מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פונטו 85 16V - הגה נהייה קשה תוך כדי נסיעה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5048)

orengol 13-11-08 13:50

פונטו 85 16V - הגה נהייה קשה תוך כדי נסיעה
 
היי,

שלשום תוך כדי נסיעה שמתי לב שההגה נהיה ממש קשה, מה יכולה להיות הסיבה לכך?

בדקתי את כמות נוזל הגה כח, היה חסר קצת אבל גם אחרי שהוספתי ההגה עדיין לא חזר למצב הרגיל שלו.
הוא עדיין מאד קשה וצריך ממש להפעיל כח בכדי לסובב את הגלגלים במצב עמידה (הרכב מונע)

מישהו נתקל בתופעה?

תודה,
אורן

orengol 13-11-08 14:39

צטט:

במקור פורסם על ידי eliko1976 (הודעה 35079)
רוב הסיכויים שהלכה לך משאבת הגה כוח .

באסה, חששתי שזו הולכת להיות התשובה...

מה צריכה להיות העלות של תיקון/החלפה של משאבה כזו?

זה קרה בגלל משהו לא תקין שעשיתי או שזה בלאי סביר? (לא חושב שהחליפו את המשאבה עד היום - 137,000 ק"מ)

eliko1976 13-11-08 14:42

אתה לא אשם בכך ...קורה , אין מה לעשות .
אני לא יודע פשוט האם יש רצועה שמפעילה אותה , במידה וכן תבדוק קודם שהרצועה לא נקרעה

vRS 13-11-08 14:43

פונטו 85 16V - איי איי איי...

מזכיר לי דברים שאני רוצה לשכוח :rolleyes:

orengol 13-11-08 14:53

צטט:

במקור פורסם על ידי vRS (הודעה 35082)
פונטו 85 16V - איי איי איי...

מזכיר לי דברים שאני רוצה לשכוח :rolleyes:

מה היה כל כך גרוע?
עד היום דווקא לא היו לי הרבה בעיות..
אני מקווה שלא התחלתי את 7 השנים הרעות :rolleyes:

בחזרה למשאבת הגה,
איפה היא והרצועה שלה ממוקמים?

eliko1976 13-11-08 16:09

מלמעלה , בצד שמאול של המנוע ...

הכי קל זה לעקוב אחרי הצנרת שיוצאת מהמיכל מילוי של שמן הגה .
צינור אחד הולך למסרק הגה ושני למשאבה .

vRS 13-11-08 17:44

צטט:

במקור פורסם על ידי orengol (הודעה 35083)
מה היה כל כך גרוע?
עד היום דווקא לא היו לי הרבה בעיות..
אני מקווה שלא התחלתי את 7 השנים הרעות :rolleyes:

קנינו אותה כחדשה (דצמבר 99) ומהמסירה (ינואר 00) ועד המכירה (מרץ 02) סבלנו מבעיות רבות - שהיו בעצם סיבת המכירה.

פיאט אמיתית, לצערנו.

גרסת ה-60 אומנם חלשה משמעותית, אבל אמינה משמעותית.

orengol 14-11-08 08:38

תודה רבה eliko1976
 
הבעיה נפתרה, :cool:

מסתבר שזו הייתה רק הרצועה שיצאה מהמקום שלה.
ברגע שהחזרתי אותה למקום הכל הסתדר.

מה שלא ברור לי זה איך היא יצאה מהמקום בפעם הראשונה

raanan_t 14-11-08 12:04

בדוק שהיא מתוחה כראוי, כנראה שזו הסיבה שהיא ברחה.
יתכן גם והמערכת שאמורה לשמור את הרצועה מתוחה השתחררה מעט וגרמה לרפיון שגרר אחריו את נפילת הרצועה.

orengol 14-11-08 12:18

הרצועה נראית דיי מתוחה,
אחרי שהחזרתי אותה למקום, ניסיתי "לדחוף" אותה החוצה משתי הגלגלים שעליהם היא תפוסה ולא הצלחתי.

מה זו המערכת ששומרת את הרצועה מתוחה?
יש על הרצועה 2 חריצים שמתלבשים על הגלגלים שמחזיקים אותה - לזה הכוונה?

eliko1976 14-11-08 17:05

שמחתי לשמוע שהבעיה נפתרה .
רענן התכוון למותחן של הרצועה . זה מין מנגנון כזה . קשה להסביר איך הוא פועל ככה בWEB .תסתכל היטב , תבין ...זה לא מסובך .

raanan_t 14-11-08 19:43

אליקו, המותחן הוא לפעמים חלק נפרד ולפעמים חלק אינגרלי מהמשאבה\אלטרנטור לכן נמנעתי מלקרוא לו מותחן.

לפותח השרשור, אם הצלחת להחזיר את הרצועה ללא שחרור המותחן אזי יש סיכוי סביר שהיא תקפוץ שוב בקרוב היות והיא לא באמת מתוחה.

orengol 15-11-08 09:58

צטט:

במקור פורסם על ידי raanan_t (הודעה 35153)
לפותח השרשור, אם הצלחת להחזיר את הרצועה ללא שחרור המותחן אזי יש סיכוי סביר שהיא תקפוץ שוב בקרוב היות והיא לא באמת מתוחה.

בעזרת חבר טלפוני שהסביר לי מה לעשות, החזרתי את הרצועה למקום ע"י הלבשה שלה על אחד הגלגלים (הקרוב יותר למנוע) ובגלגל השני לא היה ניתן להלביש את כול הרצועה, אז הלבשתי רק על החלק העליון של הגלגל ואז עם קצת סטרטר זה השלים את הסיבוב ונכנס למקום.

בכל מקרה למדתי משהו חדש ומעכשיו יש לי עוד משהו לשים לב אליו ברכב :rolleyes:

תודה לכל מי שניסה לעזור

אורן


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:15.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©