![]() |
[פרויקט מצולם] צביעת הטמבונים ומראות
8 צירוף קובץ(ים)
התלבטתי הם לצבוע בצבע הרכב או לשחור, בסוף הלכתי על שחור.
תהליך העבודה היה: ספרי פלסטיק של KRYLON של יעקובי(הצבע הוא שחור מאט). נייר דבק והרבה עיתונים לכסות את הרכב. קודם כל לפני הצביעה וכיסוי הרכב שוטפים את הרכב ובמיוחד במקומות שצובעים אחרי זה עוברים אם טיינר(רשמתי נכון?) לחכות שיתיישב. משך העבודה לקח לי 4 שעות, הכיסוי לקח המון זמן. עוברים על החלק שצובעים לפחות 3 פעמים. ואלו התוצאות שיצאו(בקרוב יצלם במצלמה רגילה ולא מהפלא, יראו הרבה יותר טוב. תמונות 1-4 תמונות לפני הצביעה. קובץ מצורף 1775 קובץ מצורף 1776 קובץ מצורף 1777 קובץ מצורף 1778 תמונות 5-8 לאחר הצביעה . קובץ מצורף 1779 קובץ מצורף 1780 קובץ מצורף 1781 קובץ מצורף 1782 תמונות יהיו בהמשך. |
יצא יפה מאוד.
אשמח אם תוכל לפרט יותר על תהליך העבודה, חומרים שהשתמשת ושאר מידע חיוני. אני מקווה שהשרשור הזה יהיה מיני מדריך שיתאר את תהליך העבודה ויעזור לאחרים ואז אוכל לצרפו לשורת המדריכים והפרוייקטים בשרשור הדביק של פונטו דור ראשון. |
מדהים, עבודה מקצועית. אני זוכר שצבעתי טמבונים ברכב הראשון שלי (דיהטסו שרייד 86) לא עלה בדעתי לעטוף ככה את האוטו.
|
8 צירוף קובץ(ים)
המשך הפרויקט הקטן שלי.
צבעתי גם את הידיות והפס שמתחת לרכב. קובץ מצורף 1796 קובץ מצורף 1797 קובץ מצורף 1798 קובץ מצורף 1799 קובץ מצורף 1800 קובץ מצורף 1801 קובץ מצורף 1802 קובץ מצורף 1803 |
יפה הפונטו שלך... :)
אני הייתי גם מחפש פסי מגן לדלתות כמו שיש לפונטו ה"יוקרתיות" יותר ומדביק אותם במקום המגנים האלה שיש לך כרגע ומוצא איזה טאסות שיותר מסתירות את הג'אנט גם להוריד את הפסים הזוהרים יראה מעולה, אבל מנסיון צריך להיות לך הרבה סבלות בשביל זה :D |
תודה על התגובות.
זאת רק ההתחלה רוצה לסדר בה עוד הרבה דברים, לגבי הפסים נסיתי להוריד וזה ממש קשה שרט טיפה את הצבע, מחפש איזה חומר שמוריד את זה בלי שישרוט. יש לך תמונה של הפסי מגן לדלתות היוקרתי? כי אני לא נתקלתי בהם |
צטט:
אשמח גם לפרטים על תהליך העבודה. |
6 צירוף קובץ(ים)
צטט:
תחמם את הקצה ואז תמשוך ותחמם את ההמשך תוך כדי כמה שאפשר בלי לשרוף תאצבע הנה תמונות של פונטו עם פסי מגן ( אין לי מושג באיזה דגם יש כזה.. ואפשר גם לקנות פסים "ג'נריים") והאין פסים שלי :grin: הרבה עבודה, אבל למשוגעים כמוני וכנראה שגם כמוך זה שווה:mrgreen: |
אחלה של עבודה יישר כח כל הכבוד!
ובדרך כלל את הפסים האלו תוכל לימצוא בפיאט פונטו דור 1 בעיקר בדגמים מסוג XTZ |
כל הכבוד, עבודה יפה מאוד.
יש לי בדיוק אותה הפיאט כמו שלך, אותו הצבע, אבל בגלל פיצוץ קטן בחלק האחורי של הרכב, בצד, ליד תא המטען, אז אני שוקל בעתיד כבר צביעה של כל הרכב עם כל תיקוני הפח במקום להתעסק עם זה. אבל בהחלט עשית עבודה מקצועית, נקייה ויפה. מקווה בשבילך גם שזה יהיה מספיק עמיד למזג אויר הלא קל בארץ. |
תודה לכולם. בקרוב יעביר על הרכב עוד פוליש ווקס שיבריק את הצבע לפני הקיץ החם.
הבנתי שצריך לשים לקה או חומר שקוף שמגן על הצבע משהוא מכיר את החומר הזה? לגבי מזג האויר מקווה גם שזה יעמוד בזה, מקסימום נעשה כל כמה חודשים חדש,נהנתי מעבודה. ליאור הוספתי את תהליך העבודה בתחילת העמוד. |
ראשית, תודה על הפירוט.
לגבי הציפוי מגן, מדובר על לכה. בחר לכה להעדפתך (מבריק\מט) אם אפשר אז מאותה הסדרה של הצבע שבחרת, ככה תקבל הצמדה טובה ביותר. |
צטט:
לצבע האוטו הציפוי היחיד זה ווקס, שזה שכבת הגנה שפשוט מורחים על האוטו.. [פוליש זה חומר שמוריד שכבת צבע קטנה מאוד וככה חושף לך צבע פחות דהוי. לכן עושים פוליש מתי שמתחילים את הטיפול הראשוני באוטו, ואז רק שמים לו ווקס באופן קבוע כל חודש+- ששומר על הצבע] מבחינת הפגושים, אני מתאר לעצמי שאפשר לצבוע אותם גם עם שכבה של לקה ואז הם יהיו מבריקים, אבל לקה זה לא חומר גמיש, ועם נגיעה במדרכה זה יתפוצץ |
התכוונתי לפגושים, צבע לאוטו עצמו אני יודע שזה ווקס,כל כמה חודשים עושה לרכב שלי ושל אמא שלי.
מזאת אומרת "זה לא חומר גמיש, ועם נגיעה במדרכה זה יתפוצץ " למה התכוונתה? |
לכה עד כמה שאני יודע היא לא גמישה כמו צבע ואם היא מקבלת מכה אז היא מתפוצצת, ולכן היא לא מתאימה לפגושים
|
עבודה יפה!!
אני גם מעונין לצבוע את הפגוש,המראות והטמבון לאונו שלי.. יש לי מספר שאלות אליך: 1) איך צבעת את המראות צד מבלי ללכלך את המראות עצמן? 2) למה צריך למרוח טינר על החלקים המיועדים לצביעה? אי אפשר לרסס ישר? 2) כמה זמן חיכית מרגע מריחת הטינר ועד הצביעה, האם שטפת את הרכב לאחר שמרחת טינר? תודה רבה מראש על העזרה! |
א.את המראה עצמה אתה מכסה גם בעיתונים ועל הכל גם בפגושים עובר עם סלוטפ נייר(מקווה שרשמתי נכון)ככה שזה יהיה בדיוק הפס האחרון מאיפה שצובע שיהיה מדוייק שלא יצבע תרכב.
ב.לפי מה שהבנתי הטינר מנקה ביסודיות את החלק שאותו מעוניין לצבוע.לא אתה צריך לחכות שטינר יתיבש ואז. בבקשה על העזרה.אור |
יפה מאוד [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] כול הכבוד על הצביעה ועל העבודה הטובה והמקצועית אני יעלה בעוד כמה ימים תמונות של צביעת מראות יפים מאוד ומבריקים.
|
יש בידי פונטו דור ראשון לבנה עם טמבון שחור
אני יוכל לצבוע ת'טמבון באותה דרך ללבן?.. או שאין סיכוי שהספריי יתגבר על השחור |
יצא מאוד יפה.
לא היה יותר פשוט וחוסך זמן לפרק את הטמבונים? |
צטט:
|
דעה אשית
אני לא ממליץ שתצבע לפי צבע הרכב בעבודה עצמית
לדעתי זה לא יחזיק מעמד זה הורס את המקוריות של הרכב מאוד קשה שתתאים את גוון הלבן על פלסטיק שיראה דומה לשאר פח הרכב ממש יראה שני צבעים שונים ותופס את העיין יותר מאשר השחור |
כן זה גם מה שאני חושב..
הקטע שאני מיואש .. מטריף אותי הטמבון השחור הזה זה או לצבוע את כל האוטו שחור או כסוף או משהו ושלא יעלה לי הרבה כסף או לצבוע אותם ללבן [מה שנשמע יותר הגיוני].. או שיש עוד אופציות ואני לא מועדכן? |
שצובעים ככה טמבון שחור לצבע אחר זה לא מחזיק מעמד ומתקלף.
לי יש פונטו עם טמבון בצבע האוטו ואני יכול להגיד לך שהמרקם של החומר שונה לגמריי משל הפגוש השחור הרגיל, בגלל זה הצבע מחזיק שמה. גם הפס מגן שעל הפגוש הוא חלק נפרד בעוד שבפגושים השחורים זה כאילו ביחד. לפי דעתי, תקנה פגושים שבאים מראש בצבע לבן מפירוק. אפילו לא תצטרך לצבוע כי כמעט כל הפונטו לבנות בכל מקרה. רק תמצא כזאת עם פגושים מקוריים בצבע האוטו. גם אם תמצא פגושים לא לבנים תוכל לצבוע אותם כי הם מהסוג שניתן לצבוע בלי שיתקלף, אבל אין כמו צבע מקורי. |
רענן - אשמח לשמוע דעתך על מה שהעלה כאן אחד מהחברים ליאור:
"לכה עד כמה שאני יודע היא לא גמישה כמו צבע ואם היא מקבלת מכה אז היא מתפוצצת, ולכן היא לא מתאימה לפגושים " אשמח לחוות דעתך |
יש פרמייר מיוחד לפלסטיק כך שיחזיק טוב מאוד.
צבע הרכב ולאר מכן לקה. לגבי ספריי לא כדאי ולא יוצא טוב. |
סער, הקדים וענה יפה יאיר. הפריימר שהוא מדבר עליו הוא בעצם חומר מקשר. ישנם צבעי בסיס הנקראים "פילר" ומכילים בתוכם חומר מקשר לפלסטיק. ככה שבעצם נותנים שתי שכבות של צבע הבסיס (המתאים לפלסטיק) משייפים קלות וממשיכים עם שכבות הצבע.
ברצוני להוסיף משהו. צבעים שאינם מטאליים, אינם דורשים שכבת לקה. צבעים כאלו הנם צבעים בעלי ברק ישיר וזו גם הסיבה שאפשר לעשות להם פוליש ו"לחדש" אותם ע"י הורדת שכבה, בניגוד לצבעים מטאליים שם פוליש מוריד את הלכה שתפקידה להגן על הצבע. |
רענן ויאיר ושאר חבריי פה תודה לכם, אני משכיל מכם ואתם מרחיבים את אופקיי.
תודה רבה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©