מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   ניקוז אויר ממערכת הקירור פונטו ספייס 2001 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=18824)

s_heny 24-06-15 14:43

ניקוז אויר ממערכת הקירור פונטו ספייס 2001
 
אהלן,

השבוע בסיום נסיעה קצרצרה ראיתי שקיימת נזילת נוזל קירור- עוד לא מצאתי מאיפה.

מילאתי בינתיים את החסר,

רציתי לבצע ניקוז אויר, אבל מצאתי רק פרפר אחד מימין בצד העליון של הרדיאטור.
(פתח מילוי בצד שמאל)

אלא יש לו מעיין וסת שמאפשר רק יציאה של אויר (הוא לא מתפרק עד הסוף החוצה)


בדור 1 הפתח מילוי בצד ימין, ומצד שמאל מקדימה יש פרפר שמתפרק לגמרי.

אני ממלא נוזל עד ליציאה של נוזל קירור בלי בועות.

היות ופה יש וסת איך אני אמור לדעת שהמערכת נקייה מאויר?

אם יש צורך להעלות תמונות של הרדיאטור להמחשה זו לא בעיה.

asafasaf 24-06-15 14:58

תפתח את הפרפר הלבן עד שתראה את החריץ שבתוכו. תתחיל למלא פראפלו עד שתראה זרם אחיד דרך הפרפר.

כשזה קורה פשוט תסגור את הפרפר ידנית.

עכשיו אתה צריך להמשיך לבורג הניקוז השני שנמצא על צינור שהולך לרדיאטור חימום. הוא בצבע שחור, ואם אתה לא מצליח לפתוח אותו ידנית תוכל להיעזר במברג שטוח.

זה לא בדיוק ככה אצלך אבל זה יעזור להבין:

http://www.britpics.co.uk/rover100/bleed-1.jpg

תפתח אותו לגמרי ותניח בצד. תתחיל למלא פראפלו עד שתראה שפריץ מהחור, ממש כמו מזרקה קטנה.

כשזה קורה ושהשפריץ רציף בלי בועות תסגור עליו את הבורג.

תניע כשפקק המילוי פתוח לכמה דקות. תסגור את הפקק ותהיה עם העין על שעון החום עד שהמאורר נכנס לפעולה.

s_heny 24-06-15 23:56

צטט:

במקור פורסם על ידי asafasaf (הודעה 134699)
תפתח את הפרפר הלבן עד שתראה את החריץ שבתוכו. תתחיל למלא פראפלו עד שתראה זרם אחיד דרך הפרפר.

כשזה קורה פשוט תסגור את הפרפר ידנית.

עכשיו אתה צריך להמשיך לבורג הניקוז השני שנמצא על צינור שהולך לרדיאטור חימום. הוא בצבע שחור, ואם אתה לא מצליח לפתוח אותו ידנית תוכל להיעזר במברג שטוח.

זה לא בדיוק ככה אצלך אבל זה יעזור להבין:

http://www.britpics.co.uk/rover100/bleed-1.jpg

תפתח אותו לגמרי ותניח בצד. תתחיל למלא פראפלו עד שתראה שפריץ מהחור, ממש כמו מזרקה קטנה.

כשזה קורה ושהשפריץ רציף בלי בועות תסגור עליו את הבורג.

תניע כשפקק המילוי פתוח לכמה דקות. תסגור את הפקק ותהיה עם העין על שעון החום עד שהמאורר נכנס לפעולה.


אסף, בדור 2 אצלי לפחות הפרפר שחור, הוא לא הפרפר הלבן מהדור הראשון, (בדור ראשון עשיתי את זה כמה פעמים בלי בעיה)

הקטע שהוא לא יוצא החוצה אלא מתברג מעלה ונשאר תפוס כאילו יש לו דיסקת הגנה שלא ייפול וילך לאיבוד.

כמובן שניסיתי להוסיף נוזל קירור ולמרות שלחצתי על הצינורות לא הצלחתי להוציא ממנו טיפה,
הכמות במיכל ברדיאטור כבר עברה את הMAX ועדיין לא יצא כלום.
אני לא רוצה להוסיף יותר מדי בלי אפשרות לבצע ניקוז, כי להוסיף גם יותר מדי ייצור לחץ במערכת.
לא הנעתי את הרכב מאז מחשש לנזק לראש עד להסדרת העניין.

עוד רעיונות?

matansab 25-06-15 01:19

לפני שלושה ימים עשיתי ניקוז אוויר לפונטו ספייס 60 והפרפר יצא כולו.
אם אתה בטוח שהפרפר פתוח בצורה שתאפשר יציאת אוויר אך לא יוצא אוויר, אתה יכול להצמיד את הפה לפתח המילוי ולנשוף לתוכו, לאחר מכל סגור את פתח הניקוז תוך כדי שאתה נושף לתוכו כדי שלא יחזור אוויר.
אני רואה שאתה מבאר שבע, אשמח לעזור במידה ותצטרך.

davidmzr 25-06-15 11:12

מתן, למה מחקת את התמונה של "כנופיית הטיפולים השוטפים" ?. :)
דוד.

asafasaf 25-06-15 11:14

כן מתן, וכדאי שתהיה לך תשובה טובה!

s_heny 25-06-15 11:22

צטט:

במקור פורסם על ידי matansab (הודעה 134710)
לפני שלושה ימים עשיתי ניקוז אוויר לפונטו ספייס 60 והפרפר יצא כולו.
אם אתה בטוח שהפרפר פתוח בצורה שתאפשר יציאת אוויר אך לא יוצא אוויר, אתה יכול להצמיד את הפה לפתח המילוי ולנשוף לתוכו, לאחר מכל סגור את פתח הניקוז תוך כדי שאתה נושף לתוכו כדי שלא יחזור אוויר.
אני רואה שאתה מבאר שבע, אשמח לעזור במידה ותצטרך.

היי מתן אני שולח לך הודעה פרטית אשמח להיעזר בך!

matansab 25-06-15 12:14

מעולם לא שמתי בפורום מועדון פיאט את לוגו הכנופיה. רק בקארספורום.
אבל בחתימה שלי מתנוסס הלינק.

s_heny 25-06-15 12:46

טוב הצלחתי להוציא את הפרפר עם מעט כוח, בקצה שלו יש זוג קליפסים מתרחבים שמונעים את ההוצאה שלו לגמרי, מילאתי עוד נוזל קירור עד שגלש כמו שצריך מהפתח ניקוז.

עכשיו צריך לטפל בנזילה:

עם כמה שהסתכלתי אני לא מצליח להבין מאיפה היא, לא מדובר בטפטוף קטן, זה ממש זרם,
כל הצינורות נראים שלמים.

הפקקי מים הקדמיים נראים בסדר, את האחוריים לא הצלחתי לראות.

אני מקווה שזה לא הפקק מים בין הגיר למנוע....

בינתיים אני לא מניע את הרכב ליותר מדקה על מנת למנוע התחממות.

הגעתי לקצה היכולת שלי, נתייעץ עם המומחים...

davidmzr 25-06-15 12:57

צלם והעלה את המקום המשוער של הנזילה.
אתה יכול להניע את הרכב ליותר מדקה. העיקר שלא יחסר נוזל קירור ברדיאטור.
הפוך בקבוק מים לפתח מכסה הרדיאטור והניע ללא חשש. שים לב לשעון החום.
דוד.

s_heny 26-06-15 20:23

אהלן דוד!

טוב לראות שאתה מעורב בשרשור עכשיו אני רגוע :D

היום החלטתי להניע שוב, הנזילה הייתה למשך 1-5 דקות מרגע ההנעה על מנוע קר
ופסקה באופן מעצבן.

אבדו בערך חצי כוס עד כוס נוזל .

אם אני מסתכל מלמטה, נוזל הקירור מטפטף מהאזור הימני - אני אסביר,

יכול להיות שיש נזילה מהאזור העליון והם יורדים למטה למקום הכי נמוך ומשם לכביש,

המקום הכי נמוך שם זה המכסה של הגיר שמתחבר לבלוק. אז משם זה טפטף לכביש.

שמתי לב שיש רטיבות גם מלמעלה- שוב נסביר-

ראיתי רטיבות בגובה שבין הבלוק לראש בצד מתחת לתרמוסטט.- לצערי הרב זה לא מהתרמוסטט למרות שזה היה מקל לי על התיקון וגם על הכיס.
העברתי אצבע יבשה על הצינור שהולך לתרמוסטט וגם על הפלאנץ מים של התרמוסטט ושם יבש.

מה אני משער: מקווה שזה לא מהאטם ראש מנוע, או מהפקק בין הגיר למנוע.

עוד אפשרות זה מהיציאה של המים מהראש לכיוון הרדיאטור חימום.

ניסיתי לבדוק - רק שלקח לי זמן לפרק את הפלסטיק של הפילטר אויר ועוד איזה פלאח שמחזיק כמה חוטים שמסתיר את הצינורות לכיוון קיר האש.

עד שפירקתי הפסיק לנזול :mad:

אני מבין שבחום או קור חלקים מתכווצים או מתרחבים. לכן אני אנסה פעם נוספת ביום א' על מנוע קר. אני אנסה לבדוק גם עם מראה ופנס את הפקקי מים של הבלוק לכיוון קיר האש.

בינתיים אם יש למישהו רעיונות נוספים אני אשמח לשמוע ולנסות.

שאלה אחרונה, היות ואני מכיר את הבעלים הקודם שתיקנו רק במורשה,
לפי זיכרוני כבר הייתה נזילת מים מאותו המקום,
רק שאז הנזילה הייתה גם ללא הנעה ובאופן יותר רציני.
אם אני אתקשר או אגיע פיזית יש לי זכות לבקש לראות היסטוריית תיקונים של הרכב?
ככה יקל עלי לדעת מה בוצע ומתי.

s_heny 28-06-15 20:21

העלתי סרטון של הנזילה לYOUTUBE

אודה אם תוכלו להעיף מבט ולהביע את דעתכם מהיכן הנזילה?

החשד הצטמצם לפלאנץ' מים לכיוון קיר האש שמוביל לרדיאטור חימום הפנימי,

או נזילה מהאטם ראש מנוע.

https://www.youtube.com/watch?v=XXosku8UkrQ

תודה

davidmzr 29-06-15 20:05

שי, בפעם הבאה שתבקש עזרה טלפונית, אל תגיד " אם אתה לא יודע, אז לא חשוב" :)
הבן עזב את התיקון ברכב אחר כדי לעזור לך.
טוב, אז לא חשוב. :)
מקווה שמצאת את מקום הנזילה.
דוד.

s_heny 29-06-15 22:02

היי דוד,

מתי שמעת אותי אומר את זה?

היות ואני יודע שיש לך ידע מקצועי הרמתי טלפון,

אני מעריך את העזרה, הסיבה שויותרתי היא שנגמרה לי הסוללה,

ושמעתי שארז לחוץ מאוד.

והייתי חייב לסיים כי יש לי מבחן מחר בבוקר.

אם נפגעת מדברי אני מתנצל.

בכל מקרה השארתי את הדברים כך, עד שאבין כיצד לפרק את הפלאנץ' מהסעפת.

davidmzr 29-06-15 23:25

קיבלת ידע מעשי, כאשר אני מכופף את המנוע שנימצא ברשותי וארז מאיר עם פנס ומשדר לך.
נכון ארז היה לחוץ משום שתיקן רכב. בעל רכב עמד לו על הראש, ודחוף לו היה לקבל את הרכב היום. למרות זאת ביקשתי ממנו לפרק את הפלנג' מהמנוע שלנו, כדי להבין מה הבעיה שלך. נראה לי שהיית לחוץ לא פחות ממנו, משום שאינך זוכר מה שאמרת.
ועכשיו לענייננו, אני לא מבין מדוע אינך מצליח לפרק את הפלנג', למרות ההסבר שקיבלת בשידור חי.
סה"כ לפתוח שני ברגים.
בכול אופן כאשר תחליט להמשיך לפרק, אני לרשותך.
דוד.

s_heny 30-06-15 00:50

1 צירוף קובץ(ים)
דוד,

כמו שהסברתי לך בטלפון,

למעט הצינור של המים שהולכים לרדיאטור הפנימי שאני מנתק,
אני מנתק גם 2 ברגים 12 או 13, עד לפה זה ברור לגמרי ועם זה לא היו בעיות.

יש מעין תופסן או מגשר מהסעפת שתופס את הפלאנץ' שאותו לא הצלחנו לשחרר.


אם תצליח לפרק ולהסביר יהיה מצוין.

צירפתי תמונה של הסעפת מאיביי עם התופסן מודגש באדום.

davidmzr 30-06-15 08:11

יש לי לסיים עבודה מאתמול. בעוד כשעתיים אפרק אצלם ואעלה לפורום.
בינתיים סיים את המבחן שיש לך, בהצלחה.
דוד.

davidmzr 30-06-15 10:47

3 צירוף קובץ(ים)
לאחר פתיחת שני הברגים עם בוקסה 13 מ"מ, הכניס מברג שטוח בין הקליפס לסעפת ומשוך את הפלנג' למטה (לכיוון הכביש) תיעזר ביד שמאל ללחוץ על הפלנג' למטה.
בד"כ אם הפלנג' שלם, הנזילה היא מהגומייה.
גם אם ישבר הקליפס לא נורא, לדעתי בכלל לא צריך אותו. מספיק לחזק את הפלנג' עם שני הברגים.עד היום לא ניתקלתי בשום רכב, שבנוסף לשני הברגים יש חיבור לסעפת.
דוד.

s_heny 30-06-15 15:37

דוד תודה רבה רבה!!!

כשמבינים אחד את השני (ולא ממהרים) הפתרון פשוט.

תוך 5 דקות הפלאנץ' יצא, גומיית הORING שלו הייתה יבשה וחתיכה פנימית מהדופן הייתה שבורה,

בדקתי כמה עולה פלאנץ' חדש, מקורי 265 ותחליפי 145. היות והיוניט חום מגיעה בקיט.

ויתרנו על הרעיון לשלם סכום כזה בשביל חתיכת פלסטיק.

המכונאי שלי הכין אטם אותו הוא מרח עם קצת סיליקון

ואין נזילה יותר!

אני אתן לזה יום יומיים לוודא שלא חסרים מים, אלך למורשה לקנות פרפלו ועל הדרך אשאל לגבי היסטוריית טיפולים.

דוד שוב תודה על העזרה!

s_heny 01-07-15 12:35

שמחתי מוקדם מדי,

יש עדיין רטיבות כנראה שקיים סדק קטן בפלסטיק,

החלטתי לקנות פלאנץ תחליפי יחד עם היוניט ב130. אעדכן לאחר ההחלפה.

דרך אגב ביקרתי היום במוסך ב.ט מורשה פיאט בבש לניצול שובר הטיפול שקיבלתי.

שירות מהיר ונעים. הוחלף שמן מנוע + פילטר שמן. פעם ראשונה שאני רואה שמן 5W/30.

זה אמור להיות יותר איכותי מ 15W/40 או 10W/40?

davidmzr 01-07-15 13:26

לא בטוח שיש סרק בפלסטיק.
לא כתבתי לך משום שחשבתי שהמכונאי (ששמעתי ברקע) יודע להרכיב את הפלנג', בשונה מהרכבה של פלנג' הטרמוסטט, אותו אפשר להניח ישר מול החורים. אותה הבעיה עלולה לקרות גם עם הפלנג' החדש.
כדי להרכיב אותו נכון, צריך להכניסו לסעפת ולמשוך כלפי מעלה עד שיגיע למול החורים. כאשר שטח הגומייה לא נוגע בשטח הראש. ורק כאשר החורים שלו מול החורים של הראש, מצמידים אותו וסוגרים את הברגים.
במידה ולא תרכיב כך, ז.א שהגומייה או הסיליקון שמרח על האטם ישתפשף על הראש ויצא.
כך גם הגומייה המקורית עלולה לזוז ממקומה, ולא תהיה אטימה.
כדברי השיר של להקת התותחנים, "דברים קטנים דברים קטנים, הם יותר מעניינים". :)
דוד.

s_heny 19-07-15 12:42

הוחלף פלאנץ' מים תחליפי חדש ב130 שח לפני שבוע. חיכיתי בכוונה לוודא שהנזילה לא חוזרת. עד כה הכל בסדר. מחר נטפל במשאבות קלאץ'...


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:59.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©