מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מחשב רכב בפונטו (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5537)

yoze 26-01-09 22:03

מחשב רכב בפונטו
 
:???:
שלום לכולם
היום בערב באתי להחליף נורת דרך ימנית ולאחר שלא הצלחתי להוציא אותה מהתושבת נעזרתי במברג שטוח. כנראה שלא חשבתי יותר מדי, כי המפתח היה בסוויץ' (כדי שהאורות יישארו דלוקים ושאני אראה משהו) ואולי אפילו השארתי את הרכב דולק. כנראה שהמברג יצר קצר כי שמעתי רעש חשמלי קטן.
כשחזרתי לתא נוסעים גיליתי שאין לי נורה להחלפה ובנוסף מחשב הרכב התחיל לשלוח לי הודעות על תקלות - EBD, ABS, ומה לא. כמובן שלא יכולתי להתניע ובתור צ'ופר הנעילה המרכזית לא עבדה.
אז די ברור שהתקלה קשורה למחשב הרכב. השאלה היא האם יש איזשהו מנגנון הגנה (פיוז??) על המחשב בדיוק עבור שטויות כאלו או שרוב הסיכויים שהמחשב התקצר גם הוא.
מהודעות בנושאים דומים אני מבין שישנה בעיה להחליף במחשב מפירוק (נושא של קוד אימובילייזר צרוב) אבל לא ברור לי האם ניתן לתקן.
לבסוף - האם לשלוח את הרכב לאיל או לשמשון (אצל האחרון הרכב כבר בילה לפני חודשיים אחרי שהגיר הלך).
אשמח על תשובה עניינית
אביעד

רפי לין 26-01-09 22:40

תקלה בפונטו
 
איזה דגם פונטו ואיזה שנת ייצור?.
בברכה - רפי לין :)

stio 26-01-09 22:59

פונטו ספייס דגם ELX רציפה מודל 2003.

רפי אפשר לראות את הפרטים בפרופיל של כל אחד, שנרשמת לאתר היית צריך לרשום איזה רכב יש לך :)

לפותח השרשור- נסעת מחיפה עד שמשון?

yoze 27-01-09 00:03

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 39002)
איזה דגם פונטו ואיזה שנת ייצור?.
בברכה - רפי לין :)

פונטו דינמיק ספייס מודל 2004 (עלתה על הכביש סוף 2003), אני יד שניה.
רכב מתוק, פחות מ 50,000 ק"מ שחיים המליץ לקנות אותו מכל הלב.
בינתיים:
טיפול מקיף אחרי קניה, כולל טיימינג
טיפול שוטף עם חידוש בלמים
החלפת כבלי הצתה
החלפת ציר של גיר אוטומטי
סה"כ טיפולים מאז הקניה (יוני 2007): 11,500 ש"ח

צטט:

במקור פורסם על ידי stio (הודעה 39003)
פונטו ספייס דגם ELX רציפה מודל 2003.

רפי אפשר לראות את הפרטים בפרופיל של כל אחד, שנרשמת לאתר היית צריך לרשום איזה רכב יש לך :)

לפותח השרשור- נסעת מחיפה עד שמשון?

את כל הטיפולים עשיתי במוסך שמשון כי רציתי להיות בטוח שאני נוסע ברכב שמטופל היטב. כנראה שעוד לא קלטתי שנפלתי על רכב יקר לתחזוקה וטראבלמייקר עם חשבוניות. בכל מקרה - הטיפול במוסך שמשון באמת (למיטב שיפוטי) ברמה גבוהה.

למה צירפתי את העלויות שהיו לי כבר על הרכב? כי אם אני צריך להוציא עכשיו 10,000 ש"ח ויותר על מחשב לרכב אז אולי כדאי לקנות פונטו אחר ולהשתמש בנוכחי בתור מקור לחלפים או להשתנמך לאיזה אוטו יפני ללא מחשב רכב וצרות אחרות.

עכשיו גם שמתי לב שהוא מתריע על תיבת ההילוכים (אני מקווה שהמחשב שם לא נדפק גם הוא).

ולעניין עצמו - האם יכול להיות שאין איזה מעגל הגנה על המחשב? הרי יש מאות סיבות לקצר ברכב ולא יכול להיות שעל כל שטות (ובמקרה שלי - שטות רצינית) צריך יהיה להחליף מחשב.

מחר בבוקר אני אתקשר לאיל ונראה מה יש להם להגיד. אני אשמח לפרסם

stio 27-01-09 00:26

ניסית לאפס את המחשב ע"י ניתוק מצבר ל- 10 דקות?

רקובי 27-01-09 00:53

לפותח השרשור - ראשית, נסה את מה שהוצע לגבי ניתוק המצבר. אולי זה יחסוך לך עצבים וכסף.
שנית, וזה קצת OFFTOPIC - האם כהומלץ לך לרכוש את הרכב לא ידעת שיש צורך בטיפולים שבוצעו? כי סביר להניח שאם מכונאי המליץ לך על הרכב, הרי שידעת משהו על מצבו...

שתף אותנו.

רפי לין 27-01-09 09:49

תקלה בפונטו ספייס
 
ראשית טלפן אל חיים במוסך שמשון ויתכן שרק נשרף נתיך (פיוז) כוח שנמצא ליד המצבר מהקצר שעשית בעצמך ואז חיים יוכל לכוונך טלפונית צה לבדוק וכו'.
בברכה - רפי לין :)

yoze 27-01-09 20:11

צטט:

במקור פורסם על ידי רפי לין (הודעה 39009)
ראשית טלפן אל חיים במוסך שמשון ויתכן שרק נשרף נתיך (פיוז) כוח שנמצא ליד המצבר מהקצר שעשית בעצמך ואז חיים יוכל לכוונך טלפונית צה לבדוק וכו'.
בברכה - רפי לין :)

הפעם לא התקשרתי לחיים, היות שאני רגיל שבכל פעם הוא אומר לי להביא את הרכב למוסך לבדיקה.
בנוסף נראה שחלק ממחשב הרכב עובד - עובדה שיש התראות ושהוא מזהה כאשר דלת פתוחה.
ניסיתי לנתק את המצבר ל 10/30 דקות אבל לא חל שינוי במצב.
דיברתי היום עם אייל מהמעבדה בראשל"צ והוא אמר לי שהוא צריך לבדוק את הרכב כדי לדעת מה המצב, אז הזמנתי גרר למחר בחמש בבוקר שיקח את האוטו לאייל ונקווה לטוב.
עכשיו נלך לנסות ולבדוק את הפיוז.
תודה על העזרה,
אביעד

yoze 27-01-09 20:28

פיוז - איזה פיוז
 
לא הצלחתי לבדוק את תיבת הפיוזים כיוון שכל פיוז מפריע לרעהו ולא הצלחתי לשלוף אותם החוצה.
נשאר רק לקוות שאייל יגלה שהתקלה מינורית (לו יהי...)

saar 28-01-09 11:58

ממצאים כבר יש?
 
אח יקר, ראשית הרשה לי להשתתף בצערך, גם אם יתברר שלא קרה כלום בסוף, והכל בגלל "מסמר קטן אחד", עדיין העצבים והדאגות אין להם מחיר. אני מבין לליבך, אנא שתף אותנו מהם הממצאים, כולי תקווה שהכל בסוף יתברר בפיוז לא יותר.

yoze 30-01-09 08:18

תודה לאייל
 
ביום רביעי בבוקר הגרר לקח את האוטו למוסך אייל ואחה"צ אחותי כבר אספה אותו משם, מטופל ובריא (ומתלוצץ עם רופאיו :]).
אייל היה אדיב מאד בטלפון והסביר לי שהניחושים שלי שמדובר במחשב הם בגדר ניחושים בלבד. מה שכן, בסופו של דבר זה באמת היה המחשב, או איזה חלק ממנו שלא הצלחתי להבין מהו - בטלפון כנראה קשה להסביר דברים ובטח היתה לו גם מלא עבודה.
המסקנה - הרכב הזה פשוט רגיש בטירוף (ואני הייתי בטוח שבעיות החשמל של פיאט פסחו עליי). הלקח - לא להתעסק עם דברים שקשורים למערכת החשמל של הרכב כשהמפתח בסוויץ (המחשב לא
בדיוק מוגן ע"י מעגל הגנה).
המחיר - לא כאב כמו שפחדתי ולטיפול הבא יישאר כסף...

והרבה תודה לחברים פה ובקארספורום שבזכותם אני פונה לאנשי מקצוע שיודעים את העבודה :)

yoze 31-01-09 13:38

עוד פעם מחשב?
 
הייתי יותר מדי אופטימי...
יום שבת בצהריים באתי סוף סוף לנסוע עם הרכב (ביום רביעי האחות נהגה וביום שישי האשה) והפלא ופלא - הצרות לא נגמרו.
קודם כל - יש בעיה עם הנעילה המרכזית. לפעמים עובד ולפעמים לא (קשור גם לאזעקה שלפעמים נדרכת ולפעמים לא). מסתבר שזה לא החלק הבעייתי באמת.
אחרי שהתנעתי את הרכב ויצאתי לדרכי צצה התראה על חום מנוע(?) ועל מפלס מים ברדיאטור(?) וישר עוד התראה על ההגה החשמלי והמנוע דומם. סה"כ נסעתי 15 מטרים.
היה נראה לי לא סביר וגם ככה עמדתי באמצע הכביש ככה שעוד פעמיים נסיונות עקרים והחניתי בצד הדרך.
אני כבר לא יודע מה לעשות עם הרכב הזה. כמה שאני משקיע בו הוא רק שונא אותי בחזרה.
מה ההגיון להוציא הודעת שגיאה על חום מנוע (המחוג של חום המנוע גם קפץ למקסימום וחזר).

אני מתכוון לשלוח אותו לאייל חזרה מחר, אבל רציתי לשאול לפני זה אם למישהו יש אולי דיעה אחרת - כלומר שכל זה לא שייך למחשב רכב?

שבת שלום לכולם
אביעד

stio 31-01-09 13:52

שלח אותו על הגרר חזרה לאייל, זה נשמע כמו בעיה חשמלית כלשהי.
משתתף בצערך, אכן לא נעים. :sad:

בדקת האם לא נכנסו מים למקום שהם לא צריכים להגיע אליו? כרגע מזג אוויר גשום מאוד בצפון.

yoze 31-01-09 14:01

מים ופונטו
 
צטט:

במקור פורסם על ידי stio (הודעה 39312)
שלח אותו על הגרר חזרה לאייל, זה נשמע כמו בעיה חשמלית כלשהי.
משתתף בצערך, אכן לא נעים. :sad:

בדקת האם לא נכנסו מים למקום שהם לא צריכים להגיע אליו? כרגע מזג אוויר גשום מאוד בצפון.

דווקא מזכיר לי שלפני שאפילו לחצתי על הכפתור של האזעקה ראיתי כמה הרכב שטוף יפה ;-)

כנראה שהפונטו רגיש אפילו לגשם שיורד על מכסה המנוע :(

בכל אופן - תודה על התמיכה, אני פשוט מרגיש איך מערכת העצבים שלי עומדת להישרף - מחר צריך להגיע לעבודה עם הסעה...

saar 31-01-09 19:46

נתקלתי בדבר כזה!
 
שלום אח יקר, לדאבוני יש לי המון ניסיון במכוניות הפיאט לדורותיהן.
אני לא יכול לומר לך בוודאות אם זו הבעיה אצלך, כי לא ראיתי את הרכב. אבל אומר לך שנתקלתי בדבר כזה ולהלן הממצאים שלי שהיו:
הגיע אלי רכב מסוג פיאט אונו, התברר שיש לו את אותם הסימפטומים שאתה תיארת, בבדיקה עלה כי היו לו עלים שסתמו את המזרב בעת גשם, נהיית הצפה מתחת לגריל של השמשה הקידמית.
מה שקרה זה שחדר לו מים למוח הנעילה מרכזית של האזעקה היושבת בדיוק מאחורי קיר האש (נכנסו משם מים), ולכן שובשה המערכת האזעקה (משהו שהתבטא במה שקרה לך). ויותר מכך לצערו של בעלי הרכב שהגיע אלי המים גם חדרו למחשב הרכב. בפונטו המחשב יושב בדיוק באמצע למטה, מאחורי הקונסולה של המזגן למטה, גם היא צמודה לקיר האש. לעיתים נכנסים עלים צמוד לקיר האש, מתחת לגריל של השמשה הקידמית, סותמים את המעברים , ולכן המים לאט לאט חודרים לתוך קיר האש ומשם הדרך למערכת החשמל קצרה. יש לבדוק את העיניין לייבש היטב ולראות שלא ניזוק משהו כמו מחשב או מוח אזעקה.
לכן מאוד חשוב שבתחילת כל חורף, תעשה טיפול מונע, פירוק הגריל של השמשה הקידמית וניקוז היטב כל הליכלוך שם. להבטיח זרימת מים ישירות למזרב.
בכל אופן, תשתדל לחזור אלינו עם ממצאים לגביך

simon377 31-01-09 20:07

אל תסחף :)
לא צריך לפרק שום דבר.
פותחים מכסה מנוע ומתחת לפלסטיק השחור של המגבים (מה קוראים אותו "טורפדו") מתגלים פתחי הניקוז.

לפותח השרשור.
דווקא אצל שמשון נפתרה בעייה קשה במחשב של דגם יותר בעייתי (MK1 75 XTZ) של חבר הפורום ELIRAN75.
אחד המחשבים היותר נדירים, אין בפירוק, אין בשום מקום. חדש עולה 4500 לפני מע"מ ועבודה.
הבעייה נפתרה בפחות מחצי, כולל מחשב אחר, כולל תיקון של האימובילייזר המקורי שהמחשב לא זיהה.
הבעייה אגב, הייתה מחשב שלא מזהה את חיישן הלמבדה.
תסמוך על חיים שהוא יחפש איך לעזור לך ושתשאר עם תחתונים.

yoze 01-02-09 17:44

אחרי שיחה עם איל
 
דיברתי עם איל הבוקר (מהמעבדה). הוא אמר שרפי לין כבר דיבר איתו ולדעתו הבעיה היא שהמצבר כבר גמור ולכן המחשב מוציא את התקלות האלו ומשמיט. לי נראה קצת מוזר כי אחרי הכל המצבר מספיק להתנעה. באין ברירה, אני אקנה מצבר חדש ואז נראה אם הכל מסתדר.
אני אנסה לעשות חיפוש בפורום (נמדה לי שפעם מצאתי) לגבי איפה כדאי לקנות מצבר 50 אמפר-שעה באיזור חיפה.

רפי לין 01-02-09 18:42

מצבר
 
אני לא הייתי ממהר להחליף מצבר ללא בדיקתו קודם.
אם יש נתק פנימי במצבר הוא אכן עלול לגרום לכל מיני תופעות לוואי משונות.
בדוק האפשרויות לרכישת מצבר במקומות הבאים:
1. "אורי מלמד" שברח' יפו 100 חיפה, טל' 04-8522462 או 04-8535106 ובקש את יואב או את רני או את צביקה.
2. "מצברים בשיווק ישיר" שבטל' ארצי 1599-51-51-55.
למי שתפנה, נא מסור ד"ש ממני.
בהצלחה ובברכה - רפי לין :)

yoze 01-02-09 19:01

מצבר ורפי לין
 
רפי תודה על התמיכה וההתעניינות - כל הכבוד!

פניתי ליואב מאורי מלמד מצברים. הוא אמר שיעשה לי בדיקה למצבר (ברגע שיהיה לי זמן להביא אותו לשם). כמובן שהוא הציע גם הנחה לאחר ששמע את שמך.

אז הרבה תודה :smile:

yoze 02-02-09 22:58

עוד עדכונים
 
יואב שעובד אצל רפי מלמד בדק את המצבר היום בצהריים וקבע שהוא גמור ולא עומד בבדיקת עומס. מה שאני הבנתי - הוא לא נותן את ה 9 וולט שהבדיקה בודקת (או משהו כזה). בכל אופן - נקנה מצבר חדש של שנפ ואחר כבוד הותקן היום (על ידי) ברכב.
נסיון התנעה ראשון והכל נשמע מעולה.
לפני חצי שעה החלטתי גם להזיז את הרכב ולאסוף את האמא של אשתי שתבוא לעשות בייביסיטינג (איזה כיף!). רבע השעה עד אליה היתה חלקה ומהנה. אבל 2 דקות אחרי שאספתי אותה הופיע הודעת Steering Failure ונורה אדומה מתאימה. כמובן שההגה ישר התקשח (אני נוסע במצב city בד"כ). לא עוברת עוד דקה ו engine failure עם נורה צהובה. נותן קצת גז כדי להגיע למקום טוב לחנות והנה שתי הנורות נעלמות. מתחילים את העליה לכיוון חורב (אנחנו חיפאים) והנה חוזרות הנורות משבת - טמפ' מנוע, מחוג טמפ' מזנק, מפלס נוזל קירור ברדיאטור, עוד פעם הגה וכו' וכו'. הפעם הרכב לא עוצר ומדי פעם האזהרות כבות ונדלקות מחדש. בקיצור - מזל שניסיתי לנסוע בלילה כי ככה כמעט ועישיתי תאונה רק 3 פעמים (ברבע שעה).
מחר בבוקר צריך להתקשר לאיל ולגלות מה הפעם יכולה להיות הסיבה לצרות שלי.
הניחוש הראשוני שלי הוא שכשאני וחמתי נוסעים ברכב הוא מרגיש אנרגיה לא טובה (לא יודע למה). גם בשבת זו היתה נסיעה עם החמות.
למישהו יש רעיונות חכמים מה קורה לרכב הזה?

yoze 02-02-09 23:46

עוד עדכון
 
פתחתי את מכסה המנוע והפעם ששמתי לב שלכבל האדום (+) שיוצא מהמצבר יש חיבור לעוד כבל שהולך לכיוון תיבת הפיוזים וכנראה למחשב. אש החיבור של הכבל הזה לכבל של המצבר היה רופף למדי. חיזוק קצר ויצאתי לעוד נסיעת מבחן של 10 דקות, שבה לא נצפו שום נורות אזהרה ושטויות אחרות. אני מאד מקווה שזה המקור לצרות אחרי שכבר החלפתי מצבר (באופן הגיוני זו אותה הבעיה כמו מצבר גמור). מחר בבוקר ננסה להגיע לעבודה עם הרכב ובחזרה. נראה אם אני נתקע בדרך...
בכל מקרה, הכבל הזה לא היה רופף באשמתי, פשוט כנראה לא שמו לב אליו במעבדה כי הניחו גם ככה שאם יש בעיה אז היא במצבר.
מקווה שבזה תמו היסורים. אני רק אחזור על הלקח - לא להתעסק בשומדבר שקשור לחשמל כאשר המפתח בסוויץ', בפיאט כנראה לא מתכננים בצורה הגיונית (שלא לדבר על אפשרות נורמלית להחליף נורות שנשרפות כל ארבעה חודשים).:confused:

Eliran75 03-02-09 07:09

אני מקווה בישבילך שזאת באמת הייתה הבעיה...
אבל אם לא. יש לי הצעה חמה בישבילך תיפנה למוסך שמשון .
תן לד"ר חיים לדבר עם הרכב יש לו שפה משותפת עם הפונטו. מניסיון... (ראה מה כתבו עליי מעלה)
מבטיח לך אין תקלה שחיים מקבל ולא מתקן (גם אם זה יעלה לו בלהישאר עד מאוחר בלילה!)
בהצלחה..

yoze 05-02-09 22:18

מוסך שמשון
 
צטט:

במקור פורסם על ידי Eliran75 (הודעה 39492)
יש לי הצעה חמה בישבילך תיפנה למוסך שמשון

מה קורה בפורום הזה?
אני מטופל אצל שמשון וחיים, אבל:
1. אני גר בחיפה. אני עובד בחיפה. בשביל להגיע ליהוד אני צריך לוותר על יום עבודה או על סופשבוע.
2. חיים ושמשון תמיד אומרים לי להביא את הרכב כדי לבדוק ולא נותנים עצות בטלפון (ויש בזה מן הצדק) - האם כולם פה מוכנים לבלות ימים שלמים במוסך כל פעם שמשהו קורה?
3. מנסיוני, כל פעם שהייתי במוסך שמשון יצאתי עם חור לא קטן בכיס. השירות והעבודה שווים את המחיר, השאלה אם הרכב הזה שווה את ההשקעה?
4. אני בטוח שמוסך שמשון הוא לא הכתובת הבלבדית לכל תקלה שהיא. גם שהם תיקנו לי גיר הם הביאו מומחה ממוסך מרכזי.

אין לי שום דבר נגד מוסך שמשון, נהפוך הוא. אני ממש מרוצה. אבל - לא חייבים להיות פנאטים (גם ככה כולם מתפלאים שאני נוסע ליהוד בשביל טיפול לרכב).

בכל אופן - בינתיים הרכב נוסע ואני די בטוח שמדובר בכבל הרופף. :)

simon377 05-02-09 22:46

צטט:

במקור פורסם על ידי yoze (הודעה 39680)
מה קורה בפורום הזה?
אני מטופל אצל שמשון וחיים, אבל:
1. אני גר בחיפה. אני עובד בחיפה. בשביל להגיע ליהוד אני צריך לוותר על יום עבודה או על סופשבוע.
כנ"ל, רק במקום חיפה קרית גת
2. חיים ושמשון תמיד אומרים לי להביא את הרכב כדי לבדוק ולא נותנים עצות בטלפון (ויש בזה מן הצדק) - האם כולם פה מוכנים לבלות ימים שלמים במוסך כל פעם שמשהו קורה?
תסכים איתי שאי אפשר לאבחן דרך הטלפון. אני מעדיף לבלות יום שלם במוסך ביהוד מאשר חצי יום במוסך אחר. ההבדל הוא שאצל שמשון התקלה נפתרת. במוסך אחר- עד שהתקלה נפתרת החשבון בנק שלך נפטר.
3. מנסיוני, כל פעם שהייתי במוסך שמשון יצאתי עם חור לא קטן בכיס. השירות והעבודה שווים את המחיר, השאלה אם הרכב הזה שווה את ההשקעה?
זה כבר אינדווידואלי לכל אחד.
אני ראיתי שם מס' אונואים ישנות. (אני בטוח שהן הרבה יותר אמינות מחלק גדול מהרכבים פה.) לי אישית בהחלט שווה. גם בשביל הבראבה וגם בשביל הפונטו. רכב זה הוצאה.

4. אני בטוח שמוסך שמשון הוא לא הכתובת הבלבדית לכל תקלה שהיא. גם שהם תיקנו לי גיר הם הביאו מומחה ממוסך מרכזי.
שוב- שיקול שלך. הבאתי פה בעבר מקרה ששלחו אל שמשון רכב מהמוסך המרכזי(!!!) לאחר ששם לא הצליחו לפתור אותה. חוץ מזה- אף מוסך אחר לא "יביא מומחה" אלא "יתקן" לבד, לא תמיד תיקון אמיתי.

אין לי שום דבר נגד מוסך שמשון, נהפוך הוא. אני ממש מרוצה. אבל - לא חייבים להיות פנאטים (גם ככה כולם מתפלאים שאני נוסע ליהוד בשביל טיפול לרכב).
היחידים שיש להם משהו נגד מוסך שמשון אלו (אולי) בעלי מקצוע אחרים שמאבדים לקוחות לטובת שמשון.
בעיה שלהם.אם הם יהייו אמינים ב100%, מקצועיים ב100%, שירותיים ב100%, אולי גם להם יהייו "פנאטים".


בכל אופן - בינתיים הרכב נוסע ואני די בטוח שמדובר בכבל הרופף. :)

תגובתי באדום.

אני שמח לשמוע שהתקלה נפתרה.
אני אולי מצטייר כ"פנאט" לגבי המוסך, אך מנסיוני האישי, כמו מנסיונם של 2 חברים קרובים (סה"כ 5 פיאטים) זו הכתובת היחידה מבחינתי (ומבחינתם) לכל תקלה בפיאט.
כבר כמה פעמים יצא לי להגיע למוסכים בעיר עם הרכב (לא לטיפול בפונטו אלא לענינים אחרים) וכל אחד מהם שכנע אותי עם פירוט מנומק ומוסבר למה עדיף לי לטפל אצלם.

אותי לא צריך לשכנע, זה גם לא יעזור.
כמו שבחרתי את הצמיגאי שלי, את חנויות החלפים שלי, את החשמלאי שלי ואת הפחח שלי- ככה בחרתי את המוסכניק שלי. לא כי שיכנעו אותי בדיבורים, כי שיכנעו אותי בשטח ובמבחן התוצאה.

מצאתי את עצמי יותר מפעם עושה "נסיעת שירות" לדודה מבנימינה לשדרות לטובת בעל מקצוע.
אני מעדיף להשקיע יום אחד ולפתור את התקלה מאשר 4 חצאי יום ו"לכבות שריפות".


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:58.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©