מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   יעוץ ברכישת רכב (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   שלום לכולם + מעוניין לרכוש ספייס 2001 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3155)

IGAL 27-01-08 14:36

שלום לכולם + מעוניין לרכוש ספייס 2001
 
שלום!

אני חדש כאן בפורום והוא בהחלט נראה טוב מאד ומקצועי.

אני בעלים של שרייד 93 כבר כמעט 6 שנים וממש בימים אלו אני חושב להחליף את הדייהטסו בפונטו 2001 ELX ידנית.

עברתי על מספר שרשורים הקשורים לרכב גם כאן וגם בקארזפורום ובסך הכל נראה שמדובר בקנייה טובה, כמובן שבתנאי ומדובר באקזמפלר שמור.
קראתי לא מעט שרשורים על בעיות אלו ואחרות אבל קשה היה לי לשים לב למשהו ספציפי שחוזר אצל כולם.
כיוון שכאן יש לא מעט בעלים של הרכב המדובר, אני בטוח שתוכלו לתת לי מספר טיפים עבור מה חשוב מאד לבדוק לפני הקנייה.

האם יש בעיות עיקריות וחוזרות שכדאי לשים אליהן לב? ואני מתכוון להכל, החל מבעיות חשמל קטנות ועד להגה, גיר ומנוע.

תודה רבה לעונים.

raanan_t 27-01-08 17:12

ראשית כל, קח בחשבון שיהיה קשה למצוא רכב שמור. אז תתכונן לתהליך לא קצר, מה שכן הוא שווה את זה.

מעבר לבדיקות הרגילות אני הייתי שם דגש על הדברים הבאים:
1. בדיקה במכון מוסמך.
2. הגה - לבדוק שמסתובב לשני הכיוונים ב"קושי" זהה ושמתג ה-CITY אכן מעבירו למצב הרצוי.
3. נוזל קירור - בדוק איזה נוזל קירור יש במערכת (לרוב לא תוכל לראות ולכן תיאלץ לסמוך המוכר או על קבלה ממוסך) נוזל הקירור שאמור להיות הינו פאראפלו ולא מים רגילים או ירוקים. בד"כ רכב שיש בו מים רגילים יעיד על אחד מכמה דברים: א. אחזקה לקויה עקב חוסר ידע (מה שיכול להעיד גם על צורת האחזקה הכללית של הרכב), ב. נזילת מים או "היעלמות" של מים. בשני המקרים הדבר צריך להדליק נורה אדומה ולהבדק לעומק.

בטח פרחו כמה דברים מזכרוני.

בהצלחה.

פיליפ 27-01-08 19:05

לבדוק עם חימום עובד, אם יש רטיבות בשטיח מתחת לרגלי הנוסע.
כמו שידידי רענן ציין, לבדוק נוזל קירור ותקינות ההגה.
לבדוק היסטוריית טיפולים במוסך.

Caveman 27-01-08 20:33

היסטורית טיפולים מסודרת במוסך מורשה תבטיח (בכמעט רוב המקרים) את כל הסעיפים שהוזכרו כאן.
לגבי ההגה, אי אפשר לחזות מראש האם תקרה התופעה.

אני מאמין שכולנו בני אדם הגיוניים, לפי שיחה לא ארוכה עם המוכר תוכל לקבל אומדן דיי טוב לגבי איך תוחזק הרכב. תוסיף לזה היסטורית טיפולים מסודרת במוסך מורשה ואני מאמין שתמצא את הרכב שאתה מחפש.

IGAL 27-01-08 21:46

תודה רבה על התגובות. כמה שאלות ונקודות:

1. לגבי ההגה, כמה גדול ההבדל בין המצב הרגיל למצב CITY? האם זהו הבדל שבוודאות ארגיש?
2. איך נראה נוזל הקירור שציינתם? (פאראפלו) - אני מכיר רק את הירוק :)
3. על מה תעיד הרטיבות מתחת לשטיחונים?

4. היסטוריית הטיפולים במוסך זה ברור וממש יעזור, אשתדל לא להתפשר על הסעיף למרות שברור שיש הרבה בעלי רכבים שלא מקפידים על הספר.
5. אין לי ספק שמשיחה עם המוכר אוכל להביא איך הרכב נשמר בכלליות במהלך השנים אך בכל זאת הייתי רוצה להכיר את הנקודות העיקריות שיש לבדוק מהסיבה הפשוטה שאני לא מכיר את הרכב בכלל.

6. האם לדעתכם יש איזשהי דרך יעילה לבדוק את מצב המזגן בחורף?
הרי ברור שבתקופה קרה כמו עכשיו כל מזגן יקרר די טוב.

דבר נוסף, דיברתם פה וגם בשרשורים אחרים על כך שלא קל למצוא דגם כזה שמור, האם לדעתכם לשנתון שציינתי 150-160K זהו קילומטראז' גבוה מדי?
האם יש בכלל לדעתכם סיכוי למצוא יד נמוכה ועד כ100K?

אשמח לשמוע עוד נקודות שחשוב לבדוק אם יעלו בדעתכם

תודה:)

Tzvika 16V 27-01-08 21:58

אל תילחץ מק"מ עד 120-30 זה גם טוב ממש כמו שלי דגם הELX המפואר 80כ"ס לא נרכש הרבה על ידי חברות ליסינג והשכרה אם בכלל כמו דגם הSX. אם טופל כראוי המנוע מאוד אמין.
באמת תקפיד על טיפולים במוסכי חברה מכיוון שנוזל קירור שונה מפאראפלאו מזיק למנוע. צבעו צבע אדום ולא ניתן להשיגו בחוניות כמו אוטו דיפו אלא רק במוסכי מורשה חברה ובחנויות חלפי פיאט.
רטיבות ברכב מעידה על נזילה מרדיאטור החימום או שאחת השמשות לא אטומה כמו שצריך אבל סיכוי גובהה יותר שתעיד על נזילה מרדיאטור החימום.
יש הבדל עצום בין הכוח שתצטרך להפעיל בסיבוב ההגה במצב רגיל ובמצב סיטי. בכל מקרה מצב הסיטי רך יותר מדי לטעמי אתה בכלל לא מרגיש את ההגה והכביש ולדעתי די מיותר ומסוכן פרט לחניות. הרכב שלי אצלי כבר מעל שנה ורק פעם אחת השתמשתי בסיטי ההגה כוח (חשמלי רגיל) במצב רגיל גם רך מאוד ומאוד נוח.

Caveman 27-01-08 22:32

הפעם האחרונה שהפעלתי את מצב ה CITY הייתה בפונטו הקודמת :)

קיים גם פאראפלו כחול חוץ מהאדום.

IGAL 29-01-08 15:36

תודה על התגובות.

תגידו, יש דרך להבדיל הSX לELX מלבד הכיתוב מאחור?
במרבית המודעות המכירה לא מציינים משום מה על איזה דגם מדובר.

אגב 120-130 אלף קילומטר גם לא נשמע כל כך הרבה, בYAD2 רוב הרכבים שראיתי הם בין 150 ל200 אלף קילומטר.

אשמח לשמוע עוד טיפים אם יהיו לכם!

raanan_t 29-01-08 17:48

תעיף מבט על משענות הראש בכסאות הקדמיים, אם מדובר על משענת גדולה יחסית עם חלל במרכזה מדובר על דגם SX (או S במידה והטמבונים שחורים) עם משענת הראש הינה כרית מלאה (קטנה יחסית לזו שב-S\SX אזי זו ה-ELX. בנוסף, משענות הראש ב-ELX מתכווננות.

הבדל נוסף הוא מתחת למכסה המנוע ומתבטא בצורת בית פילטר האוויר אשר ב-ELX הוא מלבני וגדול יחסית לזה שב-SX\S אשר שם הוא מעין אליפסה.

בהצלחה.

עריכה:
ELX
http://www.yad2.co.il/Cars/ViewImage...D=644514&Pic=2

S\SX
http://www.yad2.co.il/Cars/ViewImage...D=612809&Pic=3

IGAL 31-01-08 17:17

תודה רבה !

כבר חסכת לי כמה טלפונים כי אני מחפש אך ורק את הדגם עם ה80 כ"ס!

אתם מכירים במקרה "ספר נהג"/"פרוספקט" עם כל הפרטים על הרכב ברשת?

מלבד השרשור המצוין שמצאתי פה:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=2739

תודה

IGAL 08-02-08 21:19

ELX אוטומטית
 
שוב שלום

תוך כדי החיפושים שלי אחר הELX הידנית החלטתי לתת צ'אנס גם לאוטומטית והיום ראיתי אוטומטית ראשונה.

בגלל שנהגתי בפעם הראשונה על הגיר הרציף רציתי לשאול האם זה "תקין" שלוקח לרכב כמה מטרים עם תחילת הנסיעה עד שהוא מתחיל לסחוב כמו שצריך. מין הרגשה כאילו הרכב מתחיל מהילוך שני :o

מה דעתכם?

באותה הזדמנות, ראיתי היום רכב שמור מאד מיד ראשונה אך מאד הדאיג אותי הסיפור שהרכב לא טופל במורשה אלא במוסך כללי (מוסך שבסך הכל יש עליו ביקורות טובות) - אותי זה קצת הדאיג אחרי מה שקראתי כאן בפורום. מה דעתכם? האם זה צריך ישר להדליק נורה אדומה?

תודה לעונים.

KoF-sHeLeG 08-02-08 21:57

תבדוק את מצב הרכב.
אם המצב טוב, מה כבר יש לך לדאוג?
רק תוודא שתמיד מילאו נוזל קירור ולא מים.

IGAL 08-02-08 22:44

תודה.
לגבי הנוזל קירור, פתחתי את מכסה המנוע וניסיתי למצוא את מיכל העודפים (לבחורה לא היה מושג איפה הוא) בגלל שמיהרתי, ויתרתי על הרעיון עד לפעם הבאה אם אראה את הרכב שוב.

בקיצור, איפה נמצא מיכל העודפים של נוזל הקירור? :)

תודה

KoF-sHeLeG 09-02-08 03:37

בפונטו שלי זה בצד שמאל של הרכב. אני מאמין שזה כך גם בפונטו רגילות.
זה מיכל די ברור, קשה לטעות.

Caveman 09-02-08 05:30

בצד השמאלי (של הנוסע) ממש צמוד לרדיאטור.

Tzvika 16V 09-02-08 11:04

אנחנו ראינו 2 פונטו אוטומטיות לפני שקנינו את את שלנו ולשניהם היה פגיעות שלדה חמורות ושניהם היו יד ראשונה אחת כחולה ואחת כסופה ושניהם מאזור חולון.
אני מציע לך לקחת את הרכב לבדיקה ותראה אם המוכר מוכן להתחייב בבדיקה על הרכב.
זה ממש חשוב בשבילך. אחרת תשפוך 30 אלף שקל על רכב שלא שווה 10.

ואל תתפשר. רק רכב שטופל כמו שצריך עם פאראפלו, פלגים מתאימים, שמן מתאים ומסנן שמן מקורי. רכב שניסו "לחסוך" עליו בהוצאות ככה יהיה גם מצבו נכון לעכשיו במיוחד שזה לא רכב בן שנה.

IGAL 09-02-08 13:54

תודה.

בגלל שלא מדובר במוסך מורשה אני לא ממש יכול לדעת האם ב7 שנים האחרונות הקפידו על פאראפלו, פלגים מתאימים, שמן מתאים, מסנן שמן מקורי וכו'.

אני גם לא ממש יודע אם אפשר לסמוך על מכון הבדיקה שתמיד יוכל לעלות על בעיה כזו או אחרת שנגרמה למנוע מטיפולים לא טובים.
האמת היא שאני חושב שאראה השבוע עוד כמה רכבים (גם אוטומטיים) למרות שהרכב הזה בטח יימכר תוך יום יומיים, לפני שאקח רכב לבדיקה.

(השבוע 3 רכבים נמכרו תוך פחות מ6 שעות מהרגע שפורסמו, קיבלתי SMS בכל פעם שהם פורסמו, התקשרתי וקבעתי להיפגש - עד שהגעתי הרכב כבר נמכר 8-O)

ואני רוצה לשאול 2 שאלות נוספות:
1. האם לדעתכם עבור יד ראשונה וקילומטראז' נמוך שווה לשלם יותר מהמחירון? שמתי לב שכשמדובר בפחות מ100,000 קילומטר ויד ראשונה המוכרים אוהבים לבקש כ2,000 - 3,000 ש"ח יותר מהמחירון.
2. שאלתי גם מקודם לגבי הגיר, אני לא ממש הבנתי אם כך הוא צריך להתנהג ואני מתכוון לכך שהוא מרגיש בתחילת כל נסיעה כאילו הוא מתחיל מהילוך שני (תאוצה איטית במשך כמה שניות)
ובכלל, האם יש לי דרך לבדוק משהו על הגיר הרציף כדי לראות שהוא במצב טוב? או פשוט להשאיר את זה למכון הבדיקה.

תודה רבה לכל העוזרים :razz:

Caveman 09-02-08 14:02

אפשר לקרוא לפעולת הגיר סוג של השהייה, זה נשמע תקין בהחלט. למרות שקצת קשה להבין מקריאה בפורום.
נסה לראות אם ברכבים אחרים מורגשת התופעה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 08:23.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©