![]() |
רעש חריקה מתכתי מגלגל ימין קידמי
כנראה שצרות באות הן באמת מגיעות בצרורות.
אז חיישן טמפ', עברנו. תאונה מצערת עם חזיר בר, עברנו. בשביל לסיים את החודש כמו שצריך תופעה חדשה! בדיוק כמו שנרשם בכותרת, רעש של חריקת מתכת במתכת מגיע מכיוון הגלגל הקידמי צד ימין (נוסע). נשמע בעיקר בעת בלימה במהירויות נמוכות (החל מ-30 קמ"ש ודרומה), ורעש דיי חזק, לא ניתן לפספס אותו. כמו כן נשמע בעת נסיעה אחורנית בדיוק אותו הרעש, ובדיוק מאותו הכיוון. בזמן נסיעה רגילה שקט לחלוטין. נשמע חזק במיוחד כאשר הבלימה מעורבת עם פניה ימינה. מבחינת בלימה, לא מרגיש ירידה ביכולת, אם בכלל קיימת. אשמים חדשים? :( ואיפה מתקנים את מה שזה לא יהיה בזול? (אין לי בעיה גם בזול מאד בשביל החודש וחצי הקרוב,התקציב דיי נמוך אחרי התיקון של התאונה, אח"כ מתחיל לעבוד כמו שצריך ונוכל להשקיע :)) |
תבדוק רפידות בלם, צלחות בילום, מייסבים בנאבה, פעמון צירייה.
|
תקשיב יכול להיות שזה בסה"כ אבן קטנה שניכנסה בין הרפידה לצלחת כן זה נישמע מוזר אבל זה מה שקרה לי בידיוק את אותם רעשים שאתה מתאר הלכתי לפנצריה הוא הוריד לי את הגלגל והוציא אותה הייתי בהלם.
|
אם זה בעייה ברפידות החלף בדחיפות מכיוון שאתה חורט את הצלחת.
אפשר לראות אוליי דרך הפתחים של הגלגל אם זה חורט. |
טוב להלן הדיאגנוזה שלי סעעעעערר עם ע':
היות ואני מבין שהרכב אכל תאונה באותו האזור, הייתי בודק את הצלחת, לעיתים היא מקבלת עיקום, ועל כן, בדוק אם הצלחת זקוקה לחריטה. כמו כן בדוק קליפר בלימה ימין, יכול להיות שהוא תפוס בעקבות התאונה, היות ומדובר גם בנסיעה לאחור, ניתן לבדוק זאת על ידי הרמת הרכב על ליפט או ג'ק, לשים את הרכב על הילוך סרק, ופשוט לסובב ביד את הגלגל הקידמי ימני, ולראות אם הוא מסתובב חלק, אם אכן הסתובב חלק, גש לתא נהג תן בלימה חזקה, וחזור חזרה לסובב אותו ידנית, אם הוא מסתובב חלק, אז הכל תקין, אם הוא נתפס ומתחיל להסתובב קשה מאוד, אז הקליפר תפוס. פרק אותו, נקה את הגומיות ואת הבוכנה שמן שימון עדין. עוד בדיקה שאפשר לעשות היא במדרון מאוד עדין, לעצור את הרכב עצירה מלאה. ואז לעזוב את הבלם כאשר הרכב בהילוך סרק, ולראות אם הוא ידרדר, אם הוא מדרדר חלק, הקליפר תקין, אם הוא עומד עדיין במקום (כאילו מישהו מחזיק עדיין את הבלם) אז הקליפר תפוס. בדוק קליפר ובדוק צלחות. עוד שיטה לבדוק צלחת עקומה או קליפר תפוס, היא הורדת הגלגל, ומבט על הצלחת, אם יש מקטע בצלחת שהוא בצבע סגלגל, הריי שהקליפר תפוס ויש לשחררו (מקטע סגלגל מראה על חום גבוה מאוד בצלחת, הנובע מקליפר תפוס והתחממות האזור). קליפר תפוס זה כאילו אתה נוסע ותוך כדי לוחץ על הבלם. בדרך כלל אותו החום הגבוה מתאפיין בשריקה. |
שוב
בכול זאת תבדוק את האפשרות שאני הצאתי (אבן קטנה)
מה אתה יכול להפסיד כסף זה לא יעלה לך! |
ממצאים...
חזרתי עכשיו מהרכב.
makara, מה זה נאבה? :confused: ואיך בודקים את המייסבים שם? העלתי את הצד הימיני עם הג'ק, שמתי על N וסובבתי את הגלגל. אין לי מושג מה בדיוק ההגדרה של סיבוב חלק :-? הגלגל הסתובב (סיבוב אחד של היד גרר עוד חצי סיבוב עד סיבוב שלם של הגלגל וזהו). לא הרגשתי קושי יותר מידי בסיבוב. גם בסיבוב אחורנית לא הורגש קושי מיוחד. מה שכן לי היה נשמע כאילו יש את רעש החריקה תוך כדי הסיבוב, פשוט ממש ממש חלש (אבי טוען שהוא לא שמע כלום, השאלה אם אני מדמיין כי אני מחפש משהו או שהזקנה עושה את שלה :rolleyes:) אבן אין, בדקתי (גם אני חשדתי באבן, באונו נתפסה לי אחת בתוך הבלם האחורי). אין סימנים סגולים על הצלחת, ואם חריטה אמורה להראות ממש בבירור אז גם אותה אין (לא היה איזשהו סימן חריג שנראה לעין). השאלה שעולה לי לאחר שאבי הסיט את תשומת ליבי לעניין, מה אמור להיות עובי הרפידות המינימלי בספייס? מכיוון שעובי הרפידה אצלי כרגע עומד על 7~ מ"מ. והיה ובאמת הרפידה גמורה (ובזה אחכים ממי שידע אם 7 מ"מ זה מספיק) ומדובר ברפידות, מה העלות? (צריך להחליף את 2 הצדדים ביחד אני משער על מנת למנוע מצב של עוצמת בלימה שונה). |
אם יש לך צליל של ברזל רוב הסיכויים שהרפידות חורטות.
בדיקות אפשר לראות מפלס שמן בלמים נמוך אם אתה אומר עובי 7 מ"מ לרפידות אתה נוסע כמעט על ברזל . האפשרות שאתה לא רואה יש שם קפיץ בחלק העליון של הרפידה ובשחיקה כמו שאתה אומר אז זה ישפשף בקנט של הצלחת ולכן לא תראה את זה. רק בפירוק. מה שתעשה פרק גלגל וכווץ את השסתום במברג ואז סובב רת הגלגל |
דיברת על מפלס נוזל אז יצאתי לבדוק.
אכן במיכל נוזל הבלימה הנוזל לא נמצא במקסימום, אלא מתקרב יותר לאמצע בין המינימום למקסימום. לא הבנתי מה לעשות לגבי השסתום, יותר נכון אין לי מושג איפה קיים השסתום ;-) |
1 צירוף קובץ(ים)
7 מ"מ רפידה זה מעט מאוד לטעמי
לשמחתך החלפתי במורשה ממש לפני חודש והעלויות בצילום המצורף : |
תודה רבה (לכולכם כמובן :))
אם כך במורשה העלות תהיה כ-350 שקלים כולל עבודה. אני משער שבמוסך לא מורשה פיאט זה יהיה פחות, ואם ארכוש רפידות לבד אז בטוח גם יצא קצת זול יותר. האם יש סיבה להעדיף מורשה יבואן במקרה הזה, או שכל מוסך מורשה (כוונתי פשוט לא למוסך חאפר) יהיה בסדר? התיכנון היה להחליף רפידות (בדיעבד רפידות, לא ידעתי בדיוק מה צריך להחליף אבל ידעתי שצריך כי קולות השריקה הצורמת לקראת עצירה מלאה כבר חירפנו אותי) בטיפול, אבל זה עוד 3 חודשים כך שלא אמתין עם זה. |
[quote=Ron_Dadon;51007]חזרתי עכשיו מהרכב.
makara, מה זה נאבה? :confused: ואיך בודקים את המייסבים שם? הנאבה היא מרכז העניינים דרכה עובר קצה פעמון הצייריה, המשולש מחובר אליה, הקליפר, הבולם, הצלחת מתחברת אליה, הגלגל מחוזק עלייה בעזרת אומים/ברגים, תפוח ההגה. קודם כל כמו שרשמתי תשלול לחלוטין שהבעיה מקורה ברפידות או בצלחות רק אחרי כן תבדוק את מייסבי הנאבה. מרימים בעזרת מגבהה את הרכב וכאשר הגלגל מעט באויר אפשר להתחיל בבדיקה, תופסים את הגלגל בעזרת שתי ידיים בשעה 3-9 ואז מבלי לסובב את הגלגל אלא באמצעות משיכה של יד אחת כלפי הגוף ויד שנייה כלפי הרכב (כיווני ידיים מנוגדות) מרגישים אם יש חופש במיסביי הנאבה, כדאי לסובב חצי סיבוב ולבדוק שוב באותה צורה. כדי לחדד את העניין: פעמון הצירייה שקרוב לגלגל מסובב את הנאבה והנאבה מסובבת את הגלגל, הנאבה מורכבת משני חלקים שבחיבור ביניהם יש מייסב אחד או שניים תלוי בדגם הרכב. פירוק והרכבה של מייסבי הנאבה מאד פשוטים בתנאי מוסך שיש באמתחתו מכשיר לחץ (פרס), בתנאי מוסך מדרכה כמו שלי זה לוקח קצת יותר זמן והרבה כוח של פטיש, כדי להכניס את המייסב החדש משתמשים במייסב הישן בתור תותב. |
קח פרוייקט יכסה לך את הכל ומקווה בשבילך שזה רפידות
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/...czeklocki.html |
איזה יופי יאיר, איך הגעת לאתר בפולנית?
אם מישהו צריך עזרה בתרגום שיפנה אלי. |
תודה על ההסבר MAKARA.
יאיר, נראה לי שהפרוייקט המצולם המדובר מתאים לפונטו דור ראשון (מערכת הבלמים השתנתה?), מכיוון ששמתי לב שבפרוייקט שעשו פה בפורום על החלפת רפידות המערכת הייתה שונה, וכמו כן במוסך היום המערכת נראת שונה ממה שמוצג בפרוייקט הפולני (גם אופן הפירוק שונה). ותודה כמובן לכל מי שיעץ וסייע. עידכון וסיכום: הוחלפו היום רפידות (לא במורשה יבואן, פשוט מוסך מורשה). בתחילה ממבט דרך הגלגל המוסכניק טען שיש גם צורך בהחלפת הצלחות, אבל לאחר הפירוק הוא אמר שהוא טעה ואין טעם להחליף אותן כרגע, אולי רק בטיפול בלמים הבא או אפילו מאוחר יותר. העבודה לקחה בסה"כ כ-15 דקות, כאשר בקבלה של שחר מהמורשה מדובר על תהליך של 40 דקות, מעניין איך הגיעו לתובנה הזו, אולי אם מפרקים את הגלגל עם מפתח ידני שהרכב מורם על ג'ק ועושים הפסקת קפה וסיגריה באמצע. סה"כ עבודה + סט 4 רפידות קידמיות = 150 שקלים (ברור לי שאלו לא אותן הרפידות שהיו שמים במורשה). הרעש פסק לחלוטין (ראיתי שעשו פאזה קטנה לרפידות על מנת שלא ישרוק), והבלימה חזרה להיות נשכנית מתמיד. |
גם אצלי החלפת הרפידות לקח במורשה 10-15 דקות כולל ללכת להביא חדשות מהמחסן :)
זה שהם רשמו 40 זה שעתון שהוא קבוע וגם אם היה לוקח להם שעה וחצי היה עדיין כתוב 40. איך הם מחליטים מה לוקח כמה ? זה רק הם יודעים זה כמו שאני לא יכול להסביר למה שמן מנוע של פז (פ-זבל?) 2.8 ליטר הם לוקחים 110 ש"ח כשאפשר לקנות אג'יפ 4 ליטר בפחות ברשת אוטו דיפו. או נניח למה הם לוקחים על אזיקון פלסטיק (ורושמים באנד) 5 ש"ח כשאזיקון בודד עולה כמה אגורות.. טוב לשמוע שהפונטו לא שורקת יותר :) |
טוב לשמוע יצאתה בזול טוב שהוא לא השחיל אותך בצלחות.
בדיקת צלחת לא תקינה תעשה בנסיעה של 80 קמ"ש ובלחיצה על דוושת הברקס ההגה ירעד לידיעה. צודק הפרוייקט הפולני ל-MK1 אבל הרעיון אותו הדבר רציתי שתראה איך זה נראה. |
זה לא יאמן שעושים קומבינה כזו מסוכנת ועוד מיידעים אותך בכך.
הקומבינה היא לשייף את קצוות הרפידות כל המסביב וזאת על מנת שלא ישרקו. מה שזה עושה זה פשוט מוריד לרפידה את משטח הבלימה שלה, במקום לבלום על כל משטח הרפידה, היא עכשיו בולמת על שלושת רבעי שטח מהרפידה. חבל שהוא שכח לומר לך, שעוד 1000 ק"מ, זה יתחיל שוב לשרוק. ואז שוב צריך לחזור על תהליך השיוף, ככה כל 1000 ק"מ. פעם אחרת דע, לא לחינם יש רפידה ייעודית לפיאט, כמו לוקאס, כמו רמסה. דרך אגב סט רפידות רמסה שזה הרפידות הייעודיות לפיאט עולה 85 ש"ח, אז תהרוג אותי אני לא יודע למה לחסוך בעיניין הזה. |
בכל המוסכים משתמשים בפעולה זאת וגם לרפידה אכי טובה הפזה נועדה לתת לרפידה לתפוס את מקומה.
הקומבינה היא של חברות המכוניות שהרי פעם היו שמים ברפידה תערובת של נחושת ובפועל הייתה מחזיקה פי שלוש מרפידה מודרנית וחדשה . אצלי ברכב סט אטה עולה 400 ש"ח וסיני עולה 70 ש"ח ומחזיק יותר ק"מ. ולידיעה גם רפידות של אטה הורסות צלחות בלמים |
צטט:
כנראה שצריך לדעת מה לחפש ואיפה ולקנות לבד. בחיפושים באינטרנט הרפידות הכי זולות שמצאתי היו ב100 שקלים לערך (של "רויאל ברייק") והאמת שבכל מקרה לא ידעתי אילו רפידות הן היעודיות לפיאט. אגב, בפאזה לא ידעו אותי, אני פשוט ראיתי את זה, ויודע שעושים את זה בכל מקום אז לא ייחסתי לזה חשיבות מיוחדת (הפאזה ממש קטנה ועדינה, אולי 10% משטח הרפידה). מה שכן, לאחר שראיתי אדם עושה את התהליך לידי, ההחלפה נראת לי פשוטה יחסית (לא ראיתי איזשהו שלב קשה בפירוק). כמובן שעל ליפט זה יותר נוח, אבל אפשרי בהחלט גם בבית, ובפעם הבאה (שזה עוד שנה וחצי - שנתיים לפי הקצב נסועה שלי), אני בהחלט מאמין שארכוש רפידות (ואולי גם צלחות אם אזדקק) ואחליף לבד. |
הממ... מעניין ...הנה מקרה שלי קרה לאחרונה:
אומנם כותב אחרי הטיפול בבעיה - טופל אתמול ונקווה שזה באמת זה...
היה רעש מתכתי שלי לפחות נשמע חזק ובמוסך טענו שהוא לא כזה חזק... בדכ רק בשעות הבוקר ורק מחצי היגוי עד מלא: היגוי ימני - הרעש היה נשמע לי מימין. נחזור למוסך :בהתחלה לא מצאו כלום אז השארתי את האוטו למחרת כדי שינסו לשמוע רעש בבוקר שהאוטו קר. בסוף התברר לטענתם לאחר חיפוש במוסך שהרעש בכלל מצד שמאל בהיגוי ימני. הבעיה לטענתם היתה בפחית מגן לבלם שנמצאת בנאבה או משהו כזה - לי זה נשמע סינית.. הייתה עקומה קצת ומשום מה רק שהאוטו קר ובהיגוי חצי עד מקב שמעו וגם רק במהירות איטית נגעה בבלם וזה הרעש. לא ידע להגיד לי למה זה ככה רנדומאלי.. האם התקלה לטענתם והטיפול הגיוני והעלות 85 כולל מעמ - אחרי שעשו נסיעת מבחן קצרה לאתר את התקלה והעלו לליפט לתקן שם.. לפחות המחיר נשמע הגיוני. |
התקלה והטיפול הגיוני, העלות 85 כולל מע"מ זולה מידי, זאת כאשר לוקחים בחשבון הרמה על הליפט, פירוק הגלגלים ואיתור התקלה.
דוד. |
קיבלתי הנחה..
קיבלתי הנחה..
:grin:בהתחלה הוא אמר לי טלפונית 100 שח |
לא ברור כיצד הוא אמר לך טלפונית 100 ש"ח, לפני שידע מה התקלה. :)
דוד. |
למה אתה מניח שהוא אמר מחיר לפני שידע מה התקלה?
הרכב היה במוסך ונשאר ללילה, בבוקר המוסכניק עלה על הבעיה ונתן בטלפון עלות תיקון. אמת הדבר? |
אכן כן
נשאר לילה במוסך
כמו כן דיבר איתי האיש שירות לקוחות ולא המכונאי. הוא קיבל את המידע על התקלה מהמכונאי כמובן. ואמר סביב 100 שח. בסכומים כאלה כמה שקלים יותר או פחות לא ישנו. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©