![]() |
[פרויקט מצולם] פונטו ELX - ניקוי בית מצערת\החלפת נשם שמן\החלפת חוטי הצתה
הרכב הוא: Fiat Punto ELX 16V ידנית מודל 2001.
אז ככה... אתמול ניקיתי את בית המצערת ועל הדרך את ראש המנוע משומן וכאשר שלפתי את חוט ההצתה השמאלי ביותר הוא נקרע! והרכב החל לגמגם ולזייף. אז או לגרור למוסך או שלעשות לבד... אחרי ששמעתי מה המחיר שרוצים במרכזי על החלפת חוטי הצתה ועל צינור נשם שמן שהיה לי קרוע וכמעט התעלפתי החלטתי שאני אעשה הכל לבד כי גם ככה אני בימי מחלה... בקיצור התקשרתי לאבא שלי ששלח אותי אל "נחום סודעי חלפים" ברח' בן אביגדור (בין שונצינו למסגר) הוא משווק חלפים אורגינליים לאיטלקיות שהוא רוכש דרך המחסן של המרכזי ברמת החייל. עלות של ערכת חוטי הצתה 16V מקוריים 491 שקל לפני מע"מ. הצינור העלוב הזה שאורכו אולי 5 ס"מ עולה 186 שקל! (איפה מנכ"ל סמל"ת אני מחכה לו עם אלה וחיוך רחב בפינה חשוכה...) אחרי דין ודברים והתערבות של אבא קניתי את שני החלקים ב465 שקל (גם אני לא האמנתי). ובנוסף רכשתי פחית מוכנה לשימוש של פאראפלו 2 ליטר ב45 שקל! למרות שאני לא צריך כי לא מילאתי גרם שמן\נזול קירור כבר 9000K מאז הטיפול אבל טוב שיהיה כי יש עוד פונטו בבית. אני חייב לציין שהפרויקט הזה היה ממש קל ולקח כשעה עבודה. כלים: מפתח 10 מ"מ+בוקסה 10 מ"מ ספריי קרבורטורים (אני קניתי ספררי שנקרא "קרבוכים" של כימגת והוא עבד יפה... 20 שקל) סמרטוט בלי סיבים ( אני גזרתי ממגבת ישנה) מברג פיליפס לבנה\ בקבוק מים מלא (צריך משהו כבד... תיכף תבינו) רצוי שיהיה כפפות חד פעמיות והרבה מצב רוח. דבר ראשון נתחיל מהניקוי של בית המצערת: קודם כל הנה המנוע... דבר ראשון חייבים לנתק את פילטר האוויר. (בעיגולים מסומן 3 מקומות בהן יש ברגים ששם נשתמש במפתח או בבוקסה כדי לפתוח אותם מה שיותר נוח לכם, החצים מסמנים את המקום שבו יש לנתק את הפילטר מהצינורות, צינור אחד מהפנס ואחד שהולך לבית המצערת. הצינורות מתנתקים בקלות על ידי משיכה החוצה, אצלי לא היה בנדות אולי אצלכם כן יהיה אז בעזרתי במברג נשחרר את הבנדה ונוציא את הצינור...) http://img253.imageshack.us/img253/2...2008039gp3.jpg http://img253.imageshack.us/img253/2...2008049dh9.jpg אחרי שפירקנו את הפילטר נישאר עם ראש המנוע חשוף. עכשיו אנחנו צריכים לפרק את הצינור אוויר שמחבר בין הפילטר לבית המצערת. הצינור מתנתק מבית המצערת עצמו על ידי בנדה, בנוסף הוא מוחבר גם לנשם השמן שמעל ראש המנוע ולצינור יניקה קטן שאין לי מושג מה הוא עושה. בית המצערת נמצא מתחת לשני הקונקטורים (רשום עליהם BOSCH שבין ראש המנוע לקיר האש של הרכב. אין צורך לנתק אותם אני סתם ניתקתי. פתח הכניסה לבית המצערת הוא העיגול המבריק שממנו ננתק את הצינור. סימנתי אותו בתמונה הראשונה בחץ. בתמונה השנייה והשלישית סימנתי איפה הצינור מתנתק בשני המקומות הנותרים לפני ואחרי). אגב אצלי הצינור נשם שזהו הצינור הקטן שיוצא מצינור האוויר ותיכף נחליף אותו היה במצב של ריקבון מה שאתם רואים זה נסיון אומלל לשבצר אותו בטון איזולירבנד שלא החזיק יותר מדי זמן. http://img253.imageshack.us/img253/2...2008047wh5.jpg http://img253.imageshack.us/img253/9...2008052um8.jpg http://img172.imageshack.us/img172/3...2008053kn8.jpg מעכשיו הכל פשוט. בפתח בית המצערת שהיא אגב חשמלית יש פרפר (אותו פתח עגול מבריק מהתמונה הראשונה בשלישייה שמעלינו). כאשר אתם לוחצים על דוושת הגז ברכב הוא נפתח ושואב אוויר מהפילטר אל בית המצערת. אז מה שעושים כדי לנקות את הפתח וגם בפנים זה פשוט. שימו את המפתח במתנע סובבו למצב ON אבל לא להניע. כעת שימו את אותו בקבוק מים או לבנה שדיברנו עלייה מקודם על דוושת התאוצה והוקוס פוקוס הפרפר יפתח!!! עכשיו רססו פנימה בנדיבות אל מנוע הצעדים אבל לא בהגזמה מספריי הקרבורטורים. אחרי שריססנו יפה נרים את החפץ הכבד מהדוושה ונוציא את המפתח מהסוויץ ואז בעזרת מטלית והספריי ננקה את הפתח שלפני הפרפר. כעיקרון זה כל סיפור הניקוי. מה שסיים יכול להרכיב חזרה את צינור האוויר קודם לבית המצערת ואח"כ לנשם השמן ולפיה הבלתי מזוהה. אחרי זה נבריג את הפיטר למקום, נחבר את הצינורות אוייר וסיימנו. עכשיו נניע וניתן לרכב לעבוד כחצי דקה על סל"ד גבוהה כ3-4 אלף טורים. אני בכל מקרה המשכתי להחלפת חוטי ההצתה והחלפת הצינור הקטן שמחבר בין צינור האוויר לנשם השמן. הצינור הנ"ל הוא צינור נפרד שרק מחובר לצינור האוויר ופשוט נשלף על ידי משיכה החוצה. http://img341.imageshack.us/img341/5...2008054eg8.jpg http://img341.imageshack.us/img341/2...2008055ii0.jpg לאחר מכן המשכתי לחוט ההצתה. ההחלפה ממש פשוטה. חוטי ההצתה הישנים היו במצב כנראה לא טוב לכן אחד מהם נקרע כשמשכתי אותם החוצה אז פה תעבדו בסופר זהירות ועדינות. הכי חשוב זה שאת החוטים נוציא ונחבר אחד אחד כדי שלא נאבד את הסדר ואת מקומות החיבור הנכונים כי אחרת נוכל לכרום לנזק למנוע. ננתק אחד ונחליף אותו בחדש ורק אז את השני וכן הלאה. אני ממליץ להתחיל מהחוט הכי קצר (הכי ימיני) ולעבור בהדרגה אל הכי ארוך שזה השמאלי. הנה החוטים החדשים: http://img502.imageshack.us/img502/6...2008056fh5.jpg http://img214.imageshack.us/img214/1...2008052ow9.jpg ההחלפה מאוד פשוטה, על כל חוט הצתה בנקודת החיבור לפלאג יש טבעת גומי, פשוט נשוך אותה למעלה בעדינות על שיצא לנו מין צינור פלסטיק קטן שבתוכו המוליך. ואז ננתק את הצד השני של החוט מצד ימין של ראש המנוע (המפלג) גם כן על-ידי משיכה קלה החוצה. זה הכל. נחליף את כולם אחד אחד. כאשר אנחנו מרכיבים את החיבור חזרה לפלאג נידע שההתחברות תקינה כאשר נשמע קליק שאומר שהחיבור של חוט ההצתה התלבש על ראש הפלאג ואז וניתן עוד לחיצה קטנה פנימה לבדוק שהעסק נאטם ויציב. אבל שוב הכל בזהירות כי הפלאג עשוי חרסינה ואם נשבור אותו צריך לפתוח ראש מנוע כדי להצויא את הרסיסים. עכשיו נחזיר את את כל העסק למקום. קודם את הפילטר ואז את הצינורות. אני חייב לציין שההרגשה ברכב היא שונה בצורה משמעותית. קודם כל הרעדיות והסל"ד הלא יציב שהיו לי בסרק נעלמו ועכשיו הסל"ד התייצב על 750 בערך והאוטו לא רועד (האוטו היה משחק על 650 סל"ד בערך). מעבר לזה התגובה של דוושת הגז הרבה יותר טובה וחדה וגם מין איבוד כח רגעי כזה שהיה לי בערך ב3.5 אלף טור נעלם ועכשיו התאוצה רציפה וחזקה. למרות שהיצרן אם אני לא טועה ממליץ להחליף חוטים כל 200 אלף הרכב שלי רק על 125 והשינוי עצום. אני חושב שכל התיקון הזה שעלה לי רק 465 שקל היה עולה במוסך המרכזי קרוב ל1650 שקל לפני מע"מ. (חוטי הצתה 700 שקל+ניקוי בית מצערת 650 שקל+החלפת צינור נשם שמן 220 שקל). בקרוב אחליף גם את פילטר המזגן ואעלה עוד פרויקט. ממליץ בחום. בהצלחה :-) |
כל הכבוד! הסיפוק לאחר תיקון הרכב בעצמך ענק.
לפני כשבועיים החלפתי לבדי שמן+פילטר שמן ונוזל קירור. |
כל הכבוד. עושה רושם שממש לא קשה כל העסק...:rolleyes:
|
יישר כח ! :)
בכל מקרה, אני נגד התזה של החומר אל תוך המנוע. דלק ואויר הם שני הדברים היחידים שצריכים להיכנס לצילנדרים. לדעתי כדאי להשקיע ולפרק את היחידה ולנקות כמו שצריך. מה גם שהלכלוך מצטבר אחרי הפרפר, וכאשר הוא סגור אין אפשרות להגיע על מאחוריו ולנקות. |
סליחה על הבורות כן, אבל צביקה, מה גרם לך לעשות את כל הניקיונות/החלפות האלה?
מה המתסמינים המצריכים ניקוי בית מצערת ? כנ"ל החלפת חוטי הצתה. |
אחרי שבזמן האחרון הרעידות שהיו לי בסרק התחילו להתחזק וממש לעצבן אותי וקראתי בים מקומות באינטרנט גם על רכבים אחרים שזה מחלה (לדוגמא: פולו 2001 והלאה...) רציתי לעשות ניקוי בית מצערת ואחרי שמעתי כמה רוצים במוסך החלטתי לוותר כרגעץ עוד לפני חודש שאלתי אם מישהו עשה כזה דבר על הרכב שלו ולא ממש היה מושג לאנשים. ואז גדעון עשה על הHGT וזה נתן לי מין זריקת מוטיבציה והחלטתי לעשות גם. אני שמח שהתוצאות לא פחות ממצוינות. על הדרך רציתי לנות עם חומר מסיר שומנים את כל ההזעת שמן מהראש וניתקתי את חוטי ההצתה. השמאלי היה כנראה בכזה מצב גרוע כל הצינור פלסטיק שלו היה שבור והגמוי ממ התחיל להיקרא עד כדי כך שכשמשכתי אותו הגומי עם המוליך פחם נקרע והפלסטיק נשבר ונשאר בתוך התא של הפלאג. רבתי עם הפלסטיק כמעט שעה עד שהוא יצא עם כלים שונים ומשונים כי זה או זה או לפתוח ראש.ניסיתי לחבר אותו חזרה והמנוע עבד אבל זייף אז לא הייתה ברירה.
הבנתי שהחוטים לא היו במצב משהו אם הם נקרעו בצורה כזאת אז קניתי חדשים ועל הדרך קניתי גם את הצינור של הנשם שמן כי הוא כבר הרגיז אותי. זה היה בעצם שרשרת של אירועים שהובילו אחד לשני אבל רק אחרי ההחלפה הבנתי איזה תפקיד חשוב משחקים החוטים במנוע. ההבדל כ"כ גדול שאני ממליץ לעשות את זה גם אם החוטים לא קרועים או שלא עברו 200 אלף ק"מ. |
הבנתי שהגימגומים גרמו לך לרצות לנקות בית מצערת ואכן הם פסקו לאחר הניקוי.
אתה אומר שאחרי החלפת חוטי ההצתה התוצאות מצוינות ואתה ממליץ מה שיפרה החלפת החוטים ? ואם תוכל לסמן בבקשה באחת התמונות שהעלתה איפה החוטי הצתה ומאיפה מנתקים אותם אני אשמח :) תודה מראש |
צטט:
יותר סביר שהפלאג הוא לא הבעייתי כי מחליפים אותו לעיתים קרובות יותר. אגב יכול להיות שהחלפת החוטים היא זאת שפתרה את הרעידות אני לא יודע כי לא נסעתי ברכב ישר אחרי הניקוי. אבל הקומבינציה של שניהם עשתה שיפור משמעותי גם בתגובת המנוע לדוושה. הוספתי לך למעלה תמונה וגם כאן. אין פה שום דבר מסובך רק למשוך החוצה בעדינות גם מראש המנוע וגם מהצד (המפלג). http://img214.imageshack.us/img214/1...2008052ow9.jpg |
נפלא! תודה ! החכמתי מאוד מהפרויקט שלך :D
|
יופי של פרויקט מצולם- תודה רבה!
עכשיו נשאר רק למצוא את הזמן לבצע את זה :) |
אם מישהו בעל אומץ וידע לפרק גם את בית המצערת עצמו
ולצלם ולהעלות לנו את "המשך הפרויקט" זה יהיה הרבה יותר מ נחמד מצידו :-D - אלא אם כן זה זהה לפירוק ב HGT שזה כבר הועלה... |
אם אני זוכר נכון הפירוק לא פשוט בכלל.
מתחת לקונקטורים יש מין פלטת מתכת שמולחמת או משהו כזה אל מתחת לבית המצערת, פשוט לא מצאתי ברגים או איזשהו מקום שאפשר לנתק אותה. אם מישהו יצליח אני ויצלם לנו גם אני אשמח. בית המצערת עצמו נפתח ע"י 4 ברגי כוכבית בקוטר גדול מצד ימין אבל אני לא הצלחתי למצוא גישה נוחה להגיע כדי לפתוח את בית המצערת מהצד בגלל פלטת המתכת הזאת וגם לא היה לי מפתח כוכבית בכזה קוטר גדול. |
אני ביצעתי את הפירוק המלא של בית המצערת. קניתי בשביל זה מהום-סנטר סט של רצשט עם בוקסות בצורת כוכב. הסט מגיע עם מוט הארכה שמאפשר גישה לברגי הכוכב שסוגרים את בית המצערת.
|
היום ביצעתי את הניקוי המלא, אני חייב לציין שזה היה פשוט להפליא.
לצערי לא היתה עמי המצלמה ולכן אני משתמש בתמונה שהועלתה בשרשור הזה על מנת להסביר מי נגד מי. עריכה: תמונה הוסרה היות וצולמה מזווית לא נכונה והטעתה, שחר העלה תמונה מתוקנת בהמשך. כלים דרושים: בוקסה שנקראת E במידה 12. (E12) ידית ראצ'ט עם זרועה הארכה של 10 ס"מ. אזיקונים או באנדים לצנרת. חומרי ניקוי ושאר ירקות. 1. לנתק את צינור האוויר שמוביל מבית פילטר האוויר אל בית המצערת. אין צורך לפרק את כל בית פילטר האוויר. אין צורך לנתק את הקונקטורים הגדולים מעל בית המצערת. זהירות על צינור הנשם הרגיש. 2. איפשהו באזור הספרה 4 על התמונה ישנו קונקטור קטן, שחררו אותו. אני לא הצלחתי לשחרר אותו וזה קצת הקשה על העבודה. השחרור שלו יתן לכם את האפשרות להוציא את המצערת אל שולחן העבודה. 3. פתיחת הברגים ע"פ הסדר המספרי שלהם. שימו לב שלאחר שחרור הבורג השלישי כל החלק עליו יושבים הקונקטורים משתחרר, קבעו אותו בעזרת חוט קשירה או משהו שלא יפול למטה. שחרור הבורג הרביעי ישחרר את בית המצערת מהסעפת ויאפשר לקחת אותה אל שולחן העבודה. 4. סתמו את הפתח לסעפת היניקה על מנת למנוע מלכלוך להכנס. 5. נקו היטב. 6. הרכיבו בסדר ההפוך, כן כן, גם את הברגים החזירו מהרביעי אל הראשון (הכל עניין של נוחות). בהצלחה. |
המשך וסיום פרויקט
5 צירוף קובץ(ים)
[מצטער מראש על איכות התמונות שצולמו בפלאפון ]
הסברים ע"פ מספורי התמונות : 1. מבט על בית המצערת מקדימה. פרקו את ארבעת הברגים ע"פ המיספור (המלצה של רענן ועכשיו גם שלי). שלושת הברגים הראשונים מחזיקים את הפלטה עליה יושבים הקונקטורים הגדולים אבטחו אותם לאחר פירוק שלושת ברגים אלו 2. הקונקטור הקטן והמעצבן באיזור של בורג 4. במרכזו ישנה מגרעת יש להרים את הפלסטיק שמסומן בעיגול אדום בתמונה ולהוציאו מהמגרעת. לאחר מכן פשוט למשוך החוצה את הקונקטור. אם זה קשה, הזיזו אותו מעט לצדדים ואז תמשכו שוב. הוצאת הקונקטור משחררת את בית המצערת לחופשי והיישר לשולחן הניתוחים 3. לאחר הוצאת בית המצערת. דאגו לכסות את הפתח ע"מ שלא יכנסו למנוע גורמים לא רצויים 4-5. בית המצערת מצוחצח לחלוטין באמצעות ספריי ניקוי אינג'קטורים ב 20 ש"ח ** ההרכבה בסדר ההפוך מיותר לציין בנסיעת מבחן לאחר הפירוק,הסל"ד בסרק לא זז מ"מ יותר בהצלחה |
תודה על העדכונים, שמח שאתה מבסוט.
היות וכבר יש תמונה חדשה ונכונה, מחקתי את התמונה המטעה שלי מההודעה הקודמת. |
אתם מפרקים את היחידה לחלוטין מהרכב? איזה יופי.
הלוואי ואצלי יכולתי לעשות זאת, זה היה הופך את הניקוי ליעיל הרבה יותר ! |
אכן, היחידה יוצאת החוצה אל שולחן העבודה (או אל המדרכה במקרה של שחר :))
גדעון, אצלך מתחברים צינורות עם נוזל קירור אל בית המצערת, נכון?! אני מניח שאם קצת רצון אפשר לנתק את בית המצערת לחלוטין אך זה ידרוש עוד שלב בתהליך העבודה. (ניקוז אוויר ומילוי חוסר בנוזל קירור) |
ולכן זה לא נעשה :)
|
צטט:
להוציא אותו הייתי צריך איכשהו לנקות את בית המצערת בצורה מאוד לא נוחה מעל תא המנוע צטט:
|
דווקא אני מוצא את פעולת הניקוי מעל המנוע מאוד נוחה. בעיקר בגלל שאין ממש ברירה אחרת :|
|
צטט:
|
החולצה הזו שימשה את אחד מבני משפחתי שנים רבות
אז היא בהחלט מומלצת יותר ממוסך מדרכה |
יש למישהו מושג איך מנקים בית מצערת של ספייס sx?
למרות שהטורים ברכב יציבים חשבתי שזה יהיה נחמד לנקות קצת. |
למיטב ידיעתי, בדגמי ה SX, יחידת הפרפר הינה בלתי נפרדת, ולכן אין מנוס מלנקות אותה מחוברת.
מישהו יכול לאמת זאת? |
צטט:
|
גם אצלי הטורים היו יציבים.
המיני-בעייה היחידה שהיתה היא כשהייתי עוצר ברמזורים נניח, הסל"ד היה יורד מתחת ל 800 (בין 600-700) ואז היתה מגיעה רעידה אחת קלה ואז הסל"ד היתה מתייצב על 800 לאורך כל העמידה של הרכב. כעת שהבית מצערת מצוחצח, כשאני נעמד הסל"ד ישר מגיע ל 800 ושם הוא נשאר |
5 צירוף קובץ(ים)
היום פירקתי וניקיתי שוב את בית המצערת.
(עברו כ 4 חודשים ורציתי לעשות ניקוי כזה סמוך לטיפול תקופתי שיוצא שבוע הבא) צילמתי תמונות נוספות , ברורות יותר, חדות יותר היו חברים בפורום השבוע שאמרו שהם מפחדים מלבצע ניקוי שכזה אז אני כאן להרגיע אותם שאני עם ידע ניסיון אפסי במכונאות (אבל אולי עם חוש :) ) הצלחתי לבצע פירוק שכזה. תמונות משמאל לימין 1-2. בית המצערת לפני הניקוי , קצת מלוכלך אבל לא איום ונורא בסה"כ עברו 4 חודשים מהניקוי הקודם 3-4. בית המצערת אחרי הניקוי , מבריק וחלק כמו תחת של תינוק :) 5. הפתח למנוע, חשוב לסגור אותו מיד עם ניילון למנוע כניסת גורמים זרים שעפים באויר לתוך המנוע. השארתי פתוח ע"מ לצלם ולתת תחושה למי שרוצה לפרק היכן נמצאים 4 הברגים , בתמונה חדה יותר מהתמונה שהעלתי בניקוי הקודם בהצלחה למנסים |
יש למישהו תמונות\מדריך איך לעשות את זה בפונטו דור ראשון הזרקה רב נקודתית?
ד"א שחר, איך ניקית? ספריי קרבורטורים? אפשר גם עם WD40? לחץ אויר? |
מאה אחוז שחר תודה על ההסבר אני חושב שאני ילך על זה עכשיו.
שבת שלום לכולם. |
סליחה על ההקפצה
אבל חיפשתי ולא מצאתי הסבר\תמונות של הפרויקט הנ"ל על HGT (ניקוי בית מצערת) אז אם מישהו עשה ויודע להסביר או שיש תמונות לעלות אז שיעלה לכאן. תודה מראש |
בחתימה של איש המערות יש לי לכל מה שרצית לדעת על פונטו דור 2.
שם יש קישורים לכל מיני פרויקטים בנוסף תוכל למצוא שרשור זה בדביק/נעוץ בראש הפורום. |
שחר הייתי רוצה לשאול אותך שאלה קטנה יש לי בבית ספרי זרוק שרשום עליו "תרסיס אחזקה רב-תכליתי", ומפורט בוא:
מונע ומגן בפני חלודה. חודר ומשחרר חלקים וברגים תפוסים. משמן ומשתיק חריקות של צירים ומנגנונים. חומר ניקוי להסרת שיירי לכלוך, גריז ודבק. דוחה מים ומבודד, להתנעת מנועים רטובים. האם יש מצב שבעזרת הספרי הזה אני יוכל לנקות את בית המצערת או שאני צריך לקנות ספרי קרבורטורים מיוחד בשביל זה ? |
אני לא הייתי משתמש בו.
|
דעתי אינה מקצועית ולכן קשה לי לדעת, אני לא מכיר את הספריי הזה אבל על פניו
גם לא ניראה שהוא יכול לגרום נזק, אם הוא מסיר פיח (שזו מטרת ניקוי בית המצערת) אז יתכן והוא גם יהיה בסדר. בנוסף , ספריי ניקוי קרבורטורים/אינג'קטורים ניתן להשיג ב 15-20 ש"ח בחנויות לאספקה טכנית אז מבחינה כלכלית לא כדאי להסתכן |
קניתי ספריי ייעודי לניקוי ויש לי שאלה בנושא, לא שיש לי בעיה להתחיל את כל הפירוקים והפרויקט
אבל לפי ההוראות ולפי הבנתי הבסיסית, מדוע אין אפשרות לרסס ישירות אל פתח יניקת האויר? זה מה שעושים בקרבורטור. |
כי יש שני דברים שהמנוע צריך ומיועד לקבל והם : אויר ודלק
כל מה שהוא לא אחד משניהם לא מיודע להיכנס פנימה.(לדעתי) למרות שאפילו במוסך מורשה בניקוי בית מצערת שעשו לי ריססו לי ספריי פנימה כשאני לוחץ על הגז ופותח את הפרפר (הייתי צעיר ויפה ) ימים אלו עברו וזה לא יקרה יותר :) נ.ב כולנו יודעים מה רמת המקצועיות של מורשי פיאט בצפון |
כן אבל ההרכב של החומר בספריי הניקוי הוא כמו תוסף לפי מה שהבנתי והוא ממיס את הלכלוך והפיח והם נשרפים במנוע
|
צטט:
צטט:
שום דבר, חוץ מאוויר ודלק לא אמור להיכנס למנוע. מה גם שריסוס ישיר, גם שהמנוע עובד, לא ינקה כמו שצריך. בשביל זה צריך לפתוח וללכלך את הידיים. אני באופן אישי גם נגד כל התוספים שאמורים לנקות כל מיני דברים, ובפועל לא ממש עושים את זה לרוב. |
האם זה יעשה נזק?
|
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©