מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מדריך לאיפוס מחשב רכב לפיאט פונטו דור ראשון (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=6102)

lord1 03-04-09 08:54

מדריך לאיפוס מחשב רכב לפיאט פונטו דור ראשון
 
את המדריך מצאתי באחד הםורומים בחו"ל והוא מובא כלשונו ( לא ניסיתי)
הוספתי תרגום, אני מקווה שלא טעיתי.

How to reset the ECU
--------------------------------------------------------------------------------
To reset an ecu, put the key in the ignition set to on but the car not started, disconnect both battery terminals and with a spanner if not enough slack touch them together, this will complete the circuit and remove all electrical energy within your cars ecu (the alternative is to disconnect and leave overnight...).
You then reconnect the battery. you start the car and do not touch the pedals while the engine get to optimum temperature (wait for the rad fan to come on the second time) you then switch off.
Switch on again and you can drive the car however keep the revs below 4,000rpm for the first 20 miles as you need lambda settings to map the higher rev range... after 20 miles the car is now reset and you can drive it as an italian car should be driven.
(if you thrash from the go, after 4,000rpm the ecu cannot read the emmissions so will go lean most likely)

כיצד לאפס את מחשב הרכב
כדי לאפס את המחשב, הכנס את המפתח לסוויץ סובב אותו שידלקו הנורות אבל לא להניע את הרכב.
נתק את שני הקטבים מהמצבר וחבר בינהם למס'שניות . פעולה זו תסגור מעגל ותסיר כל השראה שיש במערכת
( האפשרות השניה היא להשאיר מנותק למשך הלילה)
כעת חבר את הקטבים למצבר.
הנע את הרכב אולם לא לגעת בדוושת הגז כלל.
המתן עד שהמנוע יגיע לטמפ' האופטימלית (המתן ללהפעלת מאוורר הרדיאטור פעם שניה )
כבה את המנוע.
הנע שוב וכעת ניתן לנהוג ברכב אולם אסור לתת למנוע לעלות מעל 4000 סל"ד לאורך נסיעה של 30 ק"מ הראשונים,
זאת כדי לאפשר לחיישן הלמבדה ללמוד את תחום העבודה האופטימלי שלו.
לאחר 30 ק"מ המע' מאופסת וכעת המנוע יפעל כפי שצריך .
הגבלת סיבובי המנוע חיונית משום שמעל 4000 סל"ד החיישן לא יכול לקרוא את פליטת הגזים

raanan_t 03-04-09 09:10

תודה רבה :)
צירפתי לשרשור הדביק לפונטו דור ראשון.

yakovil 03-04-09 09:22

מידע מאוד מועיל,תודה.

s_nadav 08-05-09 13:20

מישהו בכלל ניסה את זה זה עובד?

YAKOV 20-08-09 17:06

אני איפסתי כך את המחשב לאחר ניקוי בית מיצערת,

saar 20-08-09 17:45

אשמח לשמוע את החבר היקר רפי לין, האם אתה מכיר את זה? מה דעתך?

Amit-IL 20-08-09 18:09

לא יודע אם באמת פועל אבל עברתי טסט,
בבדיקת זיהום אויר נמצא 0.23 כשהרכב קר יחסית כשהמקסימום המותר הוא 0.30,
בכל מקרה ביצעתי את האיפוס בדיוק כמו שתורגם לעברית, החלפתי 4 פלאגים חדשים (דנסו),
פילטר אויר חדש וריססתי מיכל ספריי קרבורטורים של חב' GUNK למצערת.
בשבוע שעבר הרכב עבר אינפוזיה עצמית.
אז לא יודע אם המדריך אכן עובד אבל הרגשה שלי שכן בלי קשר לרכב שלי אלא מבחינת סדר פעולות האיפוס.
הרכב עבר ללא שום תקלה (לא שהם בודקים משהו חוץ מגומיות מתחת לרכב, אורות תקינים, בלמים, צמיגים, ומספר מנוע).

fiat 10-10-09 20:32

מדוע יש צורך לאפס מחשב לאחר ניקוי?
והאם למישהו יש תמונה של טרמוסטט פיאט פונטו דור 1
תודה

Lexxxa 10-10-09 20:50

1 צירוף קובץ(ים)
טרמוסטט נמצא כאן:

yair068 10-10-09 21:09

1 צירוף קובץ(ים)
טרמוסטט פונטו דור 1

i12z 10-10-09 22:05

נחכה לרפי שיאשר זאת באמת ...

Roi b.e 10-10-09 22:37

מענין אותי לדעת,
כתבת: "נתק את שני הקטבים מהמצבר וחבר בינהם למס'שניות "
הדבר לא יעשה נזק? קצר או משו ?

moty003 10-10-09 22:46

הכוונה היא בין שני הכבלים לא בין שני קוטבי המצבר.
לפי איך שהבנתי זה אמור לבטל השראה.

i12z 11-10-09 01:05

אני גם לא הבנתי זאת , אני גם חשבתי לחבר את שניהם וכמעט עשיתי זאת אבל פחדתי מקצר.

moty003 11-10-09 01:40

תאמין לא היית רוצה שזה יקרה!
חבר שרצה להחליף מצבר ולחסוך את עלות ההרכבה חיבר בטעות את המפתח ששימש אותו לפירוק הכבלים מבין שני הקטבים והמפתח פשוט התנמס לו לתוך היד!!
מכאן שיש להזהר מאד בנושאים הללו.

רקובי 11-10-09 09:56

א. תמיד צריך להפעיל שיקול דעת. בכל דבר. מצבר לא מקצרים, בדיוק כמו שלא בודקים, למשל,
אם יש זרם בשקע חשמל באמצעות נגיעה עם הלשון. יש דברים שהם באמת בסיסיים.

ב. לגבי התגובה שמעלי. שמע, עם חברים כאלו, באמת צריך לשקול את המשך החברות.
מה בדיוק החבר ניסה לחסוך ? 15 שקל ? אני מוכל לתרום לו 15 ש"ח אם הוא יעלה תמונה של המפתח שהתנמס וגם תמונה של היד הפצועה. :p

ג. יפית.

moty003 11-10-09 14:54

רקובי בן אדם שקורה כזה דבר זה לא בראש מעייניו(בלשון המעטה) להתחיל להביא תמונות על היד שלו!
מה גם שאין בדיוק אפשרות כזאת שהיד שלך במצב כזה.
מה שקרה זה שהוא עבר ניתוח להסרתו וחלקים מהעור ומהיד נתלשו והוא הצטרך השתלת עור, מראה ממש לא נעים.

raanan_t 11-10-09 17:02

צטט:

במקור פורסם על ידי רקובי (הודעה 55635)
אני מוכל לתרום לו 15 ש"ח אם הוא יעלה תמונה של המפתח שהתנמס וגם תמונה של היד הפצועה. :p

אם אני מעלה תמונה של מפתח שמישהו קיצר איתו קוטב חיובי לגוף הרכב ונמס חלקית, האם תעביר אלי 15 ש"ח גם אם לא יצורפו חלקי ידיים לתמונה?!

אנסה לצלם עוד מעט משהו בשבילך (בהנחה שהוא עדין נמצא בארגז הכלים כאן במשרד).

raanan_t 11-10-09 20:41

רקובי הנה התמונה. שים לב לגבשושיות שעל המפתח, אלו בעצם חתיכות מתכת שנמסו והתקררו על המפתח. זה קרה מול העיניים שלי תוך כדי סגירה של נעל הכבל על הקוטב החיובי של המצבר (בעזרת ה"רינג" שנמצא בצד השני) ותוך כדי נגע המפתח בגוף הרכב למשך זמן של חצי שנייה בערך.

http://i302.photobucket.com/albums/n...r/SNC00056.jpg

saar 12-10-09 03:35

רענן תעביר לו שם של ארגון צדקה מסויים שאתה מכיר, שיתרום לשם 15 ש"ח (:

fiat 12-10-09 10:01

בתמונה אם מסתכלים על הצד השמאלי
אפשר לראות שהמפתח עושה אצבע משולשת

moty003 12-10-09 13:26

בקיצור סוכם שרקובי תורם 15 ש"ח לקופת המועדון :)

רקובי 12-10-09 17:40

אכן תמונות קשות.
אבל אין התנמסות....

טוב, נראה לי שזה מיצה את עצמו, לא ? :D

eyaluriel 22-02-11 18:46

זה מאפס גם מנורת כרית האויר ??

ben_david7 22-02-11 19:03

איפוס לא יכול להזיק.
כאשר יש מגע בין שתי הקטבים שהם מחוברים באמת יהיה קצר וזה מאוד מסוכן.
אך כאשר מוצאים את קוטב המינוס ושמים אותו על קוטב הפלוס (כאשר הפלוס מחובר) לשניה אחת (העיקר שיסגור מעגל לפעמים יהיה ניצוץ קטן) ולהחזיר את כבל המינוס למקומו לא יקרה שום דבר.
בכל הוספה של פריט כלשהו לרכב יש לאפס את המחשב,יש עוד אפשרויות אבל זאת הקלה ביותר.

את זה למדתי מיאיר.

yair068 22-02-11 19:31

כרית אויר לא יאפס.
קצר קטן בחיבורי הקטבים לדעתי מראה על בעייה .
אני בכל אופן משתמש בריסט הזה והוא הצלה גדולה אתה נתקע באיזה חור עושה ריסט כאילו הרכב מפסוט וחוזר לאיתנו

eyaluriel 24-02-11 10:47

לא עדיף לנתק גם את הפלוס ולחבר בינהם ליתר ביטחון ?


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:46.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©