![]() |
שאלה :מצבר 100 A
בראבו 96 1.6
יש לי נפילות חשמל חלשות ברכב שאני מפעיל וינקר אז האורות ברקס והאור בגג מהמהם קלות האלטרנטור חדש מצבר 50 A מורכב קבל מתח 2 פארד אז ככה חשבתי לשים מצבר 100 A השאלה אם זה לא יגרום נזק למערכת חשמל או לאלטרנטור? חבר שמבין בחשמל אמר שיכול להיות שה - ברכב חלש ולפי ההסבר שלו יש מינוס ראשי שמחובר לגוף וממנו יוצא קונקטור שמשם יוצאים כל המינוסים של הרכב הוא אומר שהקונקטור קבור אי שם בצמה של הרכב ושהכי הגיוני זה לתת מיוס נוסף לכל מנורה מהגוף של הרכב לטעמי זה דפוק להריץ חוטים נוספים בכל הרכב חשבתי לנסות לנקות את אזור נקודות המגע של המינוס וה+ להתיז ספרי מגעים לשפשף קורוזיה וכו אולי יש למישהו רעיון נוסף ותשובה חלקית מחר אני יעשה את זה וכנראה שאני יצלם את זה ויציג את זה כפרויקט ואחזור אם תשובות מקווה לחיוביות אני מבקש להפסיק ולכתוב בפונט גדול ומודגש ללא סיבה. להבא השרשור ינעל. רענן. |
בקשר למצבר
אהלן, אני חושב שאתה צריך לעשות בדיקה דרך מד A כדי לדעת כמה A אתה יכול לסים ואני חושב שאם תסים 100 A אז יכול ליות שישרף לך האוטו, כמובן אני לא מבין בחשמל ממש אבל זה משהו שאני למדתי בבית ספר בחפיף ואני חושב שהמינוסים מיותרים אז לילה טוב שיהיה לך ובהצלחה :)
|
מצבר
לא יורים על ציפור עם תותח.
מצבר של 100Ah הנו כבד, יקר ולא יוסיף דבר למע' החשמל שבמכוניתך. אכו יש צורך בדוק ולסדר את הארקות הרכב וביחוד את הארקת המרכב שמתחת למצבר. בברכה - רפי לין :smile: |
חח
רפי לין חבר יקר מאיפה יש לך בדיחות כאלה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]חח אני צריך קצת שמח בחיים חח ואדון רפי באמת צודק כמו תמיד שוב אני לא למדתי חשמל אבל אני עוזר כמה שאני יודע :)
|
צטט:
וברוב המקרים זה פותר את הבעיה הטורדנית בכל מקרה אתה מאשר את קו החשיבה שלי אז סימן שהוא על הגל הנכון דרך אגב אהבתי את הבדיחה מאוד ronald27 זו בדיחה במיוחד בשבילך לאות תודה על הרצון הטוב נהגים מתחלקים לשלושה חלקים : נהגי מכוניות.נהגי משאיות ונהגי אופנועים גם נהגי אופנועים מתחלקים לשלושה חלקים......:mrgreen: וחברה תמונה אמיתית הישר מעזה תראו איך שומרים שמה על הפיאט שלהם:-) http://www.jokes.co.il/images/caricature/404.jpg |
מצבר 100 לא יתן לך הרבה. תנסה כמו שהציעו לך לנקות מגעים בצורה הפשוטה: עקוב אחרי המינוס הראשי שיוצא מהמצבר לכיוון השלדה (בדר"כ חוט קצר ועבה) נתק, שייף את האזור שעליו הוא מחובר, וחבר חזרה. בדוק את הקוטבים (פלוס ומינוס) של המצבר והחלף לחדשים במקרה הצורך. בדר"כ אלו המקומות הבעייתיים שגורמים לנפילות בגלל שהם הכי חשופים.
תנסה גם להריץ חוט מהאלטרנטור למצבר (פלוס, החוט העבה שיוצא מהאלטרנטור לכיוון הפלוס במצבר) אל תשכח לנתק את המינוס לפני העבודה הזאת! בהתחלה אל תעבוד קשה ותעשה את זה בצורה שנראת לעין כדי לראות אם זה עוזר. מקווה שעזרתי. |
תיקון הארקת המרכב (בודי)
כאן כתבתי את התהליך הנכון לתיקון הארקת המרכב (בודי) והארקת המנוע ופעל כך:
הארקת מרכב הרכב אינה טובה ולתקנה יש לפעול כך (אתה עצמך או חשמלאי רכב): 1. פרק את כבל ההארקה מהמצבר ומהמרכב מתחת למצבר והלאה מתיבת ההילוכים והוציאהו החוצה. 2. קלף את בדוד הכבל ליד האוזן המתחברת אל המרכב, מתחת למצבר ונקה היטב ע"י מברשת פלדה ו/או נייר זכוכית את הכבל שנתגלה ואת גוף המתכת של האוזן המתחברת בלחיצה על הכבל. 3. ע"י פטיש הלחמה ובדיל, בצע הלחמה של הכבל שנחשף עם אוזן המתכת להשגת חיבור חשמלי טוב ומשופר. 4. בצע אותו תהליך עם הכבל והאוזן המתחברת אל תיבת ההילוכים לשיפור המגע גם כאן. 5. הרכב הכבל בחזרה למקומו (החיבור האחרון יהיה אל המצבר). 6. הנע הרכב ובדוק. נא עדכן בתוצאות. בברכה - רפי לין :) |
צטט:
|
הארקות הרכב
כעת אתה יודע שהארקת המרכב הנה תקינה.
הבהוב קל ניתן לראות בכל רכב בזמן הפעלת איתותים, חלונות חשמל וכו'. בברכה - רפי לין :) |
שווה לבדוק עוד פעם אלטרנטור (טעינה ברגיל ובעומס).
|
שלום!
רפי אם אפשר תיקון קל . מכיוון שלי אכן יש מעט ידע בתחום אני ממליץ לחברנו להחליף את החוטים של אדמת הרכב וכבל בפלוס המגיע מהאלטרנטור והולך למתנע לחדשים . ניתןלגשת לכל חנות חשמל (מסחרית ) לרכוש כבל של 100A גמיש עם מספר לשוניות תואמות כמו בחוטים המקוריים . הסבר : מכיוון שדרך החוטים הנ"ל עובר לאורך שנים זרם גבוה הדבר יוצר "שחיקה " של המוליך הפנימי . ולכן כל 10 שנים לערך יש להחליפו . ניקוי המוליך יכול לעזור אך לא תמיד פותר את הבעיה . בעיה זו היתה קיימת ברכבי ולאחר החלפת כבלים אילו ( אדמה ושני פלוסים ) נפתרה הבעיה לחלוטין ודבר נוסף התהגות המנוע השתנתה לטובה עקב העלאת מתח הרכב בחזרת למתח המקורי . עמית |
ומה עם כל שאר החוטים גם הם זקנים ?
יש לך מושג מה העלות למטר לכבל שכזה ויש בעייה נוספת נניח ואני יעשה את זה יש נעל כבל אמצעי שלא נתקלתי עוד בכזה ואני לא רוצה לאלתר |
ראשית כל כן לערי גם לשאר החוטים יש השפעה על תפקוה החשמל ברכב , ברוב המקרים הכבלים הראשיים סופגים את מרבית הזרם ולכן נשחקים יותר . עלות כבל כזה עומדת על 20-30 שקלים למטר .
ראשית תפרק כבל אחד ואיתו תגש לקנות דוגמא , לא הבנתי את שאר הדברים שכתבת . עמית |
אמרתי שלכבל אדמה יש שלוש נקודות מגע 1 מצבר 2 אמצע כבל שמחובר למרכב עצמו
ו3 בגיר עכשיו הנקודה האמצעית מס 2 יש לה נקודת מגע נעל כבל מוזרה שלא יצא לי להיתקל באחת כזאת וכנראה שאצטרך לאלתר נעל כבל שכזו דרך אגב לפי המפרט הטכני בספר רכב האלטרנטור מוציא 80 A האם ניתן לשים מצבר 70 A 75 A מבלי שיפגע במערכת החשמל |
אתה יכול להרכיב מצבר , אבל למה לך ? זה לא יפתור את בעית החשמל ברכב שלך ...
לגבי נעל הכבל , תפעיל מעט שיקול דעת בנוגע לחיבור אני מניח שתסתדר.. עמית |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 03:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©