![]() |
מדריך לאיפוס מחשב רכב לפיאט פונטו דור ראשון
את המדריך מצאתי באחד הםורומים בחו"ל והוא מובא כלשונו ( לא ניסיתי)
הוספתי תרגום, אני מקווה שלא טעיתי. How to reset the ECU -------------------------------------------------------------------------------- To reset an ecu, put the key in the ignition set to on but the car not started, disconnect both battery terminals and with a spanner if not enough slack touch them together, this will complete the circuit and remove all electrical energy within your cars ecu (the alternative is to disconnect and leave overnight...). You then reconnect the battery. you start the car and do not touch the pedals while the engine get to optimum temperature (wait for the rad fan to come on the second time) you then switch off. Switch on again and you can drive the car however keep the revs below 4,000rpm for the first 20 miles as you need lambda settings to map the higher rev range... after 20 miles the car is now reset and you can drive it as an italian car should be driven. (if you thrash from the go, after 4,000rpm the ecu cannot read the emmissions so will go lean most likely) כיצד לאפס את מחשב הרכב כדי לאפס את המחשב, הכנס את המפתח לסוויץ סובב אותו שידלקו הנורות אבל לא להניע את הרכב. נתק את שני הקטבים מהמצבר וחבר בינהם למס'שניות . פעולה זו תסגור מעגל ותסיר כל השראה שיש במערכת ( האפשרות השניה היא להשאיר מנותק למשך הלילה) כעת חבר את הקטבים למצבר. הנע את הרכב אולם לא לגעת בדוושת הגז כלל. המתן עד שהמנוע יגיע לטמפ' האופטימלית (המתן ללהפעלת מאוורר הרדיאטור פעם שניה ) כבה את המנוע. הנע שוב וכעת ניתן לנהוג ברכב אולם אסור לתת למנוע לעלות מעל 4000 סל"ד לאורך נסיעה של 30 ק"מ הראשונים, זאת כדי לאפשר לחיישן הלמבדה ללמוד את תחום העבודה האופטימלי שלו. לאחר 30 ק"מ המע' מאופסת וכעת המנוע יפעל כפי שצריך . הגבלת סיבובי המנוע חיונית משום שמעל 4000 סל"ד החיישן לא יכול לקרוא את פליטת הגזים |
תודה רבה :)
צירפתי לשרשור הדביק לפונטו דור ראשון. |
מידע מאוד מועיל,תודה.
|
מישהו בכלל ניסה את זה זה עובד?
|
אני איפסתי כך את המחשב לאחר ניקוי בית מיצערת,
|
אשמח לשמוע את החבר היקר רפי לין, האם אתה מכיר את זה? מה דעתך?
|
לא יודע אם באמת פועל אבל עברתי טסט,
בבדיקת זיהום אויר נמצא 0.23 כשהרכב קר יחסית כשהמקסימום המותר הוא 0.30, בכל מקרה ביצעתי את האיפוס בדיוק כמו שתורגם לעברית, החלפתי 4 פלאגים חדשים (דנסו), פילטר אויר חדש וריססתי מיכל ספריי קרבורטורים של חב' GUNK למצערת. בשבוע שעבר הרכב עבר אינפוזיה עצמית. אז לא יודע אם המדריך אכן עובד אבל הרגשה שלי שכן בלי קשר לרכב שלי אלא מבחינת סדר פעולות האיפוס. הרכב עבר ללא שום תקלה (לא שהם בודקים משהו חוץ מגומיות מתחת לרכב, אורות תקינים, בלמים, צמיגים, ומספר מנוע). |
מדוע יש צורך לאפס מחשב לאחר ניקוי?
והאם למישהו יש תמונה של טרמוסטט פיאט פונטו דור 1 תודה |
1 צירוף קובץ(ים)
טרמוסטט נמצא כאן:
|
1 צירוף קובץ(ים)
טרמוסטט פונטו דור 1
|
נחכה לרפי שיאשר זאת באמת ...
|
מענין אותי לדעת,
כתבת: "נתק את שני הקטבים מהמצבר וחבר בינהם למס'שניות " הדבר לא יעשה נזק? קצר או משו ? |
הכוונה היא בין שני הכבלים לא בין שני קוטבי המצבר.
לפי איך שהבנתי זה אמור לבטל השראה. |
אני גם לא הבנתי זאת , אני גם חשבתי לחבר את שניהם וכמעט עשיתי זאת אבל פחדתי מקצר.
|
תאמין לא היית רוצה שזה יקרה!
חבר שרצה להחליף מצבר ולחסוך את עלות ההרכבה חיבר בטעות את המפתח ששימש אותו לפירוק הכבלים מבין שני הקטבים והמפתח פשוט התנמס לו לתוך היד!! מכאן שיש להזהר מאד בנושאים הללו. |
א. תמיד צריך להפעיל שיקול דעת. בכל דבר. מצבר לא מקצרים, בדיוק כמו שלא בודקים, למשל,
אם יש זרם בשקע חשמל באמצעות נגיעה עם הלשון. יש דברים שהם באמת בסיסיים. ב. לגבי התגובה שמעלי. שמע, עם חברים כאלו, באמת צריך לשקול את המשך החברות. מה בדיוק החבר ניסה לחסוך ? 15 שקל ? אני מוכל לתרום לו 15 ש"ח אם הוא יעלה תמונה של המפתח שהתנמס וגם תמונה של היד הפצועה. :p ג. יפית. |
רקובי בן אדם שקורה כזה דבר זה לא בראש מעייניו(בלשון המעטה) להתחיל להביא תמונות על היד שלו!
מה גם שאין בדיוק אפשרות כזאת שהיד שלך במצב כזה. מה שקרה זה שהוא עבר ניתוח להסרתו וחלקים מהעור ומהיד נתלשו והוא הצטרך השתלת עור, מראה ממש לא נעים. |
צטט:
אנסה לצלם עוד מעט משהו בשבילך (בהנחה שהוא עדין נמצא בארגז הכלים כאן במשרד). |
רקובי הנה התמונה. שים לב לגבשושיות שעל המפתח, אלו בעצם חתיכות מתכת שנמסו והתקררו על המפתח. זה קרה מול העיניים שלי תוך כדי סגירה של נעל הכבל על הקוטב החיובי של המצבר (בעזרת ה"רינג" שנמצא בצד השני) ותוך כדי נגע המפתח בגוף הרכב למשך זמן של חצי שנייה בערך.
http://i302.photobucket.com/albums/n...r/SNC00056.jpg |
רענן תעביר לו שם של ארגון צדקה מסויים שאתה מכיר, שיתרום לשם 15 ש"ח (:
|
בתמונה אם מסתכלים על הצד השמאלי
אפשר לראות שהמפתח עושה אצבע משולשת |
בקיצור סוכם שרקובי תורם 15 ש"ח לקופת המועדון :)
|
אכן תמונות קשות.
אבל אין התנמסות.... טוב, נראה לי שזה מיצה את עצמו, לא ? :D |
זה מאפס גם מנורת כרית האויר ??
|
איפוס לא יכול להזיק.
כאשר יש מגע בין שתי הקטבים שהם מחוברים באמת יהיה קצר וזה מאוד מסוכן. אך כאשר מוצאים את קוטב המינוס ושמים אותו על קוטב הפלוס (כאשר הפלוס מחובר) לשניה אחת (העיקר שיסגור מעגל לפעמים יהיה ניצוץ קטן) ולהחזיר את כבל המינוס למקומו לא יקרה שום דבר. בכל הוספה של פריט כלשהו לרכב יש לאפס את המחשב,יש עוד אפשרויות אבל זאת הקלה ביותר. את זה למדתי מיאיר. |
כרית אויר לא יאפס.
קצר קטן בחיבורי הקטבים לדעתי מראה על בעייה . אני בכל אופן משתמש בריסט הזה והוא הצלה גדולה אתה נתקע באיזה חור עושה ריסט כאילו הרכב מפסוט וחוזר לאיתנו |
לא עדיף לנתק גם את הפלוס ולחבר בינהם ליתר ביטחון ?
|
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©