מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   שאלה על העברת הילוכים ועל מזגן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4974)

ran 29-10-08 21:19

שאלה על העברת הילוכים ועל מזגן
 
שלום לכולם
שאלתי ב carsforum ואין התייחסות
הרכב הוא פונטו ספייס 2003 ידני
שאלה 1: מתי שהרכב קר יש קושי בהורדת הילוכים בד"כ יוצא לי להרגיש זאת בין ההילוכים 4 ל 3 וגם 3 ל 2 ומתי שהרכב מתחמם אין בעיה כזו לא בהורדה ולא בהכנסה. האם יש קשר לחום המנוע? כי הרי שמיכל שמן גיר הוא בנפרד מהמנוע

שאלה 2: המזגן אצלי חדש(צנרת מדחס וגז) בקיץ שהיה הוא הקפיא אותי ברמות שלא הרגשתי ברכבים אחרים, עכשיו יכול ליהיות שאני לא מבצע נכון את פעולת החימום, אני שם על חימום הכי גבוהה ועל מצב ac לחוץ ואת בורר המהירות שם על 1 או 2 ובכל זאת הוא לא מחמם,שאני מכבה את ה ac יש חימום טוב מאוד אבל ישר יש הדים בכל הרכב. מה אני לא עושה טוב?

רקובי 29-10-08 21:29

החימום אינו תלוי בגז המזגן, אלא בטמפ' נוזל הקירור של המנוע. כאשר הרכב קר, החימום אינו יעיל, אם כי דיי מהר יגרום להתעבות ללא AC. לחימום דרוש מנוע חם.

אם בכל מקרה החימום אינו אפקטיבי, גם לא כאשר הבורר על "הכי חם", אז אכן יש בעיה.
אולי רדיאטור החימום סתום ?

Caveman 29-10-08 21:30

לגבי ההילוכים,
קצת סינכרונים, קצת שמן גיר לא מגיע לטמפ' עבודה. גם אצלי יש את התופעה הזו בזעיר ענפין בבקרים קרים.
תהיה עדין איתם בבוקר :)

לגבי המיזוג,
שאתה מפעיל את ה"מיזוג", אתה בעצם מפעיל את המדחס. מה שיגרום לקירור, או חימום של הרכב.
מה שעוד הוא גורם, כמה נוח, זה לייבוש האדים. וזה מפני שהוא מייבש את האוויר שיוצא דרכו.

חימום איכותי יותר מתקבל (וזה בכל הרכבים שיצא לי לנסוע עליהם עד היום), כאשר המדחס כבוי דווקא, לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה.

חלון פתוח מעט, או לחיצה מידי כמה דקות על כפתור המדחס יפתרו לך את בעית האדים.

ran 29-10-08 21:46

תודה על התשובה המהירה
 
אני אהיה עדין בהילוכים ואתחיל להתרגל למזגן

simon377 29-10-08 22:30

האם בעיית אי החימום מופיעה גם כאשר המנוע הגיע לטמפ' עבודה?

אני לא מכיר בעל פונטו (MK2- ידנית) שלא מכיר את בעיית ההילוכים בקור.



צטט:

במקור פורסם על ידי ran (הודעה 34498)
אני אהיה עדין בהילוכים ואתחיל להתרגל למזגן

מבטיח?
:)

raanan_t 30-10-08 03:17

צטט:

במקור פורסם על ידי simon377 (הודעה 34499)
אני לא מכיר בעל פונטו (MK2- ידנית) שלא מכיר את בעיית ההילוכים בקור.

בדור ראשון שהיתה לי, החלפתי, בהמלצתו של אדי, את שמן הגיר ל-75W80 בדיוק מהסיבה הזו.
הבעיה נעלמה כאילו לא היתה. שמן כזה ניתן למצוא במוסכי פג'ו סיטרואן.

אני מניח שהגיר בספייסים ובדגמי דור ראשון אינם שונים בצורה מהותית ויתכן כי ע"י החלפת שמן למצוין לעיל הבעיה תפתר.
אני כן יכול לומר ששמן גיר של BG מסוג 75W90, גם עושה בעיות בימים קרים אז המנעו ממנו.

eliko1976 30-10-08 10:47

רענן צודק ב100% שמן יותר נוזלי עוזר לסינכרונים ולכן העברת ההילוכים יותר קלה כאשר השמן קר .
אם לא תמצא בארץ יש בEBAY , קבל לינק
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Red-L...mZ120297505914

חשוב מאוד לשים לב שהוא יהיה בעל דרגה של GL-4 ולא GL-5 .
זה מופיע על גבי התוית .

farmalot 30-10-08 11:07

אם כבר גיר והילוכים..

מאז תחילת החורף ההילוכים אצלי מתנהגים קצת מוזר (גיר ידני).

חוץ מזה זה שההעברה לא חלקה כמו מקודם (ולא רק בבקרים),
נוצרה אצלי תופעה מוזרה, שהמוט של ההילוכים לא חוזר למקום כמו שצריך.
כאילו אם אני מוציא אותו מראשון או שני, המוט לא חוזר לאמצע (מול השלישי -רביעי), אלא אם אני מסייע לו. כאילו הקפיצים שם החלידו קצת.

אני לא גר בגולן, אז זה לא שקפא לי הנוזל גיר.
לעוד מישהו זה קרה?
מישהו יודע מה הסיבה לזה?

ארילו 30-10-08 11:14

ההילוכים נכנסים כרגיל?
הם קופצים החוצה במהלך נסיעה?
זה קרה בבת אחת?

אם לא - אז כנראה שהבוקסות (מין גומיות כאלה שמחברות את מוטות ההילוכים להילוכים עצמם ולידית) שלך עשו את שלהן ועברו לעולם שכולו טוב.

אם זה כן קרה בבת אחת, אז יכול להיות שמוטות העברת ההילוכים שלך התנתקו מאחד הבסיסים. (יש אחת על מסרק ההגה אם אני זוכר נכון).

gsk 30-10-08 12:29

אני מבין ששמן גיר בדירוג 75W-80 קשה להשגה.
מישהו יודע איפה אפשר להשיג שמן כזה באיזור המרכז (רצוי סינטטי מלא)?

כמה עשוי לעלות ליטר של כזה שמן?

ארילו 30-10-08 13:20

בכל מוסכי פג'ו - סיטרואן

raanan_t 30-10-08 14:31

המחיר תלוי בסוג השמן שיש למוסך. בפעם הקודמת שהייתי היה שמן של TOTAL שעלה כ-100 ש"ח לשני ליטר, בפעם האחרונה המחיר היה 160 ש"ח לשני ליטר לשמן של ESSO.

הגיר של דור ראשון ושור שני דורש 1.65 ליטר.

gsk 30-10-08 17:30

הציעו לי בפורום של קארספורום לגשת לגא'ן חלפים ברחוב המסגר. עשיתי חיפוש בפורום שם וראיתי שהוא מחזיק ESSO 75W-80 BV. שמן זה הוא בתקן GL4. מה שלא מתאים לפונטו הדורשת תקן GL5 - לפי מדריך היינס.

Caveman 30-10-08 18:48

צטט:

במקור פורסם על ידי farmalot (הודעה 34510)
אם כבר גיר והילוכים..

מאז תחילת החורף ההילוכים אצלי מתנהגים קצת מוזר (גיר ידני).

חוץ מזה זה שההעברה לא חלקה כמו מקודם (ולא רק בבקרים),
נוצרה אצלי תופעה מוזרה, שהמוט של ההילוכים לא חוזר למקום כמו שצריך.
כאילו אם אני מוציא אותו מראשון או שני, המוט לא חוזר לאמצע (מול השלישי -רביעי), אלא אם אני מסייע לו. כאילו הקפיצים שם החלידו קצת.

אני לא גר בגולן, אז זה לא שקפא לי הנוזל גיר.
לעוד מישהו זה קרה?
מישהו יודע מה הסיבה לזה?

נשמע כמו בורר הילוכים הדורש גירוז.
לא סיפור יקר בכלל.

eliko1976 30-10-08 18:55

צטט:

במקור פורסם על ידי gsk (הודעה 34520)
הציעו לי בפורום של קארספורום לגשת לגא'ן חלפים ברחוב המסגר. עשיתי חיפוש בפורום שם וראיתי שהוא מחזיק ESSO 75W-80 BV. שמן זה הוא בתקן GL4. מה שלא מתאים לפונטו הדורשת תקן GL5 - לפי מדריך היינס.

אתה בטוח ? לדעתי ההפך הוא הנכון - גירים של פיאטים מחייבים GL 4 ולא 5 .
אם תרצה GL 5 יש לי מקום בירושלים שמוכר סינטטי של VALVOLINE
GL5 75W80 .

gsk 31-10-08 00:00

צטט:

במקור פורסם על ידי eliko1976 (הודעה 34525)
אתה בטוח ? לדעתי ההפך הוא הנכון - גירים של פיאטים מחייבים GL 4 ולא 5 .
אם תרצה GL 5 יש לי מקום בירושלים שמוכר סינטטי של VALVOLINE
GL5 75W80 .

כן. בדקתי גם בהיינס וגם בספר הרכב (באנגלית) ושניהם הגדירו GL5.

ירושלים קצת רחוק רק בשביל לקנות שמן גיר. נמשיך לחפש במרכז

eliko1976 31-10-08 05:19

לפעמים עדיף לנסוע לי-ם בשביל שמן גיר ,מאשר בשביל גיר עצמו .:)

Tzvika 16V 31-10-08 09:32

אצלי אותה תופעה והרכב אצלי שנתיים פשוט אין מה לעשות חוץ מהשמן גיר הזה.
אני ויתרתי על הרעיון וכשהצבגתי את הרעיון למנהל המקצועי במוסך המרכזי אמר שהתופעה מוכרת, החלפתי בכל זאת שמן גיר אחרי 120K פעם ראשונה ולא היה שינוי. וזה עוד השמן שהיצרן ממליץ והמרכזי שם לפי ספר הטיפולים.
המלצתו הייתה לתת לרכב בערך דקה לעבוד ולשחק עם ההיחוכים לפני שמתחילים לנסוע כשהקלאצ' בפנים. האמת עוזר ממש מעט, רק אחרי שנוסעים קצת יש שיפור.

gsk 31-10-08 13:49

צטט:

במקור פורסם על ידי eliko1976 (הודעה 34543)
לפעמים עדיף לנסוע לי-ם בשביל שמן גיר ,מאשר בשביל גיר עצמו .:)

כנראה מדובר על צמיגות אחרת ולא 75W80. נכנסתי לאתר של ולוליין והם מייצרים רק 75W90 או 80W90.

eliko1976 31-10-08 14:51

יכול להיות ....אני זוכר בוודאות שזה היה 75 ....את המספר הנוסף לא זוכר ב100%

eliko1976 05-11-08 12:18

קניית שמן 75W80
 
1 צירוף קובץ(ים)
היום נכנסתי למוסך מורשה של פיג'ו וסיטרואן ( מוסך "חוצה ישראל " בראש העין )
וקניתי שמן 75W80 הנחשק והמהולל של חברת TOTAL בדרגה +GL4 . (פעם ראשונה שאני רואה את ההגדרה כזאת , ראיתי כבר GL4/5 אבל GL4+ עוד לא )
מחיר לגלון 2 ליטר 142 כולל מע"מ .(מצ"ב חשבונית )
היה להם גם ESSO באותה צמיגות במחיר של 160 לפני מע"מ אבל לא היה כתוב על הקופסה דרגת הGL , אז העדפתי לא להסתכן .
דרך אגב , בהתחלה המכסנאי סירב לתת לי את הTOTAL בטענה שאת זה הם לא מוכרים כי הוא שמור ללקוחות בהסדר ולאלו שבאחריות .
כמון שהיותו לא נגיש לציבור הרחב עוד יותר הגבירה אצלי את החשק להשיגו :) ואחרי כמה משפטי שכנוע , ליבו התרכך וניתנה הוראה למכור לי אותו .:)
העסק קצת לא זול , אבל תחת ההנחה ששמן גיר מחליפים פעם בכמה שנים אפשר לפנק את האוטו .

המוסך נמצא ברח' היצירה 10 באזור תעשיה ראש העין וטלפון שלהם 03-9027902

נ.ב בדיוק מול המוסך נמצאת חנות חלקי חלוף א.א.חלפים - מאוד מומלצת הן ביחס והן במחירים , כך שאם אתם צריכים משהו אפשר על הדרך לבקר אצלם .:)
תיהנו.

פיליפ 05-11-08 18:28

אם כבר אז כבר, גם אני אתעלק קצת על השרשור.
גם אצלי במיוחד שהרכב קר יש קושי מסויים בהעברת הילוכים, ובמיוחד הורדה מהילוך גבוה להילוך שלישי, לפעמים פשוט צריך להאבק איתו.

הפתרון נעוץ בהחלפת שמן גיר?

gsk 05-11-08 23:58

צטט:

במקור פורסם על ידי פיליפ (הודעה 34803)
אם כבר אז כבר, גם אני אתעלק קצת על השרשור.
גם אצלי במיוחד שהרכב קר יש קושי מסויים בהעברת הילוכים, ובמיוחד הורדה מהילוך גבוה להילוך שלישי, לפעמים פשוט צריך להאבק איתו.

הפתרון נעוץ בהחלפת שמן גיר?

אולי חסר לך שמן גיר.

אני השבוע רכשתי שמן 75W-80 TRANSELF NFJ/TRJ. לפני כן היה שמן 75W-90 של מוטול 100% סינטטי ואיכותי ביותר. נראה לי שהגיר של הפונטו (1.2 16v) מסתדר טוב יותר עם ה 75W- 80 (למרות שהשמן החדש איכותי פחות מהישן) השינוי מורגש אבל בקטנה. לא בטוח שהיה שווה את ההשקעה. נחכה ונראה.

eliko1976 06-11-08 00:02

כמה עלה לך ?

gsk 06-11-08 10:35

אז ככה. אני רוצה לתת פה קרדיט לאורן מחברת "אלונים". החברה בעקרון יבואנית מסננים ובין היתר מחזיקה מלאי של שמני חברת ELF. בעקרון החברה עובדת עם סיטונאים ולא עם יחידים אולם אורן אמר לי שבעבר הביא בהזמנות אישיות לחברי פורום קארספורום שמנים של ELF. החברה יושבת בקריית אונו.

מחיר השמן המדובר 100 ש"ח ל- 3 ליטר אחרי מע"מ. השמן הוא שמן המיוצר בטכנולוגיה סינטטית (לא ברור לי אם זה חצי סינטטי או מינרלי או רכיבים סינטטים). ועומד בתקן GL4+ כלומר עומד בתקנים GL4 ו- GL5 הנדרש ע"פ ספר הרכב של פיאט.

טלפון של אורן מחברת "אלונים": 03-6355664

eliko1976 06-11-08 12:12

יפה , טוב לדעת .
קראתי עליהם באינטרנט ...הם מאותו קונצרן יחד עם TOTAL , שניהם מאוד אכותיים ומיוצריים בצרפת .

Eddie 06-11-08 14:42

צטט:

במקור פורסם על ידי eliko1976 (הודעה 34792)
דרך אגב , בהתחלה המכסנאי סירב לתת לי את הTOTAL בטענה שאת זה הם לא מוכרים כי הוא שמור ללקוחות בהסדר ולאלו שבאחריות .
כמון שהיותו לא נגיש לציבור הרחב עוד יותר הגבירה אצלי את החשק להשיגו :) ואחרי כמה משפטי שכנוע , ליבו התרכך וניתנה הוראה למכור לי אותו .:)
.

איזה שטויות :o
פעם ראשונה אני שומע על תופעה כזו.
אז מה הם ממלאים למכוניות שסיימו אחריות? לכל ה BERLINGO/PARTNER/JUMPY/206/306???

eliko1976 06-11-08 15:14

זה משהוא אמר לי .
שטויות או לא אני לא יודע .
היה להם גם שמן של ESSO באותו צמיגות על המדף . ( ואפילו על המיכל היו מדבקות של פז'ו וסיטרוין )
כנראה שזה משהם שמים לכל השאר .

Eddie 06-11-08 19:10

גם לכל השאר הם שמים TOTAL או את מה שיש למחסנים של שרודר (לובינסקי)
במלאי

eliko1976 06-11-08 19:16

סבבה , שיהיה :)


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©