מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מוסך שמשון - אכזבה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7562)

kmaster23 06-10-09 22:45

מוסך שמשון - אכזבה
 
חברים שלום,
יש לי פונטו כבר שנתיים וחצי וטיפלתי במוסך מורשה ואמין.
אחרי שקראתי הרבה המלצות בפורום על מוסך שמשון ביהוד, ניסיתי את המוסך פעמיים.

לפני כ3 חודשים החלפתי ברקסים אחוריים הכל היה טוב ויפה וביררתי על טיפול 120,000 שהייתי עתיד לעשות.

השבוע הגעתי לבצע טיפול 120,000 הנחשב טיפול גדול וגם עולה בהתאם. בפועל הטיפול לא היה יותר מטיפול רגיל והמחיר היה מופקע.
כחלק מהטיפול הגדול נמסר לי טרם הגעתי כי בודקים את רצועת הטיימינג, אך כאשר אמרתי בתחילת הטיפול שיש צורך לשחרר במעט את הרצועה לאור רעשים, נמסר לי כי לא בודקים זאת בטיפול ויש צורך בתשלום נוסף על סך 200 ש"ח.

בכל הפעמים שוחחתי עם חיים, המוכר לכולם, אין ספק שמדובר באדם שנושם וחולם פיאט ואדיב מאוד.

כעט אלי להחליף 2 תושבות מנוע (ע"פ חיים), בשמשון רוצים 400 שקל יותר מהמוסך בו הייתי מטפל עד כה.

טרם ההחלפה אשמח להצעתכם.
יכול להיות שמדובר במקרה ספציפי או שרמת השירות השתנתה מאז שרשמתם את ההמצלות (בספק).

אין ספק שהגעתי עם ציפיות גבוהות לאור ההמלצות בפורום והתאכזבתי...

yair068 06-10-09 22:54

יכול להיות שהזול תחליפי בדוק את זה.
כמה עלה להחליף שמן מנוע

fiat 06-10-09 23:26

איך ידעת שצריך לשחרר את רצועת הטיימינג?
אולי הרעשים ממשהו אחר?
אולי המחיר מהמוסך הזול לא כולל פירוק והרכבה

ארילו 07-10-09 00:16

את רצועת הטיימינג מותחים עם כלי ייעודי שלחברת פיאט. נגמרו הימים של למתוח ע"י פיתול הרצועה ב-90 מעלות.

אגב, אם יש לך רעש משם סביר להניח שהמותחן שלך מסיים את חייו.

אגב הנתונים הבאים הם לפונטו שנת 2002 מנוע 1.2 8 שסתומים. (אם יש לך משהו אחר תגיד).
לגבי ההבדלים בין העלויות: העלות נובעת מחיוב של חברת פיאט. (היא קובעת כמה שעות עבודה זה כל טיפול ותיקון ברכבים)
טיפול 100K הם מחייבים לפי 54 דקות, וטיפול 120K לפי 4 שעות ו-27 דקות.

רשימת הדברים שחייבים להחליף בטיפול הזה (בנוסף על כל הבדיקות השגרתיות):
שמן מנוע, פילטר שמן מנוע, נוזל בלמים, פילטר אוויר, פילטר של המזגן, פלאגים, ולבדוק את מצבה של רצועת הטיימינג.

באם יש לך תלונה על התנהלות המוסך אנא פנה לשירות הלקוחות של סמל"ת, אבל לדעתי תנסה לדבר על זה קודם עם חיים. הוא מבין עד כמה השם שלו זה נכס חשוב.

dodihob 07-10-09 01:48

ארילו נראה לי ממש מוגזם 4 וחצי שעות על הנ"ל
"שמן מנוע, פילטר שמן מנוע, נוזל בלמים, פילטר אוויר, פילטר של המזגן, פלאגים, ולבדוק את מצבה של רצועת הטיימינג"
במידה ואני מגיע לטיפול 120K (שאגב זה הטיפול הבא שלי) ואומר כי פילטר אוויר ומזגן החלפתי לבד (סודאי).
ומבקש לא להתייחס אל זה כטיפול 120k אלה לבצע את הנ"ל:
החלפת שמן מנוע + פילטר
נוזל בלמים
פלגים - כל כמה זמן צריך להחליף? (החלפתי לפני פחות משנה)
ולבצע טיימינג (אין סיבה שאני אשלם על בדיקת טיימינג שכלול בטיפול 120k אם אני יודע שאני צריך לעשות).
לא הגיוני? וכך יצא לי גם זול יותר?
אגב אפשרי לעשות החלפת שמן מנוע + פילטר לבד?

ואני גם כן כשנה מטפל אצל חיים, ואני לא מוכן להכניס את הרכב לשום מוסך אחר.

Lexxxa 07-10-09 02:59

לבד אפשר לעשות הכל. הכל תלוי בידע ובמצב הידיים :) .
בנוסף, אם אתה עושה לבד, אין לך קבלות על עבודה וכו... ברגע שתרצה למכור את הרכב יהיה קצת בעייתי כי אנשים דורשים היסטוריית טיפולים מיוצגת בקבלות (עדיף ממוסך מורשה).

אני אישית עושה הכל לבד (מה שניתן לעשות ללא ליפט)

ביררתי פעם אצל חיים לגבי החלפת חיישן למבדה.
חיישן מקורי (חיישן בוש עם מותג FIAT עליו) + עבודה + מחיקת תקלה = 1300 ש"ח.
קניתי אותו חיישן של בוש, אבל ללא כיתוב של FIAT עליו ב500 ש"ח והחלפתי אותו.

אני לא בא להגיד שהמחיר אצל חיים מופרז, חיישן מקורי עולה 900, + עבודה, אני חושב מחיר סביר.
אבל אני מעדיף לטפל לבד ולחסוך טיפה ;-).

moty003 07-10-09 03:20

Lexxxa לילה טוב,
ומה עשית עם מחיקת התקלה?
אני חושב שאני באותה בעיה ורוצים על חילופי 860 ש"ח מה דעתך?
ולפותח השרשור טוב שפרסמת פה את דעתך!
גם אני חשבתי ליסוע לשם ולתקן כמה חיישנים שכבר הרבה זמן לא טיפלתי בהם משום שבמוסך בירושלים החלפתי חייישן סל"ד פעם אחת וכנראה שאצטרך להחליפו שוב ולא כדאי לעשות את זה שם שוב.

saar 07-10-09 03:40

מוטי אם החלפת במוסך מורשה פיאט חיישן סל"ד, יש לך עליו שנה אחריות. אתה רשאי לגשת אליהם ולבקש שיחליפו אותו ללא שום עלות.

אקדים ואומר שכנראה הם לא אטמו עם סיליקון את החיישן סל"ד מלמעלה, טעות נפוצה. טיפת מים ואז החיישן הולך. אם הם לא יודעים את זה, אז למד אותם את הטריק.

לגבי פותח השרשור, לדאבוני הרב אני מתחיל לשמוע קצת יותר מידי חוות דעת דומות לאלו במוסך שמשון.

moty003 07-10-09 03:55

אכן סער, עבר על החיישן כמעט שנה וחצי כך שתוקף האחריות פג.
בכל אופן יש אפשרות להוכיח שהם לא אטמו טוב את החיישן?
כי אם כן זה מחדל שלהם ועליו אני לא צריך לשלם 1200 ש"ח סתם
איפה הוא יושב בכלל?

simon377 07-10-09 07:55

צטט:

במקור פורסם על ידי kmaster23 (הודעה 55277)
חברים שלום,
יש לי פונטו כבר שנתיים וחצי וטיפלתי במוסך מורשה ואמין.
אחרי שקראתי הרבה המלצות בפורום על מוסך שמשון ביהוד, ניסיתי את המוסך פעמיים.

לפני כ3 חודשים החלפתי ברקסים אחוריים הכל היה טוב ויפה וביררתי על טיפול 120,000 שהייתי עתיד לעשות.

השבוע הגעתי לבצע טיפול 120,000 הנחשב טיפול גדול וגם עולה בהתאם. בפועל הטיפול לא היה יותר מטיפול רגיל והמחיר היה מופקע.
כחלק מהטיפול הגדול נמסר לי טרם הגעתי כי בודקים את רצועת הטיימינג, אך כאשר אמרתי בתחילת הטיפול שיש צורך לשחרר במעט את הרצועה לאור רעשים, נמסר לי כי לא בודקים זאת בטיפול ויש צורך בתשלום נוסף על סך 200 ש"ח.

בכל הפעמים שוחחתי עם חיים, המוכר לכולם, אין ספק שמדובר באדם שנושם וחולם פיאט ואדיב מאוד.

כעט אלי להחליף 2 תושבות מנוע (ע"פ חיים), בשמשון רוצים 400 שקל יותר מהמוסך בו הייתי מטפל עד כה.

טרם ההחלפה אשמח להצעתכם.
יכול להיות שמדובר במקרה ספציפי או שרמת השירות השתנתה מאז שרשמתם את ההמצלות (בספק).

אין ספק שהגעתי עם ציפיות גבוהות לאור ההמלצות בפורום והתאכזבתי...


אני קורא את ההודעה שלך כמה פעמים ואני לא מבין.
ממה אתה מאוכזב?
מה רצית? שיעשו לך עבודות בחינם? שיתנו לך חלק מקורי במחיר של זבל סיני?
לפתוח את כיסוי הרצועה בעדינות מבלי לשבור לא לוקח זמן?
בטיפול 120K מחליפים רצועת טיימינג.
בשכל נהג המוסך שלא הסכים "לשחרר" לך את הרצועה שהגיע זמנה. במידה של כשל תאשים את המוסך, לא?

ממה התאכזבת? ש"תושבת" אצל חיים עולה יותר?
איזה תושבת? עליונה? תחתונה? מאיזה תוצרת? איטליה? ארה"ב? אולי זה זבל סיני?
השווה מחירים ע"פ מק"ט ולא ע"פ שם חלק.
לא כל "תושבת", "רדיאטור" או "מחשב" נמכרים באותו מחיר.

אני לא יודע מה האינטרס שלך, אני בטוח שיש מידע שחסר ע"מ להשלים את התמונה.

kmaster23 07-10-09 11:22

לגבי שאלותיכם,
חיים מסר לי כי יש צורך בשחרור רצועת הטיימינג אך כחלק מהטיפול שפותחים ובודקים את מצב הרצועה, אפילו זה לא נעשה.
אני ממש לא מבקש מהם לעבוד בחינם, אבל מצד אחד אומרים שבבדיקה פותחים ובודקים וכאשר אומרים שיש רעשים אז לא בודקים ויש 200 שקל. הרצועה הוחלפה ב80,000 ק"מ כך שאין צורך להחליפה כעת..

המתלים שאני צריך להחליף זה מרכזי וצד ימין (בעמידה ממול הרכב).
500 שקל למתלה זה מחיר הגיוני (כולל מע"מ ועבודה)

raanan_t 07-10-09 11:53

צטט:

במקור פורסם על ידי kmaster23 (הודעה 55314)
אני ממש לא מבקש מהם לעבוד בחינם, אבל מצד אחד אומרים שבבדיקה פותחים ובודקים וכאשר אומרים שיש רעשים אז לא בודקים ויש 200 שקל.

יש הבדל גדול בין בדיקה חינם לבין ביצוע תיקון חינם. אני מניח שחיים התכוון שהוא יבדוק ממה נובע הרעש ללא תמורה, אך ברגע שביקשת שיבצע תיקון\טיפול אז אין מה לעשות ונכנס מחיר למשוואה.
לגבי שירות, אני באמת לא מבין על מה אתה מתלונן. אם יש מוסך שהשרות בו אמין והוגן זה מוסך שמשון. לגבי המחירים, צריך לבדוק פרטנית איזו תוצרת.

מה אתה רוצה להחליף במתלים? בולמים, משולשים, קפיצים? מתלה זה שם כללי מדי.

amitbl 07-10-09 12:34

צטט:

במקור פורסם על ידי ארילו (הודעה 55282)
אגב הנתונים הבאים הם לפונטו שנת 2002 מנוע 1.2 8 שסתומים. (אם יש לך משהו אחר תגיד).
לגבי ההבדלים בין העלויות: העלות נובעת מחיוב של חברת פיאט. (היא קובעת כמה שעות עבודה זה כל טיפול ותיקון ברכבים)
טיפול 100K הם מחייבים לפי 54 דקות, וטיפול 120K לפי 4 שעות ו-27 דקות.

רשימת הדברים שחייבים להחליף בטיפול הזה (בנוסף על כל הבדיקות השגרתיות):
שמן מנוע, פילטר שמן מנוע, נוזל בלמים, פילטר אוויר, פילטר של המזגן, פלאגים, ולבדוק את מצבה של רצועת הטיימינג.

לא הבנתי. על מה ולמה מחייבים בטיפול 120K 4 שעות ו27 דקות?? איזה בדיקה / החלפה מיוחדת יש בטיפול הזה שאין ב100K? וגם אז - 3 וחצי שעות עבודה הבדל?!

ido 07-10-09 12:42

השעתון הוא של היצרן ולא שמשון ביהוד או סמיר בטייבה קבעו אותו.

saar 07-10-09 12:48

החיישן סל"ד מתחבר לגיר, אתה יכול לראות בעצמך אם הוא אטום מלמעלה בסיליקון ולדעת אם אטמו לך אותו או לא.
מדובר בחיישן אלקטרוני ולכן טיפה מים, והוא הלך.
כנס מתחת לרכב ותראה אותו באזור האחורי של הגיר.

student 07-10-09 19:04

הייתי שמח לראות סריקה של החשבונית, לראות על איזה עבודות ואיזה חלקים חייבו אותך. כמובן לאחר שתמחק כל פרט מזהה כולל תאריך.


ובגדול - בדיקת טיימינג בטיפול כזה היא בדיקה ויזואלית בלבד. אפילו סביר שללא פירוק מכסה הטיימינג. הם גם בודקים מתי לאחרונה החלפת רצועה אבל זה במחשב.

simon377 07-10-09 21:39

סטודנט-
בהנחה שמכסה רצועת הטיימינג שלם ובמקומו- אין אפשרות לראות את הרצועה מבלי לפרק את המכסה\לשבור אותו.

אני גם לא מבין אם ועל מה חייבו 4 שעות אא"כ מדובר בהצעת מחיר הכוללת את החלפת הטיימינג, החלפת תושבות המנוע ומשהו במתלה (שגם אני וגם רענן לא הצלחנו להבין במה מדובר.)

כמו כן- ישנם פרטים שארילו הוסיף שלא מופיעים בהודעתך המקורית.
בקיצור, חסרים פה המון פרטים ע"מ להבין מה קורה פה.

אם תעלה סריקה של החשבונית זה בהחלט יעזור להבין מה הולך פה.

ארילו 08-10-09 00:32

לכל אלה שתהו למה 4 שעות ו-27 דקות:

אני ציינתי את הדברים שחובה להחליף, בנוסף יש רשימת בדיקות כאורך הגלות שלא רשמתי שצריך לבדוק בטיפול 120K (הוראות יצרן, כן?).
בטיפול 100K הרשימה מעט קצרה יותר, והדברים שהם חובה מועטים יותר גם כן.

ככה היצרן מכמת את העבודה שיש לעשות בכל אחד מהטיפולים, וגם אם הטיפול בפועל היה נמשך יותר מהזמן שהיצרן הקציב לו, אז המוסך היה עדיין מחוייב לגבות כסף רק על אותן שעות שהוא אישר. (4 שעות, 27 דקות).


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:26.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©