![]() |
עזרה בפיענוח תוצאות בדיקה לפני קנייה
שוב שלום!
אחרי עוד כמה רכבים שראיתי, הגעתי לפונטו ELX יד שנייה (ידיים פרטיות) מ-2001 עם 138K ק"מ. נהגתי עליו והרגיש בסדר גמור, אין נוריות דולקות וכד'. היום לקחתי לבדיקה ובבדיקה יצא כך: 1. מיתלים: מיתלה אחורי- רעש יתר / בולמי זעזועים- בלאי יתר, נזילת שמן / מיתלה קדמי- לתקן/לכוון, נקישות יתר / מערכת היגוי- נקישות יתר 2. בלמים: 100% 3. מנוע: בלוק מנוע- נזילת שמן, רעש אביזרי מנוע/רצועה/מותחנים וגלגלות, החלף תומכים, תצרוכת שמן מהצילינדרים / מערכת תיזמון- החלף רצועות זימון לפי הוראות יצרן / מערכת קרור מנוע- צינורות פגומים, קורזיה/אבנית/סתימות ברדיאטור / ראש מנוע- נקישות/רעש יתר בגל זיזים, רעש שסתומים 4. מערכת הנעה: מצמד- מצמד מפריד קשה+נמוך (בלאי יתר) / תיבת הילוכים ידנית- חריקת הילוכים, נזילת שמן, רעש יתר / דיפרנציאל- רעש יתר / גל הנעה ציריות- מרווחי יתר 5. שילדה: 100% 6. מרכב: מצב פנימי- חלקי פלסטיק פגומים, שמשה קדמית הוחלפה / צבע מרכב- שיטות צבע מרכב+פגמים / תקוני מרכב משמעות נמוכה- סימני פגיעה, תקוני מרכב וצבע, מעיכות/מעוך/שריטות בצבע+פגמים, החולפו חלקי מרכב, נזק לפגושים, נזק בפנלים. לי זה סינית... אשמח לפרשנויות... האם זה בלאי סביר ל-140K ק"מ? מה חייבים לתקן ומה לא קריטי או שבד"כ רושמים בבדיקה? בקיצור, מה חריג ומה סביר והאם שווה להשקיע? כרגע מדובר על מחיר מחירון (לפני תוצאות הבדיקה) שזה 25,000 ש"ח. אז מה דעתכם? ועוד שאלונת, איך אפשר לוודא שאכן גם היד הראשונה פרטית? (ברישיון לא רשום הערות). יש אפשרות דרך האינטרנט? תודה! |
בסה"כ אין שום בעיות מיוחדות, אפשר לומר שבגדול זה בלאי טבעי לגיל הרכב ולכמות הק"מ שהוא עבר.
באיזה נוזל קירור השתמשו ברדיאטור? נדרש רק "פראפלו" בלבד. אם השתמשו במי ברז- להתרחק! 1. לבדוק תקינות בולמי זעזועים, ייתכן שנדרשת החלפת זוג או רבעייה. 2. לתקן נזילות שמן מהמנוע, בד"כ דברים קטנים כמו אטם מכסה שסתומים. 3. לבדוק מתי הוחלף טיימינג. אם לא הוחלף ב- 3 שנים האחרונות או ב- 60K ק"מ האחרונים- להחליף כולל מותחנים. 4. צריך להחליף צינורות מים, ייתכן שיש שם צינורות יבשים או פגומים. יש לעשות ניקוי יסודי לרדיאטור- על פניו נראה כי השתמשו במי ברז, ואם כך הדבר עדיף לא לרכוש את הרכב כלל. 5. לבדוק את מצב הגיר. לפי איך שזה נראה מדובר על גיר ידני, הם רושמים "חריקות" כנראה במעבר הילוכים. צריך לברר האם צריך להחליף רק את הקלאץ' או לשפץ את הגיר. בכל מקרה צריך לקחת את הטופס ואת הרכב למוסך מורשה של פיאט כדי לקבל הצעת מחיר לתיקונים. כל שאר הדברים שרשמו זה לדעתי שטויות. |
וואהו, תודה על התגובה המהירה! ושאלות...
באיזה נוזל קירור השתמשו ברדיאטור? נדרש רק "פראפלו" בלבד. אם השתמשו במי ברז- להתרחק!
אבדוק את זה, שאלתי ואני לא זוכרת כי ראיתי עוד רכב במקביל. זה עד כדי כך משמעותי? לא מספיק לעשות ניקוי יסודי לקדיאטור כמו שרשמת למטה? 1. לבדוק תקינות בולמי זעזועים, ייתכן שנדרשת החלפת זוג או רבעייה. יש לך מושג כמה צריך לעלות דבר כזה? 2. לתקן נזילות שמן מהמנוע, בד"כ דברים קטנים כמו אטם מכסה שסתומים. 3. לבדוק מתי הוחלף טיימינג. אם לא הוחלף ב- 3 שנים האחרונות או ב- 60K ק"מ האחרונים- להחליף כולל מותחנים. 4. צריך להחליף צינורות מים, ייתכן שיש שם צינורות יבשים או פגומים. יש לעשות ניקוי יסודי לרדיאטור- על פניו נראה כי השתמשו במי ברז, ואם כך הדבר עדיף לא לרכוש את הרכב כלל. 5. לבדוק את מצב הגיר. לפי איך שזה נראה מדובר על גיר ידני, הם רושמים "חריקות" כנראה במעבר הילוכים. צריך לברר האם צריך להחליף רק את הקלאץ' או לשפץ את הגיר. שכחתי לרשום, זה אכן ידני. החלפת קלאץ' ו/או שיפוץ גיר זה די יקר לא? בכל מקרה צריך לקחת את הטופס ואת הרכב למוסך מורשה של פיאט כדי לקבל הצעת מחיר לתיקונים. כל שאר הדברים שרשמו זה לדעתי שטויות.[/quote] |
העיניין הזה משמעותי מאוד. במידה והשתמשו במי ברז או נוזל קירור לא איכותי, הנזק יכול להיות גדול יותר מרדיאטור סתום, כמו אטם ראש פרוץ או שאפילו צריך שיפוץ ראש, וזה מאוד מאוד יקר.
החלפת בולמי זעזועים, קלאץ' או שיפוץ גיר יקרים ויכולים להגיע לאלפי שקלים. בכל מקרה מורידים את זה ממחיר הרכב, אך קודם יש להיכנס למוסך מורשה שיעיפו מבט, יכול להיות שאחרי בדיקה נוספת יתגלה שלא צריך להחליפם כלל או שאפשר למשוך עוד הרבה זמן, כבר היו מקרים. הטופס הבדיקה הזה הוא סה"כ אינדיקציה ראשונית בלבד. |
1. בולמ"זים נוזלים חייבים להחליף, הם לא יעברו ככה טסט. בד"כ מדובר על משהו כמו 600 ש"ח לזוג.
2. רעשים וחריקות ממתלים צריך לבדוק ממה זה. יכול להיות כרית בולם, או חופש אחר. בד"כ זה משפיע רק על נוחות הנסיעה. 3. תצרוכת שמן מהצילינדרים נשמע לי חשוד. אני לא יודע מה הכוונה - אבל כדאי לעשות בדיקת קומפרסיה, וליקג' למנוע - לוודא אם זה נכון או לא. 4. נזילת שמן מתיבת ההילוכים - צריך לבדוק מאיפה. אם מדובר בגרמושקות (הגומיות שמתחברות לגל ההינע) אז זה כסף קטן. בכל מקרה הרעשים נובעים כנראה מבלאי ומנזילת השמן. גומיות קרועות גם לא יעברו טסט. סך הכל הרכב במצב לא רע. צריך רק לבדוק מה הכוונה בתצרוכת שמן מהצילינדרים.... |
בד"כ זה כיסוי תחת של המכון, גם לי רשמו משהו דומה בזמנו ואין שום בעיות.
|
מה כסת"ח?
לגבי מה התכוונת כסת"ח? לגבי תצרוכת שמן מהצילינדרים?
הבוחן אמר משהו לגבי זה שאולי יש שריפת שמן. אבל אני לא בטוחה שזה היה בקשר לזה. |
כסת"ח = כיסוי תחת. כלומר,המכון מנסה לכסות ת'תחת שלו אם בעתיד תקרה בעייה הוא יגיד שהוא התריע על כך
|
כן, גם אצלי אני זוכר היה רשום "מנוע שורף שמן, דליפות לחץ בינוניות מהצילנדרים, רעש מערכת שסתומים..."
המוכר כ"כ נבהל, התקשר להתייעץ, בטח אמרו לו דחוף למכור את הרכב כי עוד שנייה המנוע הולך... זה היה ב- 30/7/01 והרכב היה עם 94,500 ק"מ. היום אנחנו ב- 24/8/08 והרכב עם 130,100 ק"מ ועדיין אני נוסע עם המנוע/ ראש מנוע מקוריים! הרכב נוסע נהדר, סוחב ומאיץ מעולה, המנוע עובד עגול ומושלם. אני ידעתי מההתחלה שזה שטויות. הנה עוד דוגמא קלאסית של כיסוי תחת של המכון. בקיצור- לא להתייחס. |
האם הרכב טופל בצורה מסודרת? במוסכים מורשים? יש קבלות?
אם אין הסטוריה סבירה - להתרחק מהרכב. |
עוד שאלה בנושא...
איך אפשר לברר לגבי הבעלים הקודמים של רכב?
כלומר, רק אם זה חברת השכרה זה רשום ברישיון, אבל כדי לוודא שזה לא מליסינג או חברה כלשהי, יש אפשרות לבדיקה דרך האינטרנט כמו שבודקים משכון ועיקולים? |
לא. 2 אפשרויות:
1. לגשת לאחד מהמוסכים המורשים ולבקש לברר את היסטוריית הטיפולים דרך ה- SAP. כשרכב נכנס למוסך בין היתר נרשם שמו של האדם שמכניס אותו לשם. 2. לברר דרך משרד הרישוי/ משטרה דרך פרוטקציות לפי מס' רכב. |
8-O ואם אין לי פרוטקציה?
:shock:
אם אין לי פרוטקציה אז אין לי איך לדעת? לא פייר... יכול להיות שבדואר כשעושים את ההעברה עצמה תהיה אפשרות לדעת? ואז מקסימום (טפו טפו טפו) מבטלים במקום? |
צטט:
צטט:
אין ברירה אלא לגשת למוסך מורשה לפי עצה ראשונה. |
צטט:
צטט:
האם ידוע לך אם הרכב עבר תאונה ? |
לגבי החלקים שהוחלפו
בעיקרון המוכר אומר שלא הייתה תאונה, השמשה הוחלפה כי היא נופצה ע"י אבן והביטוח כיסה את ההחלפה. לגבי חלקי המרכב אני לא זוכרת בוודאות אבל נדמה לי שמדובר במכת חניה.
|
מה ז"א נקישות יתר (מתלה קדמי)?
להבנתי, אם יש רעשי נקישה מהגלגלים הקדמיים, במיוחד בזמן נסיעה על מהמורות, אזי יש בעיה במשולשים. (ובמשולשים לא סתם כך צצות בעיות) האם את בחרת את מכון הבדיקה? הוחלפו חלקי מרכב, נזק לפגושים, שמשה קדמית הוחלפה- דרשי לראות קבלות\ תיעוד מהימן על ההחלפות הללו. חלקי פלסטיק פגומים, נזק לפנלים. להבנתי ולדעתי- או שהידים הקודמות לא שמרו ואף התעללו ברכב (שהרי אדם נורמלי ושפוי לא יתעלל ברכבו) או שיש עבר של השכרה לרכב זה. באיזה מכון הרכב עבר בדיקה? מה ז"א שילדה-100%? 100% שיש נזק לשלדה או שמצבה הוא 100% תקין? מרווחי יתר בציריות- איך ולמה? קורוזיה במע' קירור- שווה ערך לסרטן ברכבים אלו. ברגע שזה התחיל זה שולח (או כבר שלח) גרורות. (צינורות פגומים, קורוזיה\אבנית\סתימות ברדיאטור) גם לאחר לקיחה בחשבון של כיסתו"ח המכון- לדעתי מדובר ברכב מוזנח ולא מטופל. יש להחליף המון דברים ברכב- ציריות בולמ"זים מצמד חלקים במע' קירור (בהנחה שרדיאטור שלם ורק צריך ניקוי) (אם אני מבין נכון: מנוע-החלף תומכות- יש להחליף תושבות מנוע.) לפחות 3500-4000 ש"ח תיקונים. וזה בהנחה שלא דרוש שיפוץ לגיר והמנוע תקין. דעתי?- לא לקנות, בטח שלא במחירון. המשיכי לחפש בסבלנות. בהצלחה, ומצטער אם הרסתי את האווירה. |
צטט:
כאמור - לבקש כל קבלה שיש למוכר על תיקונים. אין קבלות ? המוכר לא זוכר? פשוט להתרחק, זה עלול להיות בכי לדורות, וחבל! אני מבין שזה קשה, לחפש רכב (ודירה) זה ממש לא עניין פשוט וזה לא כיף גדול. לא לקנות חתול בשק. |
כמה תשובות וכמה שאלות...
צטט:
|
עוד שאלה
נהוג ללכת למוסך לפני קנייה כדי לקבל הערכת מחיר על תיקונים?
כלומר, בנוסף לבדיקה במכון שעשינו כבר. |
כן. כדי שתוכלי להוריד למוכר במחיר ע"ח התיקונים העתידיים או שהוא יעדיף לתקן על חשבונו
|
רוב הדברים שרשומים בטופס הבדיקה הם כסת"ח אבל עדיין צריך לבדוק מה שטויות ומה באמת דורש תיקון.
קשה לי להאמין שיש הרבה מכוניות מ- 2001 שלא דורשות כמה אלפים ליישור קו ו/או לטיפולים לאחר הקנייה. זו לא סיבה לפסול רכב. אם המוכר רציני ואמין, יש תיעוד טוב לטיפולים אז כדאי להיכנס למוסך אמין ולקבל הצעת מחיר ואז לדון על מחיר הרכב. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©