![]() |
פיאט כרומה חדשה בישראל !
לאחרונה נחתה בישראל, בשקט בשקט, פיאט כרומה חדשה, שחורה ודהימה עם ג'אנטים גדולים ומרהיבים. מדובר בדגם שעבר זה מכבר מתיחת פנים וסופסוף קיבלה סמל"ת מחיר טוב שיאפשר לה למכור אותה בארץ בסביבות 150-160 אלף ש"ח שזה נמוך מה-190 -200 אלף ש"ח שהיתה אמורה להימכר בסיבוב הקודם (לפני מספר שנים) שביקשה סמל"ת לייבאה.
מדובר במכונית משפחתית גדולה במרכב מעין-סטיישן אלא שהמרכב הרמוני למדי ולא נראה כמו גרסת סטיישן למכונית סדאן או האצ'בק. מתיחת הפנים שינו מעט את הפגושים וביקר הפנסים הקדמיים בסגנון הבראבו. מבפנים מדובר עדיין באחד מעיצובי הפנים העשירים ביותר שיצאו לפיאט, סביבת הנהג מרשימה והאבזור לא מבייש את בת-דודתה (אלפא כמובן ...), בסיס הגלגלים ובכלל הרצפה, 2.80, נלקחו מהאופל סיגנום וכך גם מנוע ה-2.2 והגיר האוטומטי 5 הילוכים (טיפטרוניק) שנלקחו גם הם מאופל סיגנום\וקטרה. מדובר במכונית מאוד שימושית, מאוד יפה, לטעמי, ומיוחדת על רקע עדר המזדה 6, הונדה אקורד ושאר מכוניות מכובדות אחרות. הסוויץ' אגב, נמצא בין 2 המושבים הקדמיים א-לה סאאב. המכונית הספיציפית הובאה לצורך תקינה וכ-70 מכוניות שהוזמנו יגיעו בקרוב ארצה למכירה. נאחל לה בהצלחה ובהמשך נקבל גם מידע על מועד השקתה. ניר. |
נשמע מעניין ובהחלט צעד מבורך מצד סמל"ת להעשיר את מגוון הרכבים שהם מציעים
|
מזמין אחת לפני שיגמר המלאי
בדיוק יש לי את 160K עבור המכונית נשמע אחלה חלקי חילוף .
הבעייה נגיד שאני ארצה למכור אותה אחרי חודש כמה אקבל עלייה יעני מה שנקרא פחת. וחוץ מזה אני מתמחה על מנועי פיאט עד שהתרגלתי וגם החלקים זולים . אוליי שיסדרו לנו סדנה בגרמניה לשיפוצים ושידרוגים. מתלבט מה אתם מצעים . |
לא מובן מה אתה בעצם שואל ... אם בכלל ...
ניר. |
קבל באהבה
אני אומר שנמאסתם פיאט וכל הסוכנים שלה שלא מסוגלים לכלום .
מה עשיתם לא בשנה האחרונה אלא בשנים האחרונות מזל שיש לכם את הליסינג . מכוניות יקרות שלא מצדיקות כלום 0 מוסכים אמינות בטיחות וחשוב יותר קידמה. ואתה בא ומהלל בדיוק איזה אוטו זה של אופל כמה מכוניות סמלת תמכור במחיר זה? המשך ניר אתה צריך להבין שהכעס נובע מהיחס שאתה מקבל מקבוצת סמל"ת ומהתרגילים שעושה ללקוחות שממש לא פריירים. אתן לך דוגמא מהמבצע האחרון הורידו את המחירים לפונטו אוטומט ל84000 ש"ח למחרת הייתי בסוכנות שנאמר לי שנגמר הדגם הזה ויש יותר מפואר שעולה 89000 ש"ח כיייייייי אתמול מכרו מאה מכוניות ונגמר זה רציני? לגבי הטריידאין אם הם לא מאמינים ברכבי פיאט מי כן דיברתי על קידמה מי יקנה היום כרומה במחיר הזה ולעומת זה משווקים את מנועי 8 שסתומים. הפונטו של היום לא שונה מהגרנדה פונטו בכלום אותו מנוע שילדה ו-2 כריות |
אתה שואל אותי בתור "פיאט" או בתור "סוכנים שלה שלא מסוגלים לכלום" ?!
אתה סתם מתנפח, וכנראה שלא ממש בקיא במספרים ... סמל"ת מוכרת מעט מאוד לליסינג ביחס ליתר היבואניות ובעצם מוכרת מעט מאוד נקודה. מכוניות יקרות ?! - איזה ?! הפנדה ? הפונטו ? ה-500 ? בטיחות ?! - עד כמה שאני זוכר לגראנדה-פונטו יש 5 כוכבי בטיחות וגם ל-500. אמינות ?! - כנראה שאתה לא ממש מכיר את מכוניות פיאט משני הדורות האחרונים הנהנים מאמינות טובה. קידמה ?! - פיאט היא המובילה מבין היצרנים האירופים בטכנולוגיית הדיזל שלה למנועים בנפח קטן עד בינוני, גם במנועי בנזין קטנים היא לא פראיירית. זה שהיצע המנועים בארץ מצומצם זה כבר עניין אחר, פיאט כיצרן דווקא נמצא במקום טוב באירופה בעניין מנועים. אני מהלל מכונית טובה, גם סאאב 9-3 היא "אופל" - אבל היא לא ! הן כל כך שונות, זה שהשילדה זהה זה לא בהכרח אומר שזה רע. גם האלפא 159 משתמשת ברצפת הווקטרה - היא ממש לא מכונית רעה וזוכה להמון שבחים מאז שהוצגה. אבל זה בסדר, גם להוציא קיטור צריך לפעמים ... ניר. |
ניר, משום מה כשאני מגיב על נושאים כאלו אתה נמנע מלהגיב לי בחזרה, עד כדי כך שאני מוחק כעבור שבוע את ההודעה שלי, שלא ייראה שכאילו אתה לא מגיב לי בחזרה בכוונה.
אני מעדיף לחשוב שפשוט לא ראית את ההודעות שלי... ובכל זאת תרשה לי לנהל דיון בנושא ולהתיחס (באדום) למה שכתבת: צטט:
|
אני דיי מסכים עם התגובות, אישית אני מרוצה מאוד מהפיאט שלי
אך כשארצה להתקדם למכונית חדשה יותר אין סיכוי שאקנה עוד פיאט וזאת לא בגלל שאני לא אוהב את הפיאט החדשות, אך המנועים והאבזור אינו משתווה לרכבים אחרים בקטגוריה. ועוד משהו שאני לא מבין, למה להביא מכונית סטיישן לארץ ולא להביא את הבראבו החדשה או לינאה? הביקוש לרכבי סטיישן כל כך גבוה? לא נראה לי. אני אישית הייתי שמח להתקדם לבראבו עם מנוע ואבזור נורמלי. |
צטט:
התנהלות סמל"ת בזויה. ישנם כמה נקודות אור קלילות בדמות התעוררות בעניין ה מיטו , ושיווק ה 159. זה בגלל התחלופה בצמרת ניהול אז מישהו רצה לעשות שריר ולהוכיח שהוא יכול לעשות משהו אך מעבר לזה אין ולא כלום. סמל"ת עם כל הכבוד לך ניר המקורב ל צלחת השיווק, צר לי לומר לך פיאט/אלפא פשוט "לא קיימים" בישראל אם תרצה שקופים בישראל. מח' השיווק , מעדיפים לשבת במזגנים ולגרד את הביצים. אין תכניות לטווח ארוך, אין עבודת שיווק אין ואין ואין ואין משהו שאפשר להצביע ולומר כי סמל"ת משווקת את עצמה. סמל"ת רדומה דבר המשליך על תוצר הייבוא אלפא/פיאט. שלא לדבר על התעוררות ושיווק דגמים מעניינים ע,ע פנדה 100HP. חוץ מביקורת , יש לי תכנית : "מה עושים?" את ההצעה, ותכנית מסודרת אני מסוגל לנפק אך רק מול הגורמים הרלוונטים ולא ע"ג הפורום. את הביקורת המלאה שלי העלתי כבר בפני אנשי סמל"ת. עכשיו אתם יכולים לחזור לישון. בברכת סופ"ש מהנה |
אני מסכים בהחלט עם 2 התגובות מעליי. כדי להמחיש עוד יותר עד כמה שאילן מעליי צודק, ניתן להתרשם מהודעתו של ניר בשרשור אחר:
צטט:
כל עוד שמיכאל לוי יתייחס לעסק שלו כמשהו שולי, לא חשוב וסתם עוד תחביב (אם תרצו ה- "בייבי" שלו) אז כך דברים גם ייראו בשטח. מוכרים 3 וחצי מכוניות ב- 2 וחצי דגמים, רק כדי לשמור על הראש מעל המים, הריי מה איכפת? זאת לא ההכנסה העיקרית. |
אילן, לגבי ה"בשקט בשקט", הכרומה הספיציפית הגיעה למטרות תקינה טרם תחילת היבוא הסדיר, עדיין לא נתקבל אישור משרד התחבורה לשיווק המכונית וכשזה יתקבל תהיה בטוח שיחל פרסום אודותיה. אמנם אין ספק שהאישור המחיוחל יתקבל ובסה"כ מדובר בהליך פרוצדורלי פשוט ורגיל אך עדיין קבלת האישור כתנאי היא מחוייבת המציאות.
לעניין ה"התעוררות", מדובר בהליך שהחל לפני כשנתיים במגעים של סמל"ת מול היצרן להורדת המחיר כך שתוכל להיכנס לקבוצה 5, מהלך אותו הוביל בהצלחה ובכישרון סמנכ"ל השיווק והמכירות הקודם של סמל"ת, אורן חסון (כיום מנהל השיווק והמכירות\מנכ"ל קיה), כך שאין מדובר ביוזמה של איזשהו גורם בהנהלה החדשה שמנסה "לעשות שריר". בענף הרכב דברים לוקחים זמן, תהליכים מורכבים שמבשילים, בדיוק כמו ויסקי משובח - לאט ... בקרוב יעלה הקמפיין בטלויזיה לאלפא מיטו ותראה שאותה הרוח שהחלה עם ה-159, ממשיכה לנשוב. לגבי הפנדה 100HP, אף אחד בארץ לא יקנה פנדה עם ביצים קצת יותר גדולות במחיר של פיאט 500, לא כל מה שניתן למכור באירופה בכלל ובאיטליה בפרט, ניתן למכור גם פה. אנחנו שוק שונה לחלוטין. ל-dodihob, הכרומה היא לא בדיוק סטיישן במרכב הקלאסי, יותר מונובוקס עם עיצוב מעט כוחני שהתוצאה הסופית שלו נאה ביותר. כאשר סוכם לאחרונה עם היצרן על יבוא הכרומה, היה גם רצון לייבא את הבראבו אך המחיר שהיבואן קיבל לא מאפשר למכור אותה במחיר ריאלי בארץ ומעבר לכך, עדיין אין לה, כמו גם ללינאה, גיר אוטומטי שיאפשר למכור כמויות משמעותיות בארץ, בלי גיר אוטומטי לא יהיה יבוא ואת זה חשוב להדגיש. לגבי הסיידיצ'י, גם כאן סוגיית המחיר היא זו שקובעת שהרי אין טעם להציע אותה במחיר גבוה בכמה אלפי שקלים ממחירה של הסוזוקי SX4 התאומה. ל-Stio, גם בת-יענה מעדיפה לטמון את ראשה בחול ולחשוב: "לא רואה - לא רואים אותי" ... ודי לחכימא ברמיזא. ניר. |
לניר שלום
שים לב כמעט לכולם יש תגובה ועניינית כלפי היבואן. זה שאתה מגיב באמירות מתנפח בת יענה שב בשקט לא מוסיפה ומראה את פרצופו האמיתי של היבואן. הייתי שמח מאוד אם היבואן הייה ער לציפיות מלקוחותיו ובמיוחד אלו שהלכו איתו דרך ארוכה והם יודעים בדיוק מהם מחלותיו לאורך שנים ארוכות. |
מה שלא מובן לי בכל העניין, נכנסתי לאתר פיאט של United Kingdom, ונכנסתי להשוואר דגמים.
שם השוואתי מחירים של ה-500 - Punto Grande 5dr. עכשיו מה ההגיון בתמחור של סמלת, בבקשה אם אתה יכול להסביר לי אשמח! Fiat 500 - מחיר באנגליה 9,505 מחיר בישראל 114,990 Fiat Grande Punto - מחיר באנגליה 11,125 מחיר בישראל 90,990 הממ.. משהו לא כל כך הגיוני לי פה. שלא לדבר על הפנדה 100כ"ס שגם מחירה נמוך מהגרנדה. אבל מה שכן, שוב אני לא הולך לשבור את הראש, אם הם יחליטו שהם רוצים אשכרה למכור מכוניות ויביאו מנועים ואבזור נורמלי במחירים שפויים אז אני ימשיך עם המותג, אם לא יש עוד מספיק יצרנים בחוץ. |
צטט:
הערות באדום... |
יאיר, היבואן ער למזומנים מלקוחותיו ... זה עסק כלכלי שתכליתו לךהרוויח כסף עבור בעליו - מכירת מכוניות היא רק הדרך לעשות את זה. אז אולי "ציפיות" היא לא המילה המתאימה אלא היצע וביקוש. השוק הישראלי יודע רק לדבר, קח למשל את המאזדה MX-5, מכונית מצויינת, אפילו מתומחרת לא רע ביחס לענף בארץ. כולם, עיתונאים בעיקר, התכיינו שחייבים לייבא את המיאטה גם אם זה רק בגיר ידני והתוצאה שהיבואן שופך כסף על תקינה, מלאי חלפים, הכשרות וכו' אבל מבחינת מכירות ההישג מוגבל ביותר כך שרווח ממשי הם לא רואים שם אלא יותר מקדם תדמית.
בארץ אלופים בלדבר אבל כשצריך להוציא את הארנק - כולם נעלמים ... אני מניח שאם יבואו 20-30 חבר'ה לסמל"ת וייבקשו להזמין פיאט בראבו ידנית, לא משנה עם איזה מנוע או אבזור, הם לא יישלחו לדרכם, כנ"ל לגבי כל דגם אחר. אבל צריכים גם לשלם. dodihob, גם לי לא ברור למה המיסוי כאן כל כך גבוה, זו הסיבה לפערי המחיר. תוסיף לכך שהשוק הישראלי קטן ומצומצם בקנה מידה אירופי או אפילו דרום-אמריקאי ותבין שהשוק שלנו הוא טיפה בים דבר שלא עושה חיים קלים ליבואן רכב ישראלי שמנהל מו"מ עם היצרן שלו לקבל מחיר לפני יבוא. לגבי ה-500 אסביר לך משהו, כשיצאה ב-4 ליולי 2007 החל מבול של טלפונים לסמל"ת ונרשמו כ-300 מתעניינים פוטנציאליים למכונית. היצרן הקצה לישראל רק כמות מצומצמת של כמה עשרות בודדות לשנת 2008 ולכן גם כשמכרו אותה ב-130,000 ש"ח (ואף יותר כשמדובר בגרסת הלאונג' כמו שלי) לא היתה להם בעיה של קונים. ככה זה כשההיצע קטן מהביקוש - אתה יכול לדפוק מחיר ועדיין יקנו. זה בסדר וזה לגיטימי. כעת היצרן "שחרר" כמויות נוספות וגם את גרסאות ה-1.2 במחירים טובים יותר היות והלחץ על ה-500 באירופה מתחיל לרדת, לכן היצרן יכול להקצות יותר מכוניות לטובת היבואן הישראלי. היצרן מעדיף למכור אותה באירופה שם המיסוי על הרכב נמוך יותר והרווח עבורו גדול יותר מאשר במדינות עתירות מס כמו ישראל. ניר. |
זאת אומרת שאם אני חפץ ברכב מתוצר "פיאט" שלא משווק כאן בייבוא סדיר, אני צריך להגיע לסוכנות עם עוד 20-30 אנשים שמעונינים לרכוש את אותו דגם, ורק אז אולי הם יאפשרו לי לבצע הזמנה?
מאיפה אני אמור להשיג עוד 20-30 חבר'ה? |
למנהלים
שלום
ישנו דו שייח ענייני ורציני מול ניר . ושאלתי האם אפשר להכין סקר לשאלות הנ"ל לגבי היבואן סמל"ת 1. האם אתה מרוצה המהיבואן 2. האם אתה מרוצה משרות המוסכים של פיאט 3. האם מחירי החלפים זולים או יקרים 4.בגלל עלויות מוסך וחלפים יקרים אדחה טיפולים או מטפל ברכב לבד 5. האם הייתי מחליף רכב פיאט חדש ובעיסקת טרייד מול היבואן לקבוצת חברים במחיר מוזל לפורום. 6. איזה רכב לקניה(תנו קבוצה של רכבים) אפשר לנסח או להוסיף יתקבלו בברכה תודה |
ניר כל אלו דברים ידועים ולצערי אני מסכים איתך.
בעצם מה שאתה אומר זה שאם לא היה מבול של טלפונים אז סמל"ת היו מתמחרים את ה-500 כמו שמתמחרים אותה באירופה? (ביחס לגרנדה פונטו למשל). בולשיט - הרי לא היו מביאים אותה בכלל. גם כששיווקו פה את האונו ואת הפונטו דור ראשון היבואן לא היה גמיש יותר מדי (אני יודע כי אני רציתי להזמין אונו חדשה בזמנו) וסוכני המכירות נתנו הרגשה של "מי צריך אותך בכלל". מזכיר קצת את הסוכנים של סובארו באותה תקופה. למה אתה יכול להזמין כל רכב מקבוצת פולקסווגן בכל קונפיגורציה שתבחר (רק זה יקח כמה חודשים) ואצל הרכבים של פיאט אתה לא? בחייך, לא סתם יש לנו הרבה טענות כנגד היבואן (איך זה שפתאום הם הצליחו לייבא את אלפא 159 במחיר תחרותי?) והתחושה היא שהם הורגים את המותג, וזה חבל. אולי דברים משתנים שם בעקבות החילופים אבל לצערי זה קורה לאט. אני מאוד מרוצה מהפיאטים שלי, וגם הרכב הבא יהיה של הקונצרן (אחרי שיסתיים החוזה ליסינג כמובן) אבל אם גם ככה היבואן לא גמיש איתי - אני אקנה אותו משומש ;) |
עם כל הכבוד לכרומה ולרשימת הגימיקים שלה, אני עכשיו חזרתי מנסיעת מבחן על הלקסוס RX450h החדשה, לא ראיתם דבר כזה בחיים שלכם!
רכב היברידי עם 300 כ"ס! לא מתניעים עם המפתח, המפתח מזהה לבד כשאתה מתקרב ופותח לך את הדלתות. כשאתה נכנס ומתניע (ע"י לחיצה על כפתור) אז הכיסא מתקרב לבד וההגה יוצא החוצה. מסך DVD עם ג'וייסטיק לשליטה כל כל הגימיקים, חיישני רוורס עם מצלמה כולל חיישנים קדמיים ועוד ועוד, אז כל מה שניר פרסם פה על הכרומה זה כלום... ד"א הפנסי קסנון ממש מאירים מעולה, אור לבן כזה. רק חבל שהרכב כ"כ כבד (2700 קילו) והוא לא זריז כמו הפאביה. טוב, אז לאחר החוויה עכשיו, נחזור לנושא שלנו: כל מה שניר רשם לא אמור לעניין את הלקוח הישראלי. אין מה לקנות פיאט חדשה בארץ, גשו לרכוש מותגים אחרים (ממש לא חסר) עם שירות הרבה יותר טוב, פריסת מוסכים רחבה יותר, מוסכים גדולים יותר ועוד (ואני אומר את זה בעצב). הרכב הבא שלי בעוד כמה שנים (נוסף לפאביה) יהיה כן של פיאט, אבל זה יהיה בייבוא אישי. קשה לי להאמין שלסוכנות של פיאט אני אדרוך פעם נוספת אחרי ה"חוויה" שעברתי שם. אביעד- מסכים איתך, אבל תנסה להיכנס לסוכנות של מאזדה- אותו יחס: "תקנה? בבקשה, לא רוצה? צא לנו מהסוכנות" (לא בניסוח הזה אבל זאת ההרגשה). אגב, הסוכן מכירות של סמל"ת ראה שהסתכלתי בסוכנות כזה מסביב, הוא אומר לי: "לא יודע למה ריק היום, בד"כ מפוצץ פה!" אני לא ידעתי האם לצחוק או לבכות. אין אפילו כלב אצל סמל"ת ועוד זה היה ביום שישי בבוקר, לסוכנים משעמם בסוכנות אז הם מריצים מקט"ים ומספרי שלדה בSAP מרוב שיעמום. |
טוב מה עשיתה עכשיו ?
יצא לי עשן מהאוזניים מתיאור הלקסוס. חוץ מזה לא הבנתי על מה אתה עונה אחרי הלקסוס אנחנו בליגה ז' מחוז דרום. לך ספר לניר סיפור השקעתי על הפונטו בסביבות 8K האוטו נוסע חבל"ז ושמתי אותו ביד 2 אתה יודע כמה התקשרו אליי תנחש גורנישט. |
אני השקעתי על האונו 20K, הרכב נסע חבל"ז. אומנם נמכר בקלות, אבל נחש כמה נתנו לי עליו? 5300 ש"ח וזה עוד מעל המחירון במאות שקלים. חבל להשקיע, זה או שאתה משקיע ולא מוכר לעולם, או שאתה מוכר את הרכב לפני שאתה משקיע. אין לזה סוף.
גם שאני נכנס לסוכנות של פיאט כשבחוץ חונה באונו, הסוכן שואל אותי "איזה אוטו זה"? בהתחלה חשבתי שהוא צוחק איתי אבל היה רציני, ועזוב שנראה לי שהערתי אותו משינה, היה רדום כזה. כשאתה מבקש טרייד אין הם פותחים עיניים (לעומת זאת הסוכנות בנצרת דווקא רצתה לקחת לי את האונו במחירון והיו ממש נחמדים! היה יום מכירות בצפון לפני שנתיים). תנסה לפרסם עם תמונות והתגמשות במחיר. הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל באותו היום שהרכב שלי היה ביד 2. |
גיא מכרת אוטו ישן בסופו של דבר. זה שבמשך 20 שנה השקעת בוא 20K זה לא רלוונטי.
קיצר אני שמח שמביאים את הכרומה החדשה. אני גם חושב שהיא לא בשבילי (עדיין) אני ואשתי מעדיפים מכוניות קטנות. אולי אם יכניסו אותה לחברות הליסינג באגרסיביות נראה הרבה ממנה. |
יאיר, אין דו-שיח "מול ניר" אלא דו-שיח "עם ניר", אני לא עובד בסמל"ת ואין לי מניות שם אבל אני בהחלט מנוסה, מתוקף תפקידי בוועד מועדון אלפא רומיאו, בהתנהותה של החבר'ה והפונקציות השונות בה. אני אומר את דעתי שהיא בערך כמו חטיף במטוס: אתה יכול לאכול אותו או לא לאכול אותו ...
ארילו, מה שאני אומר זה שעם הכמות המצומצמת שהוקצתה לישראל, הם יכלו גם להציע אותה במחיר גבוה יותר ועדיין היו לה קונים, אני יודע על עו"ד ידוע שרכש פיאט 500 לאונג' עם תוספות רבות שהביאו את מחירה ל-170,000 ש"ח. ישנן מכוניות שהן מעבר למכוניות והרכישה שלהן היא בגדר רצון או כמיהה ולאו דווקא צורך. בארץ, ה-500 היא לא אוטו להמונים. זה המצב. ניר. |
ניר אין ספק שאתה צודק בנקודה הזאת. אבל תחשוב על זה אחרת:
אז הם מכרו את כל ההקצאה שהם קיבלו בשביל פיאט 500 לשנת 2008, אבל מה עם 2009? 2010? עכשיו כשהמכירות באירופה נרגעו סמל"ת היו יכולים למכור הרבה יותר יחידות ממנה בשנה (אני מניח שכל מי שהיה מוכן לשלם מחיר מופקע עבורה כבר הזמין אחת) ולהרוויח עוד כסף. אבל אני לא אכנס לכיסים והחישובים של סמל"ת - אני יכול רק להתרעם עליהם שבמקום למכור עוד הרבה יחידות ולהנות מהכנסה לכמה שנים של טיפולים וחלפים הם רצו את הרווח המיידי. מילא אם כל שנה - שנתיים היתה להם מכונית שמעוררת היסטריה כזאת. אני גם יכול לקנא באזרחי האיחוד האירופי שיכולים לקנות אותה באותו מחיר של הגרנדה פונטו. אולי ביבוא אישי מאיטליה יהיה אפשר לחסוך כמה עשרות אלפים עליה. משהו קרה שם מאז ההסטריה של האונו והפונטו דור ראשון, אז סמל"ת הובילה במכירות בסגמנט של הקטנות. אבל אולי זה מה שצריך לקרות, שהמכירות יתדרדרו לשפל חסר תקדים בשביל שמי שצריך יתעורר שם. יאללה, ניפגש בשמחות :) |
ארילו, כמות המכירות של פיאט כבר נמוכה מזה מספר שנים "תודות" לליין מוצרים שלא מתאים לישראל (גיר רובוטי בפונטו, אין גיר אוטומטי למשפחתית קומפקטית, אין משפחתית קומפקטית בתצורת סדאן, חוסר במנוע 1.6 וכדומה).
יבוא אישי מאיטליה בפרט ומאירופה בכלל למכוניות "פשוטות" איננה כדאית והמחיר הסופי גבוה ממחיר הקניה כחדש בישראל. שים לב שבכל הנודע ליבוא אישי, לא מתקיים יבוא אישי למכוניות משפחתיות או קומקטיות אלא רק לרכבי 4X4 ומכוניות יוקרה (סלון, פאר וספורטיביות). באופן אבסולוטי, לאחר הורדת המחיר, הפיאט 500 איננה מכונית יקרה, במיוחד כשבודקים את מחירה של המיני הפונה לאותו קהל לקוחות פחות או יותר. מי שקונה פיאט 500 לא התלבט בינה לבין הפונטו, אין כאן סקר שוק או משהו כזה. מי שרצה פיאט 500, כמוני למשל, רצה רק פיאט 500 כי מבחינתי אין משהו דומה לה (החיפושית והמיני המקוריות והחדשות כאחד, מעולם לא עשו לי את זה ...). כל מי שקונה אותה קונה אותה בגלל הייחוד שלה, גם מתוך הידיעה שהיא לא תהיה מכונית המונית בארץ. פשוט מכונית לגורמת לכולם סביבה לחייך ואת זה קצת קשה לכמת בכסף. אף אחד לא רונה אותה מתוך שיקולים רציונאליים אלא מתוך שיקולים אמוציונאליים נטו. ניר. |
אביעד- לא משתלם לייבא בייבוא אישי את המכוניות הללו, המחיר גבוה יותר וגם אין אחריות בכלל. בדקתי את זה בזמנו וירדתי מזה מהר מאוד.
ניר- גם בטויוטה קורולה יש גיר רובוטי, אני חושב שאין צורך לספר לך כמה מהן נמכרו לליסינג ולפרטיים (וכן, דיברתי עם 3 אנשים שבבעלותם הרכב עם הגיר הנ"ל, הם לא הרגישו בעיות בגיר ולא ידעו בכלל מה ההבדלים בין רובוטי/ אוטומט/ רציף בכלל). לא בעיה "לדחוף" את הגרנדה פונטו לליסינג במיוחד עכשיו, שיש לה את המערכת למניעת הדרדרות בעליה, אבל גם את זה הם לא עושים או עושים מעט מאוד. |
בעודי קורא את השרשור הנ"ל , אני פותח את עיתון "מקור ראשון" (אליו אני מנוי ) , ובמוסף "דיוקן" במדור (המצויין! ) של אדוארד אטלר "המפתחות בפנים" הוא בדיוק מספר על הפיאט פנדה החדשה הצפויה לעלות לפס הייצור .
|
גם בעיתון "קוואטרורוטה" האיטלקי של החודש יש כתבה על פנדה החדשה הצפוייה אך קח בחשבון שמדובר בעוד זמן רב כך שהתמונות אינן וודאיות.
ניר. |
פיאט לא משחקת בזירת הליסינג כי הם לא נותנים הנחות לחברות הליסינג.
נגמר לי עכשיו החוזה על הפנדה ושקלתי להחליף רכב. רציתי את הפיורינו - הרץ לא מוכנים מכיוון שמדובר ברכב חדש. אני בכלל רציתי את הקובו, שהוא מעין רומסטר כזה - אבל הוא כנראה לא ישווק כאן לעולם, וחבל. גרנדה פונטו - מציעים רק אוטומטית. אז טוב, נגיד ואני רוצה להזמין גרנדה פונטו, כמה כסף היא עולה? 2700 ש"ח לחודש!!! לשם השוואה, מאזדה 3 ויונדאי I30 עולות כ 2390 ש"ח לחודש. זאת, למרות שהן יקרות מהגרנדה ב 20000 ש"ח, בקירוב. |
כל יבואן רכב וההסכמים שלו מול חברות הליסינג השונות, סמל"ת עובדת טוב יותר עם "פרי" ו"אוויס", ההנחה שהיבואן נותן לחברת הליסינג משתנה מהסכם להסכם ולכן העלות למשתמש הקצה משתנה גם היא.
ניר. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©