![]() |
בעיית מנוע פונטו HGT שנת 2001
שלום לכולם...
היום קניתי פונטו HGT 2001. האוטו הוא יד 3 עם 130K. בבדיקה שעשיתי לפני הקניה, הבוחן אמר כי המנוע מרעיש והוא לא יחזיק עוד הרבה זמן. (היתה התחשבות בזה במחיר). בבדיקה הקופרסיה יצאה בגבול המותר וללא שינויים גדולים בין הצילינדרים, בנוסף ההספק שנמדד הוא 110 כ"ס שלדעתי סביר (תקנו אתי אם אני טועה). שאני נוסע עם האוטו יש רעשים, שאפשר להגיד שהם כמו רעשים של מנוע דיזל. זה יכול להיות ווריאטור? מה שיותר מפחיד אותי זה שהאוטו בניוטרל ואני לא לוחץ על הגז, מנורת הלחץ שמן נדלקת למאית השניה ונכבת כל הזמן. אבל אם אני נותן גז בניוטרל או שאני בנסיעה, היא לא נדלקת בכלל. יש השערות לגבי הבעיה? זה יכול להיות גם קשור לווריאטור? ואם מישהו יוכל להסביר לי פעם אחת ולתמיד מה הווריאטור הזה עושה אני אשמח. תודה. |
|
צטט:
ממה שהבנתי הוא מתאם בין השסתומים. אבל הכתבה באנגלית אומרת שהווריאטור מקבל שמן מאיזשהו שסתום. השאלה שלי אם הווריאטור גמור לגמרי האם הוא יכול לגרום למנורת לחץ שמן להדלק למאית שניה ולהכבות מכיוון שהוא כן קשור איכשהו לשמן?... |
הווראיטור אחראי על התזמון המשתנה של השסתומים. הוא מקבל שימון.
הוא לא אחראי. אם מנורת לחץ השמן שלך נדלקת אז או שחסר לך שמן, או שיש לך בעיה עם המשאבה, או סתימה איפשהו, או חופש במיסבים שגורם לזה. |
צטט:
חופש במיסבים בעברית זה שיפוץ מנוע? |
טוב אני ינסה להשיב לכל השאלות.
לגבי מנוע מרעיש זה לא המנוע זה הוריאטור מרעיש הבוחנים בבדיקות רכב לא מכירים את הבעיה הנ"ל ב HGT מומלץ להחליף אותו כי אני מאמין שאצלך הוא אף פעם לא הוחלף. לגבי נורת לחץ השמן שנדלקת הבעיה היא באיכות השמן שיש לך כרגע במנוע זה מנוע מאוד רגיש לשמן לא איכותי זה גם מקצר את החיים של הוריאטור דרך אגב ממליץ לך וכמה שיותר מהר להחליף לשמן סינטטי מלא איכותי כי אם לא המשך נסיעה במצב כזה יגרום נזק למנוע זה בטוח. הרעש בנסיעה זה שוב פעם הוריאטור. לגבי ההסבר מה זה וריאטור קצת קשה להסביר על רגל אחת. מקווה שעניתי לך על השאלות. |
צטט:
אתה יכול להיות רגוע, אין שום בעיה במנוע שלך. תחליף את הוריאטור תפתר גם מהרעש הדיזלי משהו... |
צריך גם לדעת לבדוק שמן. המדיד שמן קצת קשה לבדיקה וצריך לדעת "לקרוא" אותו.
שחרון |
צטט:
הרעש במנוע פחות מפחיד אותי זה כבר אמרתי. מה שיותר מפחיד אותי זה המנורת לחץ שמן שלפי מה שהבנתי זה לא קשור לווריאטור. אתה רוצה להגיד לי שכל מי שקנה HGT והלך לבדיקה אמרו לו שהמנוע לפני שיפוץ? צטט:
יש שם מפלס נמוך וגבוה כמו בכל מדיד אחר והמפלס תקין. |
הרבה בעלי HGT התלוננו על המדיד שמן, לפעמים הוא מראה שהשמן על המינימום אבל בפועל יש מספיק שמן.
|
צטט:
אתה חושב שהמנוע עד כדי כך רגיש לסוג השמן למרות שסוג השמן עד כמה שידוע לי הוא די איכותי רק שהוא חצי סינטטי ולא סינטטי מלא ובגלל זה נדלקת לי נורת הלחץ שמן?! |
היה לי גם רעש של דיזל רק בהנעה,שמתי סולר במקום שמן ל-5 דקות בניוטרל הוא ניקה את הפיח,ואז מילאתי שמן5W-40 והפסיק הרעש.
|
לא זאת לא הסיבה חצי סיננטי איכותי זה גם טוב אני יסביר לך איך עובד עניין הלחץ שמן ב HGT שתבין.
יש משאבת שמן שנמצאת בתחתית קרטר השמן משם היא אוספת את השמן בקרטר ומרימה אותו בלחץ לחלק העליון של המנוע מה שקורה ששמים שמן לא איכותי או שלא מחליפים שמן בזמן השמן הופך להיות כמו גריז כזה ואז הוא סותם את פתח היניקת שמן במשאבה ושם יש רשת מאוד עדינה עם חורים קטנים מאוד ואז יש לנו ירידה בלחץ שמן במנוע כי אין זרימה חופשית של שמן או שיש זרימה חלקית זהו מתכון בטוח להריסת המנוע. הנפגעים הראשונים הם השסתומים כי הם נמצאים בחלק הכי עליון ואז הם מתחילים להרעיש כתוצאה מחוסר שימון. |
צטט:
מה שצריך לעשות זה לפרק את הקרטר, לנקות אותו ולהחליף משאבה נכון? בכל מקרה, אם המנורה נדלקת למאית השניה ורק שאני עומד בסרק אז יכול להיות שהמנוע עוד לא נגמר וזה יפתור את הבעיה? כי כשאני נוסע עם האוטו המנורה לא נדלקת בכלל ואותו דבר אם אני נותן טורים בניוטרל. אני חייב לציין שבעקרון המנוע עובד שקט ויציב כשהוא בניוטרל ורק בנסיעה אם מקשיבים טוב אז שומעים קצת רעש. |
המנוע שלך לא "נגמר", דאגות כאלה יוסיפו לך קמטים :)
גש להחליף שמן ולבדוק את עניין המשאבה, משם תהיה חכם יותר ותדע מה לעשות הלאה. |
צטט:
דרך אגב אם יש המלצות למוסך מורשה באיזור המרכז שמכיר את ה-HGT אני אשמח. בינתיים החלטתי בינתיים החלטתי שאני הולך למרכזי ברמת החייל כדי להיות בטוח... |
אסף אין צורך להחליף את משאבת השמן מה שצריך זה רק ניקוי של השאריות של השמן הישן גש למוסך המרכזי הם יודעים כבר מה לעשות.
|
צטט:
איך אני פותר את זה?פירוט בבקשה תודה |
עדכון: הרכב נמצא כרגע במוסך המרכזי, הוריאטור הוחלף ע"י היד הקודמת והרעש מהמנוע לא קשור לוריאטור.
מנורת השמן לא נדלקה לי מאותו יום ובמוסך אמרו שיבדקו את זה. בכל מקרה מה שאמרו לי בבדיקה לגבי המנוע זה נכון. גם במוסך אמרו שהמנוע דופק ושורף שמן. אני החלטתי בינתיים לא לשפץ את המנוע ולנסוע עם המנוע הקיים עד שיתפגר לגמרי, בגלל שהוא לא דופק ברמה שזה מפריע לי, האוטו סוחב (אולי אמור לסחוב קצת יותר). מה שעשיתי זה טיפול מקיף למנוע הקיים בתקוה לשמור על המנוע שיחיה כמה שיותר. |
צטט:
|
צטט:
וכמה עולה כזה הוריאטור? |
צטט:
|
תדע לך שכל הנזק נגרם כתוצאה מהשמן.
|
GriMx ,אתה מרוקן את השמן הישן וממלא את המנוע בסולר במקום השמן,מפעיל אותו בניוטרל לכמה דקות ומרוקן את הסולר וממלא שמן חדש סינטטי מלא 5W-40 .
הסולר מנקה את המנוע מפיח ונותן זרימת שמן טובה יותר. |
צטט:
|
צטט:
|
צטט:
|
ייתכן ששילוב של שניהם.
|
צטט:
|
זה נשמע לי הזוי מידי, אז הייתי מוותר על הליך שכזה פיליפ.
|
הזוי לגמרי ומאוד מסוכן יש חומרים מיוחדים לפלשינג למנוע ובטוח שלא סולר.
|
צטט:
זה שהוריאטור הוחלף על ידי היד הקודמת לא אומר כלום. כי די מהר הוא חזר להרעיש. וכל המנועים של הHGT שורפים שמן. אני עדין חושב שהבעיה זה הרעש של הוריאטור. שחרון |
צטט:
אולי אחר כך אני אלך לחוות דעת נוספת במורשה אחר אבל זה לא נראה לי כלכך פשוט כל העניין. אתה מוזמן לשמוע את המנוע אם אתה רוצה :) |
אסף מה שדופק שם זה השסתומים כמו שאמרתי הם הראשונים שנפגעים מחוסר לחץ שמן או שמן באיכות ירודה.
ודרך אגב שחרון מאיפה הבאת את האבחנה שכל המנועים של ה HGT אוכלים שמן. הבחנה מוטעת לחלוטין. |
צטט:
כאשר אני מדבר על אוכל שמן זה ליטר ל 3 חודש בערך. וסוג נסיעה עצבני קצת. |
צטט:
טוב שלא רשמת לשפוך לשם נפט ואז להניע ל- 5 דקות 8O |
צטט:
|
גם לי הבדיקה נישמעה הזויה לכן שאלתי.
צריכת שמן לא מודדים לפי חודשים אלה לפי קילומטרים. |
מה מה מה???
שסתומים שלא מקבלים שימון, סולר במקום שמן??? ORENHAZAN - עם כבר יש בעיה בזרימת השמן לחלקו העליון של המנוע, החלק שיפגע קודם כל זה הגלי זיזים,ואז הם ינעלו ויקיצו את הרצועת תזמון. לגבי השסתומים - לא מקבלים שום שימון פרט שכמות שמן מזערית שעוברת דרך מחזירי שמן שלהם (גומיות שסתומים),אשר נועדו למנוע חדירת שמן לתוך תא השריפה, מובילי שסתומים לא מקבלים שום שימון שהוא (פרט לכמו שכבר ציינתי כמות מזערית שחודרת דרך הגומיות שסתומים, קורה בעיקר בזמן עזיבת גז בהילוך, או בעמידה ממושכת בסרק) מעל השסתום ישנה כוסית הדראולית אשר נועדה לצורך כיוון מרווח בין השסתום לבין הגל זיזים (בגלל תהליכים טרמודינמיים) .במידה ותהיה לך בעיה בכוסיות הנ"ל המנוע יקרטע בזמן הדלקה ראשונית,יתכן גם שהמנורת הזרקה תהבהב בזמן שזה קורה (מעיד על MISSFIRE), כמובן שתישמע מהם דפיקה מחזורית מתכתית כמו סוג של מכונת תפירה, יעלם עם התחממות המנוע.במידה וישנו חוסר בלחץ שמן מה שידפוק זה המרים ההדראולי ולא השסתום. לגבי החוכמולוג השני - לא שמים סולר במקום שמן ולא מניעים את המנוע אפילו לא לדקה 1 . לסולר אין תכונות שימון זהות לאלו של השמן (למרות שהוא שמנוני) . מוסיפים לשמן סולר או קרוסין(נפוץ יותר בשם "פלאשינג"), מניעים את המנוע ל ~ 15 דקות, נותנים לו לעבוד בסל"ד סרק בלבד. מרוקנים את הכל, מחליפים פילטר שמן, שמים שמן חדש. ניקוי הכי יעיל זהו ניקוי שמתבצע בצורה טבעית - נסיעה נכונה, שמן באיכות טובה, ולא לפחד מ 6000 סל"ד בכל הילוך. הוריאטור שמרעיש - אפשר להחליף אך לא יגרם שום נזק במידה ולא יוחלף. לגבי הבעיה של מנורת לחץ שמן דולקת - קודם כל יש לפתוח את אגן השמן ולהסתכל על מצב הרשתית של המשאבת שמן. באותה הזדמנות יש לבדוק חופשים העלולים להיווצר במיסבי טלטל וגל הארכובה, אפשר גם לפתוח את חלקו התחתון של הטלטל ולהסתכל על שחיקת המיסבים. במידה וכל הבדיקות שרשמתי תקינות - יש לבדוק את ספיקת משאבת השמן , במידת הצורך להחליף. |
Eddie צודק טעות שלי :oops:
|
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©