה המעולה לא ידעו לשווק,את מכוניות הספורט המצויינות של ניסאן אפילו לא ניסו למעט משלוח אחד..

ויש עוד דוגמאות אבל גיליתי שההודעות שלי ארוכות מדי אז אפסיק כאן....:]

moty003 25-11-09 20:14

spiderman הודעותיך אמנם ארוכות אך מעניינות ומושכות את עיניי לקרוא עוד!
הודעותיך מנוסחות בטוב טעם, כיף לקרוא אותם.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:25.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©