![]() |
ריח דלק לעיתים + נזילת דלק מהHGT
שלום לכם,
אולי מישהו שיודע יכול לענות לי על הבעיה הזאת. יש לי HGT 2001 ומדי פעם אני שם לב בעת חניה לריח קל של דלק. בהמלצה של חיים ממוסך "שמשון" בדקתי את התחתית של הרכב איפה שהמיכל ובכמה בדיקות שהרחתי דלק, תמיד היה יבש, כמו כן המצב של המשאבת דלק ע"י הרמת הכיסא האחורי, הוצאת ה3 ברגע פיליפס ובדיקה שהכל יבש ואכן הכל יבש ומאובק ואין שום זכר לרטיבות (וגם ריח). עד כאן טוב ויפה. אמרתי לעצמי שאולי זה רק קצת ריח אחרי נהיגה ממושכת. היום, מילאתי דלק בתחנה, בגלל שאני מכניס את הראש של הזרנוק הפוך כדי שיתדלק הוא ממלא עד הסוף (ולפעמים גם טיפה משפריץ כמה טיפות לפני שהתדלוק מפסיק). נסעתי הביתה כ-4 ק"מ ואז בחניה ראיתי שהמיכל דלק מטפטף מהתחתית בקצב של טיפה כל שניה, לא הצלחתי לראות מקור כי כניראה מדובר בחלקו הנסתר\עליון של המיכל. שוב, פתחתי את התא של המשאבה לבדוק- הכל יבש, הסתכלתי מקרוב על צנרת כמה שיכולתי וכו' ולמראית עין הכל ניראה תקין. בינתיים אחרי כ-20 דקות התיפתוף הפסיק לחלוטין- הכל כמעט התאדה לגמרי. השאלה שלי היא- האם מישהו נתקל בתופעה כזאת? אולי פשוט מילאתי יותר מדי דלק ויש איזשהו ניקוז מסויים? היום אני מקשר שהיו הרבה פעמים שלא הרחתי דלק ואולי באמת זה קשור מפלס הדלק במיכל אחרי תדלוק. דבר נוסף, יש לציין שבאמת בזמן שהיה טיפטוף שמעתי קצת רעשים של בועות\אויר או משהו קרוב למיכל דלק. אולי צינור פגום? לא סביר שזו המשאבה לאור מה שציינתי, נכון? אם למישהו יש רעיונות, אשמח ואודה.. :-) -דוד |
ריח הדלק מופיע בעיקר בהנעות קרות? לאחר שהרכב עמד הרבה זמן?
|
לא, רק אחרי נסיעה- רכב חם. ושוב, אני קושר את זה אולי לעובדה שאני תמיד מתדלק בסוף הנסיעה בתחנה קבועה 4 ק"מ מהבית.. השערה.
צטט:
|
יש מנגנון בפונטו שברגע שאתה ממלא יותר מידי דלק, דהיינו ממש עד סוף צינור המילוי, העודף ינזל מהצינור עצמו. (באיזור בית הכנף האחורית ימנית, ומטה).
זו ההשערה שלי. לדעתי אל תמלא עם הפיה הפוך, אלא הכנס אותה ממש מעט בצורה הרגילה. בנוסף, אם תתזמן את התדלוק ברבע טנק, 35-36 ליטר ימלאו לך את המיכל ללא הצינור. |
צטט:
מצד שני הוא נסע עד הבית 4 ק"מ ועדיין טפטף דלק. בכך מקרה שווה בדיקה, מלא את המיכל כמעט עד הסוף. |
יכול להיות שיש לך סדק במיכל הדלק עצמו. והדלק מתאדה משם אט אט.
קשה לאבחן בלי לראות את הרכב. |
אתה צודק,
גם לי הייתה את התופעה הזו, יש נזילה לא מוסברת ממיכל הדלק כאשר הוא מלא +. הפיתרון שהציעו לי הוא או להחליף מיכל או למלא 3/4 מיכל ולא יותר. האפשרות השניה היא הבחירה שלי וזה פתר לי את הבעיה. נ.ב אצלי היה פחות קטע של ריח (היה גם ריח) ויותר עניין של הזעה מהמיכל כאשר הוא מלא. עוד דבר, תנסה לבדוק את המשאבה אחרי שאתה ממלא פול ואחרי נסיעה קצרה, יכול להיות שהגומיה כבר הלכה. אל תשכח שדלק מתאדה מהר ולא משאיר סימנים. כשבדקו את זה אצלי החליפו גם משאבה וגומיה ואמרו לי שגם משם היתה קצת נזילה. |
צטט:
בכל מקרה לא תקין יש לך בעיה. והיא בחלק העליון של המיכל זאת בעיה די מוכרת המיכל הוא מפלסטיק ויש כמו חיבור כזה בחלק העליון שנוטה להיסדק ואז נוצר שם חור מאוד קטן ורק שאתה ממלא מיכל מלא נוצר לחץ במיכל הדלק האויר רוצה לצאת החוצה ואיתו יוצא גם קצת דלק מאותו חור קטן(זה דרך אגב הרעש של האויר שאתה שומע) אי אפשר לראות אותו אלא רק על ידי פירוק המיכל לצערי אם זאת אכן הבעיה שיש לך אין מנוס מלהחליף את מיכל הדלק.בכל מקרה אין מצב שאחרי שאתה ממלא מיכל מלא אז הדלק צריך לטפטף אין שום צינור עודפים או משהו כזה. מקווה שעזרתי. יום טוב אורן. |
היה לי בעיה דומה כשקניתי את הרכב, טיפיף דלק בכמויות מזעריות מהצינור עודפים שמעל המיכל.
עלות החלפה: 800 ש"ח במרכזי. הריח שיגע אותי, אמרו לי שזאת תופעה מוכרת בכלל הלחץ בצינור הזה הוא נוטה להיסדק\להיקרע. |
תודה לכולכם!
תודה לכם על כל המידע. אז אני אצא מתוך נקודת הנחה שמדובר במיכל. כרגע בדקתי שוב והרכב לא מטפטף, כניראה העניין של הלחץ כאשר המיכל מלא הוא נכון.
:eek: טוב.. יכול היה להיות יותר גרוע.. נטפל בזה בהקדם. שוב תודה לכולכם! עזרתם לי מאוד! -דוד |
מצטער שלקח לי זמן, ראיתי את הטרד שלך רק עכשיו.
גם ב HGT שלי היתה אותה תופעה (במילוי פול טנק, נתגלו טיפטופים, במיכל חצי מלא, אין). הבעיה היתה נזילה מהצינורות ניקוז אוויר במיכל דלק. או יותר נכון, נזילה מהחיבור בין הצינור למיכל. שמשון אז טיפל לי בנושא (זיהה את הבעיה עוד לפני שהאוטו עלה על הליפט) וגבה ממני 200~300 שקל. |
ניסיון לשתףבמה שקרה לי
צטט:
לקח לי 3 חודשים לפתור את הבעיה מכיון שפעם היה ריח ושוב פסק,עד שהגעתי למצבשאכל לי 6.7קילומטר ל1 ליטר. בדקנו במחשב והכל היה תקין.בסוף גילנו שבצנרת למיכל היכן שהמשאבה יושבת הייתה הנזילה המיכל פורק הוחלפה הצנרת וכעת האוטו אוכל 1 ליטר ל11.9 קילומטר. כנראה שבהתחלה הייתה נזילה קטנה עד שהיא התגברה. מקווה שהייתי לעזר |
האמת היא שבאמת יש לי קצת אכילה של דלק אבל זה עדיין בטווח ההגיון. רוב הבעלי HGT אמרו לי שהם מוציאים בנסיעות מתונות 1:11-1:12. אני עשיתי כמה נסיונות בירידות מירושלים להגיע למספרים האלה ופשוט לא מצליח לעבור 1:10 (בדרך כלל הממוצע שלי 1:9 ). לקחתי את הרכב לבדיקה אצל חיים ב"שמשון" ובבדיקת מערכת הפליטה הכל נמצא אופטימלי ולכן חיים הסיק שזה כניראה אופי נהיגה.
אני ביום ראשון לוקח אותו לבדיקה אצל "שמשון" וניראה על מה מדובר. אני יודע שזה לא משאבה אז או שזו צנרת כמו שהצעת (הלוואי, אני מינח שזה נזק מינימלי) או שמדובר בהחלפת מיכל.. :( בכל מיקרה תודה. צטט:
|
קצת עידכון-
היום הלכתי למוסך שימשון ובאמת התגלה ש2(!) הנשמים של המיכל היו שבורים, החיבורים נשברו בתוך הצינור. עשו לי שיפצור, הדבקה והבטיחו שזה יחזיק יותר טוב מהמקורי. אכן עכשיו אחרי מילוי הטנק עד הסוף אין יותר דליפה. אגב, לכל מי שנתן מחירים לגבי מיכל דלק.. אז תיקחו בחשבון שחדש עולה 4500 ש"ח... הוא מגיע כקיט עם משאבה, צינורות וכו'. אפילו עם מורידים את עלות המשאבה מהשיקלול- עדיין מדובר על כ-3000 ש"ח.. סתם שתדעו על מה מדובר. אבל מיכל פגוע זה דבר יחסית נדיר ממה שאני מבין, לשמחתי זו לא הייתה הבעיה אצלי. בכל מיקרה- תודה לכל מי שניסה לעזור.. זה באמת היה שני הנשמים. |
שמח שהסתדר לך.
עוד לקוח מרוצה משמשון. |
צטט:
בכל מקרה שמח שהסתדר לך. |
מישהו יכול להוסיף בבקשה תמונות, למיקום של צנרת פגומה?
או מקום מאיפה היהתה הנזילה ופתרון והאם ניתן לפתור את הבעיה בתנאים ביתיים? בברכה & נסיעה טובה ! |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 05:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©