![]() |
חדש בפורום וגם בתחום הרכב
שלום , כאמור אני חדש בפורום וגם בתחום המכוניות, כסטודנט התחלתי לחפש אוטו קטן וחסכוני, מספר מוסכנקים אמרו לי שכדאי לחפש פונטו. די התמקדתי בפונטו s55 ו-s60 שנים 95-97, עברתי על מספר פורומים בחיפוש מידע ואני מעוניין לחדד כמה נקודות:
נוצר לי רושם ( מקריאה של הודעת ) שבפונטו משנת 97 יש יותר בעיות מאשר בדגמים משנים מוקדמות יותר ( 95-96 ), האם זה נכון או שפשוט יש יותר החזקות מסוג זה של הדגם? הבנתי שהבעיה המרכזית של המכוניות האלה היא התחממות והזעת שמן, כאשר עם השניה ניתן להתמודד בקלות יחסית. איך ניתן לבדוק האם האוטו בעברו עבר טראומה של התחממות יתרה או לא? מה הדגשים עליהם לשים לב בעת בדיקה של רכב ? תודה מראש על התשובות ראיתי שרבים כמוני מחפשים את הספר רכב של פונטו. ספר רכב בפולנית ( קיים ב-emule ) לא נתן יותר מידי תשובות. מצאתי את הספר של היינס, אם מישהו צריך תורידו בקישורים המצורפים, הלינקים נלקחו מפורום באותו נושא אך מארץ אחרת. לשם קריאה יש להתקין תוכנה לקריאה של קבצי tif. ניתן להוריד כול תוכנה מתאימה מ-www.download.com למשל Able Fax Tif View 2.3 http://punto-club.narod.ru/Haynes/1_49.tif עמ 1-49 http://punto-club.narod.ru/Haynes/50_96.tif עמ 50-96 http://punto-club.narod.ru/Haynes/97_140.tif עמ97-140 http://punto-club.narod.ru/Haynes/141_185.tif עמ141-185 http://punto-club.narod.ru/Haynes/186_225.tif עמ186-225 http://punto-club.narod.ru/Haynes/226_266.tif עמ226-266 http://punto-club.narod.ru/title_h1.jpg |
צטט:
וגם אתה יכול לראות אם החליפו לו ראש או לא. |
תציץ ברדיאטור,תוודא שהמים ירוקים (רצוי פראפלו).
אחרת תעשה אחורה פנה. |
צטט:
היום עברתי במגרשים וראיתי כשמונה מכוניות, לכולם הייתה הזעת שמן בכמות זו או אחרת, מה היא רמת הזעה שמתקבלת על הדעת ( מובן שטיפות שמן מתחת לאוטו זה כבר יותר מידי ) |
צטט:
|
צטט:
ב' כל - אתה יכול לראות שכוות סיליקון אדום בין ראש למנוע(לא תמיד, תלוי איפה ביצוע את העבודה) אבל ברוב המקרים. הבדלי צבע - לא נירא לי כי בדרך כלל פשות משפצים את הראש שנשרף ומתקינים אותו בחזרה. אני מציע לך בכל מקרה לקחת ת'אוטו למוסך לפני הקניה ושמוסחניק יבדוק אותו. |
לא אמורה להיות בעיה גם עם רכב שעבר שיפוץ ראש מנוע באופן מקצועי ויסודי.
אם יש סיליקון אדום במקום אחד האטמים - אז הוא לא שופץ באופן יסודי ומקצועי. |
היום ראיתי פונטו 75sx , שנת 97, יד ,2 כול הידיים פרטיות עברה 90 אלף ק"מ ( נהגה עליו אמא שלקחה את הילדים שלה לגן וחזרה כמה בלוקים מהבית )
המנוע ניראה טוב, בלי נזילות, ואין סימנים של כוויות על הבד ( חוץ מסימן שפשוף ממכסה של פילטר אויר ) אבל ראיתי סימנים של סיליקון אדום בחריץ בין הראש לגוף המנוע. מחר אני לוקח את האוטו למוסכניק לשם קבלת דעה מקצועית, חיצונית האוטו ניראה ממש שמור ומטופל. הבעלים ניראה אחראי ואמין. מה דעתכם על העניין? |
צטט:
ב 90 אלף כבר עשו ראש. :? חשוד. |
רוצה עליו מחירון.
לא יודע להגיד אם עשו ראש או לא, מחר תהיה לי תשובה על זה מהמוסכניק. בכול אופן, יש למישהו את הדגם הזה ו/או מה דעתכם על הדגם הזה? |
צטט:
תוריד מחיר. אם יש סיליקון אדום בין ראש למנוע - סימן שעשו לו ראש. |
ניראה מה יגיד מחר הבחור מהמוסך.
אני לא מבין גדול בכול הסיפור הזה ויכול להיות שסתם דאגו שלא תהיה הזעת שמן ומשם הסיליקון. האוטו באמת נירא טוב ושמור ( מבחינה קוסמטית ), מבחינה מכנית אתן לאדם מוסמך לתת את הדין. בכול אופן אני העדכן מה יצא מהסיפור הזה. |
צטט:
|
צטט:
בשביל זה יש אנשי מקצוע ופורומים לא :wink: ממצעים מהבדיקה של האוטו: יש צורך להחליף גלגלים, לתקן קלאץ ולבדוק את תיבת ההילוכים. נלקחה הצעת מחיר לכול העסק וחולקה חצי חצי ביני לבין בעל האוטו. תגידו לי מזל טוב, מהיום אני רשמית חלק מהמועדון של פיאט. |
מזל-טוב :) וברוך הבא !
יוסי 8) |
צטט:
צמיגים 1000 ש''ח+- קלאטש - 1000 ש''ח+- גיר... תלוי מה הבעיה. עם היא לא החליפה טיימינג ב 20-30 אלף קילומטרים האחרונים -תחליף דחוף! זה לא יקר, אבל אם יקרע לך - תשלם ביוקר. גם טיפול 10000 לא יזיק. 300 ש''ח +- קיצור - תתחדש! ומזל טוב! מה היה מחיר הסופי (עם זה לא סוד :roll: ) ולכמה זמן יש לה טסט? |
המחיר הסופי 16 אלף.
עשו לאוטו טיפול לפני כשבועיים. החליפו טיימינג + החלפת משאבת מים + ניקוי ראדיאטור לגבי הקלץ' וגיר, זה באמת המחירים שאמרו לי. מחר מכניס את האוטו למוסך |
צטט:
מקווה בשבלך שלא צריך להחליף גיר. זה עוד 1000 שקל. עגב - בדקת ת'מזגן? ולכמה זמן יש לה טסט? |
גם אני מקווה,
היום השארתי את האוטו במוסך, אמרו לי שמחר יהיה מוכן ואם יהיה משהו קאטאסטרופלי הוא ירים אליי טלפון. היום לא שמעתי ממנו, אז אני מקווה שהכול עבר חלק. בכול אופן מחר נידע בוודאות מה היה לו. התסמינים שאני הרגשתי הם: רעש של מן גרגור בזמן הנסיע שהתדירות שלו תלוי במהירות נסיע. מישהו יודע מה אורך חיי הבלמים בפונטו? |
פונטו
לא הבנתי למה לא בדקת את הרכב במכון בדיקה רציני.
אם הרכב באמת עבר טיימינג משאבה ורדיאטור אז הרווחת אלה תיקונים יקרים. רפי |
בסך הכול הבדיקה במכון אמורה לתת תשובות אובייקטיבית לגביי מצב הרכב.
לדעתי כשמדובר ברכב שנת 97, מובן שיהיו דברים לוקים בחסר, לכן יש לבדוק את המצב הכללי של האוטו ומצב של דברים בסיסים. יש מוסכניק שאני מכיר שהסכים לבדוק את המכונית ולהגיד אם יש תעם לקחת אותה. הוא בדק את האוטו והצביעה על התקלות שיש ומה יש לתקן ( הוא גם זה שמתקן עכשיו את האוטו ). כול המכוניות שהיו במשפחה תמיד עברו דרכו ומטופלות אצלו, לכן לא חושב שהיתה לו סיבה לתת מידע מוטעה. עד הרכישה של הרכב הנוכחי בדקתי אצלו עוד מספר רכבים, הוא מצא בהם פגמים ובעיות שהציעה אפילו לא להתחיל להתעסק בהם. |
צטט:
מקדימה או מאחורה? יכול מאוד להיות שאחד הציריות דפוקה. יכול להיות גם הגיר. ועם גיר דופק זה ממש לא טוב. הבלמים... תלוי איך משתמשים בהם. אפשר לשרוף אותם גם ב 20000 אלף ואפשר לעבור איתם 200000 אלף בלי בעיות. אני אישית משתדל להישתמש בהם כמה שפחות. אני פשות מוריד אילוך אחרי אילוך לקראת רמזור אדום לדוגמה ו ב 30 קמ''ש מתחיל לבלום עם בלם. |
הרעש נשמע מקדימה, ורק כאשר לוחצים על הגז.
|
דיברתי הבוקר עם המוסכניק הוא אמר שיש להחליף 2 מסובים בתוך הגיר ( מה שזה לא אומר ), אמר שהסיפור יעלה כ-1650 שח ללא מעמ.
נשמע לכם הגיוני? |
כן.
נשמע הגיוני ביותר. מצד שני, גיר משופץ מפירוק עולה (כולל עבודה במוסך מורשה 2000 - 2500 ש"ח). לדעתי שווה לך להמשיך לנסוע עם הגיר הקיים עד שישבוק לחלוטין, ואז להחליף גיר שלם. |
תחפש מוסך אחר.
1600 שקל נישמע לי הרבה. מוסכניק שלי יכול להחליף גיר (משופץ) באלף וקצת אבל הוא עושה שחור. |
באיזה מוסך אתה מתקן?
|
זהירות
אם אתה אוהב את המוסכניק שלך, תימנע מלהזכיר את שמו כאן. זה לא ממש מעשה חכם.
מקסימום שלח לו בפרטי. |
צטט:
זה אותו "מוסכניק" עם הטענה "החכמה" על נוזל הקרור? |
צטט:
מצתער, לא יכול להגיד איזה. אבל תחפש לא חסר כאלה. פשוט אני מכיר ת'בן אדם כבר 5 שנים ולא רוצה לסכן את העסק שלו. צטט:
ועגב דיברתי היום עם עוד בן אדם מומחה לפיאט - אמר לי אותו דבר - "הפראפאלו" מומלץ על ידי יצרן בכל העולם ובנוי למזג אוויר ארופאי (קר). בארץ זה סתם ביזבוז כסף בגלל המלצות היצרן באיטליה. |
[quote="Seidoועגב דיברתי היום עם עוד בן אדם מומחה לפיאט - אמר לי אותו דבר - "הפראפאלו" מומלץ על ידי יצרן בכל העולם ובנוי למזג אוויר ארופאי (קר).
בארץ זה סתם ביזבוז כסף בגלל המלצות היצרן באיטליה.[/quote] ואחרי מילים כאלו, עוד מתפלאים שהמכוניות נהרסות , נתקעות, מתחממות, ונראות בדיוק כמו הפרצוף של המכונאי שמטפל בהן ... ישנם הרבה מאד משפטים מטומטמים שמגיעים לאוזני ממוכאים למינהם... אבל זה אחד שאני ממש אוהב - בארץ לא צריך את זה. |
אדי, זה כמו טרמוסטט. מי צריך טרמוסטט בארץ?
או יוניט מאוורר נמוך מדי. או מעקף שגורם למאוורר של הרדיאטור לעבוד קבוע. אני לא מבין את מי שאמר לך שבארץ לא צריך פרארפלו. נכון, אפשר לשים נוזל קירור איכותי אחר, אבל בטח שלא את המים הירוקים סתם. (חוץ מזה, נוזל ברדיאטור מחליפים כל 3 שנים או 60K אז למה לא להשקיע עוד 50 ש"ח בנוזל איכותי? תאמין לי שהמהנדסי חומרים של המנוע יודעים מה שהם אומרים) בקיצור, צריך להחליף את האטם כמו שאתה אומר :) |
צטט:
|
עדכון מצב:
לקחתי היום את האוטו מהמוסך תוקן: שיפוץ גיר + החלפת קלאץ' עלות כולל עבודה 1800שח החלפתי גם את הזוג הקדמי של הגלגלים כתוצאה נעלמו כול הרעשים שהיו, הגה לא מושך והאוטו נוסע חלק. מחרותיים נוסע לעשות טיול בצפון, יהיה לי את הזמן להתרשם ולהגיד סופית אם אני מרוצה או לא מהרכישה החדשה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 06:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©